hvordan gemmes en online adobe flash film?
Fra : mhn

Dato : 25-01-09 12:07

Hej.

På: http://ekstrabladet.tv/sport/article1115453.ece er der en Adobe
flash video.

Jeg har googlet en del men kan ikke finde en løsning på hvordan jeg
gemmer en sådan fil på min harddisk.

Jeg har fx prøvet at kopiere url'en til keepvid.com - men den finder
ikke noget brugbart at gemme.

Jeg har også prøvet at kigge på kilden (view source) på siden, men kan
ikke finde en url til selve filmen der virker.

Er der nogen der kan hjælpe?

mvh
michael

Fra : Frank Damgaard

Dato : 26-01-09 10:37

mhn skrev:
> [...]
>
> Jeg har også prøvet at kigge på kilden (view source) på siden, men kan
> ikke finde en url til selve filmen der virker.

Der findes plugins til firefox der påstår at de kan downloade flash vidoes
prøv at søge der (de virker måske ikke til alle sider):
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox

Bruger du unix, BSD, Linux og lignende (*ikke* Windows), så kan du udnytte
at Flash afspilleren gemmer filen i /tmp/
og når du er ved at afspille i browser skriver du i en konsol:

$ cd /tmp
$ ln FlashXXXXXX gemt_flash_fil.flv

(XXXXXXXX er forskelligt for hver download i flash afspiller)

Når flash afspilleren har hentet hele filen kan du kopiere
den til hvor du ønsker. (du kan godt lukke browseren, filen
den linkede fil slettes ikke)

Fra : Kim Jensen

Dato : 28-01-09 19:54

http://front.xstream.dk/eb/content/flv/2009-01/0_38826900_1232888352.flv