Sommerfuglecichlider
Fra : Mogens Christensen

Dato : 04-02-09 16:09

Hej
Jeg har et starterakvarie på 54 liter med 3 Sommerfuglecichlider (1 han & 2
hunner) 10 kobbertetraer 3 dværgsugemaller + ukendt antal Cherryrejer. Nu
har sommerfuglene lagt æg på et blad og står på skift og passer dem.
Er der noget jeg kan /bør gøre for at det skal lykkes at få et kuld på
finnerne, evt at skrue ned for filteret så evt unger ikke bliver suget væk.
Der kører en spandpumpe ,Eheim 2222, på fuldt drøn i akvariet så der er en
rimelig turbulens.

MVH
Mogens

Fra : Lasse Jensen

Dato : 10-02-09 17:30

On Wed, 04 Feb 2009 16:09:07 +0100, Mogens Christensen wrote:

> [...]
> bliver suget væk. Der kører en spandpumpe ,Eheim 2222, på fuldt drøn i
> akvariet så der er en rimelig turbulens.

Ja, skru ned for filteret. Træk evt. en nylonstrømpe omkring
indsugningen. Vær parat på at meget af ynglen havner i maven på forældre
og de andre fisk. Hvis dine æg skimler kan du måske forhindre det sker
igen ved at putte ællekogler i akvariet. Ganske få, en 5-6 stykker til 54
liter. Men vær opmærksom på at de farver vandet brunt.

--
Lasse Jensen