Dims på vandslange
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-02-09 23:22

Der sidder sådan en dims med lysdioder på vaskemaskineslangen. Hvad er det
den kan?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Allan F

Dato : 08-02-09 04:58

> Der sidder sådan en dims med lysdioder på vaskemaskineslangen. Hvad er det
> [...]

Medmindre du kommer med en lidt mere omfattende beskrivelse, så lyder det
som en af disse 'magnet'-dimser, der skulle mindske kalkindholdet i vandet.
Hvis det er det, så er svaret:

Forbruge dine penge, hvis du køber en.

Derudover, er den bare spild af plads.

Allan F

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-02-09 11:25

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev

> Medmindre du kommer med en lidt mere omfattende beskrivelse, så lyder det
> som en af disse 'magnet'-dimser,

Det er en form for vandalarm.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Filip Larsen

Dato : 08-02-09 09:03

Preben Riis Sørensen skrev:

> Der sidder sådan en dims med lysdioder på vaskemaskineslangen. Hvad er det
> den kan?

På tilførselsslangen til vores opvaskemaskine sidder der helt henne ved
vandaftaget en (sikkerheds-) ventil der kan lukke for vandet i tilfælde
af slangebrud. Det lyder dog ikke som om den dims du har er sådan
sikkerhedsventil, men det er da en mulighed.

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-02-09 11:26

"Filip Larsen" <filip@nospam.dk> skrev
> [...]
> slangebrud. Det lyder dog ikke som om den dims du har er sådan
> sikkerhedsventil, men det er da en mulighed.

Hvordan skulle den skelne mellem brud og forbrug?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 08-02-09 16:00

Hej Preben

> Hvordan skulle den skelne mellem brud og forbrug?

Hvis trykfaldet sker uden magnetventilen i maskinen
er åben er det jo ledningsbrud.

--
Mvh Max

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-02-09 16:10

> Hej Preben

> Hvis trykfaldet sker uden magnetventilen i maskinen
> er åben er det jo ledningsbrud.

Den har ikke ledningsforbindelse til maskinen.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 09-02-09 08:26

Hej Preben

> Den har ikke ledningsforbindelse til maskinen.

Kan der så være en timer i den ?

--
Mvh Max

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-02-09 23:38

> Hej Preben

> Kan der så være en timer i den ?

Den er ikke koblet til strøm eller maskine, så der må være batteri i den.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Filip Larsen

Dato : 09-02-09 18:19

Preben Riis Sørensen skrev:

> Den har ikke ledningsforbindelse til maskinen.

Vores sikkerhedsventil har kun en enkel slangetilslutning, dvs. ingen
eksternt synlige "ekstra" ledninger eller slanger. Jeg skal ikke kunne
sige, om ventilen så virker alene ud fra trykfaldet i slangen eller om
der rent faktisk er en skjult ledning eller lignende inden i slangen.

Kan du se eller vurdere om din dims bryder ind i vandforsyningen eller
om den så at sige bare sidder rundt om slangen?

Mvh,
--
Filip

Fra : alexbo

Dato : 09-02-09 22:38

"Filip Larsen" skrev

> [...]
> sige, om ventilen så virker alene ud fra trykfaldet i slangen eller om der
> rent faktisk er en skjult ledning eller lignende inden i slangen.

Sådan er det på min Siemens opvasker.
vandslangen er gennemsigtig og man kan se en ledning indeni.
Jeg regner med at det ikke alene er en sikkerhedsventil, men selve
vandventilen, så den er lukket som standard og kun åbner ved vandindtag.

Mekaniske slangebrudsventiler er meget brugt på hydraliske anlæg,
det er en simpel kugleventil der holdes åben af en fjeder, almindelig
gennemstrømningshastighed kan ikke presse fjederen sammen, olien går uden om
kuglen, men et stort brud på slangen presser kuglen mod udgangsåbningen og
lukker denne.
Ved et lille brud eller utæthed gavner den ikke, men det anses heller ikke
for farligt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-02-09 23:41

> [...]
> sige, om ventilen så virker alene ud fra trykfaldet i slangen eller om der
> rent faktisk er en skjult ledning eller lignende inden i slangen.

Jeg er ikke sikker på at den overhovedet er en ventil. Tror kun den
registrerer vand udenfor en indre slange, altså at slangen er 'færdig'.

> Kan du se eller vurdere om din dims bryder ind i vandforsyningen eller om
> den så at sige bare sidder rundt om slangen?

Det sidste, ser det ud til.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen