Sovende ben.
Fra : Pwh

Dato : 30-01-09 13:22

Jeg oplever tit at Angel når hun har ligget og hvilet sig et sykke tid
humper lidt rundt, forskelligt om det er for eller bagtøjet.
Det går over så snart vi har gået nogle få meters tur,
så jeg har mistanke om at det simpelthen er et ben der sover.
Hun blev for ca ½ år siden røngtenfotograferet fra hale til snude
da hun havde probs med højre skulder (som er ok nu).
Og der blev hendes ryg og hofter bedømt til at værer perfekte.

Ville lige hører om i oplever det samme med jeres hunde,
hos min Tyson synes jeg aldrig jeg ser det.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 30-01-09 13:53

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ville lige hører om i oplever det samme med jeres hunde,
> hos min Tyson synes jeg aldrig jeg ser det.

Hvis det kun var en enkelt gang, så måske, men alligevel ikke, jeg tror ikke
en hund ligger så benet sover.

Hvis hun har været "vild" så kan musklerne vel være ømme.

Nu siger du hun er tjekket for ½ år siden, så alt skulle vel være ok, men
jeg ville være nervøs, for at der var noget i vejen, hvis dette sker
jævnligt.

Så, nej det har jeg aldrig oplevet, med en rask hund.

Hanne

Fra : jopa

Dato : 30-01-09 14:13

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Så, nej det har jeg aldrig oplevet, med en rask hund.

Nu er Jen'ses hund så heller ikke rask, den er overfed, og sengepisser, så
dårlige ben er vel normalt for sådan en

--
Mvh. John

http://web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 30-01-09 14:45

jopa, skrev:
> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Nu er Jen'ses hund så heller ikke rask, den er overfed, og
> sengepisser, så dårlige ben er vel normalt for sådan en

5% overvægt har hun desværre stadig.
At en hund pisser i sengen er da kun helt normalt og ganske hyggeligt

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 30-01-09 14:43

Hm, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvis det kun var en enkelt gang, så måske, men alligevel ikke, jeg
> tror ikke en hund ligger så benet sover.

Hun ligger nu til tider lidt akavet synes jeg.

> Hvis hun har været "vild" så kan musklerne vel være ømme.

Det er som regel når hun har været ude og tonse igennem,
ser det feks aldrig om morgenen.
Så jeg havde derfor mistanke om at musklerne var syret til.

> Nu siger du hun er tjekket for ½ år siden, så alt skulle vel være
> ok, men jeg ville være nervøs, for at der var noget i vejen, hvis
> dette sker jævnligt.

Jeg fik hende netop undersøgt 110% med det samme da forsikringen
jo betalte for gildet, og der fandt de kun et problem med den skulder
jeg henvendte mig om i første omgang.
Så at give hende samme tur igen synes jeg er lidt useriøst når hun
ikke ellers humper rundt, for hvad skal de så chekke denne gang.
Dog vil jeg sætte hende lidt op i dosis af glucosamin og se om
det gør nogen forskel.

/Jens

Fra : ager

Dato : 30-01-09 14:15

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Ville lige hører om i oplever det samme med jeres hunde,
> hos min Tyson synes jeg aldrig jeg ser det.

næ.. kun Emma, men hun har jo en lovlig undskyldning. Det er typisk når hun
har været i hvile et godt stykke tid, så bliver hun stiv som et brædt, og
kan både vælte når det er helt galt, og halte på forskellige ben.
Ebbe er kun ved at vælte forover, fordi sådan et cairn hoved kan blive
ubærligt tungt når man er meget træt..LOL..

Mvh. Marie

Fra : Pwh

Dato : 30-01-09 14:51

ager, skrev:
> [...]
> når hun har været i hvile et godt stykke tid, så bliver hun stiv som
> et brædt, og kan både vælte når det er helt galt, og halte på

Som sagt blev hendes ryg røngtenchekket og fundet ok,
så spondylose burde der ikke værer tale om.
Tror mere på syrede muskler som Hanne er inde på,
måske er hende kredsløb ikke så optimalt som Tysons.
Kender du evnt noget godt tilsætning der ville kunne fremme det,
pt får hun fiskeolie+spiseolie+hvidløg+ølgær+glucosamin i foderet.

/Jens

Fra : ager

Dato : 30-01-09 15:34

> Kender du evnt noget godt tilsætning der ville kunne fremme det,
> pt får hun fiskeolie+spiseolie+hvidløg+ølgær+glucosamin i foderet.

hvidløg og fiskeolie/fed fisk får hun siger du, glucosamin, (prøv evt. at
skift den ud med et andet præparat), rødvin er godt for kredsløbet! ((-;
motion og motion.. men det får hun jo også..

så, næ.. jeg har ikke lige andre fif i ærmet..

men hendes sjatpisseri, der kunne du give hende noget tranebærkoncentrat
(fåes i brugsen, futura tranebærkoncentrat) det er flydende.
det har virkeligt gjort underværker på Emma og hendes sjatpissen.

så lidt fif var der i ærmet alligevel (-;

Mvh. Marie

Fra : Pwh

Dato : 30-01-09 15:43

ager, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> hvidløg og fiskeolie/fed fisk får hun siger du, glucosamin, (prøv
> evt. at skift den ud med et andet præparat),

Faktisk har hun en periode (i fornærethedens/nemhedens navn)
fået den samme glucosamin som jeg selv spiser.
Men jeg har faktisk igår igen købt en dåse af det de plejer at
få hos dyrelægen.
Det hedder VetPro, de fører ikke Flexvital hos min dyrelæge mere,
men det kan jeg da prøve at købe hjem over nettet hvis VetPro ikke hjælper.

> så, næ.. jeg har ikke lige andre fif i ærmet..

Det er sgu for dårligt

> men hendes sjatpisseri, der kunne du give hende noget
> tranebærkoncentrat (fåes i brugsen, futura tranebærkoncentrat) det er
> flydende. det har virkeligt gjort underværker på Emma og hendes sjatpissen.

Troede kun det hjalp på blærebetændelse, det har jeg ingen grund
til at tro hun lider af.
Men for forsøgets skyld vil jeg da prøve med tranebær.

> så lidt fif var der i ærmet alligevel (-;

Det var bedre

/Jens

Fra : N/A

Dato : 30-01-09 17:15

Fra : Pwh

Dato : 30-01-09 17:15

ager, skrev:

> jeg er ved at pusle en ny hp sammen, så vil jeg prøve at få rystet
> ærmerne for fif og ideer til det kloge foder-folk (-;

Er det dem der ikke forgifter deres hunde med tørkost

/Jens

Fra : ager

Dato : 30-01-09 19:00

> Er det dem der ikke forgifter deres hunde med tørkost

ja da.. (-;

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 31-01-09 22:50

Hvis din hun har været overvægtig, så er der sikkert forkalkninger i
blodårene, og det forsvinder aldrig, og dermed har hunden forringet
blodomløb.

Jeg har ikke været med så længe her i gruppen og kender derfor ikke din
hunds alder, men som du skriver er det når den har været ude og været meget
aktiv du ser problemet, og det skyldes formentlig at du ikke får hunden til
at løbe af.

Så når den har været meget aktiv, er det nødvendig at den får lov at bevæge
sig, i alm. tempo, i 5-10 min bag efter, så affaldsstofferne kan blive
transporteret væk fra musklerne. Hvis du løb lige så meget som hunden, ville
du sikkert også have godt af noget afspænding bag efter.

Hygsom
Leo

Fra : Pwh

Dato : 01-02-09 06:13

Leo Jørgensen, skrev:
> Hvis din hun har været overvægtig, så er der sikkert forkalkninger i
> blodårene, og det forsvinder aldrig, og dermed har hunden forringet
> blodomløb.

Vi snakker kun om 1-2 kg/s overvægt på en hund på 40kg.
Så ligefrem fed har Angel aldrig været

> [...]
> din hunds alder, men som du skriver er det når den har været ude og
> været meget aktiv du ser problemet, og det skyldes formentlig at du

Hun er knap 5 år, og helt naturligt forgår de sidste 15 min i roligt tempo
da hun ikke må drøne rundt på fortorvene.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 07-02-09 02:01

On Fri, 30 Jan 2009 13:22:20 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Ville lige hører om i oplever det samme med jeres hunde,
>hos min Tyson synes jeg aldrig jeg ser det.

Jeps, men jeg ser det så kun hos Vaks. Måske er det sådan en
labrat-ting?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk