Hvalp på vej - Hvad siger den gamle
Fra : oz3bto

Dato : 07-02-09 07:09

Vi er blevet tilbudt endnu en samojede.. Dennegang en tæve. Den er kun 10
uger (lille pels klump) og vi tager den ikke hjem endnu (Skal lige til norge
lidtt tid først)

Vi har besøgt hvalpene flere gange og Bugsy tumler gerne med dem eller lader
dem tumle rundt på sig
Specielt en af tæverne vil gerne ligge og putte ved ham.. Netop den har vi
valgt

Vi har dog en bekymring .. Kan vi regne med at Bugsy er lige så venlig stemt
når vi får den hjem .. ikke mindst når de er alene ?

Han sætter vores katte på plads hvis de driller for meget men skader dem
ikke på nogen måde

Fra : Pwh

Dato : 07-02-09 11:43

oz3bto, skrev:
> Vi har dog en bekymring .. Kan vi regne med at Bugsy er lige så
> venlig stemt når vi får den hjem .. ikke mindst når de er alene ?

Svært at svare fornuftigt på når man ikke kender din hund personligt.
Jeg kan fortælle hvordan det gik da jeg fik Angel hjem 8 uger gammel
til en 2 år gammel Tyson, hans omgang med hvalpe generelt har jeg
lige lavet en tråd omkring, så det kan du læse der.
Først og fremmest har jeg nok lidt modsat dig valgt den skrappeste
tæve i kuldet, det var simpelthen ejeren der valgte for mig da jeg bad
om en der kunne sætte sig i respekt, du har vist valgt en af de bløde.

Da jeg kom hjem med Angel startede hun simpelthen med at hapse ud
efter Tyson, faktisk var jeg lidt bekymret for hvordan det skulle gå.
Men allerede dagen efter rendte de fint rundt og legede,
men blev Tyson for grov var det hende der satte ham på plads.
Kan faktisk kun mindes en gang hvor hun bed ham i halen,
det fandt han sig ikke i og gav hende en omgang der vaskede sig

/Jens

Fra : jopa

Dato : 07-02-09 11:47

"oz3bto" <no@in.dk> skrev

> Vi har dog en bekymring .. Kan vi regne med at Bugsy er lige så venlig
> stemt når vi får den hjem .. ikke mindst når de er alene ?

Jeps og når den bliver stor bliver Bugsy den lille
Det er normalen i sådan et parforhold akkurat som hos mennesker og kvinder

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 07-02-09 13:12

jopa, skrev:
> "oz3bto" <no@in.dk> skrev

> Jeps og når den bliver stor bliver Bugsy den lille
> Det er normalen i sådan et parforhold akkurat som hos mennesker og
> kvinder

Sådan gik det med Angel og Tyson

/Jens (hvis kat dog er øverst i hirakiet)

Fra : Hm

Dato : 07-02-09 21:14

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg tror helt bestemt at det vil gå fint, hanhunde er normalt ret søde
overfor hvalpe, men jeg ville nok ikke lade dem være alene sammen, før
hvalpen har fået en hvis størrelse/alder, begge gange jeg har fået ny
hvalp -sammen med den gamle hund - har jeg haft den nye med i bilen, eller
i de fleste tilfælde dem begge. i den første tid.

Hanne/ som jo både er pivet og sart

Fra : oz3bto

Dato : 08-02-09 07:24

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeps og når den bliver stor bliver Bugsy den lille
> Det er normalen i sådan et parforhold akkurat som hos mennesker og kvinder

Mon det enda vil ændre ham til det bedere såfremt vi får afrettet tæven
ordentlig så den ikke få de samme unoder som Bugsy.. Han kan jo være lidt
strid til tider

Fra : Hm

Dato : 08-02-09 16:59

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> Mon det enda vil ændre ham til det bedere såfremt vi får afrettet tæven
> ordentlig så den ikke få de samme unoder som Bugsy.. Han kan jo være lidt
> strid til tider,

Det vil jeg sige er lidt optimistisk, den lille plejer skam at være meget
god til at lære af den gamle, men måske du vil have en mere konsekvent
holdning når der er to, så måske

Hanne

Fra : oz3bto

Dato : 09-02-09 02:03

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det vil jeg sige er lidt optimistisk, den lille plejer skam at være meget
> god til at lære af den gamle, men måske du vil have en mere konsekvent

Problemet er nu at vi fik Bugsy da han var 3 .. Renlig men stort set ikke
opdraget udover de tæsk den fik af og til af den tideligere ejer.. Ja
rettere den ene af ejerne.. Den anden var bange for Bugsy

Det tog noget tid før han var på rette kurs igen

Fra : Nana

Dato : 07-02-09 22:38

> [...]
> stemt når vi får den hjem .. ikke mindst når de er alene ?
>
> Han sætter vores katte på plads hvis de driller for meget men skader dem

Da Peanut var lige under et år fik vi Baby, som var 12 uger. Baby HADEDE
Peanut de første par uger og knurrede emsigt, hver gang han var i nærheden.
Det var han så tit, for han var jo selvfølgelig håbløst forelsket i hende.
De løste det selv uden pres eller indgriben, uden slagsmål eller noget... Og
jah... Baby bestemmer selvfølgelig nu, den lille bitch. Hun er den
suverænt dummeste af de to, men alligevel er hun absolut alfahun. Men
altså... Det var ikke et problem her, heller ikke da vi beholdt en hvalp fra
deres ene kuld.

Fra : Nana

Dato : 07-02-09 22:39

Klip--- Hvalpesnak

Jeg glemte at sige at Baby var den mindste, fesne og mest forsigtige i
kuldet, så lad dig ikke narre.

Fra : oz3bto

Dato : 08-02-09 04:38

"Nana" <nana@phobiasild.dk> skrev i en meddelelse

> Klip--- Hvalpesnak
>
> Jeg glemte at sige at Baby var den mindste, fesne og mest forsigtige i
> kuldet, så lad dig ikke narre.

Ved ikke om det er den mest rolige i Kuldet men det er den enste der vil
putte ved bugsy .. De andre vil bare tumle

Fra : Leyna

Dato : 07-02-09 23:49

On Sat, 7 Feb 2009 07:08:47 +0100, "oz3bto" <no@in.dk> wrote:

>Vi har dog en bekymring .. Kan vi regne med at Bugsy er lige så venlig stemt
>når vi får den hjem .. ikke mindst når de er alene ?

Når de kan tumle og putte andetsteds, så tror jeg ikke at der er grund
til bekymring.
Jeg fik jo selv Oy hjem som 8 ugers hvalp, og han blev rigtig godt
modtaget... i hvert fald af Vaks (som jo er hans far). Hans gider bare
ikke hvalpe, men han gør dem så ikke noget. Han går bare.
Her måtte Oy bare alt (og det må han stort set stadigvæk), mens vi
oplevede noget ganske andet, da Maggie (en anden af Vaks' hvalpe) kom
hjem (ca. 1 år gammel). Maggie blev sat på plads ustandselig. Jeg
syntes bare altid at Vaks var over hende for det ene eller det andet,
og det var lidt belastende at være vidne til. Dog skadede han hende
aldrig det mindste. Vaks er stadig en del efter Maggie i dag, men hun
har lært at underkaste sig lynhurtigt, såeh... Men forskelsbehandling
så det basker, dog uden at der nogensinde er sket noget drastisk.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk