dyrlæger
Fra : linda hansen

Dato : 11-02-09 17:20

Mange dyrlæger har sikkert måttet skyde en hvid pind efter deres
penge,når de ikke har forlangt dem på forskud.
Men de bør give folk og deres katte muligheden for en
afdragsordning,første gang.
Det andet er at dømme på forhånd.

Med venlig hilsen
linda hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : John Sahl

Dato : 11-02-09 22:41

linda hansen wrote:
> [...]
> penge,når de ikke har forlangt dem på forskud.
> Men de bør give folk og deres katte muligheden for en

Altså, hvis folk ikke har råd til at holde dyr, så må de altså lade være,
ellers må de da gå i banken og få det finansieret. Det kan altså ikke på
nogen måde være dyrlægens ansvar.

At nogen dyrlæger giver kredit er bare fint, men derfor kan man altså ikke
automatisk regne med at alle har den samme praksis. De har både lange
uddannelser med studielån og huslejer at betale.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : jannie hansen

Dato : 11-02-09 23:28

> [...]
doesn't
> matter if you win, you're still a retard.

Du har ret i at det ikke er dyrlægernes ansvar.
Men,folk der ikke har en forholdsvis høj indtægt,har ikke råd til at
betale de tårnhøje beløb det koster at få deres dyr jævnligt
efterset,samt behandlet for uforudsete sygdomme (på en gang).
Hvis folk er stabile betalere(pr måned),ville det ikke være noget
problem,så kunne dyrlægerne som også få dækket deres studielån og husleje.
Som jeg tidligere skrev,mener jeg at alle skal have mulighed for at
oprette en afdragsordning første gang.
Med venlig hilsen
jannie hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : John Sahl

Dato : 12-02-09 11:46

jannie hansen wrote:
> [...]
> betale de tårnhøje beløb det koster at få deres dyr jævnligt
> efterset,samt behandlet for uforudsete sygdomme (på en gang).

Hvis folk ikke har råd til at holde dyr, så er det da uansvarligt overfor
dyrene. Og de burde derfor ikke have de dyr. Ellers må de jo i stedet spare
op til dyrlægebesøgene i stedet for at afdrage. Eller ordne den pengemæssige
side af sagen med sin bank.

> [...]
> husleje. Som jeg tidligere skrev,mener jeg at alle skal have mulighed
> for at oprette en afdragsordning første gang.

Det bliver vi nok ikke enige om. Men, heldigvis så er der frit valg mellem
dyrlægerne, så hvis man kan vælge en dyrlæge der vil være med til
afdragsordningen, så er det jo ikke noget problem.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-02-09 12:27

jannie hansen <jihansenKATTE@BAKKEcdnet.dk> writes:

> Men,folk der ikke har en forholdsvis høj indtægt,har ikke råd til at
> betale de tårnhøje beløb det koster at få deres dyr jævnligt
> efterset,samt behandlet for uforudsete sygdomme (på en gang).

Så må de lade være med at få dyr.

> Hvis folk er stabile betalere(pr måned),ville det ikke være noget
> problem,så kunne dyrlægerne som også få dækket deres studielån og husleje.

Så må man før man anskaffer sig et dyr sørge for at have lagt til
side, så man kan klare de første udgifter og derefter lægge et fast
beløb til side hver måned, så man kan klare de løbende udgifter. Evt.
bruge det på en sygeforsikring. På den måde får man også lidt i renter
i stedet for at skulle betale ekstra til dyrlægen - for du forventer
vel ikke at dyrlægen skal give kredit gratis?

> Som jeg tidligere skrev,mener jeg at alle skal have mulighed for at
> oprette en afdragsordning første gang.

Hvorfor? Hvorfor skal dyrlægen være bank? Forventer du også at kunne
gå ned i Brugsen og få en afdragsordning på dagligvarerne, når der
ikke er flere penge tilbage i slutningen af måneden?

Nej, spar op, så der er råd til at betale regningerne når de kommer.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : jannie hansen

Dato : 12-02-09 20:45

> [...]
> Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
> Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

ang afdragsordning på dagligvarer i brugsen.
Jeg kan ikke rigtig se ligheden.
mennesker vælger selv,dyr gør ikke.
jeg skelner kraftigt mellem dyr og mennesker.
Det er meget tydeligt at "danmark" er blevet et yderst kapitalistisk land.
Penge---------------og langt nede af rækken mennesker og dyr.(graden af
er efterhånden ekstrem)
Det er selvfølgelig det letteste at indordne sig efter "retningen"
En god veninde sagde engang til mig,"linda ,om år vil det være sådan at
mennesket er skrumpet ind til at fylde ingenting" hvor har hun dog fået
ret.
Der er mange der flyder med strømmen,uanset i hvilken retning den
går,men der er heldigvis også mange,der stopper op og prøver at vende
den.

Med venlig hilsen
jannie hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : lh

Dato : 12-02-09 13:03

For 2 år siden stod jeg i en den situation at min gamle hund valgte at dens
sidste dag var en søndag eftermiddag. Hunden var gammel men ellers ikke syg,
vi havde været ude og gå så sent som samme morgen. Pludselig faldt den om,
men døde ikke med det samme. Jeg vidst instinktivt det var det der skulle
ske, men jeg bor alene langt ude på landet og min hund var en stor
newfoundlænder man ikke bare lige løfter op og ind i bilen, og da den
samtidig var mere eller mindre bevidstløs var det helt umuligt at flytte
den. Samtidig havde den valgt at lægge sig ude i haven på en snedrive. Så
ringede jeg efter hjælp fra dyrlægevagten. Men det eneste han tænkte på var
at sikre sig sine penge. Jeg havde ikke penge kontant hjemme, men tilbød ham
et dankort, men det ville han ikke tage imod. Jeg kunne ringe igen når jeg
havde fået fat i pengene! Jeg kunne bare ikke køre fra hunden 20 kilometer
til det nærmeste sted jeg kunne hæve penge. Jeg fik fat i en søster, men da
hun også bor langt væk ville det tage lang tid at hun kom med penge. Og
hunden skulle have hjælp det sidste stykke til at komme herfra. Tiden gik og
jeg var ved at gå i panik og havde det rigtig skidt med ikke at kunne få
hjælp til hunden. Endelig fik jeg - helt privat - fat i en lokal dyrlæge,
der ikke havde noget med vagten, men som boede tæt på. Han sad midt i en
stor familiemiddag, men stod her 5 min efter jeg havde ringet. Der var
hunden dybt bevidstløs og fik hjælp det sidste stykke vej.
Det var den værste situation at komme til at stå i. jeg glemmer det aldrig.
Godt nok er det deres levevej og har "ret" til at sikre sig deres penge. Men
det var jo ikke en bil der var brudt sammen, men et levende væsen man står
og ser på lider og ikke kan få hjælpen til.
Hvor er hjertet henne hos sådan en dyrlæge. Sådan en vil jeg aldrig bruge
til mine dyr i det daglige.

lh

Fra : Klaus G.

Dato : 12-02-09 15:39

> Hvor er hjertet henne hos sådan en dyrlæge. Sådan en vil jeg aldrig bruge
> til mine dyr i det daglige.
Et godt ordsprog lyder:
"Af erfaring bliver man klogere, men sjælden rigere".
Jeg tror simpelthen han har fået nok af folk der prøver at røvrende ham.
Ellers var han jo troppet op med det samme.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : lh

Dato : 12-02-09 16:35

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Et godt ordsprog lyder:
> "Af erfaring bliver man klogere, men sjælden rigere".
> Jeg tror simpelthen han har fået nok af folk der prøver at røvrende ham.
> Ellers var han jo troppet op med det samme.

Måske, men det gik så ud over et stakkels nødlidende dyr. Mange ringer vel
ikke en søndag eftermiddag for at bede om hjælp, for at "røvrende" en
dyrlæge! Man ved jo godt at søndagspris er endnu højere.
Han fortalte han skulle have 1400 plus kørsel. Den dyrlæge der troppede op
uden at være på vagt tog små 500!!
En anden af mine dyrlæger, sagde engang til mig, at den dag man som dyrlæge
blev kold og kynisk uden at have et hjerte med, så var det måske på tide at
stoppe med at være dyrlæge.

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-02-09 17:57

In news:499441c5$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
lh <mail@mail.tele.dk> typed:
> [...]
> dyrlæge blev kold og kynisk uden at have et hjerte med, så var det
> måske på tide at stoppe med at være dyrlæge.

Godt at du fik fat i en dyrlæge med hjertet på rette sted. Han har min
dybeste respekt.

Desværre er vort samfund snart så præget af kynisme på grund af mennesker
der ikke har skrupler ved at snyde andre, men jeg ved at vort lokale
dyrehospital i flere tilfælde jeg kender til, har givet lov til at betale en
regning over et par gange. Jeg er heldigvis selv så privilegeret at jeg har
kunnet lægge en pæn sum til side til uforudsete udgifter, og vi har haft
brug for det et par gange siden 2006 til et par store regninger hos
dyrlægen, så der har vi været glade for vores opsparing.

Jeg vil tro (lidt naivt måske), at langt de fleste vil overholde en
afdragsaftale, og selvfølgelig er en forsikring på dyrene at foretrække, men
det er jo ikke alle kæledyrsejere der er så forudseende at lægge lidt til
side hver måned, og i de tilfælde er det så desværre dyrene der betaler
prisen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : lh

Dato : 12-02-09 19:01

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> men det er jo ikke alle kæledyrsejere der er så forudseende at lægge lidt
> til side hver måned, og i de tilfælde er det så desværre dyrene der

De dyrlæger jeg bruger til dagligt er der heller ingen problemer med at dele
regninger. Og jeg er da fuldt forstående for at de også har brændt fingrene
på dårlige betalere. Men jeg har svært ved at forstå den dyrlæge der kan
afvise et akut lidende dyr pga et spørgsmål om penge!
Noget andet er så også, at jeg også mener at har man slet ikke råd til
dyrlægeregninger overhovedet i budgettet, så bør man ikke have dyr. Risikoen
for at de bliver syge er meget stor. De færreste dyr går et liv igennem uden
at må til dyrlægen. Og der er vaccinationer, mærkning (på hunde
lovpligtigt), ormekure og så det akutte. Om ikke andet kan man tegne en
forsikring for at sikre sig og ikke mindst dyret. Det er i mine øjne
mishadling hvis man undlader at få et dyr behandlet pga økonomi.

lh

Fra : Klaus G.

Dato : 12-02-09 21:19

> [...]
> En anden af mine dyrlæger, sagde engang til mig, at den dag man som
> dyrlæge blev kold og kynisk uden at have et hjerte med, så var det måske
Så lad mig vende den lidt om.

Hvis nu ALLE mennesker overholdte deres aftaler, hver og en. Der aldrig blev
snydt osv.. Så ville alle erhvervsdrivende jo ikke have de mindste problemer
med at lade folk afdrage over en bestemt periode. Så hvorfor mon nogle
vælger at de vil se pengene før de yder? Er det mon fordi en enkelt har
snydt? Næppe. Fordi en håndfuld har snydt? Næppe. Fordi 20 har snydt?
Måske...

Du har sikkert svært ved at forstille dig det er grunden til at den omtalte
dyrelæge opførte sig som han gjorde, fordi det nok ligger dig så fjernt at
snyde med den slags. Men virkligheden er desværre en anden :/

Fra : lh

Dato : 12-02-09 21:21

> [...]
> omtalte dyrelæge opførte sig som han gjorde, fordi det nok ligger dig så
> fjernt at snyde med den slags. Men virkligheden er desværre en anden :/

Nej, jeg har ikke svært ved at forstå det som sådan. Men jeg har alligevel
svært ved at forstå man afviser at køre ud og hjælpe et dyr i nød. Det er jo
et liv.
lh

Fra : jannie hansen

Dato : 12-02-09 19:57

> [...]
> www.seth-enoch.dk
>
> der er desværre(og har vel altid været)en tendens til at genneralisere ud
fra at være blevet "røvrendt" af nogle mennesker.
Det er beklageligt,og her er det jo på dyrenes bekostning.
Det er da godt at nogle dyrlæger(som sikkert også har prøvet at blive
røvrendt) ser op over det,og hjælper en lidende hund.

Med venlig hilsen
jannie hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar