Pumpe til tømning af akvarium
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 07-02-09 14:30

Hej
Træt af at skulle tømme mit akvarium med 10 liter spand, da dette
giver en masse vandplask og roder bunden op, når jeg fylder vand i
akvarium igen.

Finder der nogle pumper man kunne bruge sammen med tynde
plastikslanger? Enten hånddrevne eller 12 volt.

mvh
Michael

Fra : jopa

Dato : 08-02-09 11:33

<mbk112@hotmail.com> skrev
Træt af at skulle tømme mit akvarium med 10 liter spand, da dette
giver en masse vandplask og roder bunden op, når jeg fylder vand i
akvarium igen.

En lang haveslange i baljen og sug i den anden ende hvorefter det render ud
hvor du vil have det.

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-09 11:36

Jeg anvender følgende fremgangsmåde til mit 720 l akvarie:

Jeg har en haveslange på en slangeopruller. På udgangssiden er et
pistolgreb.
Jeg sørger for at slangen er fyldt med vand og stikker pistolgrebet ned i
akvariet.
Derefter fjerner jeg tilslutningen til vandet i den anden ende af slangen.
Pistolgrebet tages af i akvariet og vandet løber nu frit ud. Der skal
selvfølgelig være afløb i gulvet -:).

Når en passende mængde vand er løbet ud, ca 200-250 l, så genanbringes
pistolgrebet og man kan tilslutte i den anden ende og fylde akvariet op
igen.

Mvh Sven

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 09-02-09 01:15

> En lang haveslange i baljen og sug i den anden ende hvorefter det render ud
> hvor du vil have det.

Jeg har desværre ikke fald nok mellem akvarium og den vask, som jeg
tømmer vandet ud i, til at bruge den metode. Derfor jeg er nød til at
have en pumpe af en slags.

mvh
Michael

Fra : Lasse Jensen

Dato : 10-02-09 17:27

On Sat, 07 Feb 2009 13:29:56 -0800, mbk112@hotmail.com wrote:

> [...]
> igen.
>
> Finder der nogle pumper man kunne bruge sammen med tynde plastikslanger?

Aldi har haft nogle 12v lænsepumper til både. De kostede 90 kr. Prøv at
tjekke om de har en enkelt tilbage et sted. Jeg bruger den både til at få
regnvand fra tønden ind og gammelt vand ud. Tror der står 1200 l/t på
den, men det passer ikke helt med virkeligheden. Det halve er mere
realistisk.

--
Lasse Jensen

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 16-02-09 23:16

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2070&n=10

Den med de 3000 l/t er bestemt af omdrejningstallet på din boremaskine(hvis
du har en), og du behøver jo ikke give den fuld knald.