dyrlæge for penge!!!
Fra : jannie hansen

Dato : 11-02-09 13:50

Jeg havde en meget dårlig oplevelse med skibhusvejs dyrlæge,på
bekostning af min kat,som skulle have amputeret halen.Kunne ikke afdrage
af to gange,hvilket medførte længere tids smerter for min kat!,samtidig
synes jeg at han tager overpriser,hvis man spørg mig,kunne han godt køre
forretningen rundt til mindre priser.og bare virke lidt som om at han er
der mest for dyrene,og ikke pengene.
med andre ord,blev meget lettet over at komme i kontakt med tune og hans
kollegaer,som selvfølgelig sikre deres penge,men gør at det er muligt at
betale,så ens dyr ikke skal lide unødvendigt!
Mange Mange tak for jeres arbejde,og flexibilitet.
Med venlig hilsen
jannie hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Klaus G.

Dato : 11-02-09 14:56

> [...]
> betale,så ens dyr ikke skal lide unødvendigt!
> Mange Mange tak for jeres arbejde,og flexibilitet.
Det er nok krisen der sætter sine spor flere og flere steder. For bare 1år
siden havde jeg ikke tøvet med at betale møbler for 10kkr forud og så hente
dem når de kom på lager igen. I forrige uge købte jeg skab for 2000kr. og
jeg turde ikke betale forud.

Nok det samme der gør sig gældende for dyrelægen. Han vil have pengene på
bordet, før han laver arbejdet. Det kan jo heller ikke være rimligt at han
skal agere pengeinstitut. Du forventer jo heller ikke at en håndværker skal
have pengene løbende over flere måneder, vel? :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Bente Hansen - 5592

Dato : 11-02-09 15:16

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> skal agere pengeinstitut. Du forventer jo heller ikke at en håndværker
> skal have pengene løbende over flere måneder, vel? :)

Der vil jeg lige sige, at jeg kender mange der er blevet afvist med afdrag
eller senere betaling ( for flere år siden endda ) på skibhusvej, så tror
vist ikk det har noget med krisen at gøre.
Tune har ikk en eneste gang tøvet da jeg brugte ham, eller min kat brugte
ham Gg

/Bente

Fra : Klaus G.

Dato : 11-02-09 17:23

> Der vil jeg lige sige, at jeg kender mange der er blevet afvist med afdrag
> eller senere betaling ( for flere år siden endda ) på skibhusvej, så tror
> vist ikk det har noget med krisen at gøre.
Okay. Det var jo bare en mulighed :)

Men det må folk så huske i fremtiden, så de ikke kan blive dybt chokeret,
eller hvordan deres mentale stand nu er efter sådan en melding...

Fra : jannie hansen

Dato : 11-02-09 15:30

> [...]
> skal agere pengeinstitut. Du forventer jo heller ikke at en håndværker skal
> have pengene løbende over flere måneder, vel? :)

for det første er dyr ikke genstande,men levende væsener,som når de blir
skadet får det lige så smertefuldt,som alle andre pattedyr,inkl.dig
selv!!! Og Det med flexibiliteten kan lade sig gøre for andre
dyrlæger!!! Ham på skibhusvej,gør en stor indsats,bare det,at han har
uddannet sig,og gjordt noget ved det,hatten af for det,men det er store
beløb for mange mennesker at skulle af med på engang..og imens er det
dyret der lider!! Der er andre og STØRRE ting i livet end penge!!

Fra : Klaus G.

Dato : 11-02-09 17:34

> [...]
> beløb for mange mennesker at skulle af med på engang..og imens er det
> dyret der lider!! Der er andre og STØRRE ting i livet end penge!!
Det er ubehøvelet at råbe af andre mennesker. Jeg besvare dit indlæg i en
ordentligt tone og du besvare ved at råbe som en eller anden møgunge der
ikke får sin vilje. Hele fire gange er du nød til at skrige? Hvis det er
sådan du begår dig i virklighedens verden, så forklare det jo en del...

Og ALT kommer an på penge i et moderne samfund. Om man vil det eller ej.

Det er trist med katten, men man kan IKKE forlange at en virksomhed skal
lege bank og give folk lov til at afdrage. At nogle virksomheder vælger at
gøre det, ja det er jo bare en super service. Men det er forkert at tro det
er noget der sker pr. automatik alle steder.

Fra : jannie hansen

Dato : 11-02-09 22:11

> [...]
> gøre det, ja det er jo bare en super service. Men det er forkert at tro det
> er noget der sker pr. automatik alle steder.

ja jeg råbte,lissom du selv nu,vi er blevet et pengesamfund,har du helt
ret i,Det er det jeg oppornerer imod,da det medfører at man glemmer de
vigtige værdier i livet,som empati og åbenhed.kald mig bare
møgunge..smiley

Fra : Steen Hansen

Dato : 11-02-09 17:41

On Wed, 11 Feb 2009 08:29:54 -0600, jannie hansen
<jihansenKATTE@BAKKEcdnet.dk> wrote:

> [...]
>beløb for mange mennesker at skulle af med på engang..og imens er det
>dyret der lider!! Der er andre og STØRRE ting i livet end penge!!

Hvor mange gange syntes du så, at vedkommende dyrlæge skal arbejde
gratis ???

Vil du arbejde uden at få noget for det ??

Hvis du holder dyr er det dit ansvar at du har råd til at få dyret
behandlet, du kan ikke bare læne dig tilbage, og så skyde skylden for
at dit dyr lider, på andre end dig selv.

Har du ikke penge til at få dit dyr behandlet, kan du vælge at sælge
noget indbo, skære ned på dit eget forbrug eller i sidste instans
skille dig af med dit dyr.

Steen

Fra : Bente Hansen - 5592

Dato : 11-02-09 15:13

"jannie hansen" <jihansenKATTE@BAKKEcdnet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> betale,så ens dyr ikke skal lide unødvendigt!
> Mange Mange tak for jeres arbejde,og flexibilitet.

Da jeg boede i Odense hørte jeg kun negativt om skibhusvej og brugte sel
Tune.
Tune er bare nr 1.
Bor desværre ikk i Odense mere, for ellers havde Affi fået lov til at møde
ham

/Bente

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 12-02-09 10:58

"jannie hansen" <jihansenKATTE@BAKKEcdnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> betale,så ens dyr ikke skal lide unødvendigt!
> Mange Mange tak for jeres arbejde,og flexibilitet.

En anden mulighed er at tegne en sygeforsikring for katten. Selv bruger jeg
Dyrekassen Danmark, andre her i gruppen er forsikret i Garfors.
Sidst emnet var oppe, fortalte en gruppedeltager, jeg husker ikke lige, hvem
det var, at hun hver måned satte 200 kr. ind på en bankkonto, der
udelukkende var beregnet til dyrlægeudgifter til katten, og at hun på den
måde fornylig havde haft kontanter til en dyrlægeregning på et par tusind.
Jeg synes også, at hvis man har taget et dyr til sig, må man selv tage
ansvaret for at have råd til at få det undersøgt og behandlet, det kan
aldrig blive dyrlægens ansvar.

mvh Anelise