Default.html kontra index.html
Fra : Canonbonke

Dato : 23-01-09 18:45

I Frontpage døbes index siden (mig bekendt) altid "Index.html",
og sådan troede jeg bare at det skulle være. I Expression Web har
jeg, for at komme i gang, benyttet forskellige templates og så
tilpasset grafik, baggrunde og størrelse på de forskellige felter
i style sheet'ene.
Men i EW kaldes indexsiden "Default.html", hvilket virker fint på
sider hosted hos Surftown, så længe der ikke ligger en index.htm
eller idex.htm side i roden på serveren.
Men en side der er hosted andetsteds (aner ikke hvor, jeg har kun
login-info) ville ikke vise siden med mindre jeg
indtastede"/defalt.html" efter domænet.
( www.knabstruprace.dk )
Jeg omdøbte simpelt hen "default.html"til "index.html", og det
ser ud til at virke. Men er det vejen frem? Der er sikkert en i
panelet her der kan se en svaghed i fremgangsmåden, men hvad skal
jeg ellers gøre?
mvh Knud

Fra : Ulrik Friis

Dato : 16-02-09 14:16

"Canonbonke" <bonke@wedebo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ser ud til at virke. Men er det vejen frem? Der er sikkert en i
> panelet her der kan se en svaghed i fremgangsmåden, men hvad skal

Det afhænger af din udbyders server. Nogle servere vil have startfilerne til
at hedde default.html, andre default.htm, atter andre index.htm eller
index.html, og for at det ikke skal være løgn, er der også nogle, der vil
have det til at hedde start.htm.

Et godt webhotel bør selv omdøbe startfilens navn til det serveren er
indstillet til, når den uploades.

Du skal derfor undgå startfilnavne i rodmappen på webstedet, undtagen -
selvfølgelig - den rigtige startfil.

www.knabstruprace.dk hostes på en tysk server, og her kan de godt have nogle
andre regler. Den er ivertfald ikke indstillet korrekt.

mvh
Ulrik

Fra : Canonbonke

Dato : 17-02-09 16:28

> [...]
godt have nogle
| andre regler. Den er ivertfald ikke indstillet korrekt.

Hej Ulrik
Det er lidt indviklet at få nærmere oplysninger om hotellet og
hvad der er korrekt som startside, men det virker da efter jeg
omdøbte startsiden til index.html og slettede andre
startsidefiler.
Tak for din respons.
mvh Knud