Frontpage
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-02-09 17:03

Jeg skal i gang med Frontpage.

Hvordan får jeg startet - jeg vil selvfølgelig gerne have nyeste version (og
betaler gerne et rimeligt beløb).

Og hvordan med brugsanvisning skråstreg eksempler ..??

--
Per

Fra : Peter Pedersen

Dato : 14-02-09 09:50

Hej
Prøv at kikke på denne side:
http://www.brothersoft.com/downloads/microsoft-frontpage.html
Og så vil jeg anbefale at gå i en boghandel og købe hæftet " Frontpage 2003
for alle" af Jørgen Kock af forlaget Libris. Det havde jeg meget glæde af da
jeg startede på frontpage.

Mvh Peter

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-02-09 20:43

Hvis du ikke har brugt det før må det anbefales at spring FP over da
nyeste version FP2003 er temmelig gammel, ikke sælges mere og ikke
supporteres længere fra Microsofts side.
Prøv eventuelt efterfølgeren , Expression Web, i stedet.
Du kan downloade en demo her:
http://www.microsoft.com/expression/try-it/default.aspx

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Ulrik Friis

Dato : 16-02-09 13:17

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal i gang med Frontpage.
>
> Hvordan får jeg startet - jeg vil selvfølgelig gerne have nyeste version
> (og betaler gerne et rimeligt beløb).
>
> Og hvordan med brugsanvisning skråstreg eksempler ..??

Og når du så har anskaffet dig Expression Web som er en WYSIWYG editor, så
skal du også anskaffe dig en 49 kr.s bog/hæfte om HTML, som er det
bagvedliggende kodesprog. Når du har lært de basale ting HTML vil du få
meget nemmere ved at bruge Expression Web.

mvh
Ulrik

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-02-09 18:54

Man bør ganske vist kende til de basale ting om html og CSS men man
behøver ikke nødvendigvis købe en bog. Der findes masser af online
tutorials.

Regards Jens Peter Karlsen

On Mon, 16 Feb 2009 13:17:28 +0100, "Ulrik Friis"

Fra : HSLK

Dato : 16-02-09 21:01

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Jeg skal i gang med Frontpage.
>
> Hvordan får jeg startet - jeg vil selvfølgelig gerne have nyeste version (og
> betaler gerne et rimeligt beløb).
>
> Og hvordan med brugsanvisning skråstreg eksempler ..??

Hejsa

Jeg har fået afvide at FP afløser hedder sharepointdesigner , jeg har
brugt det i et års tiden og det lignder fuldstændig FP.

knus Henriette.

Fra : Heine Svendsen

Dato : 16-02-09 23:16

HSLK skrev:

> Hejsa
>
> Jeg har fået afvide at FP afløser hedder sharepointdesigner , jeg har
> brugt det i et års tiden og det lignder fuldstændig FP.

Så snart jeg får tid til at sætte mig ind i et nyt program, vil jeg
skifte til Expression Web, som ligner dit program på en prik.

Har du oplevet nogen ulemper ved skiftet til Sharepoint Designer?

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : HSLK

Dato : 18-02-09 14:54

Hejsa

> Så snart jeg får tid til at sætte mig ind i et nyt program, vil jeg skifte
> til Expression Web, som ligner dit program på en prik.
>
> Har du oplevet nogen ulemper ved skiftet til Sharepoint Designer?

Nej ikke umildbart det eneste SPD ikke har som FP er wordart.
Jeg er lige så glad for SPD som jeg var for FP.

knus Henriette.

Fra : Heine Svendsen

Dato : 18-02-09 17:45

HSLK skrev:
> Hejsa

> Nej ikke umildbart det eneste SPD ikke har som FP er wordart.
> Jeg er lige så glad for SPD som jeg var for FP.
>
> knus Henriette.

Ja, så er det jo kun et spørgsmål om man skal tage Expression Web
(Engelsk) eller SharePoint Designer, som er på dansk.
Jeg har leget med begge versioner for længe siden, men kunne
overhovedet ikke se nogen forskel i funktioner.
Installationsprogrammerne havde endda (stort set) samme størrelse i KB.
Har du nogen mening om dette?

Fra : Oto

Dato : 18-02-09 19:23

> Hejsa

> Nej ikke umildbart det eneste SPD ikke har som FP er wordart.
> Jeg er lige så glad for SPD som jeg var for FP.
>
> knus Henriette.

Hej

Skal serveren have en speciel SPD understøttelse, eller kan en server med FP
extensions klare det?

MVH Oto

Fra : HSLK

Dato : 19-02-09 07:19

Oto forklarede den 18-02-2009:

> Hej
>
> Skal serveren have en speciel SPD understøttelse, eller kan en server med FP
> extensions klare det?
>
> MVH Oto

Hejsa

Såvidt jeg ved har vi bare FP server extension på den side jeg
adminstere men jeg mener også det understøtter sharepoint server men
der er jeg ikke 100 sikker.

knus Henriette.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-02-09 03:48

SharePoint Designer er som navnet siger beregnet til at lave indhold
til Sharepoint Server (kan dog også bruges til andet).
Expression Web er beregnet til at lave hjemmesider der validerer. Kan
bruges til Asp.net og PHP.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 19-02-09 15:45

> [...]
> til Sharepoint Server (kan dog også bruges til andet).
> Expression Web er beregnet til at lave hjemmesider der validerer. Kan

Kan det forstås sådan ,at Expression Web er den bedste afløser for
FP2002? Kan man uden problemer fortsat arbejde med hjemmesider lavet i
FP2002?

--
Venlig hilsen
Henning

Fra : Heine Svendsen

Dato : 19-02-09 19:21

Henning Rasmussen skrev:

> [...]
>
> Kan det forstås sådan ,at Expression Web er den bedste afløser for
> FP2002? Kan man uden problemer fortsat arbejde med hjemmesider lavet i

Jeg har som sagt prøvet demo'en af EW, og den læse alle mine
FP-sider uden problemer. Jeg kunne også umiddelbart uploade og
"synkronisere" mine sider, så det var alt sammen meget smertefrit.
Mit eneste "problem" er, at jeg gerne ville se nøjagtig hvad
forskellen er mellem de to programmer Expression Web og SharPoint
Designer. Og hvorfor er kun den ene oversat til dansk, det virker
lidt skummelt.

Fra : HSLK

Dato : 19-02-09 07:17

Heine Svendsen:

> [...]
> se nogen forskel i funktioner.
> Installationsprogrammerne havde endda (stort set) samme størrelse i KB.

Hejsa

jeg kender ikke Expression Web så den kan jeg ikke udtale mig om.

knus Henriette.