Katten Magnus mangler et hjem!
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 15-02-09 18:42

Katten Magnus mangler et hjem!
Jeg har før skrevet om denne kat - har været til dyrlæge og fundet ud af at
det er en Han-kat og meget ældre end jeg troede, han er alt for frisk :)

Den dejligste kat, Magnus, har mistet sit hjem
Han er meget tam, kælen, fuld af liv og helt renlig.
Jeg har taget katten akut i pleje (pga min farmor netop er død hvor han
boede) men vi har desværre mange
katte og hunde i forvejen og kan derfor ikke have flere dyr.
Han trænger til et trygt nyt hjem, han er meget tillidsfuld overfor alle
mennesker.
Katten er ca. 13 år (men frisk som en 3-årig!), er øre tatoveret og
kastreret.
Han er utrolig sund og frisk og meget tilstede i
kontakten og elsker at sove hos en om natten.

Kan I hjælpe Magnus og mig? Giv gerne nogle råd til hvordan han kan
formidles videre på bedste vis.

Se foto:
http://www.dyrenettet.dk/Annoncer/an...nr=38472&art=3

Mvh Thomas

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 15-02-09 21:58

> Se foto:
> http://www.dyrenettet.dk/Annoncer/an...nr=38472&art=3
>
> Mvh Thomas

Link virker ikke, prøv lige igen

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 15-02-09 22:07

> Katten er ca. 13 år (men frisk som en 3-årig!), er øre tatoveret og
> kastreret.

Nu fandt jeg så billedet på dyrenettet af Magnus, og jeg undrer mig over han
skulle være 13 år, hvem siger det?
Er det udfra øretatoveringen eller fra dyrlægeoplysninger.

Det er pænt svært at finde et hjem til en kat på 13 år. Internater tager ham
ikke og det er ikke mange der vil tage en kat i den alder.

Jeg kan kun foreslå at sætte ham på vildkat.dk og lave opslag i
nyhedsgruppen dk.marked.privat.dyr. Og så ellers den slagne vej, mails med
fede billeder og beskrivelse til venner og bekendte.
Du kunne også forsøge via Facebook.

(Hvis min egen drøm om et katteplejehjem en dag går i opfyldelse, så var det
lige sådan en kat, der ville kommet til at bo der, men jeg skal vist lige
tjene pænt mange flere penge før jeg søsætter dén plan)

Held og lykke med det, og det er simpelthen super at du har taget dig af ham
indtil han får et permanent hjem!

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Fra : ager

Dato : 16-02-09 10:15

"Heidi, Miver, Mulle og BajseLejse's mor" <zasha_xFJERNDETTE@hotmail.com>
skrev i meddelelsen news:gna058$2nue$1@newsbin.cybercity.dk...

> [...]
>
> Det er pænt svært at finde et hjem til en kat på 13 år. Internater tager
> ham ikke og det er ikke mange der vil tage en kat i den alder.

Jeg ville godt tage en kat på 13 år!
sålænge den er frisk og rask, kan jeg ikke se problemet, den kan da have
mange gode år endnu.
Hvor i verden befinder den sig? og hvad er det for en størrelse?

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-02-09 12:47

In news:gnbarg$59d$1@newsbin.cybercity.dk,
ager <big@city.dk> typed:
> [...]
> have mange gode år endnu.
> Hvor i verden befinder den sig? og hvad er det for en størrelse?

Hej Marie.

Jeg var også nysgerrig efter at se Magnus, og fandt annoncen på Dyrenettet.
Han er bare så sød at se på, og han fortjener da et nyt hjem selvom han
måske ikke er helt ung længere.:

http://www.dyrenettet.dk/Annoncearter.asp?art=3&type=annoncer

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : ager

Dato : 16-02-09 13:06

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i meddelelsen
news:4999520f$0$56792> Hej Marie.

> [...]
> Dyrenettet. Han er bare så sød at se på, og han fortjener da et nyt hjem
> selvom han måske ikke er helt ung længere.:

omsider fandt jeg ham.. (-;
Han ser da sød ud!, det er godt nok lidt langt at tage for mig, men mon ikke
sådan en skulle være til at finde et nyt hjem til?, et ældre par, eller en
enlig ældre, det havde da været optimalt!.
Håber han får en chanse på vildkat.

Mvh. Marie - hvis mand lige nu er på internatet for at lave billeder til en
rapportage om katte/formidling.. og IKKE ville have sin kone med!.. -kan
ikke forstå hvorfor?! GG

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 16-02-09 13:24

"ager" <big@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mvh. Marie - hvis mand lige nu er på internatet for at lave billeder til
> en rapportage om katte/formidling.. og IKKE ville have sin kone

hej
mine tidligere katte er blevet 16-19 år, så der er da flere gode år i
Magnus, jeg håber, han finder et godt nyt hjem, men har selv huset fuldt
(fire katte og to labber).
mvh Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-02-09 13:27

In news:gnbkr6$8sj$1@newsbin.cybercity.dk,
ager <big@city.dk> typed:

> Mvh. Marie - hvis mand lige nu er på internatet for at lave billeder
> til en rapportage om katte/formidling.. og IKKE ville have sin kone
> med!.. -kan ikke forstå hvorfor?! GG

LOL Tænk det kan jeg da heller ikke forstå. Mon ikke han har været bange
for, at der ikke var en eneste kat at fotografere, fordi hans kone havde
snuppet dem allesammen med hjem ?

Fra : ager

Dato : 16-02-09 20:43

> [...]
>
> LOL Tænk det kan jeg da heller ikke forstå. Mon ikke han har været bange
> for, at der ikke var en eneste kat at fotografere, fordi hans kone havde

Jo det siger han også, og tømt for hunde også.. LOL..
tænk at have sådanne tanker.. tsktsk..((-;
Mvh. Marie

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 27-02-09 18:58

> [...]
> mange gode år endnu.
> Hvor i verden befinder den sig? og hvad er det for en størrelse?

Hejsa! Han er super sød og frisk! Og jeg er sikker på at han har mange år
endnu, han er vitterlig meget frisk, jeg blev utrolig overrasket da dyrlægen
pludselig fandt ud af at han er over 13 år, han virker som en på 5 år.
Hvis du på nogen måde skulle være interesseret vil jeg gerne have at vi
taler sammen - så jeg er sikker på at alt bliver godt for ham.
Jeg kan se på de papir der er dukket op idag, han er vacineret for alt det
man skal.

Hvor bor du henne? Jeg kører da en del rundt i DK.

Evt. ring til mig -(tlf. 22440930). eller mail direkte
tj@FJERN-DETTEperson.sk

/ Thomas

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 27-02-09 18:48

> Nu fandt jeg så billedet på dyrenettet af Magnus, og jeg undrer mig over
> han
> skulle være 13 år, hvem siger det?
Jeg har faktisk idag fået tilsendt alle papir på dejlige Magnus, så jeg har
såmænd dette på skrift at han er 13 år.

> Er det udfra øretatoveringen eller fra dyrlægeoplysninger.
Begge dele!

> Held og lykke med det, og det er simpelthen super at du har taget dig af
> ham indtil han får et permanent hjem!
Mange tak! Han er iøvrigt meget klog og super dygtig og nem at gå i sele
med, han skal jo have noget luft og liv af denne vej alt imens der skal
findes et hjem til ham.

/ Thomas