Metode til hund gå pænt ?
Fra : T. Petersen

Dato : 27-01-09 23:52

Nu har jeg prøvet den metode med , at når hunden trækker i snoren , standser
jeg op op bare kigger på hunden
Det skulle ifølge hvad der står i bogen, kede hunden så meget at stå stille
, at den hurtigt lærer at gå pænt .
Skulle hilse og sige , at DET virker ikke på min hund. Har også prøvet med
godbider lige for næsen af hunden, for at lære den kunsten..
Spørgsmålet er så. Gør jeg noget forkert ? ( meget sandsynligt ) eller er
hunden bare "træls" ?
Er der nogle effektive lette metoder til at lære en hund at gå i snor uden
at trække ?

Fra : Ralph

Dato : 28-01-09 00:34

"T. Petersen" <t@petersen123.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogle effektive lette metoder til at lære en hund at gå i snor uden
> at trække ?

Gå den anden vej - HVER gang. Altså fem skridt, hunden trækker, du vender, 6
skridt, hunden trækker, du vender, det kan tage meget lang tid at komme ud
af indkørslen. Naboerne (og hunden) synes sikkert du er åndssvag, men to-tre
dage så fatter hunden det (så er det kun naboerne der synes du er tåbelig).

--
Ralph

Fra : Leyna

Dato : 07-02-09 01:49

On Wed, 28 Jan 2009 00:33:47 +0100, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>dage så fatter hunden det (så er det kun naboerne der synes du er tåbelig).

Den metode kan jeg tilslutte mig. Mine trækker dog stadig, men det er
blevet væsentligt bedre efter vi er begyndt at vende om HVER gang. Det
bliver de altså hurtigt trætte af.
Og kors hvor man føler sig åndsvag, når man efter 10 minutter stadig
befinder sig på gårdspladsen. *GG*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Hm

Dato : 07-02-09 21:17

> Og kors hvor man føler sig åndsvag, når man efter 10 minutter stadig
> befinder sig på gårdspladsen. *GG*
> --
> Leyna

ok, min er 3 år - og vi er stadig ikke nået ud af indkørslen

Hanne/ som er meget tålmodig

Fra : Leyna

Dato : 07-02-09 23:36

On Sat, 7 Feb 2009 21:17:02 +0100, "Hm" <mishm8116@gmail.com> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
>
>ok, min er 3 år - og vi er stadig ikke nået ud af indkørslen

*ROTFLMAO*

Måske du skulle forsøge dig med en anden metode så?
Ellers må det være fordi du har Schæfer... De er jo ikke så hurtige i
opfattelsen!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Hm

Dato : 08-02-09 16:56

> [...]
>
> Måske du skulle forsøge dig med en anden metode så?
> Ellers må det være fordi du har Schæfer... De er jo ikke så hurtige i

Ja, det er da nok rigtigt, det har jeg aldrig tænkt på

nej, en schæfer er næsten som en foxterrier, de er gode til at trække.

Hanne/ som bare troede hun skulle blive ved

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-02-09 10:46

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
>
> ok, min er 3 år - og vi er stadig ikke nået ud af indkørslen
>
> Hanne/ som er meget tålmodig

Så altså med andre ord.... Du er nødt til at sige....

Skide være med, om du går pænt.... Bare du går... ))

M.V.H....Benny..

Fra : Hm

Dato : 09-02-09 15:55

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Så altså med andre ord.... Du er nødt til at sige....
>
> Skide være med, om du går pænt.... Bare du går... ))
>
> M.V.H....Benny..

Ja, men jeg syntes "ordnung mus sein"

Hanne/ som åbenbart aldrig kommer nogen steder

Fra : oz3bto

Dato : 28-01-09 01:36

> [...]
> hunden bare "træls" ?
> Er der nogle effektive lette metoder til at lære en hund at gå i snor uden

Nu skriver du intet om hvad hund det er

På slædehunde som jo af natur trækker meget kan et ryk i linen sammen med et
fast NEJ gør underværker
Metoden kan dog kun anbefales hvis der bruges sele og ikke halsbånd

Fra : T. Petersen

Dato : 28-01-09 02:33

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> et fast NEJ gør underværker
> Metoden kan dog kun anbefales hvis der bruges sele og ikke halsbånd

Den måske trælse hund er af typen Tysk Schaefer-trækker.

Fra : ager

Dato : 28-01-09 06:26

"T. Petersen" <t@petersen123.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> hunden bare "træls" ?
> Er der nogle effektive lette metoder til at lære en hund at gå i snor uden

en gentle leader er også et effektivt middel til at få den til at gå pænt,
uden at skulle bruge kræfter på det.
Her er en beskrivelse og en "brugsforvirring" til den, den skal nemlig
bruges rigtigt.
http://www.canis.dk/nettbutikk/omtale.php?id=GLL_var
brug den som et led i træningen, jeg har været glad for den jeg har.

Mvh. Marie

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-09 17:05

"T. Petersen" <t@petersen123.com> wrote in message
> [...]
> hunden bare "træls" ?
> Er der nogle effektive lette metoder til at lære en hund at gå i snor uden

Hej,

Vi har prøvet alt ovenstående også, og det skal selv. prøves...
Vores hund er nu 2,5år gammel, og det er først inden for det sidste stykke
tid det er blevet rigtig godt..
Men vores hund er pisse stædig så alle de andre beskrevne ting har ikke
fungeret, vi har til sidst hver gang han går for langt fremme taget ham i
nakken og røven og løftet ham tilbage hvor han skulle være, og selv. rost
meget når han går der...
Men det skal gøres meget med måde, og bestemt ikke alle hunde egner sig til
denne metode hvis de har et meget "mild" sind. Vi har så kombineret det med
træk i snoren + brummen nej etc, så det ikke hver gang udløser en løfte tur.

Men som sagt prøv de andre ting først, specielt hvis din hund stadig er
meget ung, kan det være det er nok, samt det er også vigtig hvis den er ung
at få den det lært hurtigt :)

Kasper