fullrate router
Fra : Sørensen

Dato : 03-02-09 17:06

min zyxel router fra fullrate skulle lige have en genstart i dag, er det et
kendt problem ?.

Tænkte på at sætte noget andet udstyr på, køre Fullrate ppoi eller dhcp ?.

--
vh.
Sørensen

Fra : Søren Blom

Dato : 03-02-09 17:21

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> skrev
> min zyxel router fra fullrate skulle lige have en genstart i dag, er det
> et kendt problem ?.

Det er vist et sær tilfælde, vores router skulle genstartet efter et problem
på vores central, den information fik vi på sms, men ellers har dne ikke
været genstartet i over et år.

> Tænkte på at sætte noget andet udstyr på, køre Fullrate ppoi eller dhcp ?.

Du kan ikke bare skifte din router fra Fullrate ud, den er også dit ADSL
modem.
--
God fornøjelse

Søren Blom
soren@blom.dk
email med spamfiler, besvares ikke

Fra : Sørensen

Dato : 04-02-09 03:53

"Søren Blom" skrev >
> Du kan ikke bare skifte din router fra Fullrate ud, den er også dit ADSL
> modem.
> --
>Det er jeg med på, så jeg havde tænkt mig en løsning med samme modem som
>TDC hvis udbyderen køre dhcp og ikke ppoi som f.eks. cybercity, jeg har
>også en 3COM-router/modem som kan køre ppoi men jeg ved ikke om den kan
>køre 20 mb.

Ja det er deres standart-router uden trådløs, nå jeg afventer og ser om det
sker igen.

tak for svar

vh.
Sørensen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-02-09 20:00

"Sørensen" skrev i en meddelelse
> min zyxel router fra fullrate skulle lige have en genstart i dag, er
> det et kendt problem ?.

Det er et kendt problem med deres "almindelige" router, at den kan gå
ned med mange samtidige forbindelser f.x. hvis du kører noget torrent,
Emule eller tilsvarende med fuld hastighed - løsningen er at sætte
antallet af samtidige forbindelser ned i Torrent eller Emule programmet.

Fullrates trådløse router skulle være væsentlig bedre, hvad det angår.

> Tænkte på at sætte noget andet udstyr på, køre Fullrate ppoi eller
> dhcp ?.

Der løber du ind i et problem - men jeg vil da ikke udelukke, at det kan
lade sig gøre......

Jan

Fra : Jens Jensen

Dato : 03-02-09 21:58

Sørensen wrote, on 03-02-2009 17:05:
> min zyxel router fra fullrate skulle lige have en genstart i dag, er det et
> kendt problem ?.

Jeg har i hvert fald læst, at den ikke er for god.

> Tænkte på at sætte noget andet udstyr på, køre Fullrate ppoi eller dhcp ?.

Man kan bestille offentlig IP-adresse hos Fullrate til 10 kr/måned. Det
medfører, at router-delen i Zyxel-enheden ikke bruges. Derefter kan man
sætte sin egen router på. Her vil jeg foreslå en, som kan køre DD-WRT.
Jeg bruger selv en Buffalo WHR-G125. Andre routere er diskuteret her:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=53860

Fra : Frank Damgaard

Dato : 04-02-09 12:18

Jens Jensen skrev:

> Man kan bestille offentlig IP-adresse hos Fullrate til 10 kr/måned. Det
> medfører, at router-delen i Zyxel-enheden ikke bruges. Derefter kan man
> sætte sin egen router på. Her vil jeg foreslå en, som kan køre DD-WRT.

Det er dog ikke alle der kan få offentlig IP, dem der har fullrate via eBSA/TDC
kan ikke bestille produktet, kun dem hvor fullrate har eget udstyr på central.
(der var mulighed for det kortvarigt i efteråret for eBSA kunder, men det gav
nogle tekniske problemer så sidst jeg læste om det....)

Jeg bruger i øvrigt selv "offentlig IP" (bridge mode), og så bestemmer man selv
hvor god en router+software man vil sætte efter zyxel'en

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-02-09 06:27

On 4 Feb., 12:18, Frank Damgaard <frank_n...@milpent.dk> wrote:

> [...]
> (der var mulighed for det kortvarigt i efteråret for eBSA kunder, men det gav
>  nogle tekniske problemer så sidst jeg læste om det....)

Dette er ikke et problem med Dansknet, der har man altid samme IP
adresse og kan sætte andet udstyr på som man lyster..

Dog selve det med at køre i bridgemode på modemmet skulle kunne lade
sig gøre, men kan ikke lige få det til at virke...

> Jeg bruger i øvrigt selv "offentlig IP" (bridge mode), og så bestemmer man selv
> hvor god en router+software man vil sætte efter zyxel'en

Jeg har bare sat et modem til, som fint forbandt sig sig Dansknet´s
ipnetværk og dermed kører i bridgemode... Skulle også kunne virke med
zyxel´en med gad jeg ikke finde ud af... :-/

Hvis man har telefoni på forbindelsen, er det selvfølgelig lidt svært
lige at udskifte routeren med et std. modem.

Fra : skibber

Dato : 05-02-09 11:24

On 04-02-2009 14:27:10, Bjarke Hansen wrote:

> [...]
>

> Dette er ikke et problem med Dansknet, der har man altid samme IP
> adresse og kan sætte andet udstyr på som man lyster..
Det kan jeg tale med om, der er slet ikke nogen problemer der
jeg kører med en Buffalo router med Tomato firmware fast ip og en Linksys SPA
2102 til telefon,ingen problemer overhovedet.

Selfølgelig klarer man selv Support og opsætning på eget udstyr
det kan man ikke forlange af dem, men de er altid til at
tale med hvis man mangler tilslutnings oplysninger.

/skibber