Terminalserver-program
Fra : Jacob Kjer

Dato : 10-02-09 20:04

Vil gerne omskrive et Delphi 7-databaseprogram, så det kan afvikles på
terminalserver med tilsluttede tynde klienter, men hvordan griber jeg det
an?
Har søgt en del på nettet, men forgæves.
Alle gode forslag incl. litteraturreferencer modtages med glæde.
Jacob

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 11-02-09 18:27

En web-applikation?

Ellers har jeg da før prøvet at afvikle D7 applikationer direkte fra en
terminalserver, stort set uden noget særligt setup.

Fra : Jacob Kjer

Dato : 11-02-09 21:34

Ikke web, traditionel kabelopkobling.
Ud fra de forsøg, jeg har gjort ligger problemet nok i placeringen af
Borlands databaseengine på serveren.. Ligger løsningen i en anden database
end paradox'en?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 12-02-09 11:33

> [...]

> Ud fra de forsøg, jeg har gjort ligger problemet nok i placeringen af
> Borlands databaseengine på serveren.. Ligger løsningen i en anden database

Den har de fleste forladt efterhånden, da den ikke bliver opdateret mere, er
besværlig at distribuere og kræver en lokal fil, pdoxusrs.net i c:\ for at
virke. Det kunne være baggunden for dine problemer. Jeg anvendte DBISAM som
database den ene gang, hvor jeg lavede noget til terminalserver.

Det bedste svar får du nok i forums.codegear.com, gruppen database.general.
Du skal have en konto hos dem for at kunne stille spørgsmål, men det er
hurtigt oprettet.

Fra : Jacob Kjer

Dato : 12-02-09 17:16

Tak for gode råd Uffe, jeg går på med krum hals.

Fra : Carsten

Dato : 17-02-09 07:25

> Tak for gode råd Uffe, jeg går på med krum hals.
> "Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
Jeg kan i den forbindelse anbefale MyDac til MySql
Her kan du hente en demo og se om det har interesse.
http://www.devart.com/mydac/download.html
Det ligger meget tæt på det du kender fra paradox.

http://dev.mysql.com/
kan du hente (gratis) en database server og et grafisk administrations
værktøj (MySQL GUI Tools).

Jeg har lige fornyligt installeret en MySql på en Windows server (Har
ellers arbejdet med Netware og Linux) det gik helt uden problemer, og
kan gøres uden det store forudgående kendskab.

Med til MyDac til MySql hører også en komponent som virker som en MySql
erstatning (VirtualTable - gemmer data i en fil på den lokale PC). Er
fin til lokale database opgaver, eller hvis man vil starte med at
udvikle uden server.

Carsten