næsemøsser
Fra : ager

Dato : 22-02-09 12:57

Anthon er gode venner med grisene, her er det texlen, Lucy der giver Anthon
en møsser..
det er så rørende at overvære, at de "rovdyr" kan gemme instinktet væk i
sådanne situationer..
http://i369.photobucket.com/albums/oo140/loui2loui/anthonoglucy500px.jpg

Mvh. Marie
www.agers.dk
www.photopassion.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-02-09 13:26

In news:gnrej8$1qk$1@newsbin.cybercity.dk,
ager <big@city.dk> typed:
> [...]
> Anthon en møsser..
> det er så rørende at overvære, at de "rovdyr" kan gemme instinktet

Hvor ser det sødt ud. Anthon er klar over at Lucy er et familiemedlem tror
jeg.

Vi havde for en del år siden to kattebrødre, og min datter havde to
chinchillaer. De var også rigtig gode venner. Den ene at kattene lå meget
oven på buret og "snakkede" med dem.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : ager

Dato : 22-02-09 16:52

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Vi havde for en del år siden to kattebrødre, og min datter havde to
> chinchillaer. De var også rigtig gode venner. Den ene at kattene lå meget

Både Anthon og Albert sniger sig gerne til at hoppe i burene og hygge sig i
høet, men Harald har adgang forbudt, det skarn!.

Mvh. Marie

Fra : Ladyinred

Dato : 22-02-09 14:33

"ager" <big@city.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Anthon en møsser..
> det er så rørende at overvære, at de "rovdyr" kan gemme instinktet væk i

Hvor er det altså sødt
--
Mange hilsner
Birgit

Fra : Kate

Dato : 22-02-09 16:23

"ager" <big@city.dk> wrote in

> [...]
> giver Anthon en møsser..
> det er så rørende at overvære, at de "rovdyr" kan gemme instinktet

Ja, det er sjovt som dyr vænner sig til den virkelighed de lever i. Jeg
har haft kaniner nu i 20+ år og haft katte i lige under 20 år. aldrig
har en kat rørt en kanin og kaninerne har aldrig været bange for mine
katte.
Okay, må nok erkende at kaninerne generelt er for store til at en kat
har tænkt "mums, frokost", men alligevel, at de aldrig ser ud til bare
at overveje muligheden......

--
Kate

gerne ældre.

Fra : ager

Dato : 22-02-09 16:51

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> Okay, må nok erkende at kaninerne generelt er for store til at en kat
> har tænkt "mums, frokost", men alligevel, at de aldrig ser ud til bare

jamen i store træk er jeg enig.. jeg tør dog ikke lade Harald være uden
skarpt opsyn i nærheden af mutterne, overhovedet ikke..
og vi har tidligere mistet to dværgkaninger til en nabokat.. den sidste gang
blev katten taget på fersk gerning.
så det kan de godt hvis de vil..

Mvh. Marie

Fra : Stig Johansen

Dato : 22-02-09 17:17

ager wrote:

> og vi har tidligere mistet to dværgkaninger til en nabokat.. den sidste
> gang blev katten taget på fersk gerning.
> så det kan de godt hvis de vil..

Jeg har ikke selv set sådan noget, men kommer til at tænke:
Var det sult, leg - eller måske jalousi.

Mit indtryk er, at der i katteregi, til stadighed foregår territorie
kamp/afmærkning.

I hvert fald her - Twix har i sidste/forrige uge måttet forsvare sine
præmisser overfor en 'intruder'.

Jeg troede først han havde pelset en fugl i baghaven, da der lå ca 1m2 fjer.
Indtil jeg fandt ud af, at det var pelstotter fra hans maveskind.

Han kom dog ind fra forhaven med sorte hår i munden, så der har været rigtig
gang i den.

Jeg så det ikke ske, og har ikke observeret fremmede katte i haven siden, så
mon ikke grænserne er afmærkede.

Stig Johansen

Fra : ager

Dato : 22-02-09 19:39

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har ikke selv set sådan noget, men kommer til at tænke:
> Var det sult, leg - eller måske jalousi.

jeg ved det ikke, men jeg ved at den havde brugt vold for at trænge ind til
kaninerne, og at den første fandt jeg maltrakteret i hækken i skællet mellem
os og en nabo, jeg skal nok lade være med at uddybe nærmere )-:
der troede jeg at det måtte være en rovfugl ell. lign, men et par dage efter
hørte jeg ballade derude, og der tog jeg en kat i færd med at tage livet af
den anden kanin, den stod ikke til at redde...
Jeg ved så ikke hvor den kat holdt boede, men havde set den nogle gange før,
næste gang jeg observerede den i haven, pudsede jeg hundene på den. Vi så
den ikke mere. (nej, hundene fik ikke fat i den.. )

Mvh. Marie - der ikke vil have smådyr ude mere!.

Fra : Kate

Dato : 22-02-09 19:45

"ager" <big@city.dk> wrote in news:gns654$anu$1@newsbin.cybercity.dk:

> Mvh. Marie - der ikke vil have smådyr ude mere!.

Næh, jeg ville nok også være blevet vænnet af efter sådan en oplevelse.
Indrømmet, alle mine kaniner har været stuedyr og kattene også, så
deres instikt har måske ikke været helt så udviklet som en fritgående
kats. Jeg ved da at hvis man ønsker at have udekaniner er det vigtigt
at ræversikre, for ræven er meget dygtigt til at komme til dyrene, og
det gælder både kaniner og høns.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Kate

Dato : 22-02-09 19:40

"ager" <big@city.dk> wrote in

> [...]
> og vi har tidligere mistet to dværgkaninger til en nabokat.. den
> sidste gang blev katten taget på fersk gerning.

Indrømet, marsvin og mindre ville jeg nok heller ikke lade være uden
opsyn, uanset hvor meget jeg stoler på mine sofatigre. Mine kaniner har
altid vejet ca 2,5-3 kg, så måske er det derfor kattene ikke har
overvejet at smage på dem. Faktisk har alle de katte jeg har kendt,
været bange for kaninerne ved første øjekast.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : ager

Dato : 23-02-09 06:24

> [...]
> overvejet at smage på dem. Faktisk har alle de katte jeg har kendt,
> været bange for kaninerne ved første øjekast.

Jeg ved faktisk ikke hvad de dværgvæddere vejede.. men de var da noget
større end mutterne.. anyway.

mht. vore indekatte, så tror jeg også det hænger sammen med om det er et
stuedyr, eller et der render rundt ude, jeg ved heller ikke hvad Anthon
ville sige, hvis der pludselig susede en gris tværs over stuegulvet, så tror
jeg da nok at tigeren ville blive vækket.. Jeg har da set dem hugge mus..
(-;

Min kære fader havde en angorakanin, en kæmpe blå en, der mest af alt
lignede noget fra moppetshow, Felix..GG.. ALLE vore hunde dengang var
rædselsslagen for ham, husker engang da han var ude og løbe i haven, at han
jagtede vores daværende eng. sætter rundt i haven, den arme (præmierede
jagthund!!) var rædselsslagen for kræet!.
men han udstrålede også en uhyggelig autoritet.. GG..men sjov var han da.

Nå det var et sidespring..

Mvh. Marie
www.agers.dk
www.photopassion.dk

Fra : Kate

Dato : 27-02-09 18:55

"ager" <big@city.dk> wrote in

> [...]
> haven, den arme (præmierede jagthund!!) var rædselsslagen for
> kræet!. men han udstrålede også en uhyggelig autoritet.. GG..men

Jeg forærede for mange år siden en kanin til nogle venner fordi jeg
mente at jeg var blevet allergisk overfor enten dyrene eller deres hø.
Da jeg senere fandt ud af at det ikke var tilfældet, var kaninen faldet
så godt til at den blev. Men vennerne havde hunde og katte og ja, flere
forskellige dyr, men den ene hund, en schæferblanding faldt pladask for
kaninen, så når hun sad i bur stillede han sig op ved buret og peb
indtil de lukkede hende ud. Åbenbart var følelserne gengældt for i
samme sekund hun var ude lagde han sig et sted i stuen, hvorefter hun
løb over til ham og blev ved med at hoppe henover ham, rende rundt om
ham og hoppe over ham igen. Det kunne hun blive ved med i timevis.
Hunhunden blev ignoreret, ligesom hun ignoreret kaninen. Meget spøjst

> Nå det var et sidespring..

Ja, men et meget hyggeligt et

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 27-02-09 20:30

ager wrote:
> [...]
> (præmierede jagthund!!) var rædselsslagen for kræet!.
> men han udstrålede også en uhyggelig autoritet.. GG..men sjov var han da.

Det er vel ikke mere mærkeligt end en kat, som jawer en bjørn op i et træ :)
http://news.nationalgeographic.com/news/2006/06/060613-cat-bear.html

Jeg har også respekt for de store kaniner, tror det var en fransk vædder
hos min storebrors kæreste som jeg stak hovedet ind i buret til som
12-årig - den blev forskrækket og fægtede vildt med forbenene; det ene
ramte op i næsen på mig, og det blødte så jeg troede det aldrig ville
holde op igen.

Min storebror var ved at overveje en tur til skadestuen, da det endelig
begyndte at stilne af.