Sletning af poster i MyISAM formindsker ik~
Fra : Martin Larsen

Dato : 20-02-09 16:54

Hej gruppe

For nylig konverterede jeg en InnoDB database til MyISAM fordi det er
velkendt at ibdata1 filen i InnoDB ikke formindskes selv om sletter
indholdet af en database.

Til min overraskelse har jeg opdaget at det heller ikke sker for MyISAM.
Den er pt. på 20 GB og voksende.

Er det mig der troede forkert, eller burde den faktisk blive mindre når
jeg sletter posterne?

Hilsen
Martin

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 20-02-09 23:52

Martin Larsen wrote:
> [...]
> Den er pt. på 20 GB og voksende.
>
> Er det mig der troede forkert, eller burde den faktisk blive mindre når

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/optimize-table.html

Arne

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-02-09 10:12

Arne Vajhøj wrote:

> http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/optimize-table.html

Tak!

Yderligere har jeg fra dit link fået den nyttige oplysning at MySQL
genbruger pladsen, og dermed er det ikke så magtpåliggende at gøre noget
yderligere. Problemer var at serveren var ved at løbe tør for plads.

Hilsen
Martin

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 21-02-09 17:17

Martin Larsen wrote:
> Yderligere har jeg fra dit link fået den nyttige oplysning at MySQL
> genbruger pladsen, og dermed er det ikke så magtpåliggende at gøre noget
> yderligere.

Det tror jeg at alle databaser gør.

Arne