Program til blokering af diverse websites
Fra : Tico

Dato : 14-02-09 08:06

Hej,

Kan man bruge forældrekontrollen i Norman sikkerhedespakken til at blokere
en brugers adgang til for eksempel facebook og chat?

Med venlig hilsen

Cicho

Fra : Preben Larsen.

Dato : 14-02-09 10:05

Tico tastede følgende:
> Hej,
>
> Kan man bruge forældrekontrollen i Norman sikkerhedespakken til at blokere
> en brugers adgang til for eksempel facebook og chat?

https://www.opendns.com/

Er løsningen, så skal din maskine heller ikke bruge ressourcer på det.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : N_B_DK

Dato : 15-02-09 18:30

"Preben Larsen." <mrlarsen,@,post.cybercity.dk> wrote in message
> Tico tastede følgende:

> https://www.opendns.com/
>
> Er løsningen, så skal din maskine heller ikke bruge ressourcer på det.

Du må gerne lige forklare hvordan opendns blokerer for facebook og chat
?

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Preben Larsen.

Dato : 15-02-09 21:18

N_B_DK tastede følgende:

> Du må gerne lige forklare hvordan opendns blokerer for facebook og chat ?

Du kan indtaste de web adr. i opendns som du ønsker at blokke, men du
skal selvfølgelig så bruge opendns til opslag for at det virker.

Er opendns så lagt ind i routeren er det en ret effektiv løsning.

Her er et par snaps af mine indstillinger.

http://img231.imageshack.us/my.php?image=opendns1rk5.gif
http://img25.imageshack.us/my.php?image=opendns2hn2.gif

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : N/A

Dato : 16-02-09 12:39

Fra : Jesper Lund

Dato : 15-02-09 22:06

Preben Larsen. wrote:

> Er opendns så lagt ind i routeren er det en ret effektiv løsning.

Men det er så hele huset som er underlagt censuren.. (medmindre de kan
finde ud af at sætte en anden DNS resolver op lokalt).

--
Jesper Lund

Fra : Preben Larsen.

Dato : 15-02-09 22:22

Jesper Lund formulerede spørgsmålet:

> Men det er så hele huset som er underlagt censuren.. (medmindre de kan
> finde ud af at sætte en anden DNS resolver op lokalt).

Ja, med mindre man har mulighed for at sætte en DNS pr. maskine der er
sat til routeren.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : molped

Dato : 16-02-09 04:28

On 15 Feb., 22:05, Jesper Lund <use...@jesperlund.com> wrote:

> Men det er så hele huset som er underlagt censuren.. (medmindre de kan
> finde ud af at sætte en anden DNS resolver op lokalt).
>
> --
> Jesper Lund

Hvis du gør det på router-niveau, er det alle maskiner på LAN-et, der
påvirkes.

Fra : Frank

Dato : 16-02-09 12:39

molped knastet i vei:

> Hvis du gør det på router-niveau, er det alle maskiner på LAN-et, der
> påvirkes.

Såfremt ISP's DNS-server også blokkeres (av router/firewall)

Fra : Peter Larsen

Dato : 17-02-09 13:38

Frank <NoSpam2Me@online.no> wrote:

> Såfremt ISP's DNS-server også blokkeres (av router/firewall)

Det kan umuligt være sådan at sådan noget ville kunne omgås, så ville
blokeringen af Pirate Bay da være en øvelse uden forbindelse med
virkeligheden, som man foretog for at holde advokater og journalister
beskæftigede.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Kent Friis

Dato : 17-02-09 19:35

Den Tue, 17 Feb 2009 13:37:54 +0100 skrev Peter Larsen:

> [...]
> blokeringen af Pirate Bay da være en øvelse uden forbindelse med
> virkeligheden, som man foretog for at holde advokater og journalister

Hvilken blokering af Pirate Bay? Min DNS-server har ingen problemer
med at finde den

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : N_B_DK

Dato : 17-04-09 06:00

"molped" <molped@gmail.com> wrote in message
> Hvis du gør det på router-niveau, er det alle maskiner på LAN-et, der
> påvirkes.

Det afhænger sandelig af routeren, i mange kan man vælge både source og
destination, så nej det er ikke nødvendigvis alle maskiner der påvirkes.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : N/A