use i if
Fra : Morten P

Dato : 14-02-09 22:32

Jeg har et script som kører en

if (foo) {
use x;
}
else {
use y;
}

så vidt jeg ved hentes alle 'uses' ind ved kompilering og ret ønsker jeg
egentligt ikke. Vil gerne minimere overheadet.

Så kan man jo bygge en BEGIN block omkring men det er lidt omstændeligt.

Er løsningen så enkel at hele min tankegang kræver justering og at man ikke
skal bekymre sig om or mange use's og bare køre en

use x;
use y;

istedet?

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 14-02-09 22:43

On Sat, 14 Feb 2009 22:31:54 +0100, Morten wrote:

> [...]

> så vidt jeg ved hentes alle 'uses' ind ved kompilering og ret ønsker jeg
> egentligt ikke. Vil gerne minimere overheadet.

Kan du måle forskel på om du kun har 'use x;' eller 'use y;' med? Hvis
ikke er løsningen, som du selv foreslår, ekstremt simpel.

o o o

Hvis du kigger i manualen til use ("perldoc -f use"), kan du se hvordan
du kan komme uden om at hente begge to ind - du skal bare bruge
'require' i stedet for 'use'¹.

Mvh.

Adam

¹ ... og import, hvis du bruger et modul der eksporterer ting, men det
gør du forhåbentlig ikke

--
"It troo! Dat darn Kahlfin stole ma spacechip!" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk