Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Most nVidia for the buck
Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-01-09 14:05

Greetings!

Som subj. antyder, så er jeg på jagt efter et nyt nVidia-baseret grafikkort.

Jeg vægter ydelse, pris og støjniveau i den rækkefølge.

Prisloftet er 1500,-

Fabriksoverclock er absolut et plus, hvis det kan skaffe mere ydelse i
prisen omkring 1500,- - jeg ved godt at man kan OC'e selv, jeg gider
bare ikke at rode med det. Det skal virke første gang og direkte ud af
æsken.

Jeg ved også godt at ATi formentligt har de hurtigste kort i
prisklassen. ATi har bare en elendig Linux-support hvilket har
afstedkommet at Cedega ikke understøtter andet end nVidia under gaming i
Linux. Der er altså ikke nogen vej udenom nVidia.

Er der noget jeg har glemt at nævne?

Det skal naturligvis være PCI Express x16 og jeg har support for ver. 2.0.
Jeg har en CRT-skærm, så alle 4:3-opløsninger til og med 1920x1440 er
mulige. Det giver mere spillerum for spil...

Jesper Poulsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-01-09 12:55

Jesper Poulsen skrev:

> Som subj. antyder, så er jeg på jagt efter et nyt nVidia-baseret
> grafikkort.
>
> Jeg vægter ydelse, pris og støjniveau i den rækkefølge.
>
> Prisloftet er 1500,-

Jeg er på jagt efter nøjagtig det samme.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-01-09 14:04

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Jeg er på jagt efter nøjagtig det samme.

Jeg kan desværre ikke komme med andet input, end at nævne at pcworld lige
har testet 15 grafikkort, og der iblandt dem var et par kort i nævnte
prisklasse.

http://www.pcworld.dk/art/10507?a=block&i=18

bl.a. et 9800GT med 1 gig til 1295.

Bjarne K.

Fra : jk

Dato : 27-01-09 14:32

On Tue, 27 Jan 2009 14:04:05 +0100, "Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote:

>prisklasse.
>
>http://www.pcworld.dk/art/10507?a=block&i=18
>
>bl.a. et 9800GT med 1 gig til 1295.

273 Watt i load !

Fortæl ikke Connie Hedegaard det ;-/

Selv om der er kort der er værre.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-01-09 15:32

Bjarne K. wrote:

> bl.a. et 9800GT med 1 gig til 1295.

Hvad med dette?

Jesper Poulsen

Fra : sls \(2770\)

Dato : 28-01-09 11:49

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad med dette?
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=488033

Jeg har det her til salg i Intern..

EVGA, Geforce 9800 GX2 SSC (super super clocked) Edition, 1024 MB RAM, HDMI,
fra april 08

Produktbeskrivelse EVGA e-GeForce 9800 GX2 SSC Edition - grafikadapter - GF
9800 GX2 - 1 GB
Enhedstype Grafikadapter
Pakningstype Indstikskort
Grænsefladetype PCI Express 2.0 x16
Dimensioner (B x D x H) 26.7 cm x 11.1 cm
Grafikprocessor/leverandør NVIDIA GeForce 9800 GX2
Clock Hastighed 675 MHz
RAMDAC clockhastighed 400 MHz
API-understøttet DirectX 10, OpenGL 2.1
Videohukommelse installeret ( max) 1 GB - GDDR3 SDRAM
Videoudgang 2560 x 1600 / 60 Hz - 32-bit farve
Maks. antal understøttede monitorer 2
Tv-grænseflade HDTV ud
Kortet kræver tilslutning af både 8- og 6-pins PCI Express strømstik

Sælges for 1750,-

Afhentning eller forudbetaling

Mvh Sid (2770 Kastrup)

Ps: Fjern FJERN ved @

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-01-09 17:56

sls (2770) wrote:

> EVGA, Geforce 9800 GX2 SSC (super super clocked) Edition, 1024 MB RAM, HDMI,
> fra april 08

Jeg har kigget på det og jeg føler ikke at det er pengene værd ift. et
GF9800GTX+.

Jesper Poulsen

Fra : sls \(2770\)

Dato : 28-01-09 18:46

> Jeg har kigget på det og jeg føler ikke at det er pengene værd ift. et
> GF9800GTX+.

Ok, mit er ellers med 1gb ram, 2*gpu + det er fra EVGA som har 10 års
garanti (10 year limited warranty)

// Sid

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-01-09 22:43

sls (2770) wrote:

> Ok, mit er ellers med 1gb ram, 2*gpu + det er fra EVGA som har 10 års

Jeg har set nogle tests af GX2'eren og resultatet er for svingende.

Jesper Poulsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-01-09 13:31

Bjarne K. skrev:

> http://www.pcworld.dk/art/10507?a=block&i=18
>
> bl.a. et 9800GT med 1 gig til 1295.

Tak for linket.
Der er også: <http://www.pcworld.dk/art/9603?page=9>, hvor 8800GT er
vinder.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-01-09 14:25

Thomas G. Madsen skrev:

> Jeg er på jagt efter nøjagtig det samme.

Eller rettere så jagter jeg et Nvidia-kort alene af den grund, at jeg
er ved at miste tiltroen til ATI, da de sidste to kort, jeg har haft
med ATI GPU, har været ustabile og måske er mit nuværende kort fra
ATI også skyld i dette: <news:gkvcdt.3qk.1@thomasgmadsen.dk>, hvilket
jeg kun kan afprøve ved at købe et andet.

Nu læser jeg så på: <http://www.pcworld.dk/art/9603?page=9>, at ATIs
er at foretrække, hvis det drejer sig om en mediecenter-pc, og det
gør det faktisk i mit tilfælde. Hvorfor siger man, at ATIs er bedre
til mediecentre? Mindre strømforbrug, mindre larm, bedre hardware-
acceleration af diverse videoformater ifht. Nvidias, eller hvad mener
de mon med det?

--
Hilsen
Madsen

Fra : jk

Dato : 28-01-09 14:44

On Wed, 28 Jan 2009 14:25:01 +0100, "Thomas G. Madsen"
> [...]

>til mediecentre? Mindre strømforbrug, mindre larm, bedre hardware-
>acceleration af diverse videoformater ifht. Nvidias, eller hvad mener

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/media-playback.html

kigger på HD video playback for en blandet buket.

De er ret kritiske, og det sagde f.eks. mig, at "onboard" med alt
andet end 790G ikke er godt nok.
Selv om jeg har 780G.

mvh

John

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-01-09 13:13

jk skrev:

> http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/media-playback.html
>
> kigger på HD video playback for en blandet buket.

Tak for link, John.

--
Hilsen
Madsen