Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
angivelse fri telefon på selvangivelsen
Fra : Jones

Dato : 07-02-09 10:19

Hej,

Jeg har fri telefon på det arbejde, som jeg startede på den 1. okt. 2008.
Blev beskattet af 250 kr pr. måned, altså 3 mdr = 750 kr.

Man kan jo trække privat tlf. regning fra i perioden, som jeg har forstået.
Hvis jeg f.eks. har privat regning for 500 kr i perioden, så skal jeg skrive
250 kr på selvangivelsen (750 - 500 kr). Korrekt forstået?

Hvad med bilag for det private forbrug, skal det medsendes? Kan man gøre det
elektronisk (skannes eller andet), når man opgiver via tast selv? eller skal
man virkelig sende pr. alm. post?

Angående forbruget, så har jeg mulighed for at se hos telefonselskabet, hvad
mit forbrug er pr. måned, så dette kan jeg jo anvende.
Eller anvender man de fakturarer som man har fået i perioden? Men problemet
med fakturarer er jo at de kan dække perioden før jeg startede på jobbet
(før 1. okt).

Håber på en masse gode råd.

vh
Peter

Fra : Jesper Lund

Dato : 08-02-09 00:19

Jones wrote:

> [...]
> forstået. Hvis jeg f.eks. har privat regning for 500 kr i perioden, så
> skal jeg skrive 250 kr på selvangivelsen (750 - 500 kr). Korrekt

Ja.

> Hvad med bilag for det private forbrug, skal det medsendes? Kan man gøre
> det elektronisk (skannes eller andet), når man opgiver via tast selv?
> eller skal man virkelig sende pr. alm. post?

Vent til SKAT kræver dokumentation. Jeg vil vurdere sandsynligheden for
at dette sker til at være meget tæt på 0. De fleste husstande har
telefonudgifter for 250 kroner eller mere per måned (ADSL er også en
telefonudgift og det er hele husstandens udgifter, ikke bare dine), så
sandsynligheden for at fange en skattesnyder (der skriver 0 uden at være
berettiget til det) er meget lille. Ressourcerne er bedre brugt andre
steder for SKAT. SÃ¥ vidt jeg husker er selvangivelsen reelt forududfyldt
med 0, sammen med en note til dig om at du har fri telefon.

> [...]
> anvender man de fakturarer som man har fået i perioden? Men problemet
> med fakturarer er jo at de kan dække perioden før jeg startede på jobbet

Det må være det faktiske forbrug i perioden hvor du havde fri telefon,
altså abonnement per måned plus samtaler (og ADSL m.v.).

--
Jesper Lund