Makro i 2003 og 2007
Fra : Aagaard

Dato : 01-02-09 22:05

Vi har fået lavet en ret omfattende makro til Office 2003, som slet ikke vil
starte i Office 2007.
Desværre arbejder programmøren ikke mere, så vi er lidt på herrens mark.
Vi har sat instillinger til makroer i 2007, som vi skal i 2003, for at få
makroen til at køre.
Kan 2007 indstilles til at være kompatibel med 2003 makroer?
Er der andre - måske nye - indstillinger, som vi skal forsøge at kigge på?

--
Aagaard

Fra : Harald Staff

Dato : 02-02-09 10:18

Hei

Office 2007 har ingen problemer med å kjøre 2003-makroer, det er allerede
kompatibelt med yderst få unntak.
Er dette Word, Excel eller hva, og på hvilken måte oppleves at den ikke
starter ?

Beste hilsen Harald

Fra : Aagaard

Dato : 04-02-09 09:27

> Office 2007 har ingen problemer med å kjøre 2003-makroer, det er allerede
> kompatibelt med yderst få unntak.
> Er dette Word, Excel eller hva, og på hvilken måte oppleves at den ikke
> starter ?

Den ville slet ikke starte med 2007, husker ikke fejlmeddelelsen, og måtte
gå tilbage til 2003, da vi bruger makroen hver dag.
Når der bliver mulighed for det, vil jeg instalere 2007 på en anden pc, og
så prøve igen.
Makroen vil i øvrigt heller ikke køre med 2003 på Vista!

--
Aagaard

Fra : Harald Staff

Dato : 04-02-09 14:45

> [...]
> så prøve igen.
> Makroen vil i øvrigt heller ikke køre med 2003 på Vista!

Vel hvis du får en feilmeddelelse så starter/kører den definitivt. Men den
støter på et problem og stanser, hvilket er noe helt annet.

Jeg anbefaler sterkt å anvende noen timelønner på en kyndig konsulent, eller
forfatteren, som kan avluse makroen og gjøre den kompatibel med 2007 /
Vista.

Beste hilsen Harald

Fra : Aagaard

Dato : 04-02-09 17:13

> [...]
>
> Jeg anbefaler sterkt å anvende noen timelønner på en kyndig konsulent,
> eller forfatteren, som kan avluse makroen og gjøre den kompatibel med 2007

Ja, den starter jo, men stopper straks.

Både firma og programmør er stoppet, og det er ikke lykkedes at finde ham.
Nå, men vi må finde en anden som kender til makroprogrammering med Word.
Tak for din hjælp.

--
Aagaard