Suunto Gekko - kan den lave gentagne dyk?
Fra : jones_net

Dato : 04-02-09 14:10

Hejsa

Jeg er i gang med et dykkerkursus, og tænker på at købe en Suunto
Gekko computer.
Efter at have hørt meget godt om computeren og læst manualen (http://
www.scubastore.com/images/pdf/manuales/eng_suunto_manu_04031.pdf), er
der egentlig kun en enkelt ting, som jeg ikke helt kan få styr på:
Tager den højde for gentagne dyk og den resterende nitrogen tid?

Jeg kan ikke helt se, om den kun tager højde for flyvning og
sikkergedtiden for dette, eller den reelt holder styr på den
resterende nitrogentid - kan I svare mig på det?

/J

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 04-02-09 23:38

jones_net wrote:
> [...]
> der egentlig kun en enkelt ting, som jeg ikke helt kan få styr på:
> Tager den højde for gentagne dyk og den resterende nitrogen tid?

Yeps, det gør den .

> Jeg kan ikke helt se, om den kun tager højde for flyvning og
> sikkergedtiden for dette, eller den reelt holder styr på den
> resterende nitrogentid - kan I svare mig på det?

Jeg ved at alle andre Suunto computere kan vise dig hvor lang tid den
synes der skal gå inden du kan flyve, og så vidt jeg husker kan Gekko'en
det også.

Men lige meget hvad den siger så er 24 timer som minimum en rigtig god
ide, specielt efter gentagene dyk flere dage i træk.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, IDCS #505926, TDI Trimix

Fra : JL

Dato : 04-02-09 16:33

On 4 Feb., 23:37, Soren 'theDiver' Reinke <so...@REMOVEreinke.dk>
wrote:
> Men lige meget hvad den siger så er 24 timer som minimum en rigtig god
> ide, specielt efter gentagene dyk flere dage i træk.

Stoler du ikke på computeren søren? :)

mvh
Jonas

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 05-02-09 19:17

JL wrote:

> Stoler du ikke på computeren søren? :)

Jeg må sige dit bidrag til denne tråd, er af virkelig høj kvalitet (not)

Fra : N/A

Dato : 06-02-09 14:31

Fra : N/A

Dato : 05-02-09 19:17

Fra : flemming.pless@gmail~

Dato : 06-02-09 02:09

On 5 Feb., 19:16, Soren 'theDiver' Reinke <so...@REMOVEreinke.dk>
wrote:

> Jeg må sige dit bidrag til denne tråd, er af virkelig høj kvalitet (not)

> [...]

Kære Søren

Sådan en gammel og mishandlet trimix-dykker som dig skal mindst have
48 timer efter to dyk på 12 meter over tre dage iinden du skal ud og
flyve!

Kh
Flemming Pless

Fra : jones_net

Dato : 06-02-09 02:56

On Feb 6, 10:09 am, "flemming.pl...@gmail.com"
<flemming.pl...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Sådan en gammel og mishandlet trimix-dykker som dig skal mindst have
> 48 timer efter to dyk på 12 meter over tre dage iinden du skal ud og

Hmmm, det lader til at der er lidt indforstået mobning hér, men I skal
nu have tak for hjælpen alligevel

Og god weekend
/J

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 06-02-09 14:31

jones_net wrote:

> Hmmm, det lader til at der er lidt indforstået mobning hér, men I skal
> nu have tak for hjælpen alligevel

Det er ikke mobning, der findes bare mindst en tidligere skribent i
denne tråd, som har en fobi for dykkercomputere. Og samtidigt tror man
skal følge dem til punkt og prikke med alt hvad de skriver Og derved
mener man skal slukke den øverste.

Fra : Rene Helbo

Dato : 06-02-09 03:11

On 4 Feb., 22:10, jones_net <jones...@gmail.com> wrote:
> [...]
> sikkergedtiden for dette, eller den reelt holder styr på den
> resterende nitrogentid - kan I svare mig på det?

Det er en fin computer, det kan de dele du efterspørger.
Med lidt finger snilde, kan du få den til at tro at den er en vyper,
også kan du downloade dine dykkerprofiler fra den.
God fornøjelse med dykning
Rene Helbo

Fra : TT

Dato : 08-02-09 07:04

"Rene Helbo" <Helbo@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Med lidt finger snilde, kan du få den til at tro at den er en vyper,
også kan du downloade dine dykkerprofiler fra den.

Hvordan ?? kan man også aktivere lys i den ?

-Torben

Fra : Thomas VJ

Dato : 09-02-09 13:09

"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse

<klip>

> Hvordan ?? kan man også aktivere lys i den ?
>
> -Torben

Displayet i Suunto Gekko er ikke baggrundsbelyst. I den prisklasse vil jeg i
stedet foreslå Sherwood Insight.

--
Mvh,
Thomas, dykkerteori.dk

Fra : flemming.pless@gmail~

Dato : 06-02-09 04:07

On 6 Feb., 10:55, jones_net <jones...@gmail.com> wrote:

> Hmmm, det lader til at der er lidt indforstået mobning hér, men I skal
> nu have tak for hjælpen alligevel
>
> Og god weekend
> /J

Ja, det er en god computer. Jeg har både en Cobra og en Vyper. Virker
ganske fortrinligt og så er service også nogenlunde hurtigt
Mobning...næh nej, det er jo forbudt
kh
Flemming

Fra : Rene Helbo

Dato : 08-02-09 16:33

> [...]
> God fornøjelse med dykning
> Rene Helbo
>
> Hvordan ??  kan man også aktivere lys i den ?

Lys mener jeg ikke der er i den, dog kan man lyse på den med en lygte
og så er den selvlysende et stykke tid.
Der har været en tråd på et andet forum om hvordan man laver den om.
http://www.dykker-forum.dk/viewtopic.php?t=358&postdays=0&postorder=asc&highlight=gekko&start=15
Det kan drille lidt, men jeg fandt ud af det, og jeg er sgu ikke noget
geni :) Så jeg er sikker på at du også kan
God fornøjelse
Rene Helbo

Fra : UnlimitedCph

Dato : 10-02-09 23:46

> [...]
> Det kan drille lidt, men jeg fandt ud af det, og jeg er sgu ikke noget
> geni :) Så jeg er sikker på at du også kan

Nej der er ikke lys i den. Men som Rene skriver kan du "oplade" det
flourcerende display med en lygte.
Jeg har selv en gekko jeg har patchet så jeg kan downloade min
dykkerprofil fra den.

Du skal bruge et datakabel til den og umidelbart tror jeg det
billigste er her : http://www.customidea.com/shop/product_info.php?products_id=99

Og så finder du et program der hedder noget med gekko2vyper.exe du kan
evt smide en mail, så kan jeg maile det til dig det fylder under 1 mb.

Du kører programmet med datakablet i, og 30 sek efter kan du downloade
fra din gekko.

Mvh Flemming