Svært at miste
Fra : Therese

Dato : 26-01-09 23:12

Jeg mistede i fredags min dejlige kat Håkon :( Det gør så utrolig ondt,
og jeg savner ham så frygtelig meget.
Jeg kunne mærke på min anden kat Perle da jeg kom hjem at hun var
mere.... - krævende end normalt alså ville kæles for og have
opmærksomhed, det var helt vildt, altså hun snakkede på liv og løs og
stak sit hoved under ens hånd for at blive kælet det var meget
overdrevet jeg har aldrig oplevet hende sådan.

Hun kommer os mere hen til os og vil snakke og være med end det hun
gjore før....
Kan hun mærke at der er sket noget med Håkon????

Han er ihvertfald savnet og mit hjerte er knust af sorg.

Med venlig hilsen
Therese
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 26-01-09 23:51

"Therese" <therese-hjeltnesKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gjore før....
> Kan hun mærke at der er sket noget med Håkon????
>
> Han er ihvertfald savnet og mit hjerte er knust af sorg.

Det gør mig ondt at høre om Håkon. Jeg kan se af dit album, at han var en
meget ung kat - hvad fejlede han, siden du måtte af med ham ?

Dine katte var jo meget glade for hinanden, kan jeg se af dine billeder, så
jeg er sikker på, at Perle kan mærke, at han er væk, og derfor søger jeres
selskab mere end hun plejer. Det kan være, det ville være en god idé, at du
med tiden får en anden kat som selskab for Perle.

venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-01-09 11:55

In news:JLWdne2lCf66qOPUnZ2dnUVZ8qGdnZ2d@giganews.com,
Therese <therese-hjeltnesKATTE@BAKKEhotmail.com> typed:
> [...]
> gjore før....
> Kan hun mærke at der er sket noget med Håkon????
>
> Han er ihvertfald savnet og mit hjerte er knust af sorg.

Åh nej, det gør mig virkelig ondt for dig. Jeg har selv mistet et par katte
af sygdom i årenes løb, så jeg ved lige nøjagtigt hvor ondt det gør. Det er
næsten ikke til at bære.

Du kan godt regne med at Perle er klar over at der er sket noget slemt. Dyr
er helt utroligt følsomme over for den slags. Hun savner selvfølgelig sin
ven. Du må finde en ny og lige så god ven til hende når du er kommet over
det. Det vil hun helt sikkert værdsætte.

Trøstekram til jer begge herfra.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Nina

Dato : 27-01-09 17:17

Det er jeg virkelig ked af at høre.

Jeg kender desværre godt til følelsen, da vi mistede vores kun 3-årige
Bandit. Hendes 'partner in crime', Bølle, kunne også straks mærke, at
der var noget galt. Hun gjorde ligesom Perle: mjiavede, ville hele tiden
have opmærksomhed og fulgte os overalt.
Vi valgte efterfølgende at få en ny kat, så Bølle ikke skulle være alene
(hun er desuden indekat). Umiddelbart var hun ikke synderligt
begejstret, men hun havde nok forventet, at det var Bandit, der kom hjem
igen. Du skal altså være forberedt på, at du ikke bliver modtaget med
glæde, hvis du vælger at få en ny kat. Med tiden har de to dog
accepteret hinanden noget mere, og når vi ikke kigger kan de godt 'komme
til' at ligge og putte sammen - men KUN når vi ikke kigger.

- Nina

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 27-01-09 21:01

<klip> Jeg mistede i fredags min dejlige kat Håkon :( Det gør så utrolig
ondt,
> og jeg savner ham så frygtelig meget.

Kære Terese

Hvor ville jeg gerne sende noget der kan trøste dig, men de ord eller tanker
er ikke fundet endnu.

Hvis du magter det, så synes jeg du skulle læse dette:
http://hei.homepage.dk/kattens.html

Nogle fine ord, der måske kan lindre din sorg (jeg har ikke skrevet digtet,
kun oversat det med hjælp fra Benedikte Brisson, Svedskens mor, hun er
utrolig god både til at oversætte og til at lytte, trøste og give lindrende
ord med på vejen, hvis du har brug for det)

Det hjælper ihvertfald mig, når jeg af forskelige årsager mister et dyr....

Og for at slutte med et kinesisk ordsprog:
"Sorgen er som en trekant i hjertet, der drejer rundt.
Det gør forfærdeligt ondt, indtil trekantens spidser er slidt af og der
tilbage blot er en kugle, som drejer - da uden smerte."

Mange tanker fra

Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Fra : Ladyinred

Dato : 28-01-09 09:48

> [...]
> gjore før....
> Kan hun mærke at der er sket noget med Håkon????
>
> Han er ihvertfald savnet og mit hjerte er knust af sorg.

Hej Therese....
Det gør mig usigeligt ondt at læse du har mistet din Håkon. For lidt over to
år siden mistede vi vores kun 3 år gamle skattemis så jeg ved hvad du går
igennem lige nu.
Trøstekram og tanker fra Birgit