Hunde mad ?
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 16-02-09 22:20

jeg havde en tid på Brugsens det bedste pædigri ( spørg mig ikke hvordan det
staves men sådan lyder det ) men jeg synes det løb lige igennem hende - så
blev jeg anbefalet Oliver som man jo meget belejligende for til døren - hun
spiser det med stor appetit - men nu synes jeg hun er blevet en smule tyg
ikke fed - men der er blevet mere af hende - på den anden side så fylder hun
8 år til maj så det er måske meget normalt - alternativt er der bedre foder
som man kan få leveret ?

Mv.
BMM

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 16-02-09 23:08

> [...]
> side så fylder hun 8 år til maj så det er måske meget normalt -
> alternativt er der bedre foder som man kan få leveret ?

Måske skal du tjekke om hun får den rigtige dosis(mængde), så så ellers bare
sætte dosis lidt ned.
Pelsen er måske lidt tykkere her om vinteren ?, mindre motion ?, det hele
kan jo få din hund til at se lidt tykkere ud.
Jeg kender ikke Oliver hundefodder.
Pedigri svare til du fejer gulvet og æder det.

Hilsen
Leo

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 17-02-09 03:56

"Leo Jørgensen" <leo@leo.lir.dk> skrev i en meddelelse

> Måske skal du tjekke om hun får den rigtige dosis(mængde), så så ellers
> bare sætte dosis lidt ned.

Hmm jeg fylder hendes skål når den er tom sådan 2 - 3 gange om ugen
det har jeg gjort siden hun var valp

> Pelsen er måske lidt tykkere her om vinteren ?

Nahh hun er nu hårdløs - en hårdløs mexicaner

>, mindre motion ?, det hele kan jo få din hund til at se lidt tykkere ud.

Nahh hun han nu lagt sig ud :)

> Jeg kender ikke Oliver hundefodder.

på nær hun kommer sig så er det som det skal være
men jow måske jeg skulle sætte hende på diæt

> Pedigri svare til du fejer gulvet og æder det.

jeg det går da lige igenem hunden - den skider og skider hvad som regl er et
tegn på det har dårlig nærings værdi

købte en gang en pose foder i netto - hun fik så dårlig mave jeg måtte smide
det ud 4½ kg

Fra : Leif Langgaard

Dato : 17-02-09 11:09

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmm jeg fylder hendes skål når den er tom sådan 2 - 3 gange om ugen
> det har jeg gjort siden hun var valp

Hej Bo

Jeg er sikker på at det ikke er godt at din hund har adgang til foder hele
tiden, du bør fodre 1, måske 2 gange om dagen i stedet.
Læs på posen hvor meget en hund med en vægt som din skal have, se så på hvor
aktiv hunden er og find så med en vægt ud af hvor meget du skal fodre. Når
du har vejet foderet finder du et krus eller en kop som rummer afmålte
mængde, så du har styr på mængden.
Efter en tid kan du se på hunden om mængden af foder skal justeres op eller
ned. Husk også frisk vand til foderet!

Det er også svært at følge om hunden er/bliver syg hvis der bare står en
skål foder den bare kan tage af!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 18-02-09 20:02

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller ned. Husk også frisk vand til foderet!
>
> Det er også svært at følge om hunden er/bliver syg hvis der bare står en

ja det kan godt være jeg skal lave det om til det NU efter hun har lagt sig
lidt ud - men det har ikke været et problem før nu
jeg har tit nærmest synes hun var lidt for tynd i perioder ... men hun er
lidt speciel hun har heller ikke blødt ( menstrueret) siden hun var 4 år
jeg synes da nok det var tidligt at holde op med det ...

Fra : qfha

Dato : 17-02-09 03:35

On 16 Feb., 22:19, "Bo Mørch Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:
> [...]
> 8 år til maj så det er måske meget normalt - alternativt er der bedre foder

Jeg tror dine observationer er helt rigtige. Du skal finde et bedre
foder til hende. Prøv en dyrehandel med et godt udvalg. Pris og
kvalitet hænger meget sammen, så du skal regne med at skulle betale en
vis pris for det. Jeg har som du lagt mærke til, at hunden bliver tyk
af Oliver, og samtidig leverer den mere afføring end den har gjort ved
andet foder.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 18-02-09 20:04

"qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

[...]

***********
svar :

jeg tror jeg skal tilbage til aganuby det virkede perfekt - problemet er jeg
bor på landet og har ingen bil :(
og der er 2 km og gå og nu er jeg jo ikke længer nogen år s unge i fin form
så 15 kg foder det bliver tung når man er nået ½ vejs :/

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-09 16:33

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message
> [...]
> side så fylder hun 8 år til maj så det er måske meget normalt -
> alternativt er der bedre foder som man kan få leveret ?

Hej,

vi bruger denne:
PROFORMANCE
Lam & Ris er et foder af høj kvalitet med udsøgt smag af lam og ris til
hunde, som foretrækker smagen af lam, og som er overfølsomme for majs.
Proteinindholdet på 23%, fedtindholdet på 14% og Omega fedtsyrebalancen
fremmer et sundt, langt liv, giver en sund pels og stor energi. Med
Glucosamin og Chondroitin, for sundere led og brusk.
Protein 23% / Fedt 14%

Det trives vores lab(2½år) fint på, han får 2*180gram om dagen når det er
arbejds sæson, ellers lidt mindre, og han forbliver slank :)
Vi startede med en anden variant, men pga allergi er vi gået væk fra foder
med majs...
(Vi ved dog ikke det med majs, men samtidigt med foderet begyndte vi at
vaccinere, og det ser ud som det har hjulpet, men først når sommeren kommer
kan vi se om det er sandt, men ikke til at vide om det er den ene eller
anden ændring der ser ud til at have givet gevindst)

Kasper

Fra : C.H

Dato : 19-02-09 00:11

> [...]
> side så fylder hun 8 år til maj så det er måske meget normalt -
> alternativt er der bedre foder som man kan få leveret ?

Olivers er et temmelig næringsrigt foder, og man skal dosere korrekt, ellers
bliver hunden for tyk.
Jeg tror ganske enkelt, din hund får for meget mad

Selv da min hund (som lige nu ligger HELT stille på grund af en skade) var
på sit maximale aktivitetsniveau, skulle han ikke have fuld portion, som
anbefalet på pakken.

Nu, da han er helt i ro får han faktisk kun 240 g. foder om dagen - en hund
på 35 kg. (Som i øvrigt gerne må tabe en sjat).

Hvis hunden har stort output selvom den får den rette mængde mad, så er det
fordi den ikke optager det godt nok - umiddelbart ser det ikke ud til, at
det er problemet for din hund

Så lidt bedre regulering fra din side, vil nok afhjælpe problemet, vil jeg
tro.

Connie - der er glad for Olivers.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 19-02-09 01:04

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så lidt bedre regulering fra din side, vil nok afhjælpe problemet, vil jeg
> tro.

ok jeg prøver at regulere det ...

> Connie - der er glad for Olivers.
jamen på nær hun bliver for tyg så virker det jo fint - man kan jo se på
efterladen skaberne om det er noget ordentligt fodder løber det ligenem
hunden
eller for den tynd mave så er det noget møg fodder ... men det har netop
ikke været problemet med Olivor hvorfor jeg tænkte det måske var noget andet
::?

men nu ( hun er jo en nøgen hund ) så kommer vi heller ikke på de store ture
ude når det er koldt - det kan sådan set godt gå så længe hun kan løbe sig
varm og ikke bliver våd - men sne er hun ikke glad for potterne bliver ild
røde ...så frem med doserings dåssen :)

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-02-09 11:55

In news:499ca1f4$0$90270$14726298@news.sunsite.dk,
Bo Mørch Mogensen <usnet1@gmail.com> typed:

> [...]
> hun kan løbe sig varm og ikke bliver våd - men sne er hun ikke glad
> for potterne bliver ild røde ...så frem med doserings dåssen :)

Jeg vil give Connie helt ret. Du skal bare give hende noget mindre foder. En
hund skal ikke kunne spise "ad libitum", men fodres et par gange om dagen.

Der er jo også den kæmpe fordel ved Olivers, at du ikke selv skal slæbe det
hjem fra byen. Leveret fragtfrit til døren er en virkelig god service.

Du skal bare aldrig lade dig forlede til at give hende Pedigree, det er ikke
særlig godt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 19-02-09 01:10

Mojn Mojn !!

Hundemad -- jeg har nu 60 års erfaring med hundemad til store og
små hunde, korthårede og langhårede, sporhunde, vagthunde o.s.v.

Har været igennem hele junglen af hundefoder, men er de sidste
år blevet ved
http://www.kingsmoor.dk/
Prøv at læse om det, jeg tror, at du vil blive virkelig
overrasket, det er ikke blot hundefoder, det er helsekost for
hunde ---- og det er utroligt, hvad det kan klare af
pelsproblemer, vægtproblemer,rastløshed o.s.v. --- og hundene
elsker det, selv om detr indeholder grøntsager, alger, tang,
fiske, æg, kylling o.s.v. --- og min hundetrimmer (hundesalon)
påstår, at de aldrig har set så flot. blank og sund en pels.
Men det er også lidt dyrer end Brugsens fyld-foder.
Med venlig hilsen
Hans

Fra : ager

Dato : 19-02-09 09:08

"Hans Mikkelsen" <bkfoto3@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> påstår, at de aldrig har set så flot. blank og sund en pels.
> Men det er også lidt dyrer end Brugsens fyld-foder.

Det ville også være mit valg, hvis jeg skulle anbefale noget tørkost.. det
er super sammensat, mange godt gavnlige ting, og uden alt muligt unødigt.
jeg bruger det som godbidder, til aktivitetsbolde osv. og de er meget glade
for det.
..det skal lige nævnes at jeg barfer mine hunde..

Mvh. Marie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 19-02-09 13:46

"ager" <big@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> glade for det.
> .det skal lige nævnes at jeg barfer mine hunde..

Vil da så lige anbefale foderet fra "Markus Mühle", som jeg køber i Zooplus
(billigst fra den engelske hjemmeside).
Jeg bruger det p.t. kun som godbidder, fordi jeg endnu har en sæk Eagle
Pack, som hundene skal have spist først. Labberne er fuldstændig vilde med
det, og det er min venindes to spidshunde, der ellers er barfhunde, også.

I kan læse mere om foderet på www.safedog.dk

mvh Anelise

Fra : ager

Dato : 19-02-09 14:16

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> det, og det er min venindes to spidshunde, der ellers er barfhunde, også.

findes der en varedeklaration et sted?, jeg synes ikke at jeg kunne hitte
noget?

Mvh. marie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 19-02-09 16:59

> findes der en varedeklaration et sted?, jeg synes ikke at jeg kunne hitte
> noget?
>
> Mvh. marie

Den kommer her:

http://www.zooplus.co.uk/shop/dogs/dry_dog_food/markus_muehle/14524#composition

mvh Anelise

Fra : Pwh

Dato : 19-02-09 17:39

A. S. Nielsen, skrev:

> Den kommer her:
>
> http://www.zooplus.co.uk/shop/dogs/dry_dog_food/markus_muehle/14524#composition

Jeg kan ikke lade værer med at tænke på at det da er en ret så ensidig kost,
de skriver at der netop ikke er gris og ko i deres foder.
Som jeg læser deklarationen skal hunden primært leve af fisk og kylling,
ikke hvad jeg opfatter som en varieret kost

/Jens (hvis hunde skal have kylling og griseben til aftensmad)

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 08-03-09 18:20

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Som jeg læser deklarationen skal hunden primært leve af fisk og kylling,
> ikke hvad jeg opfatter som en varieret kost

jeg ser tør foderet som basis foder - men varitionen består så af
leverpostej og rester fra min aften mad - så længe hunden virker glad og
frisk så skønner jeg det er som det skal være ( på nær min der som sagt er
blevet lidt triveligt )

Fra : ager

Dato : 19-02-09 18:36

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

hmm det ser også ganske fint ud, absolut! -men synes stadig at kingsmoore
har mere godt i ingredienserne

Mvh. Marie

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 19-02-09 23:42

ager <big@city.dk> skrev:

> [...]
>ews.tele.dk...

>hmm det ser også ganske fint ud,
>absolut! -men synes stadig at kingsmoore

---- og så er det et dansk kvalitetsprodukt, der kan leveres
direkte ved døren
Mvh. Hans