Andet multimedie
bentjuul 3670
Måleenhed - Picture Manager
Fra : Martin Ploug

Dato : 02-03-09 08:43

Hej

Er det ikke muligt at ændre måleenheden fra
pixels til cm. i Microsoft Office Picture
Manager 2003?

Jeg har et billede, hvor jeg kun kender størrelsen
i cm.

Mvh. Martin

Fra : emjeppesen

Dato : 02-03-09 11:21

slet 9F61D skrev:

>Er det ikke muligt at ændre måleenheden fra
>pixels til cm. i Microsoft Office Picture
>Manager 2003?

Hvad skal du bruge det til?

>Jeg har et billede, hvor jeg kun kender størrelsen
>i cm.

Du kan da aflæse pixel x pixel i højre side af skærmen, hvis du i
menuen vælger Billede/tilpas størrelse

Hilsen emj

Fra : Martin Ploug

Dato : 02-03-09 17:09

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

> Hvad skal du bruge det til?

> Du kan da aflæse pixel x pixel i højre side af skærmen, hvis du i
> menuen vælger Billede/tilpas størrelse
>
> Hilsen emj

Hej emj

Tak for dit indlæg,

Jeg har et billede, der er indsat i et Word-dokument.
I Word kan jeg umiddelbart kun se billedets størrelse
i cm, men når jeg skal lave et andet billede i tilsvarende
størrelse, skal jeg jo kende målene i pixels eller få Picture
Manager til at vise dem i cm.

Men jeg kan måske gemme billedet fra Word-dokumentet
og åbne det i Picture Manager og dermed de størrelsen
i pixels i stedet for i cm?

Mvh. Martin

Fra : emjeppesen

Dato : 02-03-09 17:43

Martin Ploug skrev:

>Men jeg kan måske gemme billedet fra Word-dokumentet
>og åbne det i Picture Manager og dermed de størrelsen
>i pixels i stedet for i cm?

Billedstørrelsen i Word behøver ikke have en pind at gøre med, hvilken
størrelse billedet har i virkeligheden. Prøv bare det du foreslår.
Du behøver dog ikke slæbe billedet ind i Picture Manager for at se
størrelsen i pixels, for den kan du se på ethvert billede i stifinder
ved at højreklikke på det og vælge egenskaber/dokumentinfo.

Billeder fra word gemmes let ved at gemme worddokumentet som html. Så
vil billeder lægge sig pænt og nydeligt for sig selv i stifinder.

Hilsen emj

Fra : Martin Ploug

Dato : 02-03-09 17:58

> [...]
>
> Billeder fra word gemmes let ved at gemme worddokumentet som html. Så
> vil billeder lægge sig pænt og nydeligt for sig selv i stifinder.

Hej

Ok tak, det vil jeg prøve.

Mvh. Martin