Fuglekasse med kamera
Fra : Steen

Dato : 23-02-09 20:54

Jeg har fået en fuglekasse med indbygget IR-kamera. I vejledningen står, at
den skal sættes op på en nordlig væg ca. 1,8 meter oppe.

Men der står ikke noget om, hvilken tid på året det er bedst at sætte sådan
en op.

Det skal være snart, det ved jeg godt, men der er osse noget med at kameraet
vist ikke tåler frost, så her er måske et dilemma.

Hvornår bør jeg sætte fuglekassen op?

/Steen

Fra : SørenH

Dato : 23-02-09 21:12

Steen skrev:
> [...]
>
> Det skal være snart, det ved jeg godt, men der er osse noget med at kameraet
> vist ikke tåler frost, så her er måske et dilemma.

Gætter på at det er mejsekassen fra Naturbutikken, og den skal op meget
snart!
Blåmejserne er i fuld gang med at søge - på et boligmarked som desværre
ikke er så overfyldt som vi menneskers - da de gerne skulle nå at være i
gang inden musvitterne tager de ledige boliger (og føden til ungerne).
Det skal helst være primo/medio marts, men da er der vel heller ikke
megen frost tilbage?!
Mvh
SørenH

Fra : Finn

Dato : 01-03-09 19:16

Ja vejledninger om opsætning af fuglekasser i haven anbefaler
at hullet vender mod nord, men på min lille parcel har jeg 10
kasser sat op og de sydvendte kasser er først i brug.
De nordvendte kasser er som regel kun anvendt til attrap-reder.
Der er blåmejser, sortmejse, musvitter, skovspurve og en enkelt gråspurv i
kasserne.
Jeg har kasserne hængende hele året og renser dem i frostvejr.
Jeg har også installeret kamera i en ny kasse, men kassen er nordvendt
så jeg forventer ikke at der sker noget før jeg får den placeret et
andet sted.
Mvh. Finn