"Anne" <anejrettemailadresse@nejtilspam.com> skrev i meddelelsen
news:49a4e22a$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
>> En ting jeg kom til at tænke på - når du kommer ind til boksen med
>> kode -altså den man logger sig på ude fra - så kan det være at du
>> ikke er opmærksom på at cursoren skal være sat helt til venstre i
>> boksen. Det jeg mener er at man ikke blot kan skrive den rigtige
>> kode - man skal også være opmærksom på cursorens placering. Jeg har
>> tit lavet den fejl at jeg ikke har været opmærksom på hvor cursoren
>> har stillet sig i det pågældende tilfælde.
>>
>> Kan du komme ind via din egen FP-adgang? Jeg mener, kan du via
>> FP-programmet logge dig ind på din egen side med din adgangskode og
>> bruger-id? Hvis du kan det, så tjek alligevel om det ikke er sådan at
>> du ved en fejl alligevel har lukket for adgangen til andre - kan du
>> ikke det, så vil jeg gætte på at det er en udbyderfejl.
>>
>> Naturligvis ved jeg udmærket - eller i hvert fald formoder jeg - at
>> du har tjek på de ting, men af og til drejer det sig bare om at få en
>> god idé, og det er ikke altid man tænker på den mest enkle løsning
>> der måske kan være tale om. Men som antydet: du ved naturligvis
>> bedst. Jeg håber dog at du får løst problemet via din udbyder.
>>
>> Jeg har netop skiftet udbyder efter at have haft denne i flere år.
>> Det skyldtes at de pludselig blev sjuskede, og når jeg ringede eller
>> skrev til dem, fik jeg slet ikke noget svar: Telefonen var ganske
>> vist åben, men alligevel var der ingen der tog den, eller også kom
>> der en meddelelse om at der ikke var nogen til at håndtere området
>> for øjeblikket.
>>
>> Jeg skiftede så til en ny udbyder - der også var billigere, og tænk,
>> nu virker det skam upåklageligt
>>
>
> Hej Arne
>
> Tusind tak for dine flotte spændende kvalificerede bud.
>
> Det med curseren har jeg aldrig tænkt på, nej hvor interessant.
>
> Nej jeg kunne ikke komme på via min interenetadgang, der kom de samme
> problemer.
>
> Lige nøjagtig det forstår jeg godt, og er enig, maneg gange er det en
> helt enkel ting der har givet problemet.
>
> Du skriver det med udbyder, og det var iatl fald der det blev løst.
> Support så på det og nu er det helt i orden igen. Jeg har lidt en
> mistanke om at det er dem der har fået gjort noget, for ja når support
> ikke fortæller hvad de gør og hvad der er galt, så bliver jeg
> mistænksom
>
> Ja så nu er det i orden igen, men uden min indsats.
>
> Gad godt vide hvad der var galt, men det får jeg nok ikke svar på.
>
> Tusind tusind tak for al din gode hjælp.
>
Tak for rosen, men jeg bidrog nu ikke med ret meget - der var en del
der også kom med gode foreslag.
Men det glæder mig at det er løst - jeg tænker at udbyderen af vanvare
har sat en spærring på dit site, men du har nok ret: du får næppe en
forklaring, og desuden vil de vel mene at det ikke rigtigt er noget du
behøver at kere dig om, da løsningen du er der. De vil formentlig mene
at det er et serveradministrationsproblem som du alligevel ikke vil
fatte ret meget af -og jeg siger det ikke for at nedgøre dig, men for at
forklare dig at nogle edb-folk tænker sådan.
De finder det ikke relevant at lade brugerne bryde deres små hjerner med
ting de alligevel ikke fatter.
Jeg har i mange år været it-ansvarlig på min arbejdsplads, og jeg har
selv konstateret at brugerne sjældent er interesseret i eller forstår de
forklaringer jeg har givet, så jeg holdt til sidst op med at forklare
dem tingene, og endte blot med at konstatere at problemet nu var løst.
I dag bor jeg i et slags familiekollektiv blandt andet sammen med en af
mine barndomsvenner der er uddannet edb-mand. Han bekræfter stort set
mine iagttagelser her.
Men som sagt: Det virker - og det er strålende!