Andet multimedie
bentjuul 3670
Stockfotos af god kvalitet?
Fra : Lars

Dato : 14-02-09 23:44

Jeg har tidligere anvendt en site hvor man kunne købe stock fotos (dvs.
når man købte et billede så havde man også fuld rettighed til det så
vidt jeg husker). Anyway jeg har brug for et rigtig godt, højt
opløseligt billede (så det kan printes i plakatstørrelse med god
nøjagtighed) .. af et iskrystal / snefnug.

Jeg kan ikke huske navnet på den site jeg dengang brugte, og vil høre om
der er nogen der kan anbefale en god site til at finde sådanne
højtopløselige billeder?

På forhånd tak
Lars

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 15-02-09 07:15

"Lars" <osborne2210FJERNDETTE@yahooFJERNDETTE.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg kan ikke huske navnet på den site jeg dengang brugte, og vil høre om
> der er nogen der kan anbefale en god site til at finde sådanne

Der er en del links på denne side:
http://en.wikipedia.org/wiki/Stock_photography

Jeg bruger selv fortrinsvis iStock, når jeg skal bruge stock photo.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - er du også vild med gadgets?

Fra : Lars

Dato : 15-02-09 20:19

..°o.O Thomas O.o°. skrev:

> Der er en del links på denne side:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Stock_photography
>
> Jeg bruger selv fortrinsvis iStock, når jeg skal bruge stock photo.

Både iStockphoto og Shutterstock ser ud til at være lige det jeg ledte
efter. Mange tak for hjælpen.
Lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-02-09 16:15

Lars skrev bl.a.:

> Jeg kan ikke huske navnet på den site jeg dengang brugte, og vil høre
> om der er nogen der kan anbefale en god site til at finde sådanne
> højtopløselige billeder?

http://www.sxc.hu/

Dem bruger jeg meget. Desværre har de flyttet det meste over på deres
betalingsside.

Ellers søg på google, der er flere gratissteder endnu, man skal bare kigge
meget igennem, før man finde kvalitet.

Claus

Fra : Lars

Dato : 17-02-09 18:42

Claus Tersgov skrev:

> [...]
> betalingsside.
>
> Ellers søg på google, der er flere gratissteder endnu, man skal bare kigge

Tak Claus. Jeg leder som sagt ikke efter en gratis site specielt, og er
villig til at betale. Den site vi dengang anvendte (commercielt) var en
betalingssite hvor man købte billedet - altså ret til, og vist nok
ene-ret til at bruge billedet (det gør jo at ikke andre bruger det).

Ved du hvad sxu.hu betalingssite hedder, eller det er måske et spørgsmål
om at registrere sig?

Lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-02-09 21:12

Lars skrev bl.a.:

> Ved du hvad sxu.hu betalingssite hedder, eller det er måske et
> spørgsmål om at registrere sig?

Det er meget nemt, opret dig som bruger og søg et billede, så kommer de
første resultater altid som premium foto (mener jeg de kalder det).

Ellers er der sikkert tydelige links til betalingssiden.

Men der er stadig mange gode gratisbilleder, jeg har fundet rigtig mange
billeder af meget høj kvalitet til de hjemmesider, jeg vedligeholder.

Claus

Fra : Bjørn

Dato : 15-02-09 23:02

aboutpixel.de
alt er gratis og godt

kh
Bjørn

Fra : Lars

Dato : 17-02-09 18:45

Bjørn skrev:
> aboutpixel.de
> alt er gratis og godt

Tak Bjørn, spændende site.

Jeg har dog ikke noget imod at betale hvis jeg kan finde det rette
billede (i dette tilfælde et snefnug i meget høj opløsning hvor man kan
se krystal strukturen). Hvis man endda kan købe rettighed til at bruge
billedet eksklusivt er det endnu bedre.

Lars

Fra : Per Christoffersen

Dato : 18-02-09 21:46

"Lars" <osborne2210FJERNDETTE@yahooFJERNDETTE.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (i dette tilfælde et snefnug i meget høj opløsning hvor man kan se krystal
> strukturen). Hvis man endda kan købe rettighed til at bruge billedet

Du skal nok gevaldigt til lommerne hvis du vil have en total eksklusivitet.
Det kan i øvrigt sjældent lade sig gøre online hos et billedbureau, - der
skal sikkert en personlig forhandling til.

/Per

Fra : Søren Blom

Dato : 18-02-09 23:57

> [...]
> (i dette tilfælde et snefnug i meget høj opløsning hvor man kan se krystal
> strukturen). Hvis man endda kan købe rettighed til at bruge billedet

Hvis du virkelig ønsker eneret på et billede, så skal du som Per skriver
virkelig til lommerne, men hvorfor ikke selv lave billedet, der lægger sne
de fleste steder i landet lige pt. og der kommer mere de kommende dage, har
du et rigtig godt digitalkamera med marco funktion, så er du godt på vej, så
mangler du kun noget solskin og bingo du har sparet nogen penge, fået dig et
billede som kun du har og du kan gøre med lige som du ønsker.

--
God fornøjelse

Søren Blom
soren@blom.dk
email med spamfiler, besvares ikke

Fra : Bjørn

Dato : 20-02-09 20:37

Jeg bruger for en stor dels vedkommende fotolia.com. Det er meget
billigt og det virker prima. Det er nemt at købe billeder og nemt at
hente dem.
Her er en søgning på snow flake:

http://eu.fotolia.com/search?k=snow+flake&search.x=0&search.y=0&order=relevance

Kh