ændre virksomheds adresse på skat.dk
Fra : Peter Holm

Dato : 24-01-09 12:53

hejsa

Mit CVR-nummer matcher ikke min adresse.
Er der nogen som kan guiede mig i hvordan jeg ændrer mit firmas adresse på
skat.dk så de opdateres med de korrekte oplysninger?

mvh
peter

Fra : Holst

Dato : 24-01-09 13:08

Det gør du på http://www.webreg.dk ved anvendelse af din digitale signatur.

Fra : Peter Holm

Dato : 24-01-09 13:37

Holst wrote:

> Det gør du på http://www.webreg.dk ved anvendelse af din digitale
> signatur.

ok, der er ingen muligheder med den kode jeg bruger, når jeg logger ind og
indberetter moms? via denne side
https://www.tastselv.skat.dk/erhvervlogin/pinlogin.do
Jeg har aldrig fået digital signatur til at virke trods mange forsøg...

Mvh
Peter

Fra : Holst

Dato : 24-01-09 13:57

Peter Holm wrote:

> ok, der er ingen muligheder med den kode jeg bruger, når jeg logger ind og
> indberetter moms? via denne side
> https://www.tastselv.skat.dk/erhvervlogin/pinlogin.do

Det ved jeg ikke.

> Jeg har aldrig fået digital signatur til at virke trods mange forsøg...

Kedeligt for dig.

Så må du jo i stedet skrive et brev til dem.

Fra : Peter Holm

Dato : 24-01-09 14:00

Holst wrote:

> Det ved jeg ikke.

> Kedeligt for dig.
>
> Så må du jo i stedet skrive et brev til dem.

ja, det blir nok enden på det :)
peter

Fra : Allan Soerensen

Dato : 24-01-09 16:22

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> https://www.tastselv.skat.dk/erhvervlogin/pinlogin.do
> Jeg har aldrig fået digital signatur til at virke trods mange forsøg...

Hvis du havde kikket lidt mere rundt på webreg, ville du have fundet en
blanket til formålet, hvis du ikke kan/vil lave ændringen online.
Direkte link til blanketten er
http://webregforum.pro.dir.dk/log/eogs/library/registrering_aendring_fillprint.pdf

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-01-09 15:50

Peter Holm skrev den 24-01-2009 12:52:
> hejsa
>
> Mit CVR-nummer matcher ikke min adresse.
> Er der nogen som kan guiede mig i hvordan jeg ændrer mit firmas adresse på
> skat.dk så de opdateres med de korrekte oplysninger?

www.skat.dk/kontakt E-mail til SKAT > Jeg henvender mig som Virksomhed >
Ændring af email, kontakt

men du får sandsynligvis bare at vide, at du skal henvende dig til
ERhvervs- og selskabsstyrelsen med de data.

Ovenstående skrives af mig som privatperson og har intet med min
arbejdsgiver at gøre.
Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 24-01-09 22:14

> www.skat.dk/kontakt E-mail til SKAT > Jeg henvender mig som
> Virksomhed > Ændring af email, kontakt
>
> men du får sandsynligvis bare at vide, at du skal henvende dig til
> ERhvervs- og selskabsstyrelsen med de data.

jeg prøver med en mail og ser om det godtages.
tak
peter

Fra : Allan Soerensen

Dato : 25-01-09 14:34

> jeg prøver med en mail og ser om det godtages.
> tak

Det gør det ikke. Man kan (heldigvis) ikke ændre en virksomheds registrering
ved at sende en tilfældig e-mail.
Du skal engten bruge Webreg eller den blanket jeg tidligere gav dig et link
til
(http://webregforum.pro.dir.dk/log/eogs/library/registrering_aendring_fillprint.pdf).

Fra : Peter Holm

Dato : 26-01-09 22:04

Allan Soerensen wrote:
> [...]
> registrering ved at sende en tilfældig e-mail.
> Du skal engten bruge Webreg eller den blanket jeg tidligere gav dig

Den rare dame ved Erhvervs og Selskabsstyrelsen klarede det for mig ved en
tilfældig telefonopringning.
Det lød som om kravene ikke var så strenge, når det omhandlede en
enkeltmandsvirksomhed.

Mvh
Peter

Fra : Allan Soerensen

Dato : 27-01-09 10:14

> Den rare dame ved Erhvervs og Selskabsstyrelsen klarede det for mig ved en
> tilfældig telefonopringning.
> Det lød som om kravene ikke var så strenge, når det omhandlede en
> enkeltmandsvirksomhed.

Det virker ikke særlig betryggende at en tilfældig person kan ringe ind og
få ændret en virksomheds registrering. Der er overhovedet ingen kontrol af
at personen er den han udgiver sig for, lige som der ikke er nogen kontrol
af at virksomheden virkelige har adresse hvor det påstås.

Var det ikke netop noget i den stil, der blev brugt da en indsat i et dansk
fængsel "lige" flyttede firmaadressen til en stor strandvejsvilla, som han
absolut ingen tilknytning havde til, fordi det passede bedre ind i
svindelnummeret. Dengang mener jeg da at Erhvervs og Selskabsstyrelsen
meldte ud at de ville stramme proceduren.

Fra : claus b.p.

Dato : 02-02-09 00:20

"Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> skrev i en meddelelse
> [...]
> svindelnummeret. Dengang mener jeg da at Erhvervs og Selskabsstyrelsen
> meldte ud at de ville stramme proceduren.
Kunne jo være at den rare dame lige havde kigget på telefonen, og
konstateret at opkaldet kom fra registrantens telefon...

/Claus

Fra : Peter Holm

Dato : 03-02-09 16:55

> Kunne jo være at den rare dame lige havde kigget på telefonen, og
> konstateret at opkaldet kom fra registrantens telefon...

nope - jeg ringede fra en fremmed telefon.
mvh
peter