Trend starter ikke
Fra : Elin

Dato : 21-02-09 10:06

Efter installation og afinstallation af et andet program har jeg fået
problemer med Trend Micro PC-cillin, der ikke altid startes, når jeg tænder
computeren. Det er også blevet fjernet fra listen Start i msconfig. Jeg kan
ikke genneskue, hvordan jeg får det på plads igen.

vh
Elin Kuijers

Fra : Ole C

Dato : 21-02-09 12:34

Elin skrev blandt andet:

> [...]
> tænder computeren. Det er også blevet fjernet fra listen Start i
> msconfig. Jeg kan ikke genneskue, hvordan jeg får det på plads igen.

Gen-installerer Trend-programmet "oveni"....

--
vh
Ole C

Fra : Elin

Dato : 21-02-09 12:43

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Gen-installerer Trend-programmet "oveni"....
>

> --
> vh
> Ole C

Det er det, jeg helst vil undgå. Jeg har haft massive problemer med at få
programmet til at fungere sammen med Vista, og er bange for, at en
geninstallation vil rippe op i nogen af problemerne.. Så jeg skal bare have
det til at fungere i ca. 2 mdr. til jeg alligevel skal købe ny version.
vh
Elin Kuijers

Fra : Ole C

Dato : 21-02-09 13:45

Elin skrev blandt andet:

> Det er det, jeg helst vil undgå. Jeg har haft massive problemer med
> at få programmet til at fungere sammen med Vista, og er bange for, at
> en geninstallation vil rippe op i nogen af problemerne..

Så er der noget andet galt - eller den version du anvender er ikke
kompatibel med Vista.

> Så jeg skal
> bare have det til at fungere i ca. 2 mdr. til jeg alligevel skal købe
> ny version.

Der er ingen grund til at give penge for et antivirusprogram, så længe der
er glimrende gratis programmer som AVG, avast o. lign.
Af-installér Trend og hent et af dem.
Men det nytter altsammen ingenting, hvis ikke man husker det vigtigste:
fornuftig adfærd

--
vh
Ole C

Fra : Peter Larsen

Dato : 24-02-09 09:29

Elin <elin@kuijers.dk> wrote:

> [...]
> en geninstallation vil rippe op i nogen af problemerne.. Så jeg skal
> bare have det til at fungere i ca. 2 mdr. til jeg alligevel skal købe

To måneders licens er småpenge, dine data er store penge. Og du har fået
forslag om gratis alternativer. Programmet kan være udemærket, men lige på
din maskine og installation virker det åbenbart ikke helt godt, så følg da
rådene om noget som virker bedre, jeg kender ingen af programmerne, så jeg
ved ikke hvordan de er.

Sidst, jeg selv var ude for et antivirus-program som var holdt op med at
virke var der fordi en virus havde sat det ud af spillet .... så du bør
alligevel checke med et andet, evt. med et online-scan.

> vh
> Elin Kuijers

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Elin

Dato : 21-02-09 13:24

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Gen-installerer Trend-programmet "oveni"....
>

> --
> vh
> Ole C
Jeg har opdaget, at i mscongif under tjenester er alle elementer noteret osm
kører. Kan jeg så være sikker, selv om jeg ikke kan se ikonet til højre på
proceslinien?

vh
Elin Kuijers

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-02-09 17:03

"Elin" skrev i en meddelelse
> Jeg har opdaget, at i mscongif under tjenester er alle elementer noteret
> osm kører. Kan jeg så være sikker, selv om jeg ikke kan se ikonet til
> højre på proceslinien?

Nej - som Peter er inde på, så kan det være en virus, der har sat det ud af
kraft.

Jeg har oplevet det samme med AVG der ikke ikke startede - men så alligevel
ud til at køre i joboversigten.

Der var også blokeret for online-virus-scannerne - de ville heller ikke
starte.

Jeg gad ikke rode så meget med det og valgte at formattere harddisken og
geninstallere XP.......

Jan

Fra : Jesper Ravn

Dato : 21-02-09 13:01

"Elin" <elin@kuijers.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> tænder computeren. Det er også blevet fjernet fra listen Start i msconfig.
> Jeg kan ikke genneskue, hvordan jeg får det på plads igen.

Hej Elin

En anden og bedre løsning kunne være at afinstallere Trend Suiten og benytte
en af nedenstående freeware AV.
Sammen med Vista's indbyggede sikkerhedsfunktioner, skulle du være dækket
rigeligt ind.
AntiVir - http://www.free-av.com
AVG - http://free.grisoft.com/ww.download?prd=afe
Avast - http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html