Vaks er blevet bedstefar
Fra : Leyna

Dato : 19-02-09 22:43

Så har naboen gjort det igen. 10 fine hvalpe er det blevet til denne
gang og moderen er en af Vaks' hvalpe (førstegangsfødende og alle
tiders mor), og hun ligner ham som om de var klonet.

Så er der nogle der står og mangler en lille ny, så er de salgsklare
om 6 uger.
De kan ses her http://leyna.dk/fie.htm
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : jopa

Dato : 19-02-09 23:02

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev
> Så har naboen gjort det igen. 10 fine hvalpe er det blevet til denne
> gang og moderen er en af Vaks' hvalpe (førstegangsfødende og alle
> tiders mor), og hun ligner ham som om de var klonet.

Er naboen underbegavet ?

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Leyna

Dato : 20-02-09 00:26

On Thu, 19 Feb 2009 23:01:51 +0100, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev
>
>Er naboen underbegavet ?

Det antager jeg ikke, men han mener at hans tæver har godt af at få et
enkelt kuld hvalpe hver...
Det skal lige siges at jeg ikke har noget med det at gøre, for alle
mine er neutraliserede. Det gælder både hunde og katte. Så altså ingen
indavl. Faderen er en schæferblanding. (Som jeg iøvrigt overhovedet
ikke kender noget til.)
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : jopa

Dato : 20-02-09 11:01

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev

> Det antager jeg ikke, men han mener at hans tæver har godt af at få et
> enkelt kuld hvalpe hver...

Ok det virker lidt som om han ikke har styr på det og at du påtager dig
opgaven at komme af med dem.

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Leyna

Dato : 20-02-09 11:13

On Fri, 20 Feb 2009 11:01:20 +0100, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev

>Ok det virker lidt som om han ikke har styr på det og at du påtager dig
>opgaven at komme af med dem.

Han har fået tæven parret med fuldt overlæg, så det er altså ikke en
ups-handling. Jeg synes så ikke at han er rigtig klog, men det er jo
ikke min hund.

Jeg hjælper altså gerne folk. hvis jeg kan. Jeg er ikke blevet bedt om
det denne gang, men jeg føler da en vis tilknytning, fordi det jo er
"mine" børnebørn.
Det eneste han rent faktisk har bedt om hjælp til er billedmateriale
af hvalpene, og jeg kommer da gerne forbi med kameraet. så kan jeg jo
samtidig gramse... På hvalpene altså - ikke på naboen!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 20-02-09 12:14

Leyna, skrev:
> [...]
>
> Han har fået tæven parret med fuldt overlæg, så det er altså ikke en
> ups-handling. Jeg synes så ikke at han er rigtig klog, men det er jo

Kunne også værer at han så har fundet ud af at der er en pæn lille
klat penge og tjene på hovedsløst at avle xxx-hunde.
Ikke noget jeg selv ville støtte op omkring.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 20-02-09 17:25

On Fri, 20 Feb 2009 12:14:09 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Kunne også værer at han så har fundet ud af at der er en pæn lille
>klat penge og tjene på hovedsløst at avle xxx-hunde.
>Ikke noget jeg selv ville støtte op omkring.

Den tror jeg bestemt ikke på, for han har altså 3 fertile tæver, og de
har alle 3 kun haft et enkelt kuld hvalpe, såeh...
Han er ingen hundehandler, og hans dyr har det godt. Ikke som jeg
ville passe dyr, men sådan er vi jo så forskellige.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 20-02-09 18:46

Leyna, skrev:

> Den tror jeg bestemt ikke på, for han har altså 3 fertile tæver, og de
> har alle 3 kun haft et enkelt kuld hvalpe, såeh...

Endnu ja.
Men det ændrer stadig ikke på at manden bevidst avler hunde
unden tanke for helbred, du skriver jo at faderen denne gang er en
schæferblanding af en slags, totalt tankeløst i mine øjne.

> Han er ingen hundehandler

Måske bare et lettere retaderet fjols.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 21-02-09 08:34

On Fri, 20 Feb 2009 18:45:52 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Endnu ja.

Søde Jens! Maggie og Oy er fra hvert sit kuld hos naboen - og de
bliver altså 3 år i år. Hvis han ville drive rovdrift på sine tæver,
så havde der været hvalpe HVER gang tæverne kom i løb. Maggie nåede at
komme i løb 2 gange før hun blev steriliseret, og det kostede dyrt
begge gange, da hun var totalt umulig at holde jomfruelig.

>Men det ændrer stadig ikke på at manden bevidst avler hunde
>unden tanke for helbred, du skriver jo at faderen denne gang er en
>schæferblanding af en slags, totalt tankeløst i mine øjne.

Nu tænker alle jo ikke lige på samme måde som du eller jeg, og naboen
har en ide om at tæver har gavn af at få et enkelt kuld hvalpe. Han
mener det gør dem mere rolige og harmoniske i dagligdagen. Jeg ved det
ikke. Jeg har aldrig haft tæver der har fået hvalpe, såeh...
Og mht helbred, så er det jo en gængs opfattelse at blandingshunde er
mere raske end de racerene. Jeg siger ikke at det forholder sig sådan
- blot at det er en udbredt opfattelse, og tager man så DET for gode
ord, så må helbreddet jo blive stærkere, jo mere man blander...
(stadig ikke min mening, men blot en logisk slutning, hvis man har den
opfattelse)

>Måske bare et lettere retaderet fjols.

Han er måske ikke den hurtigste knallert på molen, men retarderet er
han bestemt ikke. Som jeg ser det, gør han det han tror er det bedste
for hans hunde. Deri kan man så være enig eller uenig med ham, men det
gør ham vel hverken til retarderet eller hundehandler?
Herinde har vi jo osse vidt forskelligt syn på det at holde husdyr,
men det gør da ikke, at dem der har en anden mening end os selv er
retarderede, vel?

Og så lige en sidste ting... Fie, som mor-hunden hedder, er jo en af
Vaks hvalpe, og hun var faktisk blevet afsat til et ungt par. MEN,
dette par var mildest talt ustabile, og naboen tog Fie retur, da de
efter 2. mdr.s ægteskab gik fra hinanden.Naboen var IKKE interesseret
i 3 hunde, så der blev mumlet lidt om aflivning af den ene, men de er
der stadig alle 3, for han har jo knyttet sig til dem. Han tager sig
af dem på sin måde, og ingen af hundene ser ud til at lide nogen nød.
Havde de gjort det, så kan du tro jeg nok skulle have råbt op...
Det er så nemt at dømme andre, og specielt hvis ikke de lige gør
tingene på samme måde som os selv. Vi mener jo allesammen, at den måde
vi selv gør tingene på er den rigtige - og det er den vel osse for
os...?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : ager

Dato : 21-02-09 09:12

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> tingene på samme måde som os selv. Vi mener jo allesammen, at den måde
> vi selv gør tingene på er den rigtige - og det er den vel osse for

Det var kloge og eftertænksomme ord, Leyna!

Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Leyna

Dato : 21-02-09 22:30

On Sat, 21 Feb 2009 09:11:51 +0100, "ager" <big@city.dk> wrote:

>Det var kloge og eftertænksomme ord, Leyna!

Tak, men jeg mener dem faktisk. Jeg ville absolut ikke holde hunde på
samme måde som min nabo, men det gør ham da ikke til et retarderet
fjols...!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 22-02-09 19:12

Leyna, skrev:

> Tak, men jeg mener dem faktisk. Jeg ville absolut ikke holde hunde på
> samme måde som min nabo, men det gør ham da ikke til et retarderet
> fjols...!

Bare for en god ordens skyld Leyna.
Jeg skrev at han "måske" var "lettere" retarderet,
det kunne jo forklarer hans opførsel.
Ikke det samme som at jeg har kaldt manden for retarderet.
Jeg har heller intet sted kaldt ham for hundehandler,
det jeg og nok de fleste forstår ved en hundehandler er en
der køber syge hunde i Polen og sælger dem uden garanti.
http://www.gipote.dk/artikler/Hvad+er+en+hundehandler+%3F%3F
Jeg har højest beskyldt ham for køkkenbordsavl af den
uansvarlige slags, om det så er værrer eller bedre er op til den
enkelte at bedømme. Men jeg foretrækker altså at blive quotet korrekt.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 22-02-09 22:53

On Sun, 22 Feb 2009 19:12:09 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Bare for en god ordens skyld Leyna.
>Jeg skrev at han "måske" var "lettere" retarderet,
>det kunne jo forklarer hans opførsel.

Og nej. Han har bare et andet syn på hunde end du og jeg.

> [...]
>det jeg og nok de fleste forstår ved en hundehandler er en
>der køber syge hunde i Polen og sælger dem uden garanti.

Det er osse hundehandlere. Men dem der rå-avler på deres tæver anser
jeg altså i høj grad for at være hundehandlere. Dér er det jo kun et
spørgsmål om penge, og den stakkels tæve får et kuld ½ år lige til hun
ikke kan hverken gå eller stå mere. Det er rædselsfuldt.

> [...]
>uansvarlige slags, om det så er værrer eller bedre er op til den
>enkelte at bedømme. Men jeg foretrækker altså at blive quotet korrekt.

Det skal jeg så bestræbe mig på. Jeg har dog ikke lavet om på dine
indlæg. Jeg har højst tolket dem lidt mere negativt end de måske var
ment.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 21-02-09 09:49

Leyna, skrev:

> Søde Jens! Maggie og Oy er fra hvert sit kuld hos naboen - og de
> bliver altså 3 år i år. Hvis han ville drive rovdrift på sine tæver,

Vil sige det på den måde, jeg ryger ikke ned af stolen af forbavselse
hvis du inden for de næste år annoncerer endnu et kuld hvalpe.

> [...]
> mener det gør dem mere rolige og harmoniske i dagligdagen. Jeg ved det
> ikke. Jeg har aldrig haft tæver der har fået hvalpe, såeh...

Så burde nogen belærer ham om at se verden i et lidt større aspekt.

> [...]
> - blot at det er en udbredt opfattelse, og tager man så DET for gode
> ord, så må helbreddet jo blive stærkere, jo mere man blander...

Uvidenhed dem der mener det.
Det er for mig en forklaring og ingen undskyldning.

> Han er måske ikke den hurtigste knallert på molen,

Det tror jeg på

> Herinde har vi jo osse vidt forskelligt syn på det at holde husdyr,
> men det gør da ikke, at dem der har en anden mening end os selv er
> retarderede, vel?

Jeg skrev måske ratarderet, ikke at han er det
Men havde han selv skrevet det indlæg du nu er kommet med
er jeg sikker på at han havde fået på huden her i gruppen.

> [...]
> tingene på samme måde som os selv. Vi mener jo allesammen, at den måde
> vi selv gør tingene på er den rigtige - og det er den vel osse for

Jeg dømmer ham ud fra hans handlinger, og i mine øjne
opfører han sig uansvarligt.
Bliver den slags beskrevet i et offentligt forum må den der
skriver det værer indstillet på at der kommer en reaktion,
det er vel ideen med dit indlæg, er det ikke.
Er det bare at få afsat nogle hvalpe er der en markedsgruppe til det samme.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 21-02-09 22:38

On Sat, 21 Feb 2009 09:48:40 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Vil sige det på den måde, jeg ryger ikke ned af stolen af forbavselse
>hvis du inden for de næste år annoncerer endnu et kuld hvalpe.

Jamen, det er jeg da glad for at høre. så bliver det da ikke mig der
giver dig et hjertetilfælde!

>Så burde nogen belærer ham om at se verden i et lidt større aspekt.

Du mener han skal påduttes din eller min mening?

>Uvidenhed dem der mener det.
>Det er for mig en forklaring og ingen undskyldning.

Det kan vi så godt blive enige om, men... Hvorfor har du selv
blandingshunde? Og er det ikke at støtte noget du er modstander af?

>Men havde han selv skrevet det indlæg du nu er kommet med
>er jeg sikker på at han havde fået på huden her i gruppen.

Hehe... Jamen så kan du jo tampe livet ud af mig i stedet!

>Jeg dømmer ham ud fra hans handlinger, og i mine øjne
>opfører han sig uansvarligt.

Fordi han får parret sin tæve?

>Er det bare at få afsat nogle hvalpe er der en markedsgruppe til det samme.

Det ved jeg godt, og det var da osse mere for at "prale" lidt. Altså
min "hvalp" er jo blevet bedstefar!
Og så ville jeg da lige dele lidt hvalpebilleder med jer. Det ER jo en
hundegruppe, og hvalpene ER altså hunde... osse selvom de er godt
blandet.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 22-02-09 06:15

Leyna, skrev:

> Du mener han skal påduttes din eller min mening?

Nemlig.
Self lettere bare at blande sig udenom, der er jo masser
af plads på internaterne til alle de xxx-blandigenr der
bliver produceret.
Det springende punkt for mig er at han bevidst avler den slags,
det synes jeg simpelthen er forkert.

> Det kan vi så godt blive enige om, men... Hvorfor har du selv
> blandingshunde? Og er det ikke at støtte noget du er modstander af?

Hvor har jeg nogensinde skrevet at jeg er modstander af blandingshunde.
Jeg er modstander af at avle med hunde hvor man ikke
har en fis styr på det helbredsmæssige, racehunde eller ej.
Hvad der sker ved et uheld må man tilskrive naturens gang.

> Fordi han får parret sin tæve?

På en uansvarlig måde som jeg ser det.
Eller du mener måske det er en ansvarlig måde at avle hunde på.

> Det ved jeg godt, og det var da osse mere for at "prale" lidt. Altså
> min "hvalp" er jo blevet bedstefar!

Dit praleri har vist ikke ført ret mange posetive indlæg med sig,
bemærk også hvor mange der bare har valgt at ignorer det.
Det siger mig et eller andet.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 22-02-09 22:43

On Sun, 22 Feb 2009 06:15:20 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Jeg er modstander af at avle med hunde hvor man ikke
>har en fis styr på det helbredsmæssige, racehunde eller ej.

Øeh...Jamen hvor meget styr kan du ha' på det når det ER blandinger?
Der føres jo li'som ikke stamtavler på dem, vel?

>På en uansvarlig måde som jeg ser det.
>Eller du mener måske det er en ansvarlig måde at avle hunde på.

Aner det ikke. Jeg kender intet til avl, eller til hanhunden.

>Dit praleri har vist ikke ført ret mange posetive indlæg med sig,
>bemærk også hvor mange der bare har valgt at ignorer det.

Nånånå... Jamen undskyld at jeg er stolt af mine hunde.
Troede der var plads nok til andre end dig og dine "trådløse"...
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 23-02-09 06:15

Leyna, skrev:

> Øeh...Jamen hvor meget styr kan du ha' på det når det ER blandinger?
> Der føres jo li'som ikke stamtavler på dem, vel?

Jamen lille Leyna det er jo det jeg prøver at sige,
at man ikke BEVIDST bør avle på blandinger.

> Nånånå... Jamen undskyld at jeg er stolt af mine hunde.

Dette har intet med dine hunde at gører,
dem har jeg ikke blandet ind i det.
Synes ikke der er nogen grund til at prale af at din nabo
er et fjols.

> Troede der var plads nok til andre end dig og dine "trådløse"...

Hvad er det for en gang pladder og skrive.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 23-02-09 09:05

On Mon, 23 Feb 2009 06:15:00 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Jamen lille Leyna det er jo det jeg prøver at sige,
>at man ikke BEVIDST bør avle på blandinger.

Okay, jamen så kan jeg ikke forstå at du BEVIDST er gået efter en
blanding selv (Rottweiler-Lab)... Er det ikke lidt dobbeltmoralsk?

>Synes ikke der er nogen grund til at prale af at din nabo
>er et fjols.

Og nu gør du det igen. Dømmer et andet menneske, fordi han gør tingene
anderledes.
Han er af den overbevisning, at det giver en mere harmonisk tæve, når
den har prøvet moderskabet. Hver tæve har fået et enkelt kuld hvalpe,
så det kan vel dårligt være for pengenes skyld. Han holder sine hunde
hjemme, når de er rendegale, og det må han jo også have gjort med den
sidste siden han kender faderen.
Om man så er tilhænger af blandingshunde eller ej, så er det et
faktum, at vi aldrig havde fået de mange forskellige racer hvis INGEN
blandede (eller der skete "uheld"), så nogle HAR altså blandet
racerne, hvor det har været ok...?

Min nabo er "bondefødt og kvajet opdraget", og har dermed et andet
forhold til husdyr end jeg har, men han har da lyttet til mine gode
råd, og hans hunde lider bestemt ingen nød. Jeg ville aldrig selv
holde hund(e) på den måde han gør, men det gør ikke mig til et bedre
menneske af den grund. Bare af en anden overbevisning.

Uanset hvad jeg så mener om ham og hans hundehold, så er hvalpene i
hvert fald uden skyld, og jeg giver gerne en hånd med for at forsøge
at skaffe dem gode hjem. At jeg så deler billeder af "børnebørnene"
herinde er vel ikke så underligt. Jeg går ud fra at der er mange
hundeglade mennesker herinde, som også synes det er fedt at kigge
hvalpebilleder. Man behøver jo ikke at have noget at kommentere i den
sammenhæng, men bare lige blive lidt "skruk" igen.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 23-02-09 18:56

Leyna, skrev:

> Okay, jamen så kan jeg ikke forstå at du BEVIDST er gået efter en
> blanding selv (Rottweiler-Lab)... Er det ikke lidt dobbeltmoralsk?

Det forklarer jeg såmænd gerne.
For det første har jeg ikke avlet Angel selv, hun er
resultatet af et uheld som bestemt ikke var spor velkomment.
For det andet er det over 5 år siden, jeg har så også ændret
holdning i den retning, har vist mange gange skrevet at jeg
skal have racehund næste gang.
Jeg har så fra start af fået Angel stereliceret, bla fordi jeg
ikke mener man bør avle på blandingshunde.

> Og nu gør du det igen. Dømmer et andet menneske, fordi han gør tingene
> anderledes.

Hvis jeg mener han gør noget forkert er jeg vel i min gode ret til at mene
at manden er et fjols.
Ligesom dem der mener at jeg er et fjols når jeg lufter trådløst er i deres
gode ret til at mene det

> Han er af den overbevisning, at det giver en mere harmonisk tæve, når
> den har prøvet moderskabet. Hver tæve har fået et enkelt kuld hvalpe,

Det tror jeg så også han har ret i, det er heller ikke hans tæver men
afkommet jeg er bekymret for.

> [...]
> faktum, at vi aldrig havde fået de mange forskellige racer hvis INGEN
> blandede (eller der skete "uheld"), så nogle HAR altså blandet

Gode racer får du altså ikke ved at avle med bind for øjnene
på må og få.
Faktisk er ret så stort arbejde som jeg har forstået det.

> [...]
> hvalpebilleder. Man behøver jo ikke at have noget at kommentere i den
> sammenhæng, men bare lige blive lidt "skruk" igen.

Det er da også fint nok at du gider hjæpe til, og billeder af dyrebørn
er da altid dejlige at se på, bare ikke en "race" der appelerer til mig
Men din timing var måske ikke optimal når man tænker på at der
lige har kørt to tråde hvor avl uden stamtavle har været vendt og drejet.
Så havde jeg personligt da været forberedt på noget negativt
hvis jeg havde annonceret med et kuld blandingshvalpe som
man med overlæg at lavet.
Du må jo også vide efterhånden at ens topic ikke altid
afføder den reaktion man håbede på, det må man tage
med oprejst pande og ikke blive småfornærmet

/Jens (som efterhånden har tabt tråden i denne diskussion)

Fra : Leyna

Dato : 25-02-09 00:45

On Mon, 23 Feb 2009 18:55:48 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>For det første har jeg ikke avlet Angel selv, hun er
>resultatet af et uheld som bestemt ikke var spor velkomment.

Så husker jeg nok helt galt, men jeg har åbenbart fået den helt
forskruede ide at du netop gik efter en Lab-rat...

>For det andet er det over 5 år siden, jeg har så også ændret
>holdning i den retning, har vist mange gange skrevet at jeg
>skal have racehund næste gang.

Fair nok.

>Gode racer får du altså ikke ved at avle med bind for øjnene
>på må og få.
>Faktisk er ret så stort arbejde som jeg har forstået det.

Men blandning ikke desto mindre...

> [...]
>Så havde jeg personligt da været forberedt på noget negativt
>hvis jeg havde annonceret med et kuld blandingshvalpe som

Okay, den har jeg så overset totalt. Måske fordi avl slet ikke
interesserer mig...

>Du må jo også vide efterhånden at ens topic ikke altid
>afføder den reaktion man håbede på, det må man tage
>med oprejst pande og ikke blive småfornærmet

Jeg bliver aldrig småfornærmet. Hvis det endelig skal være så bliver
jeg eddikkesur!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 25-02-09 03:49

Leyna, skrev:

> Så husker jeg nok helt galt, men jeg har åbenbart fået den helt
> forskruede ide at du netop gik efter en Lab-rat...

Det gjorde jeg ud fra visse kriterierer som er
diskussionen uvedkommende.
Men stadig har jeg ikke avlet hende selv eller støttet en
køkkenbordsavler som har været målrettet.
Højest hjulpet et ungt par ud af en knibe med en
hvalp som var resultatet af et uheld, kan du se forskellen.

> Men blandning ikke desto mindre...

Sådan laver du altså nye racer, hvor vil du hen med det.

> Okay, den har jeg så overset totalt. Måske fordi avl slet ikke
> interesserer mig...

Hvordan overser man en tråd som man selv har deltaget i ???
Og hvorfor ligge og diskuterer et emne med mig der ikke
interrerserre dig, nu har du sgu tabt mig Leyna.

> Jeg bliver aldrig småfornærmet. Hvis det endelig skal være så bliver
> jeg eddikkesur!

Og gør et indhærdigt stykke arbejde i at ramme mig
ud fra meninger som jeg ikke har givet udtryk for eller
handlinger (få Angel) som jeg har god samvittighed med
uden jeg vist på noget tidspunkt har kriticeret dig.
Det er din nabos disputioner jeg har kriticeret, ikke dig.
At jeg ikke har klappet i hænderne kan du så blive
lige så eddikesur over som det passer dig.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 26-02-09 14:20

On Wed, 25 Feb 2009 03:49:23 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

> [...]
>Højest hjulpet et ungt par ud af en knibe med en
>hvalp som var resultatet af et uheld, kan du se forskellen.

Næeh, jeg mener stadig at du målrettet er gået efter en bestemt
blanding, og nu fordømmer... Men lad da det ligge.

>Hvordan overser man en tråd som man selv har deltaget i ???
>Og hvorfor ligge og diskuterer et emne med mig der ikke
>interrerserre dig, nu har du sgu tabt mig Leyna.

Jeg kan ikke mindes at jeg er indgået i en seriøs debat omkring avl.
Det må du meget undskylde. Jeg ved slet ikke nok om det emne til at
ville blande mig... Og måske er det her vi går galt af hinanden, for
jeg ser det ikke som decideret avl at ens tæve får et enkelt kuld
hvalpe.
Og så mener jeg jo at en hund er en hund, uanset om den har fine
papirer eller ej, og det standpunkt tager jeg sg* altid i forsvar.
Ingen tvivl om at (nogle) avlere gør et stort stykke arbejde, men jeg
ka' nu godt li' lotteriet ved blandinger.

> [...]
>At jeg ikke har klappet i hænderne kan du så blive
>lige så eddikesur over som det passer dig.

Ved du ikke hvad en betyder mere?
Eller er der en har der er blevet super fornærmet?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 26-02-09 14:38

Leyna, skrev:
> On Wed, 25 Feb 2009 03:49:23 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:
>
> Næeh, jeg mener stadig at du målrettet er gået efter en bestemt
> blanding, og nu fordømmer... Men lad da det ligge.

Jeg prøver lige en allersidste gang, men du vil ikke forstå.
Det jeg har kriticeret er når man med OVERLÆG får hvalpe
på hunde uden at vide en fis om det heldbredsmæssige.
Hvad der sker ved et uheld er altså naturens gang.

> Jeg kan ikke mindes at jeg er indgået i en seriøs debat omkring avl.
> Det må du meget undskylde. Jeg ved slet ikke nok om det emne til at
> ville blande mig...

Du mente noget i retning af at grunden til at man ville avle xxx-hunde
kunne værer at man ville have en Oy, ved godt det var en pjatbemærkning
fra din side, men du fulgte vel trods alt tråden.

> Og måske er det her vi går galt af hinanden, for
> jeg ser det ikke som decideret avl at ens tæve får et enkelt kuld
> hvalpe.

Der er vi så uenige, når der ikke er styr på det heldbredsmæssige.

> Ved du ikke hvad en betyder mere?

Jo, men at du begynder at trække i land nu kan jeg ikke bruge til noget.

> Eller er der en har der er blevet super fornærmet?

Jeg er såmænd ikke fornærmet, men jeg vil ikke fejlquotes
eller beskyldes for noget jeg aldrig har gjort.
Så er jeg i min gode ret til at forsvarer mig vil jeg mene.
Synes stadig (også i dette indlæg) at du gør et indhærdigt
stykke arbejde for at stille mig i et dårligt lys for da jeg fik Angel.
Du bliver ved med at gentage den samme historie selv om jeg
har skåret forskellen på overlagt avl og uheld ud i pap for dig.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 27-02-09 18:54

On Thu, 26 Feb 2009 14:38:12 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

> [...]
>på hunde uden at vide en fis om det heldbredsmæssige.
>Hvad der sker ved et uheld er altså naturens gang.

Okay, så er Oy og Maggie naturens gang, men det sidste kuld her er
noget griseri... Jeg er med nu... selvom jeg faktisk osse fandt det
temmelig uansvarligt at han lod sine løbske tæver rende frit, så helt
uenige er vi sg* nok alligevel ikke.

>Du mente noget i retning af at grunden til at man ville avle xxx-hunde
>kunne værer at man ville have en Oy, ved godt det var en pjatbemærkning
>fra din side, men du fulgte vel trods alt tråden.

Årh... okay. Ja, jeg skimmede den da. Og det KAN være grunden til at
nogle avler blandinger. Oy er f.eks så speciel i sine farver, at jeg
sagtens kunne forestille mig at nogen kunne finde på at avle på ham...
og så har jeg jo ladet mig fortælle at han er den "smukkeste
Dobbermann"... *LOL* Helt seriøst, så var min første hund en chihuahua
blanding, og dér var en dame som opdrættede disse, der faldt totalt i
svime over min blanding. "Det er sådan en, vi gerne vil ha'" Det må
jeg erkende at jeg ikke kunne følge, for Dina (det hed min hund)
lignede altså mest af alt et dårligt sammensat kartoffeldyr.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 27-02-09 19:40

Leyna, skrev:

> [...]
> noget griseri... Jeg er med nu... selvom jeg faktisk osse fandt det
> temmelig uansvarligt at han lod sine løbske tæver rende frit, så helt

Det håber jeg da ikke vi er, ved da at du selv opfører dig ansvarligt

> Årh... okay. Ja, jeg skimmede den da. Og det KAN være grunden til at
> nogle avler blandinger. Oy er f.eks så speciel i sine farver, at jeg
> sagtens kunne forestille mig at nogen kunne finde på at avle på ham...

Det er vist desværre ikke så uanmendeligt at folk bare avler løs
uden at sætte sig ind i det, gælder både "racehunde" og blandinger.
Kender da til en hel del der har købt "racehunde" uden stambog
for at sparer lidt penge, så kan man sgu da ligeså godt tage chancen
med en rigtig blandingshund

/Jens

Fra : jopa

Dato : 22-02-09 12:55

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev

> Fordi han får parret sin tæve?

Fordi det måske er smartest at sikre sig at der er et marked for dem først

Nu kommer jeg jævnligt på et af Dyrenes beskyttelses pensionater, og det er
absolut ikke flest "ægte" hunde man ser der
Men ok vi skal jo ikke være dommere men da det er en debat gruppe sååååå.
ps det var vist mig og ikke Jens der brugte ordet alternativt begavet

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 22-02-09 19:03

jopa, skrev:
> ps det var vist mig og ikke Jens der brugte ordet alternativt
> begavet

Jeg skrev nu også at han MÅSKE var LETTERE retarderet,
da jeg så det som værende en mulig forklaring på hans opførsel.
Det er så blevet omskrevet til at jeg har kaldt ham for retarderet.

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 22-02-09 19:58

jopa, skrev:

> Nu kommer jeg jævnligt på et af Dyrenes beskyttelses pensionater, og
> det er absolut ikke flest "ægte" hunde man ser der

Også det jeg har imod bevidst at avle xxx-blandinger,
jeg er sikker på at folk tit er mere seriøse omkring at få
en hund hvis de skal betale +7000 kr for den.
En hund til 1500kr kan let blive et impulsinkøb.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 22-02-09 22:46

On Sun, 22 Feb 2009 12:55:09 +0100, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev

>Fordi det måske er smartest at sikre sig at der er et marked for dem først

Det kan vi da kun blive enige om.

>Nu kommer jeg jævnligt på et af Dyrenes beskyttelses pensionater, og det er
>absolut ikke flest "ægte" hunde man ser der

Om en hund er raceren eller ej er vist ikke afgørende for om den ender
på internat eller bliver aflivet. Det skyldes den menneskelige faktor,
hvor hunden anskaffes når den er lille og nuttet, og så er mere til
besvær end glæde, når den kan fylde hele sofaen alene.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 24-02-09 06:15

Leyna, skrev:
> On Sun, 22 Feb 2009 12:55:09 +0100, "jopa" <admin@jp-web.invalid>

> Om en hund er raceren eller ej er vist ikke afgørende for om den ender
> på internat eller bliver aflivet.

Hvordan forklarer du så at det overvejende er blandiger der sidder
på internaterne ?.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-02-09 12:51

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan forklarer du så at det overvejende er blandiger der sidder
> på internaterne ?.
>
> /Jens

Det kan jeg forklare....

Det er fordi, dem der efterlader sin hund, et eller andet sted, aldrig
hænger stamtavlen om halsen.

I øvrigt burde det jo efterhånden være en saga.... Da der næppe går mange
hunde rundt, som IKKE skal være mærket, enten med tatovering, eller med
chip.... Dermed burde alle hunde kunne identificeres...

Kan den ikke, har den været på kant med loven, hele sit liv....

Til gengæld er det så underligt, at man dengang fik indført en sådan regel,
som til gengæld er blevet varetaget med samme mangel på interesse, som de
fleste andre regler.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 24-02-09 21:49

Benny Mortensen, skrev:

> I øvrigt burde det jo efterhånden være en saga.... Da der næppe går
> mange hunde rundt, som IKKE skal være mærket, enten med tatovering,
> eller med chip.... Dermed burde alle hunde kunne identificeres...

Du roder vist stamtavlehunde sammen med registrede hunde nu.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-02-09 10:55

> Du roder vist stamtavlehunde sammen med registrede hunde nu.
>
> /Jens

Hvordan kan jeg gøre det, når alle skal være mærket ?

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 25-02-09 11:23

Benny Mortensen, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan jeg gøre det, når alle skal være mærket ?

Ja undskyld Benny, men så forstår jeg ikke hvordan det
forklarer at der sidder flere blandinger på internaterne
end racehunde, vil gætte på at de fleste racehunde er
mærket og derfor let kan spores.
Kan da heller ikke se formålet med at man skulle afleværer
en racehund på et internat og påstå den var en blanding.

Du mener sikkert noget helt tredje jeg ikke har fanget,
du må lige bøje den i neonrør for mig

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-02-09 12:37

> [...]
> en racehund på et internat og påstå den var en blanding.
>
> Du mener sikkert noget helt tredje jeg ikke har fanget,

Hej Jens

Lad os da lige huske... Alle hunde, har de sidste mange år skullet mærkes.
Så dette har intet med race at gøre.

Der er vel præcist lige så gode grunde til at aflevere en racehund
som en blanding.
Er det ejeren selv der afleverer den, hvad det meget sjældent er.
Da det så vidt jeg husker, koster en lille tusse, at aflevere en hund
på internatet... De fleste sidder på dørtrinet om morgenen,
eller bliver afleveret af Falck eller Politi.

Jeg ved ikke om det forklarer noget, men en hund uden papirer,
er en blanding, uanset hvor ægte den så senere kan vise sig at være.

Sidst jeg så noget fra et internat, så jeg, hvad jeg ville kalde
Rottweiler, Schæfer, Dobermann, samt en enkelt af ubestammelig
race eller herkomst.... Så her var det modsat din påstand...
75% som så ud til at være ægte racer, og 25% af ubestemmelig herkomst.

Men indrømmet, det var blot en udsendelse på TV, jeg har aldrig selv været
tættere på internatet end deres dørtrin. Der kunne selvfølgelig godt være
flere hunde, som vi ikke så i udsendelsen.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 26-02-09 13:23

Benny Mortensen, skrev:

> Der er vel præcist lige så gode grunde til at aflevere en racehund
> som en blanding.

Jeg tror bare stadig at folk tit er lidt mere seriøse omkring anskaffelse
af hund hvis de skal bløde 8-10.000kr, end hvis de nærmest kan
få den forærende, gælder self ikke alle mennesker.

> [...]
> på internatet... De fleste sidder på dørtrinet om morgenen,
> eller bliver afleveret af Falck eller Politi.

Har du noget statestik der underbygger at de fleste hunde
bliver afleværet anonymt, eller er det noget du gætter på.
Bliver en hund afleværet anonymt eller fundet et eller andet sted
prøver internatet da i første omgang at finde ejeren.
Den bliver da ikke bare umiddelbart formidlet, hvad skulle formålet
ellers værer med at vi mærker vores hunde.

> Jeg ved ikke om det forklarer noget, men en hund uden papirer,
> er en blanding, uanset hvor ægte den så senere kan vise sig at være.

Hvis den kan spores kan det vel også let dokumenteres
at det er en racehund, du modsiger dig selv lidt nu.
Feks. er mine hunde da registeret som værende labradorblandinger
i hunderegistreret, var de racehunde ville det så fremgå.

> Sidst jeg så noget fra et internat, så jeg, hvad jeg ville kalde
> Rottweiler, Schæfer, Dobermann, samt en enkelt af ubestammelig
> race eller herkomst.... Så her var det modsat din påstand...

Kan du ikke bruge til en fis hvad de ser ud til at værer,
selv dyrelæger har da taget mine hunde for ren Labrador.

> 75% som så ud til at være ægte racer, og 25% af ubestemmelig herkomst.

Ja, så ud til.

> Men indrømmet, det var blot en udsendelse på TV, jeg har aldrig selv
> været tættere på internatet end deres dørtrin. Der kunne selvfølgelig
> godt være flere hunde, som vi ikke så i udsendelsen.

Jeg kom så meget på rødovre dyreinternat da jeg skulle have min første hund,
kan kun mindes en enkelt mølædt Labrador og en AmBull som værende
raceægte ifølge internatet, og jeg så på en hel del.
Som du også kunne læse har John (jopa) gjort de samme observationer.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 26-02-09 14:23

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Har du noget statestik der underbygger at de fleste hunde
> bliver afleværet anonymt, eller er det noget du gætter på.

Det er noget vås.
Det koster at aflevere så de fleste kommer med politiet.
Enkelte kommer sammen med en ulykkelig familie der af den ene eller anden
grund ser sig nødsaget til at skille sig af med den og de er villige til at
betale.

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 26-02-09 14:51

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Det er noget vås.

Hvad er noget vås, jeg skriver jo ikke at det ikke forholder
sig som Benny skriver, jeg efterlyste bare lidt dokumantation.
Jeg har ikke undersøgt hvor de får hundene fra.

> [...]
> Enkelte kommer sammen med en ulykkelig familie der af den ene eller
> anden grund ser sig nødsaget til at skille sig af med den og de er

Ok, går ud fra at det er noget du ved med vished,
det tager jeg så for gode vare da du bør have en
vis insiderviden på det felt

/Jens

Fra : jopa

Dato : 26-02-09 14:58

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Hvad er noget vås,

Det han skrev

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 26-02-09 15:04

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Det han skrev

Benny skrev da netop at de fleste bliver
afleveret anonymt som jeg læste hans indlæg.
Var det ikke det du bekræftigede.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 26-02-09 15:33

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev >
> Benny skrev da netop at de fleste bliver
> afleveret anonymt som jeg læste hans indlæg.
> Var det ikke det du bekræftigede.

Nej de fleste bliver indleveret af politiet, og enkelte afleveret af
ulykkelige mennesker som ikke ser anden udvej.
Sådan er min oplevelse.
Fat det nu Jensen
--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 26-02-09 15:38

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev >
>
> Nej de fleste bliver indleveret af politiet, og enkelte afleveret af
> ulykkelige mennesker som ikke ser anden udvej.
> Sådan er min oplevelse.

Det er også det jeg mener med anonymt.

> Fat det nu Jensen

Os blandingshundeejere fatter intet

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-02-09 07:49

> Det er også det jeg mener med anonymt.

> Os blandingshundeejere fatter intet
>
> /Jens

Puha, den tror jeg, at jeg vil opgive at lægge dokumentation for....

Andet end at det blev sagt i TV-A....

Men jeg kan da godt se, at det kan blive en meget lang historie...

Nu er jeg glad for, at jeg skar mit indlæg betragteligt ned.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-02-09 07:52

> [...]
> raceægte ifølge internatet, og jeg så på en hel del.
> Som du også kunne læse har John (jopa) gjort de samme observationer.

Meget kunne tyde på, et meget begrænset kendskab til DKK og hvad dertil
hører.

Vores første Hovawart var blevet registreret forkert....

Det lykkedes aldrig at få det ændret, hunden døde før DKK og Hunderegistret
blev til at tale med....

Men af uransagelige grunde, kunne vi godt melde hunden død ??????....

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 25-02-09 03:51

Pwh, skrev:

> Hvordan forklarer du så at det overvejende er blandiger der sidder
> på internaterne ?.

Jeg venter stadig på at du underbygger din påstand,
eller kan du ikke det ?????

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 26-02-09 14:03

On Wed, 25 Feb 2009 03:51:15 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Jeg venter stadig på at du underbygger din påstand,
>eller kan du ikke det ?????

En af grundende kan være, at hvis ikke stamtavlen er med, så må
internatet ikke kalde den for raceren. Det har jeg rent faktisk spurgt
dem om. Alt uden stamtavle bliver kladt blanding, uanset hvor ren den
er.
Jeg ved så ikke hvor du vil hen med det? Tror du at folk er mere
ansvarlige hunde ejere fordi de har en raceren hund, eller hvad er det
du forsøger at fortælle?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : jopa

Dato : 26-02-09 14:15

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev

> En af grundende kan være, at hvis ikke stamtavlen er med, så må
> internatet ikke kalde den for raceren.

Øhmmm mener nu nok jeg har rimeligt check på racerne og 99% af de stakkels
hunde der er der er blandingshunde, og ja jeg ser dem jævnligt da nogen af
mine schæfervenner har et dyrenes beskyttelses pensionat.

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 26-02-09 14:16

Leyna, skrev:

> [...]
> internatet ikke kalde den for raceren. Det har jeg rent faktisk spurgt
> dem om. Alt uden stamtavle bliver kladt blanding, uanset hvor ren den

Hmm, så overholder rødovre dyreinternat ikke den regel.
Min logik siger mig også, men det er et gæt, at hvis man via chip
eller tatovering kan identificerer en hund må man da også kunne
skaffe stambogen igen.

> Jeg ved så ikke hvor du vil hen med det? Tror du at folk er mere
> ansvarlige hunde ejere fordi de har en raceren hund, eller hvad er det
> du forsøger at fortælle?

Har jeg forklaret flere gange, gør det gerne igen.
Jeg TROR at folk når de skal anskaffe en hund tit tænker sig lidt
mere om hvis de skal bløde 8-10.000kr end hvis de nærmest får
den smidt i nakken, men det er kun en fornemmelse jeg ikke kan bevise.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 26-02-09 14:34

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Jeg TROR at folk når de skal anskaffe en hund tit tænker sig lidt
> mere om hvis de skal bløde 8-10.000kr end hvis de nærmest får
> den smidt i nakken, men det er kun en fornemmelse jeg ikke kan bevise.

Det er logik for burhøns.
Jo mindre pengepung og lavere intilligens jo flere hunde anskaffer man sig.
Er jeg generaliserende ? ja jeg er men der er noget om det.
Ikke møntet på nogen herinde
Jeg har da tit bemærket "tabere" med op til mange hunde og katte og måske et
par rotter og slanger
kravlende rundt på møbler og gulve, og ja jeg kommer også sådanne steder

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 26-02-09 14:55

jopa, skrev:
> [...]
> Jo mindre pengepung og lavere intilligens jo flere hunde anskaffer
> man sig. Er jeg generaliserende ? ja jeg er men der er noget om det.

Tror nu alligevel du får Leyna på nakken nu, gem dig hellere

> Jeg har da tit bemærket "tabere" med op til mange hunde og katte og
> måske et par rotter og slanger
> kravlende rundt på møbler og gulve, og ja jeg kommer også sådanne
> steder

Kan man ikke bløde 8000kr for en hund synes jeg også man seriøst
skal overveje om man overhovedet har råd til at holde hund.
Faktisk synes jeg det er helt rimeligt at sådan et levende væsen
har en rimelig høj pris.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 26-02-09 15:30

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Tror nu alligevel du får Leyna på nakken nu, gem dig hellere

Hende betragter jeg nu ikke som en taber.
Men forestil dig at bare 25% af dem der fængsles er narkomaner og de har som
regel mindst et par gadekryds som politiet så skal anbringe på internat

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 26-02-09 15:41

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Hende betragter jeg nu ikke som en taber.

Tror jeg ikke der er nogen i gruppen der gør.
Mht hendes nabo er det en anden snak

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 27-02-09 18:45

On Thu, 26 Feb 2009 15:29:33 +0100, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

>Hende betragter jeg nu ikke som en taber.

Jeg passer ellers på profilen. 4 hunde og 3 katte... Jeg har dog ingen
slanger og rotterne prøver vi stadig at komme til livs, men de er
satme sejlivede. Undskyld mit sprog.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Leyna

Dato : 27-02-09 18:43

On Thu, 26 Feb 2009 14:55:14 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Kan man ikke bløde 8000kr for en hund synes jeg også man seriøst
>skal overveje om man overhovedet har råd til at holde hund.

Så hundehold skal være forbeholdt dde "rige"?
Nu synes jeg sg* du strammer den, Jens
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 27-02-09 19:44

Leyna, skrev:

> Så hundehold skal være forbeholdt dde "rige"?
> Nu synes jeg sg* du strammer den, Jens

Kan man ikke spare/låne 6-8000kr stiller jeg mig tvivlende
overfor om man kan klarer de faste og uforudsete udgifter
som følger med hundehold, til skade for hunden.

Vil man ikke ofre sådan et beløb vil man det ikke nok
i mine øjne og bør måske på sig en hamster i stedet for

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-02-09 12:52

> [...]
>
> Vil man ikke ofre sådan et beløb vil man det ikke nok
> i mine øjne og bør måske på sig en hamster i stedet for

Er det derfor, du har to blandingshunde, i stedet for to hamstere ?? ))

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 28-02-09 14:49

Benny Mortensen, skrev:

> Er det derfor, du har to blandingshunde, i stedet for to hamstere ??
> ))

Det har intet med pris at gører, fik dem faktisk ikke specielt billigt.
Tyson skulle have været en ren Labrador, så de penge var afsat,
lidt tilfældigt det blev ham i stedet for.
Med Angel ledte jeg efter hendes blanding, havde egentligt opgivet
og bestemt mig for Rottweiler i stedet for,
så der var pengene også afsat til en raceren fra start af.

Hvis jeg regner på hvad en hund koster mig igennem dens liv
er jeg da bedøvende ligeglad med om jeg skal give 5000kr
mere eller mindre hvis det lige er den hund jeg vil have,
indkøbsprisen er da det mindste beløb i det regnestykke.
Så må jeg bare spare på noget andet

/Jens (som gav 3000kr for hver af sine hunde)

Fra : Leyna

Dato : 01-03-09 00:25

On Sat, 28 Feb 2009 14:49:17 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>/Jens (som gav 3000kr for hver af sine hunde)

Det er da osse gevaldigt meget for blandingshunde...
Nå, men hvorom alting er, så bliver man altså ikke en dårligere hunde
ejer, blot fordi man ikke lige kan fremtrylle 6-8k.
Hvis det skulle være tilfældet, så må jeg være en forfærdelig hunde
ejer, for jeg har "kun" betalt 500 kr. for Hans. De andre har jeg fået
forærende, overtaget, tigget mig til.

Men men men... selvom jeg er en ussel hunde ejer, så har jeg ikke
desto mindre sørget for de helbredsmæssige ting. Vaccinationer og akut
lægehjælp (hvilket der nu ikke har været meget brug for) og sørme om
jeg ikke også har sørget for at INGEN af mine dyr kan formere sig. Det
er 7x neutralisering (faktisk 8, for vi har haft en kat mere), så
jo... man finder penge til "den slags".
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 01-03-09 06:08

Leyna, skrev:

> Det er da osse gevaldigt meget for blandingshunde...

Det var prisen, ikke noget jeg ville ligge og forhandle,
jeg var som sagt mere eller mindre ligeglad.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-03-09 10:19

> [...]
> indkøbsprisen er da det mindste beløb i det regnestykke.
> Så må jeg bare spare på noget andet
>
> /Jens (som gav 3000kr for hver af sine hunde)

Tja, nu ved jeg ikke.... Jeg tror jeg plejer at sige....

Næsten alle Danske familier, smider så meget føde væk, så de uden problemer
kunne fodre en hund bare med de rester.

Der findes altid hunde, der kan afhentes gratis.... Det er lige som at
spille Lotto....

For ham der henter hunden, han kan få en rigtig møghund.... Eller han kan få
sit livs bedste ven, eller et sted imellem.

For hunden... Den må sige.... I dag, er den første dag, i resten af mit
liv.... Og det kan gå begge veje....
Alternativet, var måske internatet, måske sprøjten.....

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 01-03-09 00:13

On Fri, 27 Feb 2009 19:44:21 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Kan man ikke spare/låne 6-8000kr stiller jeg mig tvivlende
>overfor om man kan klarer de faste og uforudsete udgifter
>som følger med hundehold, til skade for hunden.

Det gør man... på en eller anden måde.

>Vil man ikke ofre sådan et beløb vil man det ikke nok
>i mine øjne og bør måske på sig en hamster i stedet for

En hamster er ikke meget bevendt som "tyverisikring".
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 01-03-09 06:09

Leyna, skrev:

> Det gør man... på en eller anden måde.

Hvorfor kan man så ikke også det når hunden
skal købes, eller skal man af en eller anden grund
værer fornæret på det punkt.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 01-03-09 09:15

On Sun, 1 Mar 2009 06:09:11 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Hvorfor kan man så ikke også det når hunden
>skal købes, eller skal man af en eller anden grund
>værer fornæret på det punkt.

Jeg kan fortælle dig hvorfor jeg ikke har gjort det...
8000 kr er for mig kostpenge til 3-4 mdr. Vi lever på et stramt
budget, og jeg kan ikke "bare lige" undvære 8000 kr. Er uheldet ude og
man har brug for akut hjælp, så må man, når man er en af de fattige,
låne penge et af de steder, hvor man skal betale horrible renter.
Banken låner IKKE penge ud til folk med lavindkomster, uanset hvor
flinke de ellers er til at betale deres ting, så der er INGEN
valgmuligheder. Disse lån belaster så en trængt økonomi i mange år
frem, men misforstå mig ikke... Jeg beklager mig ikke. Forklarer bare
hvorfor det ikke har noget med nærighed at gøre, at man ikke kan hive
så mange penge ud af budgettet.
Jeg har i en del år været syg, og har derfor ikke kunne komme i
arbejde. Det betyder en nettoindkomst på små 9k (eller lavere) om
måneden, og det er altså til ALT. Når de faste udgifter er betalt er
der sg* ikke mange basseører at rutte med, men jeg er rimelig god til
at "trylle" med det jeg har.
Og før du nu erklærer mig totalt uegnet som hunde ejer, så må jeg lige
pointere, at hundene kommer altid i første række. Man kan sagtens leve
af pasta og billig leverpostej i et halvt års tid, hvis uheldet er
ude, men det er altså ikke noget man har lyst til at gøre i mange
måneder ad gangen, blot for at få en fin racehund. Mine hunde er mit
selskab i det daglige. De holder mig i live, og er faktisk hele min
verden. Jeg vil selvfølgelig helst ha' at de er sunde og raske, men en
stamtavle er jo ingen garanti for dette, så derfor kan jeg ikke se
grunden (for mit vedkommende) til at den SKAL være med. Mine hunde er
mine venner og følgesvende, mit selskab og min tryghed i dagligdagen.
Ikke nogle der skal udstilles eller vinde fine konkurrencer, eller
skal bruges som avlsdyr.
Oy er den eneste hund jeg reelt selv har valgt. Vaks fik jeg forærende
som gave. Hans blev valgt af Vaks og Maggie var jo bare "blevet til
overs". Har jeg så fået lige den hund jeg gerne ville ha'? Tjaeh, ikke
hvad udseende angår, for der er altså et par racer jeg er vildt skudt
i, men jeg har 4 gode, omgængelige og kærlige hunde, så skidt være med
hvordan de så ellers ser ud. Maggie er faktisk den eneste jeg kunne
slippe afsted med at kalde raceren, for hun ligner en ren lab, mens de
øvrige er enten lidt for store eller ser lidt for blandede ud til at
kunne gå som rene.

Måske burde jeg slet ikke have hunde i dine øjne, men mit liv ville så
osse være totalt indholdsløst. Jeg har desværre et stort hjerte, når
det angår dyr, og derfor sidder jeg nu med så mange i dag. Jeg er dog
ikke så uansvarlig at jeg bliver ved med at lukke dyr ind (selvom jeg
gerne ville "redde verden", som min mand siger), for lige pt er her
fyldt op, og jeg kan ikke overkomme flere. Hverken fysisk eller
økonomisk. Dér vælger jeg så at give de 4 hunde (og kattene,
selvfølgelig) jeg har, et godt liv. Jeg har intet at tilbyde flere
dyr, selvom jeg gerne ville, og derfor er der nu lukket for yderligere
tilgang. Et par katte mere ville sikkert ikke gøre den store forskel
økonomisk, men flokken fungerer som den er nu OG der skal altså være
tid til dem allesammen, så derfor er der osse lukket dér.

Hold da op. det blev en lang smøre. *GG*
Nå, men jeg tror jeg fik gjort det klart at jeg ikke er fornæret,
eller at jeg spiller hasard med mine dyrs helbred. Jeg mener godt man
kan være en god hunde ejer, selvom ens midler er begrænsede.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : jopa

Dato : 01-03-09 12:06

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev
> Nå, men jeg tror jeg fik gjort det klart at jeg ikke er fornæret,
> eller at jeg spiller hasard med mine dyrs helbred. Jeg mener godt man
> kan være en god hunde ejer, selvom ens midler er begrænsede.

Ja da og jeg er sikker på at hundende kommer først hos dig.
Der hvor jeg står af bla er når man ser en enlig mor med 4 hunde 5 katte
slanger og rotter,
og henne i hjørnet sidder 2 unger med snot ud af næsen ædende en pose chips
medens mor pulser på sine Prince til 30,- som hun jo skal have 2 pakker af
hver dag.
Hun prøver ihærdigt at overbevise omverdenen om det umulige i at tjene sine
egne penge, og det i øvrigt er et lorte samfund vi lever i .

Ovenstående måske groft skåret ud men det er ikke urealistiskt

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 01-03-09 12:16

On Sun, 1 Mar 2009 12:06:04 +0100, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>Ovenstående måske groft skåret ud men det er ikke urealistiskt

Desværre må jeg erkende at jeg godt kan genkende typebeskrivelsen. Det
er bare SÅ sørgeligt, både for børn, dyr og den stakkels kone selv,
for der er jo et eller andet sted det er gået helt galt for hende...

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 01-03-09 19:09

Leyna, skrev:

> Desværre må jeg erkende at jeg godt kan genkende typebeskrivelsen. Det
> er bare SÅ sørgeligt, både for børn, dyr og den stakkels kone selv,
> for der er jo et eller andet sted det er gået helt galt for hende...

Precis, og tror du hun ville have fået hund hvis den havde kostet 6000kr

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 02-03-09 08:11

On Sun, 1 Mar 2009 19:08:41 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Precis, og tror du hun ville have fået hund hvis den havde kostet 6000kr

Sikkert ikke, men det ville jeg aå heller ikke.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 02-03-09 18:17

Leyna, skrev:

> Sikkert ikke, men det ville jeg aå heller ikke.

Arh mon ikke, men det var måske kun blevet til den ene .-)
En GD'er eller Berner Sennen som du snakker om får du
sansynligvis ikke forærende

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 01-03-09 19:07

jopa, skrev:
> [...]
> .
> Ovenstående måske groft skåret ud men det er ikke urealistiskt

Jeg tænker mere på helt unge mennesker som kan have et naivt
forhold til hvad det kan koste at have hund.
Det kan værer til stor skade for hunden at ende hos sådan en,
der vil en rimelig høj indkøbspris nok afskrække en del af dem.

Tror da også det er en af grundene til at katte har lavstatus her i landet,
dem får man jo også nærmest forærende.

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 01-03-09 19:04

Leyna, skrev:

> Hold da op. det blev en lang smøre. *GG*

Ja, det må du sgu nok sige, jeg klipper lidt hårdt
men tro mig eller ej, det er altså ikke dig jeg har i tankerne,
men en generel betragtnning jeg kommer med
Det er helt fint med mig at man ikke VIL betale mere end 500kr
for en hund, alle har jo en eller anden grænse.
Det jeg siger er at hvis man ikke KAN betale 6000kr for en hund
bør man nok overveje om man overhovedet har råd.
Løseligt regnet ud er det hvad hver af mine koster mig på ½ år
i faste udgifter til foder+forsikring+helbredscheck.

> Nå, men jeg tror jeg fik gjort det klart at jeg ikke er fornæret,
> eller at jeg spiller hasard med mine dyrs helbred. Jeg mener godt man
> kan være en god hunde ejer, selvom ens midler er begrænsede.

Kan man sagtens, men det kan også blive en rigtig sur fornøjelse hvis
man feks som førstegangshundeejer ikke er forberedt på hvad det
kan koste, det er du jo afklaret med.
Der tror jeg det kan værer uheldigt at en person anskaffer sig en hund
bla fordi den kan fåes billigt, anskaffelsen er stadig den mindste post.
Mine har da kostet på den forkerte side af 100.000kr pr snude hvis
de bare bliver 10-12 år gamle, sgu da ligegyldigt om de så har kostet
1000 eller 6000kr fra start af, det er det jeg mener, simpel matematik

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 27-02-09 18:40

On Thu, 26 Feb 2009 14:33:51 +0100, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>Jo mindre pengepung og lavere intilligens jo flere hunde anskaffer man sig.

Ahem ahem...!

>Er jeg generaliserende ? ja jeg er men der er noget om det.
>Ikke møntet på nogen herinde

Er du nu sikker på det?

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : jopa

Dato : 27-02-09 19:41

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev

> Er du nu sikker på det?

Du passer ikke på profilen lille skat

At du har mange hunde og lidt penge er ikke automatisk indikation.
--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Leyna

Dato : 01-03-09 00:29

On Fri, 27 Feb 2009 19:41:13 +0100, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev

>Du passer ikke på profilen lille skat

Mange hunde, mange katte OG rotter... Jojo!
Rotterne er dog ikke selvvalgt...

>At du har mange hunde og lidt penge er ikke automatisk indikation.

Rart at vide. Nogen mener jo at man ikke skal ha' hund, hvis ikke man
har r*ven fuld af penge.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 01-03-09 06:13

Leyna, skrev:
> On Fri, 27 Feb 2009 19:41:13 +0100, "jopa" <admin@jp-web.invalid>

> Rart at vide. Nogen mener jo at man ikke skal ha' hund, hvis ikke man
> har r*ven fuld af penge.

Hvis du med "nogen" mener mig, så mener jeg ikke at man har
røven fuld af penge fordi man kan skaffe 6-8000kr.
Jeg tror du gør dig selv fattigere end du nok er,
er det ikke mere et spørgsmål om hvad man vælger
at bruge sine penge på, ved ikke hvad du bruger dine på.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 01-03-09 09:19

On Sun, 1 Mar 2009 06:12:53 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Hvis du med "nogen" mener mig, så mener jeg ikke at man har
>røven fuld af penge fordi man kan skaffe 6-8000kr.
>Jeg tror du gør dig selv fattigere end du nok er,

Har du nogensinde prøvet at være på overførselsindkomst?
Der er flere fattige i Danmark end du aner.

>er det ikke mere et spørgsmål om hvad man vælger
>at bruge sine penge på, ved ikke hvad du bruger dine på.

Faste udgifter, mine dyr og mit internet... okay, og så er jeg altså
ryger.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 01-03-09 19:15

Leyna, skrev:

> Har du nogensinde prøvet at være på overførselsindkomst?
> Der er flere fattige i Danmark end du aner.

Næh, men jeg lever da ene mand på en maskinarbejderløn
med eget hus og kun mig til at betale de faste udgifter.
Bare ejendomskatten her i Kbh er altså på 25.000kr/år,
og der er kun mig til at betale, men jeg er altså rig i dine øjne

/Jens

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-02-09 18:56

wrote:

> [...]
>Jo mindre pengepung og lavere intilligens jo flere hunde anskaffer man sig.
>Er jeg generaliserende ? ja jeg er men der er noget om det.

Så klap dog hellere i før jeg sender tæskeholdet på 3 OES'ere ud for
at "hilse" på dig - du slipper sikkert med 6-8 timers klap og kæl )

>Jeg har da tit bemærket "tabere" med op til mange hunde og katte og måske et
>par rotter og slanger
>kravlende rundt på møbler og gulve, og ja jeg kommer også sådanne steder

katte - nope! , slanger - nope!, rotter - ikke så vidt vi ved! kun
pelsdyr )

Fra : ager

Dato : 20-02-09 07:26

> [...]
> tiders mor), og hun ligner ham som om de var klonet.
>
> Så er der nogle der står og mangler en lille ny, så er de salgsklare

hmm klogere er naboen da ikke blevet siden sidst..
Hvor mange skal du have denne gang? LOL...

Nej, de er vildt kære, men det var sidste kuld jo også.. (-;

håber han finder hjem til dem, og at han en dag bliver lidt mere fornuftig..

Fra : Pwh

Dato : 20-02-09 07:55

ager, skrev:
> Hvor mange skal du have denne gang? LOL...

*LOL*

/Jens (som ikke står og mangler en xxxxxx-blanding)

Fra : Leyna

Dato : 20-02-09 10:06

On Fri, 20 Feb 2009 07:55:18 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>*LOL*
>
>/Jens (som ikke står og mangler en xxxxxx-blanding)

Den ville da ellers pynte i din samling!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 20-02-09 10:27

Leyna, skrev:

> Den ville da ellers pynte i din samling!

Nope.
Næste hund skal værer med stambog og hele pivetøjet

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 20-02-09 11:16

On Fri, 20 Feb 2009 10:27:25 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Nope.
>Næste hund skal værer med stambog og hele pivetøjet

Hmmmm... Næste hund her skal først være når de 4 nulevende er væk, så
hvis det skal være med stambog kan det være jeg skal starte
opsparingen nu?
Kunne frygteligt godt tænke mig en Grand Danois, men det vil manden
ikke. Kunne så godt tænke mig en Berner Sennen... *SUK* Jaja, men
foreløbig har jeg rigeligt med hunde.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Leyna

Dato : 20-02-09 10:04

On Fri, 20 Feb 2009 07:25:59 +0100, "ager" <big@city.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen

>hmm klogere er naboen da ikke blevet siden sidst..
>Hvor mange skal du have denne gang? LOL...

Ingen. På ære! *LOL*
Jeg har for mange allerede, og selvom jeg er lidt lun på en næsten
hvid semilanghåret, så kan jeg bare ikke klare flere.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : perpedel@gmail.com

Dato : 22-02-09 15:00

On 19 Feb., 22:43, Leyna <le...@leyna.dk> wrote:
> Så har naboen gjort det igen. 10 fine hvalpe er det blevet til denne
> gang og moderen er en af Vaks' hvalpe (førstegangsfødende og alle
> tiders mor), og hun ligner ham som om de var klonet.

Så er du jo blevet oldemor

> De kan ses herhttp://leyna.dk/fie.htm

Uhh de ser lækre ud

Hilsen Jytte M - som atter en gang er blevet helt skruk

Fra : Leyna

Dato : 23-02-09 08:46

On Sun, 22 Feb 2009 14:00:22 -0800 (PST), perpedel@gmail.com wrote:

>Så er du jo blevet oldemor

Ved ikke helt om jeg er SÅ glad for dén titel! *GG*

>Uhh de ser lækre ud

Tak. Det er altså osse nogle nuttede små pølsedyr!

--
Leyna
http://www.big-girls.dk