Kamillethe
Fra : lh

Dato : 28-01-09 08:02

Har ved et tilfælde opdaget min hund elsker kamillethe. Nu tænker jeg lidt
på om det overhovedet er godt for hende at drikke, selvom det er godt for os
mennesker?

lh

Fra : ager

Dato : 28-01-09 09:05

"lh" <mail@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Har ved et tilfælde opdaget min hund elsker kamillethe. Nu tænker jeg lidt
> på om det overhovedet er godt for hende at drikke, selvom det er godt for
> os mennesker?

Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at det kan være
skadeligt på nogen måde..
jeg går ikke ud fra at det er spandevis hun hælder i sig (-;

Mvh. Marie -der lige har blendet friske tranebær til hundenes grøntmix.

Fra : lh

Dato : 28-01-09 09:21

"ager" <big@city.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> jeg går ikke ud fra at det er spandevis hun hælder i sig (-;
>
> Mvh. Marie -der lige har blendet friske tranebær til hundenes grøntmix.

Nej, det er sådan at hun har fået "et eller andet i det ene øje", som
dyrlægen anbefalede at jeg i første omgang så om jeg kunne fjerne med
kamillethe ved at bade øjet i kamillethe. Her opdagede jeg at hun var vild
med lugten og hun fik så lov til at smage lidt på en underkop og det lappede
hun i sig med velbehag. Så nu har hun fået en lille smule når jeg har lavet
nyt "øjenvand". Det er vel ca en underkop en gang om dagen. Men hun er ret
glad for det!

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-01-09 13:05

In news:glp3jq$2oj9$1@newsbin.cybercity.dk,
ager <big@city.dk> typed:

> Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at det kan være
> skadeligt på nogen måde..
> jeg går ikke ud fra at det er spandevis hun hælder i sig (-;

Det kan jeg heller ikke. Der er da vist ikke skadelige stoffer i. Det kan få
mig til at grine lidt, fordi vi var hos dyrlægen for nogle år siden, hvor vi
havde en lille langhåret gravhund i pleje. Den havde betændelse i øjnene og
jeg fortalte dyrlægen at jeg badede hans øjne med kamillethe. Han gloede
helt mistroisk på mig og sagde, at det var sgu' da ikke noget man hverken
drak eller kom i øjnene. Han kunne nok ikke selv lide kamillethe .

Jeg elsker selv kamillethe, og drak i spandevis af det indtil jeg hørte, at
man ikke må overdrive da det kan skylle kalium ud af kroppen. Jeg tror dog
ikke at vovse har skade af en smule af det. Det er faktisk godt for mange
ting, uanset hvad vores gamle dyrlæge mente.

> Mvh. Marie -der lige har blendet friske tranebær til hundenes
> grøntmix.

Mini får også gærpiller med tranebær (4 stk. pr. dag), men da min mand i går
i Maxizoo købte et par pakker, fortalte ekspedienten at man skal være
forsigtig med tranebær hvis katten/hunden har mavesår. Det vidste jeg godt
nok ikke, men der er måske noget om det. Jeg giver Mini dem for at modvirke
blærebetændelse, og jeg bruger det også selv.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 28-01-09 13:09

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> med kamillethe. Han gloede helt mistroisk på mig og sagde, at det var
> sgu' da ikke noget man hverken drak eller kom i øjnene. Han kunne nok

Hmm, min dyrelæge anbefalede mig netop at bruge kamillethe da jeg
kom for at købe noget til at skylle Tysons øjne med

/Jens (som selv drikker en del kamillethe)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-01-09 15:14

"Pwh" skrev

> Hmm, min dyrelæge anbefalede mig netop at bruge kamillethe da jeg
> kom for at købe noget til at skylle Tysons øjne med

Kamillethe er helt suverent både for os og dyrene

> /Jens (som selv drikker en del kamillethe)

Jeg kan altså godt nære mig :)

- Peter

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-01-09 08:25

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

modvirke
> blærebetændelse, og jeg bruger det også selv.

Hej Tove

Jamen sådan er det, de gamle husgeråd, går efterhånden i glemmebogen.

Alt i dag, går efterhånden op i, at man kan risikere både dit og dat....

Kamille the, har gennem tiderne vel hjulpet 350 millioner af med en eller
anden lidelse.
2 er måske døde, og måske på grund af kamille the'en....
Så frasorterer man kamille the'en, og lader de 350 millioner lide...
For man kan jo aldrig vide.... Vel ?? ))

Jeg tror ikke jeg kender bare en, på min alder, der ikke har fået skyllet
øjne i kamille the, men jeg tror ikke, jeg kender en eneste, som kan
fortælle om, at det har medført komplikationer....
Det er lige som betændelse i fingre og fødder.... Den moderne videnskab,
kender mange ting til at klare dette, men intet der slår varmt vand & brun
sæbe ...

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-01-09 12:25

In news:49815bdb$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Benny Mortensen <ingen@brugbar.inv> typed:

> [...]
> Det er lige som betændelse i fingre og fødder.... Den moderne
> videnskab, kender mange ting til at klare dette, men intet der slår

Hej Benny.

Jeg har altid selv været meget glad for de gamle husråd, og mange af dem har
hjulpet meget mere end apotekets midler. Jeg vil fortsætte med at bruge dem
selvom de måske får lidt kritik med på vejen. Sæbevand til betændelse kan
ikke overgås af noget andet, så deri har du ganske ret. Hvis mine børn
f.eks. fik en bullen finger, så var den helet på ingen tid med sæbevand.

Fra : Pwh

Dato : 29-01-09 13:12

Tove Krieger, skrev:
> Sæbevand til betændelse kan ikke overgås af noget andet, så deri har
> du ganske ret. Hvis mine børn f.eks. fik en bullen finger, så var den
> helet på ingen tid med sæbevand.

Og var de uvorne fik de vasket munden med samme blanding

/Jens

Fra : ager

Dato : 29-01-09 13:16

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Og var de uvorne fik de vasket munden med samme blanding

Det ved du med garanti alt om ((-;

Mvh. Marie -der aldrig har fået vasket munden med sæbe..

Fra : Pwh

Dato : 29-01-09 13:18

ager, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Det ved du med garanti alt om ((-;

Nemlig, men som du nok har gættet hjalp det ikke meget

/Jens

Fra : ager

Dato : 29-01-09 14:08

> Nemlig, men som du nok har gættet hjalp det ikke meget

(-;

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-09 11:28

> [...]
> ikke overgås af noget andet, så deri har du ganske ret. Hvis mine børn
> f.eks. fik en bullen finger, så var den helet på ingen tid med sæbevand.

Hej igen Tove

Jeg tror skisme, vi skal prøve at vaske Jens i en gang brun sæbe....

Det er ikke sikkert han bliver sødere, men går vi hårdt nok til værks....
Sikke flot og ren, han så vil blive ))

M.V.H....Benny..

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-01-09 12:37

"Benny Mortensen" skrev

> Det er ikke sikkert han bliver sødere, men går vi hårdt nok til værks....
> Sikke flot og ren, han så vil blive ))

Jeg har erfaring for at uanset hvor grundig man er mht bad så går der et
splitsekund og alt er ved det gamle :)

- Peter

Fra : ager

Dato : 30-01-09 14:16

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
> "Benny Mortensen" skrev

> Jeg har erfaring for at uanset hvor grundig man er mht bad så går der et
> splitsekund og alt er ved det gamle :)

Mht. Jens, er jeg bange for at du har ret.. saltsyre er med garanti mere
effektivt til sådanne som ham! (-;

Mvh. Marie

Fra : Pwh

Dato : 30-01-09 14:36

ager, skrev:

> Mht. Jens, er jeg bange for at du har ret.. saltsyre er med garanti
> mere effektivt til sådanne som ham! (-;

Alt er prøvet uden held

/Jens

Fra : ager

Dato : 30-01-09 12:37

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg tror skisme, vi skal prøve at vaske Jens i en gang brun sæbe....
>
> Det er ikke sikkert han bliver sødere, men går vi hårdt nok til værks....

ja, jeg har også haft tanken.. med lidt hjælp fra en god gang ståluld, så
vil han og hans glorie skinne som solen (-;

Mvh. Marie -hvis kiksede flagermuse hybrid hund lige nu pryder i et
hundeblad ((-;

Fra : Pwh

Dato : 30-01-09 12:42

ager, skrev:

> ja, jeg har også haft tanken.. med lidt hjælp fra en god gang
> ståluld, så vil han og hans glorie skinne som solen (-;

Min glorie skinner da altid, bliver pudset dagligt

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-01-09 11:11

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Min glorie skinner da altid, bliver pudset dagligt
>
> /Jens

Lad nu være med at prale... IKKE pudset, men slikket

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-01-09 11:10

"ager" <big@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vil han og hans glorie skinne som solen (-;
>
> Mvh. Marie -hvis kiksede flagermuse hybrid hund lige nu pryder i et

Skulle det knibe, så har jeg et par stålbørster....

En der er pæn og relativt ny.... Den kan du bruge til den kiksede
flagermusehund...

Samt en godt slidt, med trådene stående ud til alle sider, den kan du bruge
til Jens...
Men den ridser nok mere end den renser

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 07-02-09 01:57

On Fri, 30 Jan 2009 12:37:08 +0100, "ager" <big@city.dk> wrote:

>Mvh. Marie -hvis kiksede flagermuse hybrid hund lige nu pryder i et
>hundeblad ((-;

jaja, hvis ingen andre vil spørge... hvor er den kiksede hund blevet
berømt?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : ager

Dato : 08-02-09 08:23

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen

> jaja, hvis ingen andre vil spørge... hvor er den kiksede hund blevet
> berømt?

hun pryder en halvsides i boxerbladet ((-;
totalt ROFL-billede, jeg griner højlydt hver gang jeg ser det.. når ja, hun
er også i et galleri i det famøse VMH.
-kunne ikke lade være.. ((-;

Mvh. Marie -der har 4 hunde og 2 katte der ligger i bunke foran
brændeovnen.

Fra : jytte

Dato : 28-01-09 07:49

On 28 Jan., 15:14, "Peter Lykkegaard" <plykkega...@gmail.com> wrote:

> Kamillethe er helt suverent både for os og dyrene

Hvordan det er for dyrene, skal jeg ikke kunne sige, men vi mennesker
skal ikke putte det i øjnene pga at der er nogle stoffer i det, som
kan virke irriterende og dermed gør øjenbetændelsen værre, har vores
kloge læge fortalt. Der er det bedre at bruge saltvand

> Jeg kan altså godt nære mig :)

Ja føj da det smager grimt

Jytte M - som ikke kunne få ungernes øjenbetændelse til at gå over,
før jeg skiftede til saltvand

Fra : Leyna

Dato : 07-02-09 01:55

On Wed, 28 Jan 2009 06:49:20 -0800 (PST), jytte
<mollie-mor@hotmail.com> wrote:

> [...]
>kan virke irriterende og dermed gør øjenbetændelsen værre, har vores
>kloge læge fortalt. Der er det bedre at bruge saltvand

Jeg har haft rigtigt gode erfaringer med Kammillethe og øjenbetændelse
hos dyr og brugte det lige indtil min dyrlæge fortalte mig at der rent
faktisk er små partikler i theen, som kan "ridse" hornhinden. Det
gælder så både for mennesker og dyr. Siden har jeg ikke brugt det til
andet end at drikke. Tror ikke hundene vil drikke det. Vaks
foretrækker vist champagne...
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 28-01-09 23:53

On 28 Jan., 08:01, "lh" <m...@mail.tele.dk> wrote:
> Har ved et tilfælde opdaget min hund elsker kamillethe. Nu tænker jeg lidt
> på om det overhovedet er godt for hende at drikke, selvom det er godt for os
> mennesker?

Der er en risiko for at nogen hunde får allergiske reaktioner ved
kontakt med kamillete. Et eller andet sted har jeg set en artikel med
en hund der havde fåe tnogle forfærdeligt hævede øjne efter brug af
kamillete til øjenbadning, lidt forsigtighed kan åbenbart anbefales.

Hilsen Kim