Hjemmelavet brusehovede
Fra : Morten P

Dato : 12-02-09 06:12

Jeg skal (muligvis) bygge mig et firkantet aflangt brusehovede på 40*10-15
cm. til indbygning i loft.
Helst skal der være to kamre så man kan nøjes med at tænde den ene halvdel.

Jeg er usikker på hvilke materialer jeg skal anvende?
Udseendet er ikke af den største betydning, men strålen skal selvfølgelig
være blød.

Er det mon nødvendigt med de små gummi dutter der normalt sidder på et
brusehovede eller er de mest til pynt?

Fra : F.Syndergaard

Dato : 12-02-09 09:21

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> være blød.
>
> Er det mon nødvendigt med de små gummi dutter der normalt sidder på et

Disse "gummidutter" er lavet af Teflon når ellers armaturet er af en rimelig
kvalitet.
De bevirker at hullerne aldrig tilstoppes af kalk.

--
MVH.
Finni

Fra : Morten P

Dato : 12-02-09 09:27

> Disse "gummidutter" er lavet af Teflon når ellers armaturet er af en
> rimelig kvalitet.
> De bevirker at hullerne aldrig tilstoppes af kalk.

Ahh, så hvis jeg nu har et stykke rustfrit stål og får boret små huller i og
sørger for at holde dem kalkfri ved at rense hovedet med en syl eller noget,
så er jeg home free der?

Fra : F.Syndergaard

Dato : 12-02-09 10:26

> Ahh, så hvis jeg nu har et stykke rustfrit stål og får boret små huller i
> og sørger for at holde dem kalkfri ved at rense hovedet med en syl eller
> noget, så er jeg home free der?

Jah, men det har vist sig på mine gamle håndstykker har det været næsten
umuligt at holde hullerne rene. Vi snakker om huller på max 1 m/m.

--
MVH.
Finni

Fra : Morten P

Dato : 12-02-09 11:10

> Jah, men det har vist sig på mine gamle håndstykker har det været næsten
> umuligt at holde hullerne rene. Vi snakker om huller på max 1 m/m.

Det har du faktisk ret i.
Jeg husker også gamle stykker der er tilkalket konstant...
Må se hvad det betyder med et lidt større hul.

Fra : Asger Joergensen

Dato : 13-02-09 12:03

Hi F

F.Syndergaard wrote:

> [...]
> >

> Jah, men det har vist sig på mine gamle håndstykker har det været næsten
> umuligt at holde hullerne rene. Vi snakker om huller på max 1 m/m.

Man prikker dem bare med en sikkerhednål mens vandet løber
det tager et par minutter.

Venlig hilsen
Asger

Fra : Max

Dato : 12-02-09 11:12

Hej Morten

> Ahh, så hvis jeg nu har et stykke rustfrit stål og får boret små
> huller i og sørger for at holde dem kalkfri ved at rense hovedet med
> en syl eller noget, så er jeg home free der?

Sådan holder jeg mine.

Men lav dit hoved så du enkelt kan fjerne din rist og lægge
den i afkalker, det er nemmere.

--
Mvh Max

Fra : Morten P

Dato : 12-02-09 12:14

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Morten

> Sådan holder jeg mine.

Super
Gør du noget særligt ved hullerne?
Filer dem til, stanser dem ud, eller borer du dem bare ud og så er det det?

> Men lav dit hoved så du enkelt kan fjerne din rist og lægge
> den i afkalker, det er nemmere.

Ikke en dårlig ide

Jeg formoder det blot er en silikone fuge i rammen og så 1-4 skruer der så
holder dem fast?

Fra : Max

Dato : 12-02-09 13:01

Hej Morten

> Gør du noget særligt ved hullerne?

Nej, de bliver bare brugt som de er. Bruger en
stor tapesernål til opgaven.

> Jeg formoder det blot er en silikone fuge i rammen og så 1-4 skruer
> der så holder dem fast?

Ja, det var noget i den stil jeg også tænkte på.

--
Mvh Max