Opstået logind problem
Fra : Anne

Dato : 22-02-09 15:43

Hej Gruppe

Jeg har fået et lidt mystisk problem.

Jeg benytter mig af Front Page 2003, og det har virket upåklageligt for mig.

Nu i dag kan jeg så bare se at på nettet skal man logge ind for at se min
hjemmeside: http://www.highly-sensitive-person.dk/

Jeg kan pludselig heller ikke logge ind på den og min anden side via Front
Page, der godkender den ikke min logind.

Hvad søren er der lige sket der??

Dum som jeg er, har jeg desværre ikke en helt up to date version af
hjemmesiden liggende lokalt på min computer.

MVH

anne

Fra : Anne

Dato : 22-02-09 15:53

"Anne" <anejrettemailadresse@nejtilspam.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Dum som jeg er, har jeg desværre ikke en helt up to date version af
> hjemmesiden liggende lokalt på min computer.

Ps:

Det der sker når jeg går ind i FP og vil logge mig på, er at logindvinduet
kommer op som det skal, jeg kommer med brugernavn og password klikker på ok,
og så dukker vinduet op igen, den har fordoblet min indtastning i brugernavn
og ellers ingen hjælp at hente der, hvorfor den nægter mig adgang.

MVH

anne

Fra : Oto

Dato : 22-02-09 16:20

> [...]
> ok, og så dukker vinduet op igen, den har fordoblet min indtastning i
> brugernavn og ellers ingen hjælp at hente der, hvorfor den nægter mig

Hej
Hvis du tidligere har haft din PC til at huske dit logon/password, kan du
prøve at slette dem.

MVH Otto

Fra : Anne

Dato : 22-02-09 18:14

"Oto" <oto@post4.fjern.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hej
> Hvis du tidligere har haft din PC til at huske dit logon/password, kan du
> prøve at slette dem.
>
> MVH Otto

Hej Oto

Tusind tak for dit gode svar.

Jeg kan ikke lige helæt huske hvor adgangskoderne er i Vista, men skal nok
finde dem.

Er ikke sikker på det er det, da jeg heller ikke kan komme ind på siden
hverken i FP eller over intranettet på en anden maskine.

Jeg mener at man ikke engang kan komme ind på den når man går normalt på
nettet og klikker på URL'en, forstår jeg ikke.

MVH

Anne

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 22-02-09 18:45

"Anne" <anejrettemailadresse@nejtilspam.com> skrev i en meddelelse

> "Oto" <oto@post4.fjern.tele.dk> skrev i meddelelsen

Måske er din udbyders server nede. Det kan ske om søndagen, jeg
formoder, at de opgraderer eller lign.

--
Henning
Hotmail-adressen er kun til spam/junkmail

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-09 18:48

> [...]
> password klikker på ok, og så dukker vinduet op igen, den har
> fordoblet min indtastning i brugernavn og ellers ingen hjælp at hente

Er du sikker på at du ikke selv har været inde for at udelukke dig selv
fra adgangen? Det kan jo ske via frontpage administratoradgang.
En anden mulighed er at din udbyder har gjort det for dig, og så må du
naturligvis have fat i din udbyder hvis du ikke selv kan komme ind med
din kode. Det kan jo være at du har glemt den rigtige kode, angiver den
med store bogstaver o.lign.

Det ser i hvert fald ud som om der er tale om en administratorfejl -evt.
hos din udbyder - har du betalt regningen?

Fra : Anne

Dato : 23-02-09 07:42

> [...]
>
> Det ser i hvert fald ud som om der er tale om en administratorfejl -evt.
> hos din udbyder - har du betalt regningen?

Hej Arne

Tusind tak for alle dine flotte bud.

Desværre til det hele , jeg mener jeg ved godt hvordan man i FP laver
sider med adgangskoder på, og hvordan man bruger administratoradgang, men
har ikke benyttet det, jeg giver rigtig kode og med små og store bogstaver
de rigtige steder, jeps min regning er betalt for lang tid siden og der er
ingen ventende eller andet, ja igen desværre for var det bare det, kunne jeg
gøre noget ved det.

Tusind tak for dine bud.

MVH

Anne

Fra : Anne

Dato : 23-02-09 08:14

> Måske er din udbyders server nede. Det kan ske om søndagen, jeg
> formoder, at de opgraderer eller lign.
>

> --
> Henning
> Hotmail-adressen er kun til spam/junkmail

Hej Henning

Tusind tak for svar.

Jeg håber du har ret, men hvorfor er det så kun den ene af to hjemmesider
man decideret skal logge på når man går ind på den via URL'en(altså hvor
alle kan gå ind)??

Jeg har skrevet til dem nu, og håber virkelig meget problemet ligger ved
udbyder.

MVH
Anne

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-09 22:45

> [...]
> betalt for lang tid siden og der er ingen ventende eller andet, ja
> igen desværre for var det bare det, kunne jeg gøre noget ved det.

En ting jeg kom til at tænke på - når du kommer ind til boksen med
kode -altså den man logger sig på ude fra - så kan det være at du ikke
er opmærksom på at cursoren skal være sat helt til venstre i boksen. Det
jeg mener er at man ikke blot kan skrive den rigtige kode - man skal
også være opmærksom på cursorens placering. Jeg har tit lavet den fejl
at jeg ikke har været opmærksom på hvor cursoren har stillet sig i det
pågældende tilfælde.

Kan du komme ind via din egen FP-adgang? Jeg mener, kan du via
FP-programmet logge dig ind på din egen side med din adgangskode og
bruger-id? Hvis du kan det, så tjek alligevel om det ikke er sådan at du
ved en fejl alligevel har lukket for adgangen til andre - kan du ikke
det, så vil jeg gætte på at det er en udbyderfejl.

Naturligvis ved jeg udmærket - eller i hvert fald formoder jeg - at du
har tjek på de ting, men af og til drejer det sig bare om at få en god
idé, og det er ikke altid man tænker på den mest enkle løsning der måske
kan være tale om. Men som antydet: du ved naturligvis bedst. Jeg håber
dog at du får løst problemet via din udbyder.

Jeg har netop skiftet udbyder efter at have haft denne i flere år. Det
skyldtes at de pludselig blev sjuskede, og når jeg ringede eller skrev
til dem, fik jeg slet ikke noget svar: Telefonen var ganske vist åben,
men alligevel var der ingen der tog den, eller også kom der en
meddelelse om at der ikke var nogen til at håndtere området for
øjeblikket.

Jeg skiftede så til en ny udbyder - der også var billigere, og tænk, nu
virker det skam upåklageligt

Fra : Anne

Dato : 25-02-09 07:16

> [...]
> at der ikke var nogen til at håndtere området for øjeblikket.
>
> Jeg skiftede så til en ny udbyder - der også var billigere, og tænk, nu

Tusind tak for dine flotte spændende kvalificerede bud.

Det med curseren har jeg aldrig tænkt på, nej hvor interessant.

Nej jeg kunne ikke komme på via min interenetadgang, der kom de samme
problemer.

Lige nøjagtig det forstår jeg godt, og er enig, maneg gange er det en helt
enkel ting der har givet problemet.

Du skriver det med udbyder, og det var iatl fald der det blev løst. Support
så på det og nu er det helt i orden igen. Jeg har lidt en mistanke om at det
er dem der har fået gjort noget, for ja når support ikke fortæller hvad de
gør og hvad der er galt, så bliver jeg mistænksom

Ja så nu er det i orden igen, men uden min indsats.

Gad godt vide hvad der var galt, men det får jeg nok ikke svar på.

Tusind tusind tak for al din gode hjælp.

MVH

anne

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-09 21:43

> [...]
>
> Gad godt vide hvad der var galt, men det får jeg nok ikke svar på.
>
> Tusind tusind tak for al din gode hjælp.

Tak for rosen, men jeg bidrog nu ikke med ret meget - der var en del
der også kom med gode foreslag.

Men det glæder mig at det er løst - jeg tænker at udbyderen af vanvare
har sat en spærring på dit site, men du har nok ret: du får næppe en
forklaring, og desuden vil de vel mene at det ikke rigtigt er noget du
behøver at kere dig om, da løsningen du er der. De vil formentlig mene
at det er et serveradministrationsproblem som du alligevel ikke vil
fatte ret meget af -og jeg siger det ikke for at nedgøre dig, men for at
forklare dig at nogle edb-folk tænker sådan.
De finder det ikke relevant at lade brugerne bryde deres små hjerner med
ting de alligevel ikke fatter.
Jeg har i mange år været it-ansvarlig på min arbejdsplads, og jeg har
selv konstateret at brugerne sjældent er interesseret i eller forstår de
forklaringer jeg har givet, så jeg holdt til sidst op med at forklare
dem tingene, og endte blot med at konstatere at problemet nu var løst.

I dag bor jeg i et slags familiekollektiv blandt andet sammen med en af
mine barndomsvenner der er uddannet edb-mand. Han bekræfter stort set
mine iagttagelser her.
Men som sagt: Det virker - og det er strålende!

Fra : Anne

Dato : 26-02-09 07:42

> [...]
> iagttagelser her.
> Men som sagt: Det virker - og det er strålende!

Tusind tak for interessant svar.

Faktisk fik jeg et svar, men ja jeg har ellers generelt samme oplevelse med
manglende informationer om hvad der var galt, jeg vil nu gerne have svar så
jeg kan blive klogerer på det, og for hvis det er mig der gør noget, kan
ændre og ikke gentage fejlen. Nå men svaret fra support var at jeg blot selv
kunne geninstallerer serverudviddelsen i kontrolpanel (Inde hos udbyders
funktion kontrolpanel altså). Det var ikke svar på hvad og hvorfor det
opstod, men det får være.

Du har ret at It supporterer måske ikke gider fortælle hvad der var galt og
hvorfor, kan også forstå det med alle de dumme spørgsmål de kan få de ikke
gider svarer på, men hvis man som bruger kommer med relevant og udførlig
forklaring på problemet (Det er der vel mange der ikke gør og ikke ved
hvornår problemet opstod og hvad de selv har gjort lige inden det opstod
osv.). Der er nok to sider af sagen.

For mig der er autididakt it interesseret, er det jo igennem at opleve
problemer og hvordan det løses, der gør mig lidt klogere på sammenhænge.

Jeg er også blevet udnævnt til It ansvarlig på arbejde, men det fortæller nu
ikke helt så meget om mine evner men mere om de andres manglende

Nå det var et sidespring.

Tusind tak for dine indput.

MVH

Anne

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-09 21:51

"Anne" <anejrettemailadresse@nejtilspam.com> skrev i meddelelsen

> Tusind tak for dine indput.

Og tak for dine /input/ (uden 'd'- undskyld, jeg kunne ikke nære mig
)

God weekend.