Ny slankepille
Fra : Preben H.

Dato : 23-01-09 12:13

http://www.bt.dk/article/20090123/sundhed/90123008/

Er der nogen, der ved, hvad den omtalte pille hedder - og hvordan den
virker?

På forhånd tak.

Fra : Preben H.

Dato : 23-01-09 12:14

Hov, jeg overså noget i teksten.
Pillen hedder åbenbart "Alli".

Fra : Thore Jensen

Dato : 23-01-09 14:32

Preben H. skrev:
> Hov, jeg overså noget i teksten.
> Pillen hedder åbenbart "Alli".

En af bivirkingerne er åbenbart akut diarré...

http://www.sybervision.com/reviews/Review-Alli.php

http://www.allipills.com/

Thore

Fra : Frandsen

Dato : 27-01-09 14:16

"Thore Jensen" <thore@snaps.dk> skrev i meddelelsen
> En af bivirkingerne er åbenbart akut diarré...

Bivirkning? Diarré slanker da

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-01-09 15:46

Preben H. skrev den 23-01-2009 12:12:
> http://www.bt.dk/article/20090123/sundhed/90123008/
>
> Er der nogen, der ved, hvad den omtalte pille hedder - og hvordan den
> virker?

-------
Orlistat og Xenical
Den kliniske virkning af orlistat (Tetrahydrolipstatin) er at hæmme
tarmens optagelse af fedt. Omkring 30 procent af fedtet vil passere
uhindret igennem tarmen, hvilket ved en meget fedtholdig kost kan give
den bivirkning, at det siver ud af kroppen eller giver anledning til
gas-dannelse. Orlistat skal derfor kun bruges i forbindelse med
kostomlægning, og har da en dokumenteret slankende effekt.
-------

Alli er bare en mildere udgave af Xenical/Orlistat.

Spiser du meget fedtholdig kost og 30% vil passere tarmen ubearbejdet,
så har du diarre forudprogrammeret.

Og hvordan ved man om det er Xenical/Orlistat/Alli der virker, når nu
den kun må bruges sammen med en kostomlægning?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-01-09 20:11

> Og hvordan ved man om det er Xenical/Orlistat/Alli der virker, når nu den
> kun må bruges sammen med en kostomlægning?

Fordi rigtig mange ikke bruger kostomlægning.

I øvrigt kræver det at man spiser fedt i forvejen. 30% af 50 g batter ikke
meget, så alle slikmundene har ingen fordel af det.

Mvh Maria

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-01-09 21:51

Maria Frederiksen skrev den 23-01-2009 20:11:

> Fordi rigtig mange ikke bruger kostomlægning.

Du har desværre ret.

Måske skulle man starte med en kostomlægning og se hvad den giver

> I øvrigt kræver det at man spiser fedt i forvejen. 30% af 50 g batter ikke
> meget, så alle slikmundene har ingen fordel af det.

50gram hvor har du det tal fra.

og hvis du med slik mener vingummier og andre fedtfrie-sukkerholdige
spiselige ting, som man i bund og grund godt ved ikke hører med i en
fornuftig kostplan, så ja så hjælper Xenical/Orlistat/Alli heller
ingenting, når nu de piller tager sig af fedtet i maden...og ikke af
sukkeret.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Per H

Dato : 23-01-09 22:03

On Fri, 23 Jan 2009 21:50:53 +0100, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> skrev:

>Du har desværre ret.
>
>Måske skulle man starte med en kostomlægning og se hvad den giver

Syndtes de kostomlægninger , er besværlige at lave, smager ofte ikke
særlig godt. resikerer at ødelægge både mave, og knækkede tænder

Så er det nemmere at spise det man syndtes at dejligt, med måde. Jeg
orker ihvertfald ikke al det kostomlægning. Sikkert derfor at jeg ikke
taber mig.

per

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-01-09 22:24

> 50gram hvor har du det tal fra.

Det er det behov, vi har for fedt, og da alle har fået tudet ørene fulde af
"ud med fedtet", så spiser mange meget fedtfattigt, men tager på/er for
tykke alligevel.

Spiser du f.eks. 100 g fedt om dagen, og "Alli" tager 30%, så er det kun
30*9 kcal = 180 kcal. Det skal man lige huske også.

Mvh Maria

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-01-09 22:42

Maria Frederiksen skrev den 23-01-2009 22:24:

> Det er det behov, vi har for fedt, og da alle har fået tudet ørene fulde af
> "ud med fedtet", så spiser mange meget fedtfattigt, men tager på/er for
> tykke alligevel.

hmmm,

Når nu 450 kcal er 30%* af den energi man skal indtage pr. dag.
så skal man altså kun indtage ca. 1100 kcal pr. dag?

*: Jf. http://www.altomkost.dk/Viden_om/Energi/forside.htm bør man maks
indtage 30% af sin energi fra Fedt.

> Spiser du f.eks. 100 g fedt om dagen, og "Alli" tager 30%, så er det kun
> 30*9 kcal = 180 kcal. Det skal man lige huske også.

Jepper, men hvis man lige tager en gang kostomlægning med, hvor man så
kommer ned på de omtalte 50% gram så tager medicinen lige pludselig kun
90 kcal med sig igennem tarmsystemet......og så spørger jeg bare: hvad
hjælper det så?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-01-09 15:35

> [...]
>
> Når nu 450 kcal er 30%* af den energi man skal indtage pr. dag.
> så skal man altså kun indtage ca. 1100 kcal pr. dag?

De 50 g er bare mindstebehovet for fedt. Det er ikke i modstrid med max 30%
af energien. Bøvlet kommer først når man vil bruge et slankemiddel mod fedt
på folk, der spiser fedtfattigt, men for mange kalorier. De har ingen
gevinst af midlerne.

Mvh Maria

Fra : MarianneO

Dato : 11-03-09 01:33

On 27 Jan., 14:16, "Frandsen" <a...@b.c> wrote:

> Bivirkning? Diarré slanker da

For at komme tilbage til spørgeren.

Piller - glem det !
Det eneste der virker er det lille, beslutsomme ord: Nej tak.
Jeg går hyggelige ture med www.dvl.dk, og mindst hver 10. mandag blir
jeg vejet hos vægtvogterne, hvor jeg er guldmedlem på 3. år (gratis,
livsvarigt medlemskab efter udståede lidelser), og har fået min 3.
årsstjerne for at holde vægten nede, hvor jeg vil ha den (under 59
kg). Jeg kan varmt anbefale vægtvogterne. Men som med al anden
affedning skal man VILLE. Slik spiser jeg i rigt mål om fredagen efter
arbejde, men heller ikke mere.

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-09 08:51

"MarianneO" <marioles@gmail.com> skrev i en meddelelse

Piller - glem det !
Det eneste der virker er det lille, beslutsomme ord: Nej tak.

Har du prøvet flere kure og ikke kan gennemføre dem
så er piller næste skridt.
Mangt en årsag til overvægt er alle de lækkerier
man ikke kan sige nej til.
At en kur på kort sigt skal kunne hjælpe på
længere sigt fungerer ikke.
En total kostomlægning fungerer for
LANGT de fleste heller ikke. Omlægningen
ville klart gøre en forskel, men de færreste
kan holde til salat i længden.

Derfor er det et spørgsmål om kompromisser.
Spis det du plejer. Igen, alt med måde.
Spiser man kun chokolade er der INTET
der fungerer. Men en varieret normal kost
og slik mm. med måde + en Alli-pille til
at ta' toppen. Alli-pillen fjerner ca. 25%
af fedtet fra det du indtager, og vil dermed
gi' resultat uanset hvad.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-03-09 09:58

> [...]
> og slik mm. med måde + en Alli-pille til
> at ta' toppen. Alli-pillen fjerner ca. 25%
> af fedtet fra det du indtager, og vil dermed

Nej, den vil stadig ikke. Forudsætningen er stadig at du spiser ekstremt
fedt. Så vil den hjælpe. Spiser du 50 g fedt om dagen, så hjælper den ikke.

Det er derfor Xenical ikke har været den helt store succes.

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-09 10:15

> Nej, den vil stadig ikke. Forudsætningen er stadig at du spiser ekstremt
> fedt.

De fleste danskere som er overvægtige spiser for megen fedt.
Sukker alene gør det ikke.

>Så vil den hjælpe. Spiser du 50 g fedt om dagen, så hjælper den ikke.

Da Alli-pillen netop kun går efter fedtet, vil den naturligvis
kun reducere optagelsen af fedt.
Og da mange danskere spiser fedtholdtigt
mad som McDonalds, flæskestege med fed sovs,
færdigretter, fede mælkeprodukter mv., så er
Alli-pillen guld værd.

> Det er derfor Xenical ikke har været den helt store succes.

Succes afhænger også af tilgængelighed.
Xecinal er receptpligtig. Alli-pillen er
en svagere udgave, som kan sælges på
apoteket men stadig med dokumenteret
effekt (modsat meget andet).
Desuden er Xenical meget virkningsfuldt.

"Midlet forhindrer, at omkring 30 procent af fedtindtaget fra kosten optages
i kroppen. I stedet ryger fedtet ud med afføringen. Xenical er samtidig en
slags fedt-antabus - hvis der indtages for meget fedt, fører det til diarré
og mavesmerter.
Ifølge en helt ny international undersøgelse - offentliggjort i det
amerikanske videnskabelige tidsskrift, Archives of Internal Medicine - er
Xenical ganske virkningsfuldt. Undersøgelsen viser, at personer, som både er
på diæt og får Xenical, i gennemsnit taber sig dobbelt så meget som de
personer, der kun får diæt."

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-03-09 21:58

> [...]
> Og da mange danskere spiser fedtholdtigt
> mad som McDonalds, flæskestege med fed sovs,
> færdigretter, fede mælkeprodukter mv., så er

halllooooo, har du ikke læst alli-pillens brugsanvisning. Den bør kun
bruges i forbindelse med en kostomlægning.

Og en kostomlægning med henblik på vægttab indeholder garanteret ikke
McDonalds, flæskesteg m. fed sovs, fede mælkeprodukter mv.

Og vupti, så er det guld du omtaler lige pludselig blevet til kul.

> [...]
> på diæt og får Xenical, i gennemsnit taber sig dobbelt så meget som de

Hvad så med langtids-effekten? Når man dropper pillen?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-09 08:46

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> halllooooo, har du ikke læst alli-pillens brugsanvisning. Den bør kun
> bruges i forbindelse med en kostomlægning.

Alle slankeprogrammer noterer sig, at kuren
kun bør føres iforb. med en kostkomlægning
og masser af motion.
Dette gælder naturligvis også for Alli-pillen.
Men man kan altid selv sammensætte sit
program alt efter lyst og aktuelle situation iøvrigt.

> Og en kostomlægning med henblik på vægttab indeholder garanteret ikke
> McDonalds, flæskesteg m. fed sovs, fede mælkeprodukter mv.

Den NUPO-kur jeg fulgte, indebar belønninger
iform af McDonalds-ture, god (federe) mad
een gang ugentligt + diverse.
Tabte mig 20 kg. uden at følge NUPO's
anbefaling om særlig motion mv.
NUPO-kuren tillader iøvrigt nærmest
'frit valg' mht. belønninger undervejs.

> Og vupti, så er det guld du omtaler lige pludselig blevet til kul.

Nej du. Der skal mere til.
Alli-pillen vil virke når den er i tarmen.
Dêt gør den særlig.

> Hvad så med langtids-effekten? Når man dropper pillen?

En vigtig bi-effekt ved Alli-pillen er netop, at spiser
man megen fed mad under kuren, så får man 'tynd mave'
og 'gas with oily spottings' som de skriver. Man lærer
forhåbentligt undervejs, at sætte sit evt. overdrevne
fedtforbrug ned. En slankekur er en længerevarende
proces som man kan vurdere effekten af løbende.

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-03-09 10:31

> [...]
> program alt efter lyst og aktuelle situation iøvrigt.

> Den NUPO-kur jeg fulgte, indebar belønninger
> iform af McDonalds-ture, god (federe) mad

Hvad er det som gør det særligt ved NUPO? Det kan du også gøre ved
hvilke som helst andre slankeprogrammer/-kure/-koncepter.

Hvad spiste du før NUPO-kuren?

> Nej du. Der skal mere til.
> Alli-pillen vil virke når den er i tarmen.
> Dêt gør den særlig.

Og hvad gør den kostomlægning de anbefaler?

samlign det med en hovedpinepille, som du skal indtage med et stort glas
vand og der anbefales at du slapper af bagefter.
Hvad er det som får hovedpinen til at forsvinde
- Pillen
- genoprettet vædskebalance
- eller at du har slappet af?

> En vigtig bi-effekt ved Alli-pillen er netop, at spiser
> man megen fed mad under kuren,

wroooooooooooooong

Hvor står der, at de anbefaler fed mad under kuren?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-09 11:01

> Hvad er det som gør det særligt ved NUPO? Det kan du også gøre ved
> hvilke som helst andre slankeprogrammer/-kure/-koncepter.

Særligt ?
Tror såmænd ikke der er noget særligt ved NUPO
andet end det er effektivt.

> Hvad spiste du før NUPO-kuren?

Sikkert for fed mad.
Det gør man oftest, inden man
påbegynder en kur, what so ever.

> Og hvad gør den kostomlægning de anbefaler?

Det kan du læse mere om på:
http://www.myalli.com/

?

> wroooooooooooooong

Læs på http://www.myalli.com/
Der står netop, at spiser man fed fed kost
under kuren, er der visse bi-effekter som jeg nævnte.

> Hvor står der, at de anbefaler fed mad under kuren?

Gør de det ?
Har jeg påstået det ?

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-03-09 13:42

> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Særligt ?
> Tror såmænd ikke der er noget særligt ved NUPO
> andet end det er effektivt.

Er det selve NUPO'en som effektiv eller alene den faktor, at man dropper
den for fede mad til fordel for noget knap så fed?

> Sikkert for fed mad.
> Det gør man oftest, inden man
> påbegynder en kur, what so ever.

Hvordan ved du så om det er selve nupo-kuren som virker eller om det
alene var fordi du droppede den for fede mad?

> Det kan du læse mere om på:
> http://www.myalli.com/

> ?

Hvad forstår du ikke?

Nogensinde hørt om trial'n'error-metode?
Det er en videnskabelig metode, hvor man kun ændrer én faktor ad gangen
for at se om den har en effekt eller ej.

Med Alli-producentens anbefaling om at kun indtage pillen sammen med en
kostomlægning, så kan man ikke vurdere om det er pillen eller
kostomlægningen som har effekten.
Derudover fortæller producenten intet om langtids effekten fx hvad der
sker efter man stopper med at bruge pillen.

> Læs på http://www.myalli.com/
> Der står netop, at spiser man fed fed kost
> under kuren, er der visse bi-effekter som jeg nævnte.

ja, men der står også at man skal på kostomlægning, når man indtager pillen.
Inkluderer den kostomlægning fed fed kost?

> Gør de det ?

Ikke så vidt jeg kan se, men det er dig som skriver om, at man indtager
fed mad under kuren.

siden du har læst meget om den pille, så må de jo skrive det et eller
andet sted.

> Har jeg påstået det ?

Ja

Du skrev:
En vigtig bi-effekt ved Alli-pillen er netop, at spiser man megen fed
mad under kuren,....

Dermed accepterer du, at alli-pillen kun virker, når man spiser fed mad.
Og du skal så derfra huske, at den kun holder - jf. producentens egen
oplysninger - 30% tilbage i tarmene.

Det skægge er jo, at Allipillen anbefaler at man bruger en kostomlægning
med indbygget fed mad.
Det er vist ikke nogen særlig smart kostomlægning.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-09 22:45

> Er det selve NUPO'en som effektiv eller alene den faktor, at man dropper
> den for fede mad til fordel for noget knap så fed?

Nupo gir' kroppen vigtige næringsstoffer
selvom du er på diæt.
Jeg var på McD hver week-end under min kur.

> Hvordan ved du så om det er selve nupo-kuren som virker eller om det
> alene var fordi du droppede den for fede mad?

Nupo-kuren gav mig det kroppen havde brug for og
jeg droppede for så vidt ikke den fede mad.
Hver fredag aften samt lør-søn blev der ikke
sparet nogle steder hvad usund kost angår.

> Hvad forstår du ikke?

Din hovedpille sammenligning.

> Med Alli-producentens anbefaling om at kun indtage pillen sammen med en
> kostomlægning, så kan man ikke vurdere om det er pillen eller
> kostomlægningen som har effekten.

Der står, at er du på normal kur taber du eks. 10 kg.
Er du på normal kur og indtager en Alli-pille, så taber
du 50 % mere.
Derfor kan det ikke være kostomlægningen alene.

> Derudover fortæller producenten intet om langtids effekten fx hvad der
> sker efter man stopper med at bruge pillen.

Så aftager effekten og har du ikke begrænset dit
indtag og lever som før, så vil du helt sikkert
'ende som før'.

> ja, men der står også at man skal på kostomlægning, når man indtager
> pillen.
> Inkluderer den kostomlægning fed fed kost?

Kan jeg ikke afgøre. Men som jeg skrev tidligere, så anbefaler
de fleste kure, at man spiser sundere tilsat motion. Mængden
er vidst ikke præcist defineret.
Men Alli-pillen vil reducere optagelsen af fedt med ca. 25%
og det i sig selv vil reducere vægten.

> Ikke så vidt jeg kan se,

Nej.

> men det er dig som skriver om, at man indtager fed mad under kuren.

Jeg skriver, at indtager man fed mad under
kuren, så er det visse bi-effekter man kun
kan lære af.

> siden du har læst meget om den pille, så må de jo skrive det et eller
> andet sted.

Muligt.

> Ja
>
> Du skrev:
> En vigtig bi-effekt ved Alli-pillen er netop, at spiser man megen fed mad
> under kuren,....

...så opstår der visse bi-effekter.
Stadig sandt. Men jeg har ikke omtalt,
at man skal spise fed mad under kuren.

> Dermed accepterer du, at alli-pillen kun virker, når man spiser fed mad.

Jeg accepterer det de skriver om Alli-pillen, at den kun går efter
fedtet i kosten.

> Og du skal så derfra huske, at den kun holder - jf. producentens egen
> oplysninger - 30% tilbage i tarmene.

Taber du dig ca. 10 kg. på en typisk kur
vil du ved samme kur med indtagelse
af en Alli-pille tabe ca. 15 kg. 50% mere
end ændringen af din indtagelse alene.

> Det skægge er jo, at Allipillen anbefaler at man bruger en kostomlægning
> med indbygget fed mad.

Hvor står dêt ?

> Det er vist ikke nogen særlig smart kostomlægning.

Men hvor står det, at Alli-pillen bør indtages med fed mad ?
Den kapitel har jeg vist overset.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-03-09 19:10

> Men hvor står det, at Alli-pillen bør indtages med fed mad ?
> Den kapitel har jeg vist overset.

Det giver jo ikke mening at indtage pillerne med mad, der ikke er fed.

Mvh Maria

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-03-09 19:14

Maria Frederiksen skrev den 19-03-2009 19:09:

> Det giver jo ikke mening at indtage pillerne med mad, der ikke er fed.

nemmerlig.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-09 08:54

> Det giver jo ikke mening at indtage pillerne med mad, der ikke er fed.

Det nævnte jeg såmænd heller ikke.
Må blot konstatere, at de fede danskere
næppe lever af suppeurter alene...

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-03-09 11:04

> "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det nævnte jeg såmænd heller ikke.
> Må blot konstatere, at de fede danskere
> næppe lever af suppeurter alene...

netop...... og allipillen bør kun indtages med en kostomlægning!

Denne kostomlægning indeholder næppe fed mad.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-09 08:47

> netop...... og allipillen bør kun indtages med en kostomlægning!
> Denne kostomlægning indeholder næppe fed mad.

Hele grund-idêen med Alli-pillen er netop
at hindre fedtoptagelsen fra den føde man indtager. Den kost man
indtager vil derfor nødvendigvis indeholde en del fedt, da Alli-pillen
ellers ingen berettigelse har, og da den har dokumenteret virkning,
modsat meget andet..., så hænger det hele pludselig meget godt sammen.
Derfor er den tilgængelig for alle på apoteket, hvorimod den dobbelt så
kraftigt virkende Xenical-pille kun kan fåes på recept, og gives kun til
dem som ikke kan 'styre sig' mht. de daglige fristelser...

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-03-09 10:04

> [...]
> ellers ingen berettigelse har, og da den har dokumenteret virkning,
> modsat meget andet..., så hænger det hele pludselig meget godt sammen.

Nu siger du altså, at alli-pillens kostomlægnings-råd er, at man skal
spise en del fedt for ellers virker pillen ikke.
Så udover spise uhensigtsmæssig, så skal man ovenikøbet bruge penge på
en medicin
Medcinien gør så, at det fedt man indtager heldigvis ikke optager det
fedt man spiser, men tilgengæld får man brug for at skifte underbukser
et par gange om dagen.

Win-win for både pille-producent, vaskepulver-producent og apotekeren.

> Derfor er den tilgængelig for alle på apoteket, hvorimod den dobbelt så
> kraftigt virkende Xenical-pille kun kan fåes på recept, og gives kun til
> dem som ikke kan 'styre sig' mht. de daglige fristelser...

Dem som kan styre sig (dit udtryk)...de har næppe brug for Alli-pillen.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-09 10:35

> Nu siger du altså, at alli-pillens kostomlægnings-råd er, at man skal
> spise en del fedt for ellers virker pillen ikke.

Alli-pillens egenskab er netop at hindre optagelse
af den fedt, der må være i kosten. Og da de færreste
normale spiser grøntfoder alene, vil der være fedt
i tarmen hvis optagelse kan minimeres vha. Alli-pillen.

> Så udover spise uhensigtsmæssig, så skal man ovenikøbet bruge penge på en
> medicin

Alm. sund kost og moderat indtagelse af fedt
er ikke uhensigtsmæssigt.
Intet er gratis mht. inkøb af Alli-pillen.

> Medcinien gør så, at det fedt man indtager heldigvis ikke optager det fedt
> man spiser, men tilgengæld får man brug for at skifte underbukser et par
> gange om dagen.

Der er bi-virkninger ved ret megen medicin.

> Win-win for både pille-producent, vaskepulver-producent og apotekeren.

Og nu kniber det med din seriøsitet.
Sikkert pga. manglende argumenter.
Så skrider det.

> Dem som kan styre sig (dit udtryk)...de har næppe brug for Alli-pillen.

Korrekt bortset fra den detalje, min "styre sig" er i gåseøjn.
Det er netop dêr hovedproblemet med
danskernes, og resten af verdens, overvægt ligger - de alt
for mange fristelser, og her er Alli-pillen er kærkommen
hjælp til at ta' toppen af problemet hvis man virkelig
vil gøre en indsats. At den med Alli-pillen så er nemmere
at gå til uden at leve af grøntsager konstant gør den nærmest
ideel som hjælp-til-selvhjælp. Derfor den kan købes på apoteket.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-03-09 14:33

> Alm. sund kost og moderat indtagelse af fedt
> er ikke uhensigtsmæssigt.

Jo, det er netop særdeles uhensigtsmæssigt at indtage for lidt fedt. Man
skal indtage mindst 50 g fedt om dagen for at kunne omsætte vitaminer, og
får man ikke den mængde, så kommer man i underskud af vitaminer.

Det er fint nok at det er godt for dig, men lad dig ikke narre. Det virker
lige så lidt som Xenical, helsingørpiller og hvad der ellers har været af
mirakler gennem tiderne. Problemet er dybest set forudsætningerne. Når de er
opfyldt, så virker det, men det er de bare sjældent i det virkelige liv.

Har du selv prøvet Xenical?

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-09 22:42

> Jo, det er netop særdeles uhensigtsmæssigt at indtage for lidt fedt.

Det er ikke et generelt problem
bland danskerne at indtage for lidt fedt.
Hovedproblemet for hver 5. dansker er
de er overvægtige, og indtager dermed
næppe for lidt fedt.

> Det er fint nok at det er godt for dig, men lad dig ikke narre. Det virker
> lige så lidt som Xenical, helsingørpiller og hvad der ellers har været af
> mirakler gennem tiderne.

Xenical og nu Alli-pillen er faktisk dokumenteret
for en virksom effekt og kan dermed fratages
betegnelsen 'mirakel'.
De andre du nævner, mangler muligvis denne
dokumentation.

>Problemet er dybest set forudsætningerne. Når de er opfyldt, så virker det,
>men det er de bare sjældent i det virkelige liv.

Forudsætningerne for en effekt med Xenical og Alli-pillen
er til stede i stor stil bland svært overvægtige danskerne.
Og det er netop i det virkelige liv, forudsætningerne
oftest er tilstede.

> Har du selv prøvet Xenical?

Nej. Men det udelukker ikke
den veldokumenterede effekt.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-03-09 15:52

> Det er ikke et generelt problem
> bland danskerne at indtage for lidt fedt.
> Hovedproblemet for hver 5. dansker er
> de er overvægtige, og indtager dermed
> næppe for lidt fedt.

Sikker? Jeg ser rigtig, rigtig mange overvægtige, som ikke rør fedt. De
spiser til gengæld uanede mængder af kulhydrater.

> Xenical og nu Alli-pillen er faktisk dokumenteret
> for en virksom effekt og kan dermed fratages
> betegnelsen 'mirakel'.
> De andre du nævner, mangler muligvis denne
> dokumentation.

Nej, de virker også fint - hvis forudsætningerne er til stede

> Nej. Men det udelukker ikke
> den veldokumenterede effekt.

Nej, men det forklarer hvorfor du ikke forstår hvad jeg skriver. Den
dokumenterede effekt kræver at du spiser store mængder fedt. Det gør
overvægtige ikke nødvendigvis.

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-09 17:50

> Sikker?

Ja.

> Jeg ser rigtig, rigtig mange overvægtige, som ikke rør fedt. De spiser til
> gengæld uanede mængder af kulhydrater.

Nu er der ikke så mange overvægtige i min familie
og jeg har sandelig ikke spurgt dem, hvor meget
fedt vs. kulhydrater de indtager..
For fed mad er helt sikkert den største
synder mht. befolkningens fedme.

> Nej, de virker også fint - hvis forudsætningerne er til stede

Men de har næppe så stærk en dokumentation for virksom effekt.
Var det tilfældet, ville disse sikkert ses som en ordineret kur/medicin
til ekstremt overvægtige. Men da effekten er begrænset, anvendes de
i bedste fald i uvæsentlig grad.

> Nej, men det forklarer hvorfor du ikke forstår hvad jeg skriver.

Jeg forstår udmærket hvad du skriver, men
effekten og dokumentationen af Alli-pillen er
tilstede, uagtet om jeg er forbruger eller ej.

>Den dokumenterede effekt kræver at du spiser store mængder fedt. Det gør
>overvægtige ikke nødvendigvis.

'Store mængder' er stadig relativt, og
det er ikke et krav, mængden skal være 'relativ stor'

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-03-09 18:31

> 'Store mængder' er stadig relativt, og
> det er ikke et krav, mængden skal være 'relativ stor'

Jo, for 30% af ingenting er ingenting.

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-09 19:57

> Jo, for 30% af ingenting er ingenting.

Igen for at gøre en lang (af dig) historie kort:
De færreste overvægtige mangler fedtindtagelse.
Og det er ikke et krav for at tage Alli-pillen, at
det skal være 'store mængder'.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-03-09 21:46

> Igen for at gøre en lang (af dig) historie kort:
> De færreste overvægtige mangler fedtindtagelse.

De fleste spiser alt for meget sukker, drikker alt for mange sodavand, men
spiser ikke nævneværdigt fedt.

> Og det er ikke et krav for at tage Alli-pillen, at
> det skal være 'store mængder'.

Regn på, gider du? 30% af 100 g fedt (som i min verden er en stor indtagelse
af fedt pr. dag) giver et vægttab på max. 1 kg om måneden med Zenical, som
er stærkere end Alli. Spiser man kun 50 g, som er minimumsindtagelse af
fedt, så taler vi måneder før det viser sig et vægttab. Kan du følge det nu?

Mvh Maria

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-03-09 22:34

Maria Frederiksen skrev den 27-03-2009 21:45:

> [...]
> fedt, så taler vi måneder før det viser sig et vægttab. Kan du følge det nu?

næh, Eque er aktionær hos Alli-producenten. Og du ved godt, hvordan
det går med aktierne for tiden

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : N/A

Dato : 28-03-09 07:50

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-03-09 07:50

> næh, Eque er aktionær hos Alli-producenten. Og du ved godt, hvordan
> det går med aktierne for tiden

Åhhhh. Jeg VIDSTE der måtte være en grund til påståeligheden

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-09 08:56

> Åhhhh. Jeg VIDSTE der måtte være en grund til påståeligheden

Det jeg påstår ER Alli-effekten...

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-09 08:56

> næh, Eque er aktionær hos Alli-producenten. Og du ved godt, hvordan
> det går med aktierne for tiden

Riis er sur på Orlistat-effekten.
Det piner ham, man kan opnå
vægttab uden den 'lidelse',
som praktisk talt alle kure medfører.
Xenical/Alli-pillen medfører hurtige
og effektive resultater her og nu.
Dermed får man gejsten til at fortsætte
og kan få taget sig sammen til at ændre
sine kostvaner på sigt.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-03-09 15:38

> Riis er sur på Orlistat-effekten.
> Det piner ham, man kan opnå
> vægttab uden den 'lidelse',
> som praktisk talt alle kure medfører.

Så vidt jeg husker har Carsten også været på Xenical. Jeg har i hvert fald,
og den er ikke pengene værd. Man taber sig ikke nævneværdigt mere med end
uden - og Alli er en fortyndet udgave af Xenical, så det virker endnu
mindre.

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-09 20:19

> Så vidt jeg husker har Carsten også været på Xenical. Jeg har i hvert
> fald, og den er ikke pengene værd.

Xenical er kun for ekstremt overvægtige
hvor alt andet har slået fejl.
Virker Xenical ikke, så er der intet at gøre
og det er vel dêt der er dit egentlige problem.

> Man taber sig ikke nævneværdigt mere med end uden

Så finder du jo meget praktisk en artikel, som siger det samme...

>- og Alli er en fortyndet udgave af Xenical, så det virker endnu mindre.

50% effekt af et anerkendt og særdeles
virksomt produkt, som nu kan købes
af menigmand er det verden faktisk har ventet på.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 01-04-09 23:23

> Xenical er kun for ekstremt overvægtige
> hvor alt andet har slået fejl.

Nej. Xenical virker kun mod optagelse af fedt. Hvorfor kan du ikke forstå
det?

> Så finder du jo meget praktisk en artikel, som siger det samme...

Jeg har ikke fundet nogen artikler. Jeg har læst vejledningen i pakken. Den
siger - som vi nok har været igennem 100 gange efterhånden - at man ikke
optager alt det fedt, man spiser. Spiser man ikke fedt, så kan det jo ikke
hindre optagelsen, vel?

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-09 07:58

> Nej. Xenical virker kun mod optagelse af fedt. Hvorfor kan du ikke forstå
> det?

Xenical indeholder, som Alli-pillen, det aktive stof Orlistat.
Orlistat hæmmer optagelsen af fedt og er det foretrukne
produkt mod svært fedme.

> Jeg har ikke fundet nogen artikler.

Præcis !
Lige min pointe.

>Jeg har læst vejledningen i pakken. Den siger - som vi nok har været
>igennem 100 gange efterhånden - at man ikke optager alt det fedt, man
>spiser.

Jeg har vel også nævnt 101 gange, at det er ca. 25%
mindre end ellers...

> Spiser man ikke fedt, så kan det jo ikke hindre optagelsen, vel?

Og igen. De fleste OVERVÆGTIGE danskere
spiser faktisk for meget fedt. Cola alene gør det
desværre ikke. Pizza, burgere you name it.
....og så lige den ekstra portion til aftensmaden
med den fede sovs. Foruden kagerne...foruden...

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-09 08:47

> De fleste spiser alt for meget sukker, drikker alt for mange sodavand, men
> spiser ikke nævneværdigt fedt.

De fleste overvægtige har nemt ved at åbne
deres køleskab og ta' en usund snack, spiser for fed mad, tar' gerne en
kæmpe portion
mere, og sovsen skal helst ikke være en sauce.
Og så er der dêt med kagerne og chokoladen.
Dertil kommer ofte, som du nævner, en ½ liter cola.
Skolebørn spiser pizza-slices, McDonalds besøges
jævnligt og fedtholdigt junk-food en masse gør sit.

> [...]
> Zenical, som er stærkere end Alli. Spiser man kun 50 g, som er
> minimumsindtagelse af fedt, så taler vi måneder før det viser sig et

Kender ikke Zenical og det er stadig
ikke et krav for at tage Alli-pillen, at det skal
være 'store mængder' fedt man indtager.
Dine tal kan iøvrigt ikke bruges til noget, da Alli-pillens
målgruppe er langt væk fra dit eksempel.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-03-09 16:36

> De fleste danskere som er overvægtige spiser for megen fedt.
> Sukker alene gør det ikke.

Sjovt nok er det ikke det, jeg ser rundt omkring. Jeg ser fede mennesker med
meget store indtag af sukker (sodavand, slik osv.).

Mod fedt, ikke mod for mange kalorier.

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-09 22:45

> Sjovt nok er det ikke det, jeg ser rundt omkring. Jeg ser fede mennesker
> med meget store indtag af sukker (sodavand, slik osv.).

Og samtidig vil du kunne undre dig over, at disse fede
mennesker næppe går hjem og spiser ren salat til aftensmaden ?

> Mod fedt, ikke mod for mange kalorier.

Alli-pillen har aldrig lovet andet.
Men effekten mod fedtet er til gengæld
dokumenteret og netop essensen af det hele.
Derfor et perfekt supplement til normale mennesker,
som, bevares, spiser for fedt, men lever af andet
end cola og slik.