? Ang. Vægt bælte
Fra : H&M

Dato : 28-01-09 19:49

Hej NG

Skal ud og købe et vægtbælte, det skal bruges mod bar hud, da jeg kun
snorkler i min sommerferie.....sydpå.
Vil i give mig ret i at et vægtbælte med bløde hagl poser må være det
rigtige valg. ?

Har i et godt tip til et bælte, og hvor det kan købes, behøver ikke være det
billigste, er mere vigtigt at det er behageligt og kan holde.

Hvor mange kilo skal jeg regne med at smide i bæltet, min vægt er 102kg -
191 cm høj alm. bygget.
Gætter selv på at det vil være max 4 kilo, hvad siger i ??

På forhånd tak for alle svar.

Fra : Jimmy

Dato : 28-01-09 20:48

Hvis du snorkler uden våddragt burde du ikke behøve vægt. Du skal bare forbi
de første par meter. I hvert fald lyder 4 kilo yderst voldsomt.

Jimmy

Fra : H&M

Dato : 31-01-09 10:35

> Hvis du snorkler uden våddragt burde du ikke behøve vægt. Du skal bare
> forbi de første par meter. I hvert fald lyder 4 kilo yderst voldsomt.
>
> Jimmy

Jeg bruger meget tid/kræfter på at komme de første 2 - 3 meter ned, derfor
er jeg begyndt at samle en stor sten op, det hjælper utroligt meget. Derfor
mit ønske om et vægtbælte. Kan jo blive nede i længere tid, hvis jeg får
lidt synke hjælp, men du siger at 4 kilo er meget, fint så køber jeg 3 stk.
1 kilo, og så må vi se.

Fra : jagge

Dato : 31-01-09 20:29

> [...]
> lidt synke hjælp, men du siger at 4 kilo er meget, fint så køber jeg 3 stk.

Det er præcis den erfaring jeg havde også. Jeg snorkler ikke meget og er
ikke specielt god til det, derfor er dybden også begrænset. En stor flad
sten på ryggen var en stor hjælp og gav meget mere komfort.

MVH

Jakob

Fra : jesperbjerregaard@gm~

Dato : 28-01-09 14:50

Jeg tror ikke på du skal bruge bly. Til fridykning bør du synke i til
øjenhøjde og en anelse extra opdrift er kun rart. Hvis du skal ha en
tynd dragt derfor et bælte så køb et gummibælte. Det er mest
behageligt og det bliver altid hvor det skal. Køb altid blyklodser da
hagl sviner som bare pokker. Selvom nogen påstår de er coated så løber
opløst bly/grafit ud af posen efter brug og misfarver hvad det løber
ud på. Kan anbefale at kigge på forumet deeperdiving.net hvor de
fleste fridykkere holder til.
God fornøjelse.

Fra : Mandal

Dato : 01-02-09 16:24

On 31 Jan., 20:28, ja...@noname.invalid (jagge) wrote:

> [...]
> ikke specielt god til det, derfor er dybden også begrænset. En stor flad
> sten på ryggen var en stor hjælp og gav meget mere komfort.

Hei

Kjøp med blystoppere også + en D-ring som du setter på beltet med
blystopperene.
Kjøp også en oppblåsbar bøye - den er fin til å bla henge drikke og
mat i - feks banan osv eller til å hvile seg på.
I bøya fester du 10 til 15 meter med line som du igjen fester til D-
ringen på blybeltet.

Kommer du for dypt eller får problemer med å komme opp fort nok til
overflaten, er det ikke farlig å droppe blybeltet - det henger jo
under bøya.
Dermed er det bare å svømme bort til bøya etter blybeltet, om du har
droppet det.

Meld deg på et fridykking kurs - der lærer du mye ang teknikker.

Tips: søk på nettet etter oslo fridykkerklubb - de har masse info.

mvh Espen