Min datter bliver ved med at få virus på s~
Fra : Martin Schulz

Dato : 11-02-09 17:41

Hejsa!

Jeg gider ikke at restore hendes PC fra skratch hver eneste gang... Findes
der et sikkert og anerkendt program, som kan lave et image af C-drevet. Det
må meget gerne kombineres med en bootable disk af én eller anden art...

Jeg har hørt om Ghost, men det er jo 600,-kr...!! Kan det gøres
billigere/bedre?

Jeg er igang med at geninstallere Windows XP Pro atter engang, så jeg håber
på snarligt svar.

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-02-09 18:34

On Wed, 11 Feb 2009 17:41:26 +0100
"Martin Schulz" <martinschulz@stofanet.dk> wrote:

> Jeg gider ikke at restore hendes PC fra skratch hver eneste gang... Findes der et >sikkert og anerkendt program, som kan lave et image af C-drevet. Det må meget gerne >kombineres med en bootable disk af én eller anden art...
Mener også dette skulle kunne anvendes til at ghoste en windows:
http://sourceforge.net/projects/g4l

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Per

Dato : 11-02-09 20:54

Martin Schulz wrote:
> [...]
> eller anden art...
> Jeg har hørt om Ghost, men det er jo 600,-kr...!! Kan det gøres

Jeg bruger Acronis og det har reddet min r.. mange gange.

Bedre og billigere end Ghost - og det virker bare

http://www.acronis.com/

/ Per

Fra : Ole C

Dato : 11-02-09 21:19

Martin Schulz skrev blandt andet:

> [...]
> Findes der et sikkert og anerkendt program, som kan lave et image af
> C-drevet. Det må meget gerne kombineres med en bootable disk af én

Enten kan du lære datteren hvordan hun rydder op efter sig, når hun har
været på sider som hun alligevel ikke har godt af at besøge...
Eller træk pengene til enten Acronis True Image, Ghost eller et lignende
program fra hendes lommepenge

--
vh
Ole C

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-02-09 21:26

Martin Schulz skrev:

> [...]
>Det må meget gerne kombineres med en bootable disk af én eller anden art...

Paragon drive backup express virker helt fint, installer det og brænd så
den boot-cd der er med, og så er det bare i med boot-cd'en hver gang hun
ikke har haft nallerne hvor hun skulle og gendan partitionen.
http://www.paragon-software.com/home/db-express/download.html

prisen er 0 kr (dog eksklusiv den cd-rom du vil brænde på - den betaler du
selv)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : S.B.

Dato : 11-02-09 22:14

> [...]
> http://www.paragon-software.com/home/db-express/download.html
>
> prisen er 0 kr (dog eksklusiv den cd-rom du vil brænde på - den betaler du

Hvorfor ikke ofre penge på et godt antivir program?

Søren

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-02-09 22:23

S.B. skrev:

>Hvorfor ikke ofre penge på et godt antivir program?

når du spørger mig, så fordi at det alligevel ikke kan holde det ude, den
slags programmel har altid en vis tid før der kommer definationer der er
gode nok til at kunne detektere de nyeste fimser.

men antiwarens lobbyister har altid kæmpet for salget af deres varer.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Benny Nissen

Dato : 12-02-09 08:37

S.B. wrote:

> Hvorfor ikke ofre penge på et godt antivir program?

Fordi der i sagens natur ikke findes noget der virker.

Fra : Root Kit

Dato : 12-02-09 11:15

On Thu, 12 Feb 2009 08:37:02 +0100, Benny Nissen
<benny@bennynissen.dk> wrote:

>Fordi der i sagens natur ikke findes noget der virker.

Det er ikke velset at forvirre gruppens AV-tilhængere med fakta

Fra : Max

Dato : 12-02-09 11:20

Hej Benny

> Fordi der i sagens natur ikke findes noget der virker.

Men det der trods alt virker bedst er ganske gratis, det
sidder nemlig fastmonteret mellem ørene på brugeren.
Det har mange brugere desværre meget svært ved at
find ud af at bruge i hverdagen. Men det kan man nu
egentlig godt forstå når man ser såkaldte "IT-eksperter"
og journalister udtale sig i dagspressen.

--
Mvh Max

Fra : Root Kit

Dato : 12-02-09 11:41

On Thu, 12 Feb 2009 11:19:59 +0100, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Det har mange brugere desværre meget svært ved at
>find ud af at bruge i hverdagen. Men det kan man nu
>egentlig godt forstå når man ser såkaldte "IT-eksperter"
>og journalister udtale sig i dagspressen.

Journalisters udtalelser er der vist desværre ikke så meget at gøre
ved. De behøver jo ikke vide noget om det de skriver om.

Synes det er værre med de IT-eksperter som ofte ved bedre, men som på
grund af reklamens magt er nødt til at anbefale tvivlsomme løsninger
som antivirus for at blive taget alvorligt.

Fra : Root Kit

Dato : 12-02-09 11:17

On Wed, 11 Feb 2009 22:14:25 +0100, "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk>
wrote:

>Hvorfor ikke ofre penge på et godt antivir program?

Teknik er som regel ikke løsningen på menneskelige problemer.

Fra : Kim

Dato : 12-02-09 09:37

"Martin Schulz" <martinschulz@stofanet.dk> skrev
> Jeg har hørt om Ghost, men det er jo 600,-kr...!! Kan det gøres
> billigere/bedre?

Ja, nu ved jeg ikke hvor gammel din datter er, min er 12 år nu,
så få hende til at læse på http://sikkerhed-faq.dk/ sammen med dig
især
Vis mig en opsummering af gode råd om PC sikkerhed
og
Vis mig hele indholdsfortegnelsen
så hun får en forståelse af hvad man ikke skal osv.

Sørg evt for at hun har sin egen pc ( det har min datter) så
hvis den går ned, så har HUN et problem, så passe de mere
på når deres pc ikke virker.

Check hvilke sites hun er inde på og hvad hun ellers
laver nå hun sidder ved pc'en.

Lav evt en BrugerKonti, så hun ikke kan ændre i systemindstillingerne.

Eller hent evt et Forældrekontrol-program til xp
http://www.google.dk/search?hl=da&q=for%C3%A6ldrekontrol+xp&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=&aq=0&oq=for%C3%A6ldrekontrol

Min erfaring er at når ens barn har sin egen pc og den
ikke virker så passer de mere på den. Især hvis de ikke
kan komme til sin pc i flere uger... hehe

Mvh Kim

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-02-09 17:05

Kim skrev:

>Især hvis de ikke kan komme til sin pc i flere uger... hehe

He ha

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Alex Holst

Dato : 15-02-09 00:08

Kim <yea@invalid .dk> wrote:
> "Martin Schulz" <martinschulz@stofanet.dk> skrev
>
> Ja, nu ved jeg ikke hvor gammel din datter er, min er 12 ?r nu,
> s? f? hende til at l?se p? http://sikkerhed-faq.dk/ sammen med dig
> is?r
> Vis mig en opsummering af gode r?d om PC sikkerhed
> og
> Vis mig hele indholdsfortegnelsen
> s? hun f?r en forst?else af hvad man ikke skal osv.

Haha. Det beviser jo bare, at det kan lade sig g?re.

Min egen datter er kun ved at n?rme sig 3 ?r, men hun kan fint finde ud
af at t?nde sin mors laptop, logge ind p? sin egen konto (det er den med
hunden) og finde Olines website, Cirkeline filmene, billeder og film af
sig selv i Picasa, osv.

Jeg har aldrig kigget p? diverse for?ldrekontrol programmer f?r, s? jeg
ved ikke, om der er en let m?de at sige til Windows: "Hold op med at
stille dumme sp?rgsm?l. Denne bruger kan ikke svare p? dem alligevel."

Hun har l?rt at trykke Cancel p? UAC dialoger, men den tilbagevendende
java update dialogbox kan hun ikke altid regne ud. N?r hun er i tvivl,
sp?rger hun. Det er utroligt, hvad de der sm? nogen kan l?re.

when it's more bare, more hollow. http://a.mongers.org/

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk/

Fra : Kim

Dato : 12-02-09 09:44

"Martin Schulz" <martinschulz@stofanet.dk> skrev
> Jeg har hørt om Ghost, men det er jo 600,-kr...!! Kan det gøres
> billigere/bedre?

Disse er også gode:
http://sikkerhed-faq.dk/hjemme_pc#avbehov
"Hvornår er der ikke behov for anti-virus programmer?"
og
"Hvornår kan der være behov for anti-virus programmer?"

Mvh Kim

Fra : molped

Dato : 12-02-09 06:41

On 11 Feb., 17:41, "Martin Schulz" <martinsch...@stofanet.dk> wrote:
> [...]
> billigere/bedre?
>
> Jeg er igang med at geninstallere Windows XP Pro atter engang, så jeg håber

Hej!

Prøv Driveimage XML

http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm

Gratis og godt.

Fra : Claus U

Dato : 12-02-09 16:35

Martin Schulz skrev:

> [...]
> Findes der et sikkert og anerkendt program, som kan lave et image af
> C-drevet. Det må meget gerne kombineres med en bootable disk af én
Du kunne gøre ligesom nogle biblioteker. Dvs. installere Depp Freeze -
programmet reetablere windows efter hver genstart. Dette har
naturligvis sine fordele og ulemper. Hver gang maskinen skal opdateres
o.l. skal du låse den op, gennemfører ændringerne og låse igen. Alt
data din datter ønsker at gennem, skal opbevares ekstremt f.eks. på en
usbnøgle. Tilgengæld ved du, at du blot skal genstarte den, hvis hun
laver ged!

--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : Root Kit

Dato : 12-02-09 17:05

On Thu, 12 Feb 2009 15:34:47 GMT, "Claus U" <usenet@dumbass.dk> wrote:

> [...]
>data din datter ønsker at gennem, skal opbevares ekstremt f.eks. på en
>usbnøgle. Tilgengæld ved du, at du blot skal genstarte den, hvis hun

Tag evt. også et kig på Windows SteadyState.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-02-09 00:54

Martin Schulz:

<snip>

> Jeg er igang med at geninstallere Windows XP Pro atter engang, så jeg
> håber på snarligt svar.

Brug den indbyggede sikkerhed i XP Pro. Vær opmærksom på, at den konto du
opretter under installation tilhører administrator gruppen. Så opret en ny
konto til datteren med begrænsede rettigheder efterfølgende.

http://www.version2.dk/artikel/9779-banker-lukkede-netbank-adgang-i-panik-
og-i-blinde#post30078

Kort link:

http://tinyurl.com/c3q36q

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Jesper Lund

Dato : 15-02-09 22:12

Per wrote:

> Jeg bruger Acronis og det har reddet min r.. mange gange.

Jeg har også gode erfaringer med Acronis.

Hvis der sidder en Seagate harddisk i maskinen, skulle man kunne
downloade en gratis version af Acronis True Image
<http://www.theinquirer.net/inquirer/news/295/1022295/one-of-the-best-hdd-
utilities-is-free>

--
Jesper Lund