Pencillin...
Fra : tnk

Dato : 28-01-09 21:55

Så er Tiger snart færdig med en pencillinkur - ærgerligt for ham.... Han er
bare helt vild med de piller. De hedder amoxicillin. Han guffer dem i sig og
slikker gulvet godt og grundigt bagefter. Har tænkt på om medicinen smager
godt for katte eller er han lidt underlig???

Mvh Tove

Fra : Klaus G.

Dato : 29-01-09 15:40

> [...]
> sig og slikker gulvet godt og grundigt bagefter. Har tænkt på om medicinen
> smager godt for katte eller er han lidt underlig???
De piller jeg fik til kattene efter de var blevet kastreret og steriliseret,
dem var de dælme ikke glade for. Nogle af dem var smertestillende. Resten
var svjv pencilin. De skulle alle sammen tvinges i katten. Op med munden
stille og roligt, godt langt ned med pillen. Så lige holde munden lukket på
dem lidt, så var den væk. Det var noget hårdt i starten, da man synes det
var en noget voldom måde at gøre det på. Men dyrehospitalet sagde det var
sådan det skulle gøres.

Havde desuden prøvet med leverpostej, makrel i tomatsovs, tun, råt kød. De
snød udenom HVER gang de kræ :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : tnk

Dato : 29-01-09 15:48

De første piller var også med tvang her, men så begyndte den at slikke mine
fingre og bide i dem. Prøvede så næste gang at lægge pillen på gulvet. Den
forsvandt omgående. Prøvede endda at komme med en medens den spiste. Den gik
fra madskålen og tog pillen. Ingen problemer overhovedet.... Tænkte at
pillerne måske smager af mus

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-01-09 16:08

In news:4981bfcd$0$90264$14726298@news.sunsite.dk,
Klaus G. <klaus_godt@hotmail.com> typed:

> [...]
> gøres.
> Havde desuden prøvet med leverpostej, makrel i tomatsovs, tun, råt

Jeg har haft katte i 30 år, og kan godt skrive under på at det kan være et
cirkus at få piller i katten.

Jeg oplevede dog, at da Mini for kort tid siden skulle have penicillin i 10
dage, så var den første dag ikke spændende, men så opdagede jeg, at hvis jeg
lagde 2 gærpiller (dem elsker hun) på bordet, så var hun så optaget af dem
at hun ikke lagde mærke til at min mand holdt hende medens jeg smuttede
pillen ind i munden på hende, for belønningen var jo lige inden for
rækkevidde. Ak ja, der findes mange måder at "snyde" de små dejlige misser
på.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ragna

Dato : 30-01-09 09:07

tnk skrev:
> [...]
>og slikker gulvet godt og grundigt bagefter. Har tænkt på om medicinen
>smager godt for katte eller er han lidt underlig???

Nu kan jeg desværre ikke huske navnet på den slags antibiotika, som vores
Miv fik i forbindelse med en maveinfektion for nylig, men de piller spiste
hun også frivillligt, når jeg lagde dem på bordet foran hende.
Hun var oven i købet så glad for dem, at hun kom løbende, når jeg åbnede det
skab, de var i; og de første par dage efter at kuren var forbi, kiggede hun
spørgende, når jeg tilfældigvis åbnede dette skab.
Dyrlægen havde godt nok sagt, at pillerne var velsmagende, men det troede
jeg altså ikke på, før jeg så det!

--
Mange hilsener fra Ragna.