Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Jersey import afgift, moms ?
Fra : -;o\)-max--

Dato : 28-01-09 14:29

Er der nogen der kender reglerne ved indkøb fra
Jersey og Isle of Man.

Så vidt jeg har fået forklaret af Jersey sælger er
der toldfri handel til alle EU lande, men jeg kan
ikke helt gennemskue hvordan det forholder sig
mht. Moms.

Jeg har modtaget en pakke, som af Post Danmark
er blevet på lagt 155,-kr i told, og 25% Moms,
sælger har tilbudt at tilbage betale det beløb, og
mener ellers ikke at det er korrekt at Post Danmark
opkræver disse afgifter. Hvilket så Post Danmark i
en skrivelse ikke er enig i, da de ikke betragter Jersey
som et EU land. Har prøvet at fide svar på www.skat.dk
men siden er ret uoverskuelig, måske nogen her ved
hvordan det forholder sig. Om Danmark måske har
særregler på det område.
-max-

Fra : Ole C

Dato : 28-01-09 15:05

--max-- skrev blandt andet:

> [...]
> men siden er ret uoverskuelig, måske nogen her ved
> hvordan det forholder sig. Om Danmark måske har

Jersey og Guernsey er ikke medlemmer af EU:
http://www.eu-oplysningen.dk/spsv/off/alle/doc1208/
så PostDanmark har tilsyneladende handlet korrekt:
http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/ehandel/ehandel8/uden-for-eu/
Men hvis sælgeren vil refundere beløbet, er der vel ingen problemer?

--
vh
Ole C

Fra : -;o\)-max--

Dato : 28-01-09 23:28

"Ole C"

> [...]
> http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/ehandel/ehandel8/uden-for-eu/
> Men hvis sælgeren vil refundere beløbet, er der vel ingen problemer?

Tak for det Ole - jeg har fra en anden Jersey sælger fået en
text fra Jersey state´s hjemmeside, der er formuleret anderledes.
Men konklutionen er nok at der blir påført moms og behandlings-
gebyr. Så er det jo spændende om de vil refundere beløbet, uhm.
-max-

Fra : Ole C

Dato : 29-01-09 01:43

--max-- skrev blandt andet:

> Tak for det Ole - jeg har fra en anden Jersey sælger fået en
> text fra Jersey state´s hjemmeside, der er formuleret anderledes.

Jeg tror jeg har fundet frem til siden, hvor der blandt andet står:
"Goods exported from the Channel Islands consigned to a member state of the
EC are liable to VAT upon importation at the rate applicable in the country
of destination".
Det er jo klar tale mht. moms'en, der er blevet pålagt dine varer.
Men jeg vil give dig ret i, at det kunne se ud som om Jersey i øvrigt er med
i EUs toldområde, så når der specifikt er beregnet told på dine varer, ville
jeg da spørge PostDanmark en ekstra gang, om de er helt sikre på at
behandlingen er korrekt.

--
vh
Ole C

Fra : Optimus Prime

Dato : 29-01-09 08:57

Ole C skrev:
> [...]
> med i EUs toldområde, så når der specifikt er beregnet told på dine
> varer, ville jeg da spørge PostDanmark en ekstra gang, om de er helt

Og hvis det lykkes dig at få svar, må du meget gerne poste det her i gruppen

Min erfaring med at kontakte Pestdanmark omkring den slags er meget
dårlige, du bliver stillet rundt i evigheder, stillet i ring og får
flabede svar men ingen løsninger... med tiden er det beløb du har i
klemme bruget mange gange til telefonregninger osv og så ender man med
at give op og de kan forsætte som hidtil >

Fra : -;o\)-max--

Dato : 29-01-09 11:51

"Optimus Prime"

> [...]
> tiden er det beløb du har i klemme bruget mange gange til telefonregninger osv og så
> ender man med at give op og de kan forsætte som hidtil >

Jeg kan nu godt se fornuften i at Jersey og kanaløerne har en
sær status, men hvor rart ville de ikke være om alle var enige
om hvad den status indebar.

Den flinke postmedarbejder jeg talte med, sagde lige ud at det
var lidt forskelligt hvordan pakker der fra blev behandlet.
Nogengange blev de pålagt moms andre gange gik de igennem
uden, hun var ligså uforstående og forvirret som os andre.

Dette link fik jeg fra en Jersey sælger:
http://www.gov.je/HomeAffairs/CusAndImm/Customs+and+Excise/Traders+Information/Jerseys+relationship+with+the+European+Union/

Tak for indput - -max-

Fra : Ole C

Dato : 29-01-09 11:57

--max-- skrev blandt andet:

> Dette link fik jeg fra en Jersey sælger:
> http://www.gov.je/HomeAffairs/CusAndImm/Customs+and+Excise/Traders+Information/Jerseys+relationship+with+the+European+Union/

Den samme side som jeg læste - og citerede fra

> Tak for indput - -max-

Selv tak - og held og lykke med projektet.

--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 29-01-09 11:54

Optimus Prime skrev blandt andet:

> [...]
> klemme bruget mange gange til telefonregninger osv og så ender man med
> at give op og de kan forsætte som hidtil >

Og du skriver din kommentar til mit indlæg, selvom det ikke er mig der har
behov for at kontakte PostDanmark.....

--
vh
Ole C

Fra : Optimus Prime

Dato : 29-01-09 14:39

Ole C skrev:
> Og du skriver din kommentar til mit indlæg, selvom det ikke er mig der
> har behov for at kontakte PostDanmark.....

Hvor der handles, der spildes... beklager

Fra : Ole C

Dato : 29-01-09 22:40

> Hvor der handles, der spildes... beklager

Alt forladt

--
vh
Ole C