AGP x4 x8
Fra : Lasse T. Jensen

Dato : 08-02-09 21:35

Hej Group
Jeg har en motherboard med et AGP x4 slot der er lige pt. monteret et
GeForce2 gfx kort, men jeg ønsker mig at opdaterer til et GeForce7 el. 8
hvis jeg søger på edbpriser.dk efter et AGP x4 kort finder jeg ikke
meget og det jeg finder er noget forældet crap, men søger jeg efter AGP
x8 er der mange at vælge i mellem, men jeg kan bare ikke blive klog på
om jeg kan bruge et AGP x8 kort i et AGP x4 slot, jeg er naturligvis
klar over jeg ikke får fuld båndbrede ved kun x4 slot men kan det
overhovedet bruges? er forvirret og vild ledt over alle mulige NG svar
og diskussioner AGP x1 x2 x4 x8, 3.0 2.0 0.8v 1.5v brænder det sammen
eller eksplodere det hele bare?
Hilsen Lille Stakkels Lasse

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 08-02-09 21:53

Lasse T. Jensen wrote:
> [...]
> om jeg kan bruge et AGP x8 kort i et AGP x4 slot, jeg er naturligvis
> klar over jeg ikke får fuld båndbrede ved kun x4 slot men kan det

Ja, du kan godt bruge et AGP x8 kort i dit bundkort, det vil bare kun
køre med x4.

> er forvirret og vild ledt over alle mulige NG svar
> og diskussioner AGP x1 x2 x4 x8, 3.0 2.0 0.8v 1.5v brænder det sammen
> eller eksplodere det hele bare?

Nej.
Der er lavet hak/keying i AGP-porten, som blokerer for at sætte de kort
i, som kunne brænde af ved det.
AGP x4 og x8 har samme hak/key, og jeg har aldrig hørt om nogen, som har
brændt et AGP x8 kort af ved at sætte det i et bundkort med AGP x4,
heller ikke her i grupperne.

Fra : Lasse T. Jensen

Dato : 08-02-09 22:19

Jens C. Hansen skrev:

> [...]
> AGP x4 og x8 har samme hak/key, og jeg har aldrig hørt om nogen, som har
> brændt et AGP x8 kort af ved at sætte det i et bundkort med AGP x4,

Takker pænt
så håber jeg bare det x8 kort jeg får bestilt har de rigtige hak eller
mangel på samme
Hilsen Lasse