Løs brug af ordet "kamphund"
Fra : Anders Hyltoft

Dato : 08-02-09 10:21

Jeg indskyder lige min bemærkning her...

Jeg kan ikke undgå at lægge mærke til hvor meget obs der er på "kamphunde"
eller "muskelhunde" i DK for tiden.
Personligt synes jeg det er brandærgerligt at nogle køber hund og ikke
opdrager dem ordentligt, eller ligefrem fremavler deres voldelige/aggressive
tendenser.
Men... Det kan simpelthen ikke passe at vi skal føre en så unuancerert debat
som vi gør pt. Kamphunde er i mine øjne et tåbeligt begreb som nu bliver
brugt om alle hunde som kan se "farlige" ud i andre folks øjne.

Da jeg var knægt, var Rottweiler og Dobermann de farlige hunde, men jeg har
kendt flere hunde i de racer, som er de hyggeligste dyr at tumle og kæle
med. Ligeledes tumler min 2 årige søn med min brors Dogo Canario, som finder
sig i at blive redet på og generelt "forstyrret" af vores dreng hele tiden.
Den er den mest fantastisk rolige hund som har aldrig gjort nogen noget. Jeg
tror ikke engang jeg har hørt den gø endnu.

Men bør vi, som nuancerede hundefolk ikke være med til at skabe en relevant
debat omkring hundehold? Ellers ender det med at alle som har hunde i
størrelsen fra Golden Retriever og opefter, ikke kan gå tur med deres hunde
offentlige steder uden at folk render skrigende væk, da alle store hunde jo
er "farlige".

Sidste indspark i debatten i denne NG er tråden omkring "Hundekørekort".
Hvis sådan noget skal gennemføres, så skal det gælde for ALLE hunde. En
gravhund er altså også en pestilens (selvfølgelig ikke livsfarlig) hvis den
er holdt af en ukyndig hundeejer.

Jeg håber at alle som læser dette indlæg, vil være med til at mane til
besindelse, så vi kan komme efter de folk som holder hundene af de forkerte
årsager, og ikke blot lægger flere hunderacer for had ubegrundet.

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 08-02-09 12:30

"Anders Hyltoft" <anders.fjerndettehyltoft@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> besindelse, så vi kan komme efter de folk som holder hundene af de
> forkerte årsager, og ikke blot lægger flere hunderacer for had ubegrundet.

Jeg kan ikke være mere enig - og mht. størrelsen Golen Retriever, så behøver
de ikke være så store for at være "farlige":
http://jp.dk/udland/article1596029.ece

Det er ikke hunden der er farlig - det er ejeren.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - få overstået JULEGAVERNE i en fart

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-02-09 10:42

".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> de ikke være så store for at være "farlige":
> http://jp.dk/udland/article1596029.ece
>
> Det er ikke hunden der er farlig - det er ejeren.

Og ud af dette, kom der så mindst lige så tyndslidte kommentarer....

Jamen det er da fedt, at ejeren får et hundekørekort til sin hund....

Jamen det var jo ikke ejeren, der havde problemer med hunden....

Mine Postbude, har problemer med mine hunde, IKKE jeg...

Mine postbude, vil vedblive med at have problemer med mine hunde....
Så længe postbudene ikke vil konfrontere deres problem....
Er der en konflikt mellem dem og en eller flere hunde....
har de som regel selv skabt den.....

Bare se et postbud, der ved, at på den pågældende adresse, er der hund...

Så stopper de og spejder efter hunden, hvor er den, hvad laver den.... ???

Resten af Postafleveringen, foregår, som havde de en sæk tyvekoster
på nakken....

Ikke spor underligt, at alle hunde tager på vej, overfor sådan et postbud.

Jeg ved godt, samtlige postbude vil benægte denne udlægning....
Men prøv selv at kigge, se om ikke jeg har ret....

De postbude, der med rette kan sige nej, har meget sjældent problemer
med hunde.

M.V.H....Benny..

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 11-02-09 08:55

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> wrote in message

SNIP

> [...]
> Så længe postbudene ikke vil konfrontere deres problem....
> Er der en konflikt mellem dem og en eller flere hunde....

Men det er jo en anden problematik, og det er jo straks meget sværere at
forlange af folk, som ikke sélv har hund eller ønske om at få en, at de skal
tage "hundekørekort".

Dog er jeg sikker på at den nuværende tone i debatten gør at postbudene (og
andre med "hundeangst") ikke vil blive mere nuancerede i deres måske
ubegrunde angst for hunde.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-02-09 12:23

"Anders Hyltoft" <anders_fjerndettehyltoft@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
(og
> andre med "hundeangst") ikke vil blive mere nuancerede i deres måske

Nej selvfølgelig bliver den ikke det...

Men frygt, er en ret så personlig ting, og der er kun en, der kan behandle
den.
Nemlig frygtens ejermand.

Så man kan jo sige, at er man så bange for hunde,
at det vil påvirke ens evne til at udføre sit job,
og vil man ikke behandle denne frygt....
Skulle man måske blive frisør, fremfor landpost.

M.V.H....Benny..

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 11-02-09 12:40

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
> at det vil påvirke ens evne til at udføre sit job,
> og vil man ikke behandle denne frygt....
> Skulle man måske blive frisør, fremfor landpost.

Jamen, jeg er 100% enig. hvis man har en fobi, så kan man ikke regne med at
omgivelserne retter sig ind efter ens egne behov.
Men nu lyder det som om du har konkrete erfaringer med dine postbude. Det
ved jeg selvfølgelig intet om konkret, men overordnet set er jeg enig med
dig.

Mvh Anders

Fra : Pwh

Dato : 11-02-09 13:01

Anders Hyltoft, skrev:

> Jamen, jeg er 100% enig. hvis man har en fobi, så kan man ikke regne
> med at omgivelserne retter sig ind efter ens egne behov.

Det har du helt ret i.
En gut der bor et par veje væk fra mig ville en dag pålægge mig
at jeg luftede mine hunde i snor fordi hans kone var bange for hunde.
Det kunne jeg ligesom ikke rigtigt hjælpe hende med så længe
de ikke rendte hen til hende, hvad de self ikke gør.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-02-09 15:59

> [...]
> ved jeg selvfølgelig intet om konkret, men overordnet set er jeg enig med

Hej Anders

Det tror jeg sådan set også jeg har.... Jeg ved godt, det er en lidt
fornøjelig udlægning med " Tror "...

Men ser du, der er to muligheder....

1 En hvalp der kom hjem igen.... ( På Ferie ) Lige så tosseglad som de
andre.... Og denne ekstra, har så måske gjort posten nervøs... Fordi hun
mente hun ikke kendte hunden..... ( Mærkeligt at forestille sig, siden den
er født her ...). Men netop dette, åbner muligheden for mulighed 2....

2 At hun, eller en af de andre.... Har været lige på kanten til at påkøre en
hvalp,,,, og dermed måske pådraget sig, skal vi sige det sådan, hundenes
vrede, samt ved at prøve at lægge skylden over på hundene....
For jeg må da indrømme, at jeg blev temmeligt forbløffet, den første gang
hun gav udtryk for sin vrede....
Da hun kom ind på gårdspladsen, var hun langt inde i sine klager og
forbandelser.
Således at hun med sine eder og forbandelser, og så det, at hun rettede sin
sprudlende vrede, direkte mod mig, fik vendt hundenes vrede " mod bilen "
over på hende personligt....

Så kan man jo selv vælge.... Jeg vil da godt give hende ret i, at er man
bange for hunde, er de nemme at blive bange for, for næsten alt, foregår med
180 Km/t..... Hvilket næsten er luntetrav for dem.... Det er ikke fordi
hundene er ondskabsfulde eller glubske og bidske.... Men de har lige som
teenage drenge.... Alt under 180 Km/t foregår i cyklestativerne....

Nå ja forresten.... Feriehunden var igen en ret så velkendt herre her i
gruppen.... " Blackie "

M.V.H....Benny..

Fra : oz3bto

Dato : 09-02-09 11:53

> [...]
> behøver de ikke være så store for at være "farlige":
> http://jp.dk/udland/article1596029.ece
>
> Det er ikke hunden der er farlig - det er ejeren.

Sjovt nok så har folk en ide om at det kun er kamp og muskel hunde der er
farlige ..

INGEN forældre har nogen bekymringer med at lade deres børn gå hen og hilse
på Bugsy uanset om vi er der eller ej... Sådan en flot hvid pelsklump af en
hund gør jo intet.. Venindens rottweiler tæve (Den der var i ude og hjemme)
tør forælderne ikke lade deres unger snakke med da den jo er farlig.. Enste
der er fare for er sku at ungerne bliver slikket til døde :D:D:D
Samme når vi kommer gående med dem.. Alle går i en stor bue udenom rotten
men samojeden er de ikke bange for...

Skal der hundekørekort til så skal det være til ALLE hunde uanset
størrelsen og racen

I de forkerte hænder bliver en ellers sød samojede eller labrador lige så
farlig som div kampkræ..

Fra : Winther

Dato : 09-02-09 11:40

Anders Hyltoft wrote:
> Ligeledes tumler min 2
> årige søn med min brors Dogo Canario, som finder sig i at
> blive redet på og generelt "forstyrret" af vores dreng hele
> tiden.

Uheldigvis er det nok din søn der bliver hapset i stedet for dig og din
bror, som tillader sådan en hensynsløs omgang med hunden.

Det var der også et barn på 8-9 år der hoppede på ryggen af min gamle
schæfer der havde HD, fordi hans forældre ikke havde lært ham at det gør man
ikke. Der var kontant afregning af min rare hund.

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-02-09 12:09

In news:499007e1$0$90275$14726298@news.sunsite.dk,
Winther <nobody@home.dk> typed:

> [...]
> schæfer der havde HD, fordi hans forældre ikke havde lært ham at det
> gør man ikke. Der var kontant afregning af min rare hund.

Hvor er det dog sandt hvad du skriver Winther.

Hvor mange hunde som normalt er søde og rare er der ikke blevet aflivet på
grund af uansvarlige forældre, der ikke har lært deres barn den fornødne
respekt for hunde (og andre dyr) ?

Man kan aldrig stole 100% på en hund selvom den er blevet opdraget nok så
godt. Hunden kan have en dårlig dag, og have smerter uden at ejeren har
opdaget det, og så sker ulykken. Selv en hund kan få nok, og det er så nemt
at være bagklog. Den eneste måde hunden kan forsvare sig på er jo at bide.
Det er ikke alle hunde der bare går deres vej når de bliver generet.

Mit første barnebarn blev lært respekt fra dag 1 da vi havde vores søde og
rare schæfer, og han fik aldrig lov at være alene med hende da han var helt
lille, selv om hun elskede ham. Da han blev større havde han lært at omgås
hende på samme måde som os andre, og der var aldrig konflikter.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 11-02-09 08:24

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> wrote:
> [...]
> omgås
> hende på samme måde som os andre, og der var aldrig konflikter.

Ja, hvor er det rigtigt, men også irriterende at Winther blot formoder
at vi lader en hund agere ridedyr. Selvfølgelig har min søn ikke redet
på hunden mens den går. Han har siddet overskrevs på den når den lå ned
og aet den... Til stor fornøjelse for hunden må jeg tilføje. Men hvor er
det dog træls at velmente indlæg altid skal drukne i "fejlfinder" indlæg
fra bedrevidende moralister.
--
sendt fra min iPhone

Fra : ager

Dato : 11-02-09 08:56

"Anders Hyltoft" <anders.fjerndettehyltoft@gmail.com> skrev i meddelelsen >
> [...]
> og aet den... Til stor fornøjelse for hunden må jeg tilføje. Men hvor er
> det dog træls at velmente indlæg altid skal drukne i "fejlfinder" indlæg

Du skal ikke tage det som et surt opstød fra "bedrevidende moralister".
Det er ment som stof til eftertanke, og som en bekymring for den dag det kan
gå galt, som det er sket i rigtig mange andre lign. situationer, med børn og
rar hund, der en dag bare ikke vil mere, barnet rammer et ømt punkt, hunden
har en dårlig dag, eller noget helt andet.
Og det behøver bestemt ikke være fordi hunden er aggresiv eller uopdragen,
men simpel instinkt og pludselig reaktion.
I vil blive hamrende kede af det, og det vil hundens ejer i den grad også.

Lær barnet at respekter hunden, og ikke kravle rundt på, kramme og forstyrre
den når den hviler og spiser.

Barnet kan meget vel gøre det samme ved en anden hund, på et andet tidspunkt
som måske ikke er så tolerant.

Mvh. Marie - med to store hunde, en lille og 3 børn.

Fra : Pwh

Dato : 11-02-09 12:46

ager, skrev:
> [...]
> situationer, med børn og rar hund, der en dag bare ikke vil mere,
> barnet rammer et ømt punkt, hunden har en dårlig dag, eller noget

Det oplevede jeg da den anden dag med min kat og Tyson.
Han elsker ellers den kat og jeg er sikker på at han aldrig
kunne finde på at skade den med overlæg.
Det der skete var at Tyson lå og småsov hos mig i sofaen,
katten lå bag ryggen af ham og kom i ren velvære til at stikke
en klo ind i ham, det ved katteejere at de synes er ret hyggeligt
Tyson vendte sig om og snappede ud efter den, var 5mm fra at
hapse den og det skete inden for 0.001 sekund.
Så det var simpelthen en instinktiv reaktion, han er jo ikke en maskine.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-02-09 11:45

In
Anders Hyltoft <anders.fjerndettehyltoft@gmail.com> typed:

> [...]
> hvor er det dog træls at velmente indlæg altid skal drukne i
> "fejlfinder" indlæg fra bedrevidende moralister.

Hej igen Anders.

Jeg tror (med al respekt) at det er din egen skyld at fortolkningen af dit
indlæg i dine øjne er blevet misforstået. Jeg synes ikke at man kan forstå
det på anden måde end vi har gjort.

Jeg kunne ikke se andet for mig, end at din dreng som jo kun er to år, havde
redet på hunden og forstyrret den generelt. Du skrev ikke nærmere om hvordan
det var foregået, og jeg synes ikke at vi der svarede var overdrevent
moraliserende.

Jeg har set billeder af din bror's hunderace, og selvom jeg ikke er bange
for hunde, tror jeg ikke at jeg uopfordret ville nærme mig sådan en hund
uden ejerens tilladelse. Den kan, ligesom bl.a. rottweilere, schæfere og
dobermann godt virke en smule "farlig" og samtidig være den sødeste og
rareste hund, men det kan andre jo ikke vide.

Du har dog helt ret i, at ordet kamphund bliver brugt i flæng, der er trods
alt en kæmpe forskel på muskelhunde og kamphunde. En kamphund bliver jo
brugt til at tjene penge på i en lille arena, og det er i mine øjne den mest
afskyelige måde at udnytte de stakkels hunde på. Folk der tilsidesætter
forbudet skulle straffes hårdt.

Min opfattelse af en kamphund er bl.a. en Pitbull Terrier eller en Tosa Inu
som jo begge er forbudt her i landet, også blandinger med disse racer er
forbudt, men det har da desværre også vist sig, at de tre racer jeg
tidligere har nævnt er blevet brugt til hundekampe af hensynsløse ejere.
Hundene er jo fuldkommen uskyldige i den henseende, de er bare blevet
opdraget til det af bl.a. rockere eller sociale tabere der ikke kan hævde
sig på anden måde.

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 11-02-09 12:24

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indlæg i dine øjne er blevet misforstået. Jeg synes ikke at man kan forstå

Nu skriver du "vi", men det er jo din formodning at alle er enige?

> [...]
> havde redet på hunden og forstyrret den generelt. Du skrev ikke nærmere om
> hvordan det var foregået, og jeg synes ikke at vi der svarede var

Derfor forklarede jeg også efterfølgende. Men... Det jeg bliversur over, det
er måden man vælger at henvende sig på. At man bliver påduttet mærkater som
hensynsløs, formanende og ikke at have rent mel i posen, det er fuldstændig
tåbeligt og vidner ikke om den store sociale kompetencer ved selvudnævnte
hundeguruer her i gruppen.
Man kan altid spørge opklarende om tingene er forstået rigtigt. Og så får
man også et ordentligt svar

For lige at præcisere, så har jeg på intet tidspunkt været formanende i mit
oprindelige indlæg (ej heller de efterfølgende). Jeg opfordrede blot til et
mere nuanceret blik på en temmelig fordummet debat. Og så ærgrer mig at det
skal saboteres af to-tre folk som egentlig ikke vil deltage i debatten, men
hellere vil påpege mulige fejltrin ved andre. Dumt, dumt, dumt...

> [...]
> dobermann godt virke en smule "farlig" og samtidig være den sødeste og
> rareste hund, men det kan andre jo ikke vide.

Du har ret i at de fleste billeder af racen på nettet får hunden til at se
farlig ud, men de fleste billeder viser også hunde som har fået kuperet ører
(og hale i nogle tilfælde) og det er simpelthen mishandling. Dog er det jo
med al anden diskrimination det samme i dette tilfælde. Du kan bogstaveligt
ikke skue hunden på hårene, og det var jo netop min oprindelige pointe i
tråden her.
Det er da ærgerligt at selv hundefolk kan være ubegrundet bange for enkelte
racer, blot fordi de har udseendet imod sig.

> [...]
> Hundene er jo fuldkommen uskyldige i den henseende, de er bare blevet
> opdraget til det af bl.a. rockere eller sociale tabere der ikke kan hævde

100% enig i ovenstående.

Mvh Anders,
som faktisk ikke er særligt vild med katte

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-02-09 13:33

In news:4992b562$0$90274$14726298@news.sunsite.dk,
Anders Hyltoft <anders_fjerndettehyltoft@email.dk> typed:
> "Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nu skriver du "vi", men det er jo din formodning at alle er enige?

Nej, og det er også forkert at skrive "vi", men jeg synes at Winthers,
Maries og min opfattelse var meget samstemmende.

> [...]
> Det er da ærgerligt at selv hundefolk kan være ubegrundet bange for
> enkelte racer, blot fordi de har udseendet imod sig.

Jeg ved ikke, men jeg har altid syntes (egentlig ret fjollet) at f.eks. en
dobermann med kuperede ører ser meget "farligere" ud end en ikke kuperet.
Jeg har nok set for mange amerikanske gysere. Jeg har dog for mange år
siden kendt en dobermann, som var den rareste og dejligste hund man kunne
ønske sig. Det med at have udseendet imod sig findes jo inden for alle
kategorier af "pattedyr". En lille hyggeligt udseende mand, kan jo også være
den værste massemorder, så skinnet bedrager ofte.

> 100% enig i ovenstående.

Dejligt , så er der da noget vi er enige om.

> Mvh Anders,
> som faktisk ikke er særligt vild med katte

Den indstilling har du da ret til at have, og det bunder for mange
menneskers vedkommende i, at en kat oftest er "sin egen", d.v.s. den slikker
ikke den hånd der slår den som en hund gerne gør for at være sin herre
tilpas, næh den vender sig lynhurtigt om og så er der kontant afregning ved
kasse 1. En kat er et stolt dyr der ikke lader sig kue, det er netop charmen
ved den. Alle dyr skal behandles med respekt, da de set med mine øjne
har lige så stor eksistensberettigelse som vi mennesker.

Fra : Pwh

Dato : 09-02-09 20:12

Winther, skrev:

> Uheldigvis er det nok din søn der bliver hapset i stedet for dig og
> din bror, som tillader sådan en hensynsløs omgang med hunden.

*LOL*
Uheldigt at komme med et formanende indlæg når man ikke selv
har rent mel i posen, godt set Winther

/Jens (som altid har rent mel i posen)

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 11-02-09 08:13

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

> *LOL*
> Uheldigt at komme med et formanende indlćg nĺr man ikke selv
> har rent mel i posen, godt set Winther
>
> /Jens (som altid har rent mel i posen)

Nu aner du jo ikke hvad du taler om, da du ikke har overværet min søns
samvær med hunden. Men generelt vil jeg sige at det er ærgerligt at et
fornuftigt debatindlæg skal skydes i sænk af en udokumenteret påstand
fra en NG-"fejlfinder" som dig.
Tag dog stilling til budskabet???
--
sendt fra min iPhone

Fra : Pwh

Dato : 11-02-09 10:24

Anders Hyltoft, skrev:

> [...]
> samvær med hunden. Men generelt vil jeg sige at det er ærgerligt at et
> fornuftigt debatindlæg skal skydes i sænk af en udokumenteret påstand

Jeg forholder mig blot til den dokumetation du selv fremlægger,
du skriver at din søn 'rider på og generelt forstyrrer' forstyrrer en hund.
Det ville jeg aldrig lade et barn gører med mine hunde,
det kan netop som winter skriver ende på en frygtlig måde.
Så bliver du af den vej medvirkende til at fremme frygten for hunde
og ender måske pgr din tankeløshed op med en død/lemlæstet søn.

> Tag dog stilling til budskabet???

Jeg synes personligt at jeg ser ret nuanceret på kamp/muskelhunde,
har ikke meget at bruge dine formaninger til,
derfor deltog jeg ikke i tråden til at starte med.

/Jens

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 11-02-09 11:58

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

> Jeg forholder mig blot til den dokumetation du selv fremlćgger,
> du skriver at din sřn 'rider pĺ og generelt forstyrrer' forstyrrer en
> hund.
> Det ville jeg aldrig lade et barn gřrer med mine hunde,
> det kan netop som winter skriver ende pĺ en frygtlig mĺde.
> Sĺ bliver du af den vej medvirkende til at fremme frygten for hunde
> og ender mĺske pgr din tankelřshed op med en dřd/lemlćstet sřn.

> Jeg synes personligt at jeg ser ret nuanceret pĺ kamp/muskelhunde,
> har ikke meget at bruge dine formaninger til,
> derfor deltog jeg ikke i trĺden til at starte med.

> [...]

Jeg tager bare afstand fra folk som udtaler sig så ignorant som du gør.
"rent mel i posen" er fuldstændig malplaceret i denne sammenhæng, så du
vælger at deltage på baggrund af et ønske om at "udstille" mig som
tankeløs og det er usagligt i denne sammenhæng, og desuden også forkert.
--
- Sendt fra min iPhone

Fra : Pwh

Dato : 11-02-09 12:55

Anders Hyltoft, skrev:

> [...]
> sammenhæng, så du vælger at deltage på baggrund af et ønske om at
> "udstille" mig som tankeløs og det er usagligt i denne sammenhæng, og

Nu var det jo ikke mig men winther der "udstillede" dig,
jeg tillod mig blot at morer mig over din kvajert
Synes heller ikke du fører dig særligt heldig frem lige nu
ved at kalde diverse skribeter ignoranter og dumme,
forventer du at der så kommer en saglig debat igang
når du straks hidser dig op og småsviner folk til.
Du kunne jo have valgt på fredelig facon at rette din fejl,
ikke os andre der skrev at din søn kravlede rundt på
en hund, men dig selv.

/Jens

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 11-02-09 08:52

"Winther" <nobody@home.dk> wrote in message

> Uheldigvis er det nok din søn der bliver hapset i stedet for dig og din
> bror, som tillader sådan en hensynsløs omgang med hunden.

Suk... Jeg synes man ude på et overdrev, når man ligefrem ønsker for folk at
de skal bides.

Hold dig dog til emnet og lad være med at komme med udokumenterede påstande.
Der er ikke nogen som i bogstavelig forstand har redet på min brors hund.

Når jeg skriver "redet" på og "forstyrret", så mener jeg jo blot at min søn
leger med hunden som alle børn vil gøre, også selvom de er kærlige og har
lært at behandle dyr med omsorg.
Men der findes jo altså hunde som ikke kan acceptere børn (artige og
uartige) og især også ejere som ikke gør noget for at opdrage hundene til at
kunne omgås alle mennesker.

Fra : Pwh

Dato : 11-02-09 10:29

Anders Hyltoft, skrev:

> Når jeg skriver "redet" på og "forstyrret", så mener jeg jo blot at
> min søn leger med hunden som alle børn vil gøre,

Du kan da ikke tillade dig at blive sur over at vi forholder dig
til hvad du rent faktisk skriver, vi kan da ikke vide at du vrøvlede

> Men der findes jo altså hunde som ikke kan acceptere børn (artige og
> uartige) og især også ejere som ikke gør noget for at opdrage hundene
> til at kunne omgås alle mennesker.

Man skal vel heller ikke opdrage sine hunde til at finde sig i alt,
det gør jeg da ikke med mine.
Sæt nu hvis din søn en dag tror han kan behandle alle hunde på
den måde som han gør nu, det kan gå grueligt galt, kan du ikke se det.

/Jens

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 11-02-09 11:58

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

> Du kan da ikke tillade dig at blive sur over at vi forholder dig
> til hvad du rent faktisk skriver, vi kan da ikke vide at du vrřvlede

> Man skal vel heller ikke opdrage sine hunde til at finde sig i alt,
> det gřr jeg da ikke med mine.
> Sćt nu hvis din sřn en dag tror han kan behandle alle hunde pĺ
> den mĺde som han gřr nu, det kan gĺ grueligt galt, kan du ikke se det.
>
> /Jens

Jeg opdrager mine børn til ikke at gå til hunde de ikke kender. Det er
fornuft. Hvis du ikke opdrager dine hunde til at være sociale, så mener
jeg du er forkert på den.
--
- Sendt fra min iPhone

Fra : Pwh

Dato : 11-02-09 12:58

Anders Hyltoft, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:
..

> Jeg opdrager mine børn til ikke at gå til hunde de ikke kender. Det er
> fornuft. Hvis du ikke opdrager dine hunde til at være sociale, så
> mener jeg du er forkert på den.

Og børn går altid som de er opdraget til ???
Kan berolige dig med at mine hunde er socaliceret fint med
både dyr og mennesker, men de skal ikke finde sig i alt
fra hverken dyr eller mennesker, gør jeg heller ikke selv.

/Jens

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 11-02-09 14:02

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:
> .

> Og b¯rn gÂr altid som de er opdraget til ???

Nej, det gør ingen væsener altid, men derfor skal man alligevel tage
ansvar for at opdrage børn, ligesom du skal tage ansvar når dine hunde
en dag bider en person.

> Kan berolige dig med at mine hunde er socaliceret fint med
> bÂde dyr og mennesker, men de skal ikke finde sig i alt
> fra hverken dyr eller mennesker, g¯r jeg heller ikke selv.

Du er forhåbentlig også et rationelt menneske, som kan agere
fornuftsbaseret i de fleste tilfælde. Det er hunde ikke, og derfor skal
de opdrages til ikke at bide... Uanset hvad. Det er for tyndt at
undskylde en evt. bidepisode med at offeret bare skulle have ladet
hunden være.

Hvad angår dit andet svar i tråden, så skriver du faktisk at jeg ikke
har "rent mel i posen". Det er usagligt, hvilket jeg tager anstød af.
Jeg har ikke haft skjulte motiver med mit oprindelige indlæg, hvilket du
faktisk skriver.
Jeg mener derfor ikke at jeg er forkert på den, men nærmere at du går
ind i denne tråd på en pænt uheldig manèr.
--
- Sendt fra min iPhone

Fra : Pwh

Dato : 11-02-09 14:26

Anders Hyltoft, skrev:

> Nej, det gør ingen væsener altid, men derfor skal man alligevel tage
> ansvar for at opdrage børn, ligesom du skal tage ansvar når dine hunde
> en dag bider en person.

Skulle der ikke have stået hvis og ikke når de bider en person.
Eller går du ud fra at de en dag bider nogen, det gør jeg da bestemt ikke.

> [...]
> skal de opdrages til ikke at bide... Uanset hvad. Det er for tyndt at
> undskylde en evt. bidepisode med at offeret bare skulle have ladet

Det er så din måde at opdrage hunde på, jeg har min.
Men jeg har nu aldrig lært dem at bide nogen, men under visse
omstændigheder, feks indbrud eller overfald skal de værer hjertens
velkommende til at bide fra sig.
Ved at mange deler min opfattelse, så det må din søn lærer at den
slags hunde er der rigtigt mange af i omløb.

> Hvad angår dit andet svar i tråden, så skriver du faktisk at jeg ikke
> har "rent mel i posen". Det er usagligt, hvilket jeg tager anstød af.

Måske en uheldig vending, det beklager jeg så.
Men nu var min bemærkning sovset godt ind i smilyer,
så den skulle nok ikke tages specielt højtideligt

> Jeg har ikke haft skjulte motiver med mit oprindelige indlæg, hvilket
> du faktisk skriver.

Har jeg intet sted skrevet, læg mig ikke ord i munden men forhold dig
til det skrevne, det var jo det jeg gjorde.
Ikke min, men din opganve at rette en evnt formuleringsfejl som du er kommet med.

/Jens

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 11-02-09 16:01

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
SNIP

> Måske en uheldig vending, det beklager jeg så.
> Men nu var min bemærkning sovset godt ind i smilyer,
> så den skulle nok ikke tages specielt højtideligt

Tro mig, jeg tog det ikke højtideligt, men blot for pålydende.

Ok så, nu gider jeg ikke ud i danskfaglige debatter men du skrev:

"Uheldigt at komme med et formanende indlæg når man ikke selv
har rent mel i posen, godt set Winther

/Jens (som altid har rent mel i posen)"

1. Jeg var ikke formanende i mit indlæg. Det var et debatindlæg.

2. Hvis en person ikke har "rent mel i posen", så har man skjulte hensigter.
Eks. "Han udgav sig for bankmand, men han havde ikke rent mel i posen." Når
du skriver at jeg ikke har rent mel i posen, betyder det faktisk at du
beskylder mig for at have andre hensigter end hvad jeg gav til kende, eller
at jeg på anden måde er uhæderlig. Det bliver jeg med rette sur over.
Hvis du uvidende har brugt vendingen fejlagtigt så ok, men stå dog ved det
du skriver.

Mht. mit "hvis" eller "når" din hund bider, så mener jeg "når". Jeg synes
ikke det er et holdbart syn, at du synes mennesker i højere skal opdrages
til ikke at blive bidt, end at hundene skal opdrages til at lade være at
bide. Men der må vi så bare være uenige.

Mvh Anders

Fra : Pwh

Dato : 11-02-09 16:22

Anders Hyltoft, skrev:

> [...]
> har rent mel i posen, godt set Winther
>
> /Jens (som altid har rent mel i posen)"
>
> 1. Jeg var ikke formanende i mit indlæg. Det var et debatindlæg.

Jeg synes dit indlæg havde en formanende tone, muligvis var det
ikke ment på den måde, men sådan opfattede jeg det.

> [...]
> Det bliver jeg med rette sur over. Hvis du uvidende har brugt vendingen fejlagtigt så ok, men stå dog

Jeg opfatter så ikke vendingen som at det nødvendivis er skjulte hensigter
du dækker over, i dette tilfælde mente jeg at du ikke havde dine egne
sager iorden ved at lade din søn behandle en hund forkert.
Det var du da helt ærlig og åbenlys omkring.

> Mht. mit "hvis" eller "når" din hund bider, så mener jeg "når".

kan du så lidt mere precist give mig en dato for hvornår det sker.
Du kender tilsyneladene mine hunde bedre end jeg gør.

> [...]
> skal opdrages til ikke at blive bidt, end at hundene skal opdrages
> til at lade være at bide. Men der må vi så bare være uenige.

Hvor har jeg skrevet at mennesker i højere grad skal opdrages
end hunde. Jeg har kun skrevet at man bør lærer sine børn at
der faktisk findes hunde som vil og må bide.
Din søn kan jo få et forkert indtryk at hunde generelt finder sig
i alt bare fordi din brors hund gør det, det lærer du ham hvis du
lader ham behandle et dyr som et stykke legetøj, det er det ikke.

/Jens

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 11-02-09 16:41

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

SNIP

> Jeg opfatter s ikke vendingen som at det n¯dvendivis er skjulte
> hensigter
> du dÊkker over, i dette tilfÊlde mente jeg at du ikke havde dine egne
> sager iorden ved at lade din s¯n behandle en hund forkert.
> Det var du da helt Êrlig og Âbenlys omkring.

Nu har betydninger af faste vendinger i det danske sprog ikke så meget
med opfattelser at gøre. Der er klare regler for dem. Men ok, jeg går ud
fra at du blot brugte vendingen forkert. Men betydningen er som den er,
så måske skal du overveje hvad du skriver om folk en anden gang?

> kan du s lidt mere precist give mig en dato for hvornÂr det sker.
> Du kender tilsyneladene mine hunde bedre end jeg g¯r.

Ifølge dig kan man jo aldrig vide sig sikker og kende sine hunde. Eller
mener du ikke det nu?

> Hvor har jeg skrevet at mennesker i h¯jere grad skal opdrages
> end hunde. Jeg har kun skrevet at man b¯r lÊrer sine b¯rn at
> der faktisk findes hunde som vil og m bide.
> Din s¯n kan jo f et forkert indtryk at hunde generelt finder sig
> i alt bare fordi din brors hund g¯r det, det lÊrer du ham hvis du
> lader ham behandle et dyr som et stykke leget¯j, det er det ikke.

Hvis du med "hunde der MÅ bide" mener dine hunde, så tror jeg aldrig vi
kan blive enige om prioriteringen mellem menneske- og hunde-liv. Jeg
agiterer ikke for at behandle dyr som "legetøj", men hvis man ikke kan
lege med sin hund, så hører den ikke hjemme nogen steder som kæledyr.
--
- Sendt fra min iPhone

Fra : Pwh

Dato : 11-02-09 17:05

Anders Hyltoft, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:
>
> SNIP

> Nu har betydninger af faste vendinger i det danske sprog ikke så meget
> med opfattelser at gøre. Der er klare regler for dem.

Gider du lige smide mig en link til de regler.
Eller forventer du at jeg bare accepterer din udlægning.

> Ifølge dig kan man jo aldrig vide sig sikker og kende sine hunde.
> Eller mener du ikke det nu?

Hvad har det at gører med at jeg med 110% sikkerhed kan gå ud fra at
mine hunde en dag vil bide et menneske, det tvivler jeg da selv meget
på nogensinde vil ske, men jeg udelukker det ikke, kan jeg da ikke.

> Hvis du med "hunde der MÅ bide" mener dine hunde, så tror jeg aldrig
> vi kan blive enige om prioriteringen mellem menneske- og hunde-liv.

Visse menneskeliv ragerere lavere for mig end mine hundes.
Det er da naturligt for en hund at beskytte flokken,
er man ikke afklaret omkring det bør man slet ikke have hund.

> Jeg agiterer ikke for at behandle dyr som "legetøj", men hvis man
> ikke kan lege med sin hund, så hører den ikke hjemme nogen steder som
> kæledyr.

Der er forskel på at lege med sin hund og at bruge den som legetøj,
det er et levende væsen der skal behandles med respekt.
Et væsen der bliver opdraget til at skulle finde sig i alt
synes jeg ikke man kan sige bliver behandlet respektfuldt.
Alle væsner, store som små, skal have lov til at sige fra.

Synes forøvrigt det er pudsigt at du skælder os andre ud for at
ødelægge debatten og bevæge os væk fra emnet.
hvad er det du selv er godt igang med nu

/Jens

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 11-02-09 19:03

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

SNIP

> Gider du lige smide mig en link til de regler.
> Eller forventer du at jeg bare accepterer din udlægning.

Nej, jeg forventer blot at folk som skriver i danske NG'er også kan
formulere sig på dansk. Tjek en ordbog, der kan du også lære lidt om nutids
"R"

> Hvad har det at gører med at jeg med 110% sikkerhed kan gå ud fra at
> mine hunde en dag vil bide et menneske, det tvivler jeg da selv meget
> på nogensinde vil ske, men jeg udelukker det ikke, kan jeg da ikke.

Så har du jo også selv lige svaret.

> [...]

> ødelægge debatten og bevæge os væk fra emnet.
> hvad er det du selv er godt igang med nu

Jeg går efter bolden, og er godt igang med at få afdækket årsagen til at du
gik ind i debatten på så tåbelig vis.

Men, nok om det. Jeg vil holde aftenfred og gider ikke forfølge denne debat
mere. Vi er enige på nogle punkter, men også uenige i mange andre. Sådan er
demokratiet.

Godaften herfra...

Mvh Anders

Fra : Pwh

Dato : 11-02-09 19:15

Anders Hyltoft, skrev:
> [...]
>
> Nej, jeg forventer blot at folk som skriver i danske NG'er også kan
> formulere sig på dansk. Tjek en ordbog, der kan du også lære lidt om

Ok, jeg skal så underbygge din påstand mener du når du ikke
selv evner eller gider det.

> Så har du jo også selv lige svaret.

Dvs at jeg med 110% sikkerhed også bliver drabsmand en dag,
da jeg da heller ikke kan udelukke at jeg en dag kommer til at slå en ihjel.
Det er da en gang sludder du skriver, er din verden virklig så sort og hvid,
troede at du efterlyste en nuaceret debat

> Jeg går efter bolden, og er godt igang med at få afdækket årsagen til
> at du gik ind i debatten på så tåbelig vis.

Hvad har det med dit oprindelige indlæg at gører, du kunne da bare
have valgt at ignorerer mit indlæg, du har sgu da ødelagt din egen tråd.

> Men, nok om det. Jeg vil holde aftenfred og gider ikke forfølge denne
> debat mere. Vi er enige på nogle punkter, men også uenige i mange
> andre. Sådan er demokratiet.

Ja, når argumenterne begynder at lyde lidt hule er det helt almendeligt
at trække sig fra en debat.

> Godaften herfra...

I lige måde.

/Jens

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 12-02-09 08:31

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote in message

> Ok, jeg skal så underbygge din påstand mener du når du ikke
> selv evner eller gider det.

Næh, men jeg gider ikke underbygge alment kendte facts. Ligesom jeg heller
ikke gider argumentere for at jorden er rund. Nogle ting skulle man bare
have lært i sin skoletid...

SNIP

> Ja, når argumenterne begynder at lyde lidt hule er det helt almendeligt
> at trække sig fra en debat.

Tjah, eller også har jeg bare erkendt at det er spild af krudt at gå i krig
mod en "ubevæbnet"

Over and out fra min side, I må hygge jer med den sammenspiste NG.

Fra : Pwh

Dato : 12-02-09 09:32

Anders Hyltoft, skrev:

> Over and out fra min side, I må hygge jer med den sammenspiste NG.

I lige måde, pas nu godt på din søn

/Jens

Fra : Hm

Dato : 11-02-09 17:46

"Anders Hyltoft" <anders_fjerndettehyltoft@email.dk> skrev i en meddelelse

klip:
>Ligeledes tumler min 2 årige søn med min brors Dogo Canario, >som finder
>sig i at blive redet på og generelt "forstyrret" af vores >dreng hele tiden

Jeg har læst lidt med fra side linien, og må sige at jeg også var lidt
forbavset over dette du skrev.

Min schæftertæve 3½ ´år - utrolig sød og rar har aldrig vist det meste tegn
på, at hun ikke ville finde sig i alt hvad mine børnebørn, som vi ser ca 4-5
gange om året, kunne finde på, børnene er nu 4 - 3 - 2 år, men de er /
bliver opdraget til aldrig at kravle på, trække i, eller stikke til -
hunden, at hun ville finde sig i det ved jeg 99,99%, men ligesom hunden skal
vise respekt over for børnene så skal de også kende deres grænser overfor
hende og der er ingen kompromis der.

>men hvis man ikke kan lege med sin hund, så hører den ikke >hjemme nogen
>steder som kæledyr.

"Lege med" er jo mange ting, det din søn gør er ikke at lege med - nogle
syntes også at slås med hunden er at lege - o.s.v

Jeg syntes det er vigtig, at man lære børn hvordan de behandler en hund, det
modsatte kommer helt af sig selv.

Kørekort kunne da være fint nok, men jeg tror bare ikke at det ville hjælpe
en pind på de mennesker som kunne trænge til det, for mange af dem som
vælger kamphunde har dem jo ikke for at have et kæledyr.

Hanne/ som har sin schæfer som kælehund.

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 11-02-09 19:12

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal vise respekt over for børnene så skal de også kende deres grænser
> overfor hende og der er ingen kompromis der.

Der bliver altså overfortolket en del her i gruppen. Jeg ville med mit
indlæg blot påpege at hunden trods racens grimme ry, er en tålmodig hund som
elsker opmærksomheden fra børn, selv når vi andre kan synes de er for
"glade" for den og forstyrrer den.

> "Lege med" er jo mange ting, det din søn gør er ikke at lege med - nogle
> syntes også at slås med hunden er at lege - o.s.v

Hov hov, du har ikke set ved selvsyn hvad min søn gør, så undlad lige at
konkludere. At man ligger henover en hund og aer den, synes jeg ikke er
mishandling. Specielt ikke når hunden selv er en hyggegris som elsker
opmærksomheden.

> Jeg syntes det er vigtig, at man lære børn hvordan de behandler en hund,
> det modsatte kommer helt af sig selv.

Selvfølgelig, vi er ikke uenige, og mine børn bliver da også opdraget til at
respektere dyr. Hvis jeg har givet udtryk for andet, så tror jeg det skyldes
at I låser jer fast på en konkret formulering som kunne have været skarpere
i mit indlæg og ikke tager stillinge til det jeg egentlig ville med
indlægget.

> Kørekort kunne da være fint nok, men jeg tror bare ikke at det ville
> hjælpe en pind på de mennesker som kunne trænge til det, for mange af dem
> som vælger kamphunde har dem jo ikke for at have et kæledyr.

Nej, men hvis de var registrerede, så kunne man også kontrollere deres
opdragelse af hunden. Men min pointe var jo også netop at et "kørekort" ikke
skal gælde specifikke racer.

Mvh Anders

Fra : Pwh

Dato : 11-02-09 19:22

Anders Hyltoft, skrev:

> Der bliver altså overfortolket en del her i gruppen.

*LOL*
Det skulle du vist værer den sidste til at brokke sig over

> At man ligger henover en hund og aer den, synes jeg
> ikke er mishandling. Specielt ikke når hunden selv er en hyggegris
> som elsker opmærksomheden.

Havde du skrevet det fra start af var der sikkert ingen der havde løftet et øjebryn.

> Nej, men hvis de var registrerede, så kunne man også kontrollere deres
> opdragelse af hunden. Men min pointe var jo også netop at et
> "kørekort" ikke skal gælde specifikke racer.

Som jeg har forstået det er der også lagt op til et generelt påbud
om hundekørerkort, men lad os nu se hvad der sker.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 11-02-09 20:33

"Anders Hyltoft" <anders_fjerndettehyltoft@email.dk> skrev i en meddelelse
-",

> Hov hov, du har ikke set ved selvsyn hvad min søn gør, så >undlad lige at
> konkludere. At man ligger henover en hund og >aer den, synes jeg ikke er
> mishandling. .

Jeg har da aldrig talt om at din søn har mishandlet hunden.

Hanne

Fra : jopa

Dato : 11-02-09 21:37

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Jeg har da aldrig talt om at din søn har mishandlet hunden.

Jeg orker ikke at læse hele tråden igennem, men det handler om "kamphunde"
eller ordet og så kontakt mellem hund og børn ik!

Personligt har jeg en hund der formentlig kan lave mere ravage end en
"kamphund"
Jeg kunne aldrig turde lade ham være alene med børn, selvom han
tilsyneladende holder meget af dem i modsætning til voksne som han pr
default ikke kan snuppe.
Familien undtaget

Hunde har ret til en form for privatsphere og vi kender aldrig deres grænser
helt selvom vi tror det.
Ville aldrig tillade børn at kravle rundt på den eks.vis.
En pludselig opstået smerte hos hunden kan få den til pr refleks at bide ud
efter den der udøver smerten.
Det sker for min dyrlæge en gang om året når den skal vaccineres.

Nogen bekendte havde en schæfer tæve der pludselig og tilsyneladene
umotiveret sprang på et af deres børn.
Godtnok en pige på 14.

--
Mvh. John

http://web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 11-02-09 21:53

jopa, skrev:

> Nogen bekendte havde en schæfer tæve der pludselig og tilsyneladene
> umotiveret sprang på et af deres børn.
> Godtnok en pige på 14.

Endnu engang bekræfter du at Schæfere er lumske og bidske

/Jens

Fra : JB

Dato : 11-02-09 22:06

> Endnu engang bekræfter du at Schæfere er lumske og bidske
>
> /Jens

Det var en sort-gul.

Jytte

Fra : jopa

Dato : 11-02-09 22:09

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev

> Det var en sort-gul.

Ja hvad ellers jeg sagde jo det var en schæfer og ikke en mini grå på
størrelse med en forvokset gravhund.

--
Mvh. John

http://web-graphic.dk

Fra : jopa

Dato : 11-02-09 22:07

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Endnu engang bekræfter du at Schæfere er lumske og bidske

Jeg har aldrig sagt det modsatte nok nærmere tværtom

Nu har de fleste der har en sådan som regel rimeligt kontrol med dem og gør
noget ud af træning osv.
En som min ville være for stor en mundfuld for de fleste selvom han
efterhånden er 4 år og ude af den værste lømmelalder

Der er sikkert også en grund til at det er den primære brugs/tjenestehund

--
Mvh. John

http://web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 12-02-09 09:29

jopa, skrev:

> Der er sikkert også en grund til at det er den primære
> brugs/tjenestehund

Kun fordi de er dumme nok til at rette sig efter Politiet

/Jens

Fra : Winther

Dato : 12-02-09 12:43

Pwh wrote:

> Kun fordi de er dumme nok til at rette sig efter Politiet
>
> /Jens

Nu er det jo ellers de grå der bruges og de sortgule der er for store og
dumme...

--

Vh. Winther

Al magt til tæverne, ned med sjatpisserne
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16463&ipc=61734

Fra : JB

Dato : 12-02-09 12:48

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> --
>
> Vh. Winther
>
> Al magt til tæverne, ned med sjatpisserne

Det har John ikke opdaget.

Hilsen
Jytte

Fra : Pwh

Dato : 12-02-09 13:06

Winther, skrev:

> Nu er det jo ellers de grå der bruges og de sortgule der er for store
> og dumme...

De sortgule har haft en dårlig inflydelse

/Jens (hvis hunde heller ikke er for kvikke)

Fra : jopa

Dato : 12-02-09 13:53

"Winther" <nobody@home.dk> skrev

> Nu er det jo ellers de grå der bruges og de sortgule der er for store og
> dumme...

For det meste i dag ja og det er gået ned af bakke siden.
De kan jo ikke bide hul i en bakke smør.
Næ du lad de gode tider komme tilbage

Hvem F er bange for en minihund på 25 kg

--
Mvh. John

http://web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 12-02-09 14:21

jopa, skrev:

> Hvem F er bange for en minihund på 25 kg

En forbryder på 20kg

/Jens

Fra : Winther

Dato : 12-02-09 19:46

Pwh wrote:

> En forbryder på 20kg
>
> /Jens

Min kan da sagtens sætte sig i respekt. 26 barske lynhurtige kilo.

Fra : jopa

Dato : 12-02-09 19:55

"Winther" <nobody@home.dk> skrev >
> Min kan da sagtens sætte sig i respekt. 26 barske lynhurtige kilo.

Ja det er jo en 1/2 hund.
Ville ikke være tryg ved at lade sådan en størrelse passe på min ejendom

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Winther

Dato : 12-02-09 22:16

jopa wrote:
> "Winther" <nobody@home.dk> skrev >
>
> Ja det er jo en 1/2 hund.
> Ville ikke være tryg ved at lade sådan en størrelse passe på
> min ejendom

Heller ikke jeg, en gang forgiftet et eller andet, så er det jo sket med
hunden uanset størrelse, der er masser af måder at klare et indbrud på selv
om der er hund. Så, hun er altid med os, hellere lade de grimme løbe med
værdierne end der sker hunden noget...

Fra : jopa

Dato : 12-02-09 22:33

"Winther" <nobody@home.dk> skrev

> Heller ikke jeg, en gang forgiftet et eller andet, så er det jo sket med
> hunden uanset størrelse, der er masser af måder at klare et indbrud på
> selv om der er hund.

Ikke enig.
Her kommer ingen tyve 100% Ikke engang skorstensfejeren kommer uden at ringe
først.
Har snart været indbrud ved samtlige naboer minus her.

Juleaften og nat var han alene hjemme, og naboerne der var i byen havde
besøg, så jo jeg ved det virker.

Desuden tror jeg ikke konen ville føle sig sikker uden ham

Vedr forgiftning så har jeg ikke hørt om det kun set det i Amerikanske film

Ved desuden fra mit job at de går udenom ejendomme med store hunde, og tager
det næste

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 13-02-09 08:02

jopa, skrev:
> [...]
> at ringe først.
> Har snart været indbrud ved samtlige naboer minus her.

Min genbo (hundeejer, men på ferie med hunden) og min nabo
har da inden for de sidste par år haft indbrud, men ikke jeg.
Føler mig ret sikker på at en stor hund er en af de bedste
sikringer man kan have, det siger forsikringsbranchen jo også selv.
Føler mig også tryg når jeg går på gader og stræder,
tror ikke på at det bliver mig der bliver offer for et gaderøveri
Jeg har oplevet 2-3 gange at folk har skullet puste sig lidt op af
den ene eller anden grund, gassen er gået af ballonen når jeg
huskede dem på at de nu legede med ilden

/Jens

Fra : Hm

Dato : 13-02-09 07:52

>. Så, hun er altid med os, hellere lade de grimme løbe med værdierne end
>der sker hunden noget...

Det samme siger jeg, det var den værste tanke at der skulle ske hunden
noget, hvis hun endelig er hjemme i lang tid, så lader jeg altid bagdøren
stå åben, så hun nemt kan komme ud hvis der skulle gå ild i huset.

Hanne/ som er pivet

Fra : Pwh

Dato : 13-02-09 08:07

Hm, skrev:
> [...]
> hunden noget, hvis hun endelig er hjemme i lang tid, så lader jeg
> altid bagdøren stå åben, så hun nemt kan komme ud hvis der skulle gå

Fair nok at hunden har en nødudgang, det har mine også 24-7.
Men jeg synes på et eller andet plan også at det er rimeligt nok
at hundene har et stykke arbejde, og her er det altså at passe på.
Faktisk et stykke arbejde jeg føler de sætter pris på,
de går da op i det med liv og sjæl

/Jens

Fra : Hm

Dato : 13-02-09 09:57

> Hm, skrev:
> Faktisk et stykke arbejde jeg føler de sætter pris på,
> de går da op i det med liv og sjæl
>
> /Jens

Helt enig, min arbejder også på sagen

Hanne

Fra : Pwh

Dato : 13-02-09 14:42

Hm, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Helt enig, min arbejder også på sagen
>
> Hanne

Den har for lidt Labradorblod til at det vil lykkes,
almen kendt at Schæfere ikke kan lærer at vogte

/Jens (hvis hunde har barskt Labblod i årene)

Fra : Hm

Dato : 13-02-09 19:48

> Den har for lidt Labradorblod til at det vil lykkes,
> almen kendt at Schæfere ikke kan lærer at vogte

Jeg er ikke helt med på hvad du mener , Jens,
- en schæfer er suveræn til bevogtning
- ligeledes med at vogter - da den hele tiden forsøger at samle flokken, da
min var til hvalpemotivation 9 uger gammel, så var hun faktisk ikke med til
at lege, hun havde så travlt med at samle alle de hvalpe der drønede rundt,
så når hun endelig havde fået dem samlet, og sad og pustede, så var der
altid en vild lab. formel 1 der begyndte at drøne rundt, og så fik hun
travlt igen, jeg havde helt ondt af hende, for hun var ikke i tvivl om det
var hendes arbejde.
De andre to jeg har haft havde også vogter instinkt, men ikke i det omfang
som den jeg har nu,

Hanne/ som syntes sin tæve påtager sig for mange pligter

Fra : Pwh

Dato : 13-02-09 21:16

Hm, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ikke helt med på hvad du mener , Jens,

Bemærk min

/Jens

Fra : Hm

Dato : 14-02-09 16:47

> Bemærk min
>
> /Jens

Hej Jens, jeg så den godt, men blev lidt i tvivl

Hanne/ som er kommet hjem efter en god uge med 3 små børn og 3 katte og min
glade tæve.

Fra : Pwh

Dato : 14-02-09 17:34

Hm, skrev:

> Hej Jens, jeg så den godt, men blev lidt i tvivl

Vær aldrig i tvivl om at jeg taler nedsættende om Schæfere

/Jens

Fra : Hm

Dato : 14-02-09 19:33

> Vær aldrig i tvivl om at jeg taler nedsættende om Schæfere
>
> /Jens

Det er jeg heller ikke men jeg troede et kort øjeblik du var blevet
klogere

Hanne/ som godt ved at Jens er misundelig på os som har en ægte schæferhund

Fra : jopa

Dato : 14-02-09 19:42

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Hanne/ som godt ved at Jens er misundelig på os som har en ægte
> schæferhund

Øhmm har du det ?
med papirer osv

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-02-09 19:47

In news:49970fcd$0$90273$14726298@news.sunsite.dk,
Hm <mishm8116@gmail.com> typed:
> [...]
> blevet klogere
>
> Hanne/ som godt ved at Jens er misundelig på os som har en ægte

Nemli - han har jo selv "kun" en halv.

Fra : Pwh

Dato : 14-02-09 20:14

Tove Krieger, skrev:
> In news:49970fcd$0$90273$14726298@news.sunsite.dk,
> Hm <mishm8116@gmail.com> typed:

> Nemli - han har jo selv "kun" en halv.

Der kunne ikke blive råd til mere,
så kan man altid nedgører de andres

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-02-09 21:11

In news:gn755j$1lrs$1@newsbin.cybercity.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Der kunne ikke blive råd til mere,
> så kan man altid nedgører de andres
>
> /Jens

LOL Du er uforbederlig.

Fra : Hm

Dato : 14-02-09 21:45

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Øhmm har du det ?
> med papirer osv

ja da, ellers måtte hund da ikke ligge i sofaen.

Hanne

Fra : jopa

Dato : 14-02-09 21:51

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> ja da, ellers måtte hund da ikke ligge i sofaen.

Min ligger udenfor og skutter sig i sneen medens jeg sidder foran
brændeovnen

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 14-02-09 22:41

> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Min ligger udenfor og skutter sig i sneen medens jeg sidder foran
> brændeovnen

Ja, men nu har jeg jo ingen brændeovn, kun hunden til at varme i sofaen.

Hanne/ som desværre heller ingen sne har

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-02-09 16:08

> [...]
> De kan jo ikke bide hul i en bakke smør.
> Næ du lad de gode tider komme tilbage
>
> Hvem F er bange for en minihund på 25 kg

Tja, nu har jeg lige været syg en tid, og fik dermed alt for meget tid til
at se TV....

Og der blev en temmelig morderisk indbrudstyv, på vist i nærheden af 125
Kg..
Ikke jaget på flugt af en 25 Kg minipuddel....
Men af en kat, og ikke bare en kat, men en både overvægtig, gammel & blind
kat.

En anden, blev jaget på flugt af en chihuahua... Så om det er størrelsen der
gør det...

Næppe... Og indrømmet, jeg stikker hellere fingrene hen til en ukendt
Schæfer, end selv en kendt Pekingeser.

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 16-02-09 08:26

On Wed, 11 Feb 2009 19:12:04 +0100, "Anders Hyltoft"
<anders_fjerndettehyltoft@email.dk> wrote:

> [...]
>konkludere. At man ligger henover en hund og aer den, synes jeg ikke er
>mishandling. Specielt ikke når hunden selv er en hyggegris som elsker

En hund er heller ikke en sofapude eller en madras. Den er IKKE
beregnet til at ligge på, uanset hvor omgængelig den så er. Det er
respektløst og dårlig omgang med dyr.

Jeg fanger godt budskabet i dit indlæg, og jeg har selv kendt den
dejligste og kærligste Pittbull, men det giver ikke nogen ret til at
behandle hunden respektløst. Lige præcis den opførsel du beskriver, er
nemlig med til de mange bide ulykker... og det er så fordi du har lært
din søn at sådan opførsel er i orden. Det er den IKKE! Og hunden er
sg* i sin gode ret til at sætte "hvalpen" på plads. Tror mere det er
dette du har "overset" i dit oprindelige indlæg, og det er det, der
får folk op af stolene. Med den behandling er ALLE hunde potentielt
farlige!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 16-02-09 18:27

Leyna, skrev:

> En hund er heller ikke en sofapude eller en madras. Den er IKKE
> beregnet til at ligge på, uanset hvor omgængelig den så er. Det er
> respektløst og dårlig omgang med dyr.

Anders har pakket sig Leyna.
Hvis du havde læst hele tråden ville du have opdaget
at han fandt ud af at det var meget sjovere at skælde
folk ud for at værer dumme, sammenspiste og ellers
undervise mig i retskrivning, end at holde sig til topic

/Jens (som aldrig er OT)

Fra : Leyna

Dato : 18-02-09 18:23

On Mon, 16 Feb 2009 18:27:19 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

> [...]
>folk ud for at værer dumme, sammenspiste og ellers
>undervise mig i retskrivning, end at holde sig til topic

Syntes ellers jeg i hvert fald havde læst det meste, men er jo kommet
lidt bagud. Uanset hvad, så står jeg ved min holdning, og børn skal
lære at omgås dyr... lige så vel som dyr skal lære at omgås børn. Hvor
svært ka' det være?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ralph

Dato : 14-02-09 17:23

"Anders Hyltoft" <anders.fjerndettehyltoft@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg indskyder lige min bemærkning her...
>
> Jeg kan ikke undgå at lægge mærke til hvor meget obs der er på "kamphunde"
> eller "muskelhunde" i DK for tiden.

Jeg har lige været på DKK's udstilling i Fredericia, der var ikke een eneste
af dem jeg synes er kamphunde, med andre ord, der bliver ingen avlsgodkendt?
Kommer de alle fra udlandet. eller?

--
Ralph

Fra : battlefields

Dato : 15-02-09 16:33

> [...]
eneste
> af dem jeg synes er kamphunde, med andre ord, der bliver ingen

Hej Ralph
Jeg så flere Amstaffer og Stafordshire Bullterriere i dag søndag i
Fredericia, så mon ikke det var derfor du ikke så nogle i går?
Hilsen Vibeke