Hvor har i forsikret, og til hvilken pris?
Fra : Leif Langgaard

Dato : 10-02-09 18:04

Hej hundevenner!

Det jeg søger er en forsikring til vores Dobermann på 18 uger. Vi har tegnet
en alm. ansvarsforsikring, men da vi skal til og i "skole", er det ikke godt
nok.
Forsikringen skal være med "figurantdækning" da der skal udføres C-arbejde.
Vi vil også gerne have en sygeforsikring der også dækker når hunden er over
10 år gammel (der hvor man nok oftest har brug for det).

Vi har alle vore forsikringer hos "Tryg-tjenestemænd", men de har ikke
udvidet hundeforsikring.

Har i nogle tips!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-02-09 12:27

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> [...]
> 10 år gammel (der hvor man nok oftest har brug for det).
>
> Vi har alle vore forsikringer hos "Tryg-tjenestemænd", men de har ikke

Så vidt jeg husker... Hedder det Gartnernes forsikring...
Hvor vi har både sygeforsikring og udvidet ansvar med figurantdækning.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 11-02-09 13:24

Benny Mortensen, skrev:

> Så vidt jeg husker... Hedder det Gartnernes forsikring...
> Hvor vi har både sygeforsikring og udvidet ansvar med figurantdækning.

Der er mine dyr forsikret, kan anbefales.
Men jeg mener ikke at de dækker efter at hunden er fyldt 10år.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 11-02-09 16:13

Jeg holdt gartnerens op imod Dyrekassen Danmark, og der vandt Dyrekassen med
en lavere selvrisiko og højere skadesbeløb. Begge har livsvarig dækning og
dækker 80% af skaden fratrukket udleveret medicin.

Vi har ansvar, udvidet ansvar og sygeforsikring - har lige nu en langvarig
skadesag og det kører ude problemer hos dyrekassen.

Connie

Forsikringen gælder hele hundens liv og

Fra : Pwh

Dato : 11-02-09 18:29

C.H, skrev:
> [...]
> Dyrekassen med en lavere selvrisiko og højere skadesbeløb. Begge har
> livsvarig dækning og dækker 80% af skaden fratrukket udleveret

Er du sikker på at gartnernes har livsvarig dækning,
jeg må få grave min police frem og se efter.

> Vi har ansvar, udvidet ansvar og sygeforsikring - har lige nu en
> langvarig skadesag og det kører ude problemer hos dyrekassen.

Hvordan går det med Cassius.

/Jens (der er skuffet over at Connie topposter)

Fra : C.H

Dato : 11-02-09 18:56

> Er du sikker på at gartnernes har livsvarig dækning,
> jeg må få grave min police frem og se efter.

Du kan da lige få et link, sådan skal det da ikke være

http://www.garfors.dk/index.php?id=313

> Hvordan går det med Cassius.

Det går heldigvis fremad. Det går langsomt, men han overrasker faktisk en
smule - også hos de to dyrlæger og den fys, der overvåger ham
Det kunne faktisk godt se ud til, at der bliver hund ud ham igen.

Indtil videre er han dog stadig i line når han er uden for hjemmets fire
vægge - en scanning i fredags viste, at hans ledbånd næsten er helet op, men
at det lige mangler det sidste. Så 6 uger mere på den måde - og selvfølgelig
med intensiv træning i waterwalker og også en masse god sportræning og
gåture.
Vi er stadig fortrøstningsfulde, men gruer for den dag, han første gang skal
løbe efter en bold :oS

> /Jens (der er skuffet over at Connie topposter)

Kors i skuret, Jens - det er Connie godt nok også )))))
Gad vide, hvor det kom fra )

Connie

Fra : Pwh

Dato : 11-02-09 19:06

C.H, skrev:

> Du kan da lige få et link, sådan skal det da ikke være
>
> http://www.garfors.dk/index.php?id=313

Takker

> Det går heldigvis fremad. Det går langsomt, men han overrasker
> faktisk en smule - også hos de to dyrlæger og den fys, der overvåger
> ham Det kunne faktisk godt se ud til, at der bliver hund ud ham igen.

Lyder godt

> [...]
> helet op, men at det lige mangler det sidste. Så 6 uger mere på den
> måde - og selvfølgelig med intensiv træning i waterwalker og også en

En drøj omgang kan jeg hører.
Det "posetive" ved ens dyrs sygdom er så at man bliver knyttet
til dem på en meget stærk måde synes jeg.

> Vi er stadig fortrøstningsfulde, men gruer for den dag, han første
> gang skal løbe efter en bold :oS

Ja for satan, det kan jeg godt forstå.
Men man må tvinge sig selv til ikke at blive paranoid,
det vil uværgeligt gå ud over hunden.

> Kors i skuret, Jens - det er Connie godt nok også )))))
> Gad vide, hvor det kom fra )

Du er ude af træning, godt at hører lidt fra dig igen,
på trods af at det jo er en Schæfer du skriver om

/Jens

Fra : jopa

Dato : 11-02-09 20:45

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
> Du er ude af træning, godt at hører lidt fra dig igen,
> på trods af at det jo er en Schæfer du skriver om

Kald du det en schæfer igen.
Det er en af de grå mini hunde på 25 kg

--
Mvh. John

http://web-graphic.dk

Fra : C.H

Dato : 11-02-09 20:58

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
>
> Kald du det en schæfer igen.
> Det er en af de grå mini hunde på 25 kg

35 om jeg må be' . Men han er da også lidt godt i stand *GG*

Fra : JB

Dato : 11-02-09 21:09

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> 35 om jeg må be' . Men han er da også lidt godt i stand *GG*

De grå schæferhunde er de oprindelige rigtige schæferhunde. De store
sort-gule er nogen, der kom til efter anden verdenskrig. De er fremavlet af
folk, som ikke magter rigtige schæferhunde. Men de sort-gule er selvfølgelig
ligeså søde som de grå.

Hilsen
Jytte

Fra : Pwh

Dato : 11-02-09 21:10

JB, skrev:

> [...]
> fremavlet af folk, som ikke magter rigtige schæferhunde. Men de
> sort-gule er selvfølgelig ligeså søde som de grå.

Der går rygter om at der er blandet kameler og hyæner ind i de sort-gule

/Jens

Fra : JB

Dato : 11-02-09 21:19

> Der går rygter om at der er blandet kameler og hyæner ind i de sort-gule
>

> /Jens

Ja det har jeg også hørt.

Jytte

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-02-09 21:40

In news:gmvbbb$1qit$1@newsbin.cybercity.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Der går rygter om at der er blandet kameler og hyæner ind i de
> sort-gule
> /Jens

Hvem var det nu der startede det rygte ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 11-02-09 21:55

Tove Krieger, skrev:
> Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Hvem var det nu der startede det rygte ?

Kan faktisk ikke huske det, er ret sikker på det ikke var mig,
selv om jeg gerne tog æren for det

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-02-09 21:59

In news:gmvdup$1rej$1@newsbin.cybercity.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Kan faktisk ikke huske det, er ret sikker på det ikke var mig,
> selv om jeg gerne tog æren for det
>
> /Jens

Jamen så tag du bare æren søde Jens.

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.dyr.hund/browse_thread/thread/ec2c712d42d42cf2?hl=da&ie=UTF-8&q=hy%C3%A6nekamel

Fra : Pwh

Dato : 11-02-09 22:03

Tove Krieger, skrev:
> In news:gmvdup$1rej$1@newsbin.cybercity.dk,
> [...]

Jeg er helt stolt af mig selv

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-02-09 22:09

In news:gmvee3$1rmv$1@newsbin.cybercity.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Jeg er helt stolt af mig selv
>
> /Jens

Jamen så vær du bare det, men hukommelsen må du nok se at få gjort noget ved

Fra : Pwh

Dato : 12-02-09 09:37

Tove Krieger, skrev:
> In news:gmvee3$1rmv$1@newsbin.cybercity.dk,
> Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Jamen så vær du bare det, men hukommelsen må du nok se at få gjort
> noget ved

De kalder mig malerhjerne ude i byen

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 11-02-09 21:03

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
>
> Kald du det en schæfer igen.
> Det er en af de grå mini hunde på 25 kg

En hund der vejer under 40kg kan ikke kaldes en rigtig hund

/Jens

Fra : C.H

Dato : 11-02-09 21:02

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
..

> Ja for satan, det kan jeg godt forstå.
> Men man må tvinge sig selv til ikke at blive paranoid,
> det vil uværgeligt gå ud over hunden.

Ja, det ville være noget skidt
Vi kan nu mærke, at vi tillader mere og mere efterhånden som hunden viser
sig mere og mere fit for fight. Men det er klart, at det endnu ikke er de
store saltomortaler den unge mand får lov til at lave...
Det kommer.... Snart, håber jeg

> Du er ude af træning, godt at hører lidt fra dig igen,
> på trods af at det jo er en Schæfer du skriver om

Det er sørme også længe siden, jeg har kigget forbi - det må jeg få ind i
mine daglige runder igen
Vi schæferejere må jo stå sammen mod pøbelen.....

Connie

Fra : Pwh

Dato : 11-02-09 21:17

C.H, skrev:
> [...]
> viser sig mere og mere fit for fight. Men det er klart, at det endnu
> ikke er de store saltomortaler den unge mand får lov til at lave...

Jeg kender det jo fra mig selv med Angel der har fået konstateret
lidt slidgigt i højre skulder.
Self tager jeg hensyn til det, men skal jeg pakke hende ind i vat
bliver det ikke et værdigt hundeliv, hun elsker at bruge sig selv
og kender ikke udtrykket at spare på sig selv

> Det er sørme også længe siden, jeg har kigget forbi - det må jeg få
> ind i mine daglige runder igen

Lyder fornuftigt

> Vi schæferejere må jo stå sammen mod pøbelen.....

Vi har haft for let spil mens du holdt pause, John er ofte
gået sønderknust i seng fordi vi har svinet Milo til

/Jens (nu også kaldet pøbel)

Fra : Karsten P. Nielsen

Dato : 12-02-09 08:31

Leif Langgaard <langgaard@klarupnet.dx> skrev:

>Vi har alle vore forsikringer hos
>"Tryg-tjenestemænd", men de har ikke
>udvidet hundeforsikring.

Da jeg også bruger "tjenestemænd" til mine øvrige forsikringer.
Vil jeg oplyse at de har udvidet forsikring men ikke
sygeforsikring, der henviser de til Tryg.

En udvidet forsikringer dækker ikke kun "figuranter", men også
andre der i forsikringslovens forstand "selv er skyld i evt
skade" i forbindelse med træning og prøver.

Hilsen Karsten
>--
Degn's Kenzo, BHP3, UHP, FP, AK1 + 7 andre schæfere.....
www.team-kenzally.dk

Fra : Leif Langgaard

Dato : 12-02-09 14:41

"Karsten P. Nielsen (slet KWHOY)" <karni@KWHOYmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre der i forsikringslovens forstand "selv er skyld i evt
> skade" i forbindelse med træning og prøver.

Hej Karsten

Tak for et brugbart svar, jeg vil lige tage kontakt til "tjenestemændene" og
undersøge det.

God weekend, når vi når så langt!