udstilling lørdag bad?
Fra : Ralph

Dato : 12-02-09 18:14

Davs

Rissa riesenschnauzer (sort) veltrimmet, skal på udstilling (DKK
avlsgodkending) lørdag i Fredericia, hun er en udehund, der bader dagligt i
Limfjorden og ruller sig i sandet, skal hun i bad idag og holdes nogenlunde
inde inden lørdag, eller er det bedre med en stor børstetur lørdag, jeg kan
ikke rigtigt se mig selv med skumbad og hårtørrer

--
Ralph

Fra : ager

Dato : 12-02-09 18:42

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> nogenlunde inde inden lørdag, eller er det bedre med en stor børstetur
> lørdag, jeg kan ikke rigtigt se mig selv med skumbad og hårtørrer

hmm er en riesenschnauzer ikke en trimmehund? trimmehunde bør ikke bades da
pelsstrukturen ødelægges, og slet ikke så tæt på en udstilling. Men jeg ved
ærligt talt ikke med en schnauzer, mener faktisk de både bliver klippet og
trimmet, og jeg kan ikke lige finde noget der taler for eller imod.
Men har du ikke en erfaren schnauzerudstiller at trække lidt fif på?

jeg kender ikke nogen men faldt over det her;
http://www.richriesen.dk/klipogtrim.htm måske hun kan redde noget på
målstregen.
eller her;
http://www.riesenschnauzer.dk/

men held og lykke med det!

Mvh. Marie -der synes en giant schnauzer er noget af det flotteste!!

Fra : charlotte

Dato : 13-02-09 02:32

On 12 Feb., 18:41, "ager" <b...@city.dk> wrote:

> [...]
> trimmet, og jeg kan ikke lige finde noget der taler for eller imod.
> Men har du ikke en erfaren schnauzerudstiller at trække lidt fif på?

Nej nej nej.

Du må ikke vaske hele hunden ( undtagelsen er selvfølgelig hvis den
har badet i 70 cm pladder og lugter af selvdødt dyr ((-: ). Langt det
meste snavs kan børstes ud.

Hvis du kan overvinde skrækken for føntørren, så vaskes og føntørres
ben, bug og skæg, hertil bruger man en speciel terrier shampoo
( lørdag morgen). Jeg sværger selv til KW's. Nu kender jeg ikke din
hunds afstamning, men nogen er meget rige og andre meget fattige i
benhår. Så hvis det skal være rigtig fint når du føntørrer, så kan det
anbefales at bruge en lille smule hårmousse, for så fylder det lidt
mere, til den benhårsfattige model ( og nu ved i hvorfor de fleste
udstillingsfolk står op før fanden får sko på) Jeg vil så sige at en
Riesen ikke behøver samme klargøring som de små ( som jeg ejer)

Hvis du vasker hele hunden kan du risikerer at pelsen bliver blød
eller at alle de lange hår vender enderne opad, så den nærmer ligner
en pudel. Du kan sagtens vaske en schnauzer, men ikke 2 dage før
udstilling. I øvrigt bør man ikke vaske 2 uger før og 2 uger efter
trimning

Når du når frem til selve udstillingen, så skal du også huske at
benhårerne skal friseres inden i går i ringen således at der
fremkommer benstammer som er ens hele vejen ned. Man reder op med kam
eller karte og efterfølgende lægger man hårerne lidt ned igen. Skægget
redes fremad for at understrege at hunden har et godt strakt hoved
( eller for at give illusion af det samme ) Bughårene redes lige ned
for at sikre at underlinien ser fin ud. Øjenbryn redes fremad mod
næsen. Hvis du kommer i god tid så betragt hvordan de andre gør det.
Det kan give dig en ide. Held og lykke og lad os vide hvordan det går
jer

Selvom jeg boede ganske tæt på sidste udstilling var jeg oppe kl.
tidlligt for at vaske og føntørrer 2 dværgschnauzerer.
Hvis du har yderligere spørgsmål så send mig endelig en mail

Charlotte

Fra : Ralph

Dato : 14-02-09 16:24

"charlotte" <charlotte_boegvad@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Det kan give dig en ide. Held og lykke og lad os vide hvordan det går
jer

Hun fik en treidepræmie, for tynd, lidt for lang og pelsen for krøllet, men
hun er nu sød alligevel.

www.rissaras.webbyen.dk

--
Ralph

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-02-09 16:49

In news:4996e201$0$90262$14726298@news.sunsite.dk,
Ralph <rwr@post6.tele.dk> typed:
> [...]
> jer
>
> Hun fik en treidepræmie, for tynd, lidt for lang og pelsen for

Hej Ralph.

Tillykke, det var da en fin præmie. Hun er en rigtig smuk hund og
selvfølgelig er hun da sød.....hun er jo din.

P.S. Jeg blev en smule forskrækket da jeg åbnede dit link, for jeg vik en
"virus-alert" hvor der stod: "Exploit Script injection-357." Gad vide hvad
det betyder ? Jeg er ellers sikret i alle ender og kanter. Jeg må nok
hellere køre en virusscanning.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ralph

Dato : 14-02-09 17:21

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Tillykke, det var da en fin præmie. Hun er en rigtig smuk hund og
> selvfølgelig er hun da sød.....hun er jo din.

Ja, ja, men det giver jo ikke nogen avlsgodkendelse, og hun er 4½år så mon
ikke løbet er kørt - men så kunne vi måske lave nogle "halvægte" hvalpe, jeg
gider ikke bruge så mange penge på ingenting igen (trimning 1900, udstilling
400, dyrlægeattester 200, hd/ad test 500, benzin og mad 500), men nu ved
jeg jo hun er sund og rask, lidt for tynd, lidt for lang, med en krøllet
pels, men med et godt temperament (glad i låget) så hva' fa'en

> [...]
> "virus-alert" hvor der stod: "Exploit Script injection-357." Gad vide hvad
> det betyder ? Jeg er ellers sikret i alle ender og kanter. Jeg må nok

Du er nok FOR godt beskyttet, jeg kunne forestille mig at webbyen ikke er
verdens sikreste sted at besøge, da der uploades alverdens ting, det KAN
være det dit antivirusprogram reagerer på. Mit er ligeglad.

--
Ralph

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-02-09 18:12

In news:4996ef54$0$90267$14726298@news.sunsite.dk,
Ralph <rwr@post6.tele.dk> typed:

Det var da godt nok ærgerligt at avlsgodkendelsen ikke blev til noget, men
godt at du ser det fra den lyse side. Hun er en sød, smuk, god og glad
vovse, og det er jo trods alt det vigtigste.

Med hensyn til den meddelelse der poppede op, så har jeg nu kørt både AVG og
Superantispyware og de fandt ikke noget, så jeg er nok som du også skriver
lidt for godt beskyttet, det er sikkert derfor.

Fra : Pwh

Dato : 14-02-09 17:31

Ralph, skrev:
> [...]
> jer
>
> Hun fik en treidepræmie, for tynd, lidt for lang og pelsen for

Tilykke, så længe det er godt nok til avlsgodkendelse.
Så skal du bare ud og finde en sæddonor

/Jens

Fra : Ralph

Dato : 14-02-09 18:32

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> Tilykke, så længe det er godt nok til avlsgodkendelse.
> Så skal du bare ud og finde en sæddonor

Nixen, hun skal have min. en 2. præmie for at blive avlsgodkendt, jeg er
godtnok MEGET nybegynder i hundeavl, så hvis du ved mere end jeg, så råb
endeligt op. Den nye betegnelse - som trådte ikraft 1.1.2009 - er også
misvisende, synes jeg, der er 1. præmie m championpræmie: excellent
(forståeligt), 1. præmie: very good (forståeligt), 2. præmie: good
(forståeligt), 3. præmie: sufficient (som betyder tilstrækkelig, brugbar) at
det så skulle betyde at hun IKKE kan bruges til avl synes jeg er modsigende.
Tre ud af fire argumenter for 3. pladsen er
1. Dårlig trimning - ikke arveligt
2. For tynd - ikke arveligt
3. For lidt bryst, pga. foderstand - ikke arveligt.

og så var hun lidt for lang, men ville dette alene medføre en 3. plads -
næppe.

--
Ralph

Fra : Pwh

Dato : 14-02-09 19:37

Ralph, skrev:
> [...]
>
> Nixen, hun skal have min. en 2. præmie for at blive avlsgodkendt, jeg
> er godtnok MEGET nybegynder i hundeavl, så hvis du ved mere end jeg,

Desværre har jeg ikke meget forstand på de sager, endnu.
Håber dog på at komme til at avle Rottweilere en dag.
Men der sidder en del i gruppen med stor viden omkring hundeavl,
så start du evnt en ny tråd hvis du har spørgsmål til det.

/Jens

Fra : ager

Dato : 15-02-09 07:34

> [...]
> 3. For lidt bryst, pga. foderstand - ikke arveligt.
>
> og så var hun lidt for lang, men ville dette alene medføre en 3. plads -

det var ærgerligt!, men op på hesten igen, sørg for at hold hendes pels i
topform, få lidt sul på hende og prøv så igen, for er det "bare trim og
foderstanden" den er gal med, så burde du selv kunne rette op på det.
Brystkassen kan godt være arveligt og behøver nu ikke have noget med
foderstanden at gøre. Emma her er tynd, men hun har en svulmende
brystkasse.. faktisk er hun bredere over brystet end hanhunden.
En 3. plads kan ikke bruges til nogen som helst. Heldigvis er hunden lige
sød alligevel, men avlsmæssigt duer det ikke.

Noget helt andet, er hun ikke ved at være lidt for gammel til at skulle
bruges i avl?

Jeg har også, hvis det kan trøste dig, fået en 3.pr. på min terrier pga.
trim, dagen efter en 1. (jeg fik rettet pelsen til), men er trimmen dårlig
på disse hunde, kan det ændre hele helhedsindtrykket på dissse hunde, og det
giver jo fejl.

Mvh. Marie

Fra : battlefields

Dato : 15-02-09 15:15

> [...]
> 3. For lidt bryst, pga. foderstand - ikke arveligt.
>
> og så var hun lidt for lang, men ville dette alene medføre en 3. plads -

Hej
Øv det var da ærgeligt, men alligevel var det jo ting, der let kan
forbedres, der trak ned, så næste gang kan da kun blive bedre.
Vi var i Fredericia i dag sammen med svogeren og deres Bearded Collie hvalp.
Det var også første gang, både for hund og fører, men de fik en flot 1.
præmie og blev anden bedste tævehvalp, så familien var ikke til at skyde
igennem
Hilsen Vibeke

Fra : ager

Dato : 15-02-09 16:01

"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Det var også første gang, både for hund og fører, men de fik en flot 1.
> præmie og blev anden bedste tævehvalp, så familien var ikke til at skyde

Der er da heller ikke noget federe, og da specielt ikke hvis det er første
gang for begge parter.. tillykke til dem!.

Mvh. Marie

Fra : battlefields

Dato : 15-02-09 16:14

"ager" <big@city.dk> skrev i en meddelelse

> Der er da heller ikke noget federe, og da specielt ikke hvis det er første
> gang for begge parter.. tillykke til dem!.

Hej Marie
Tak!
Ja, det var rigtigt godt, for nu har de vist fået "blod på tanden"
Hilsen Vibeke

Fra : charlotte

Dato : 15-02-09 23:44

Hej Ralph.

Jeg vil give de andre ret. Prøv en gang til. Det er meget forskelligt
fra dommer til dommer hvad de kan lide. Gør forarbejdet lidt bedre.
Prøv at bede din opdrætter om at hjælpe dig, bl. a. finde en trimmer
til udstillingstrim. Lad hende få en lille smule huld på kroppen.
( kunne du ikke tænke dig at scanne din kritik ind på din hjemmeside -
det kunne være sjovt at se den.) Jeg synes at hun ser fint racetypisk
ud, så jeg ville forsøge en gang til. Lad der ikke gå på ad en enkelt
dårlig kritik, stædig belønnes i hundeverdenen

En lille historie fra de varmere lande:
Jeg var kørt hele vejen til Østrig for at udstille i december 07. Den
pågældende hund var på det tidspunkt dobbelt tysk champion. Dommeren
på dagen stikker hende et "insufficient" ( 4. præmie ) fordi hendes
hale er så kort at det tyder på en genfejl ( så sparede jeg da de
penge på at få hende undersøgt nærmere, når nu han kunne isge at
hunden var syg, idiot) I en anden klasse satte han så en kuperet hund
op ( og var tæt på at blive myrdet af dele af de øvrige udstillerer )
8 måneder senere stiller jeg for samme dommer, og har allieret mig med
en der taler bedre tysk end jeg ( kan bedre diskuterer ). Hunden får
et Excellent, 2 vinder.
Og et halvt år senere bliver hun østrigsk udstillingschampion.

Charlotte

Fra : ager

Dato : 16-02-09 10:13

"charlotte" <charlotte_boegvad@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
[...]

ja det er flot (-;
Det er en af grundene til at jeg ikke "gider" at udstille mere..
synes simpelthen der er for stor forskel på dommerne, og selv på samme
dommer, alt afhængig af vejr og vind og humør den pågældende dag.
Jeg har stået på en dobbeltudstilling med en af hundene, fik en grim 3. pr.
den første dag, og på specialudstilling dagen efter en flot 1. med en super
kritik.

Mvh. Marie