Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
lån i thailand? overføre penge fra thai ti~
Fra : klaus nielsen

Dato : 21-01-09 16:03

hej
jeg vil gerne købe en bar i thailand. men til den skal jeg låne
pengene. det fulde beløb. jeg har et hus i dk og jeg er næsten gæld
fri. jeg ønsker at beholde mit hus i danmark i første omgang. men da
jeg selv bliver nød til at styre baren. i hvertfald i starten indtil
jeg kan finde nogen til at køre den for mig jeg kan stole på.
jeg vil bo i thailand ca 4-5 mdr hvert år. så jeg han af gode grunde
ikke passe et job i danmark i den tid. men kan måske godt finde job
mens jeg er i dk..
jeg vil gerne kunne låne alle pengene i thailand, for at undgå at
sende penge hjem til skattefar.. men jeg skal stadig sende lidt penge
hjem til dk hver måned. der er jo stadig udgifter på hus og motorcykel
osv.. feks 10.000kr hver måned
men jeg har ikke vildt meget lyst til at blande skattefar ind i
det. .. og det er så der jeg tænkte på mit person fradrag. er der et
beløb hvert år jeg kan sende hjem hvert år før man skal betale skat af
det ? feks 50.000kr. hvor meget ?
de penge jeg tjener i thailand skal bruges til mine leve omkostninger
og til at betale lånet med.
men det er måske ikke noget problem at financere det fra danmark, en
dansk bank ?
kan jeg evt bare lave et forbrugs lån ? er der nogen der har en smart
og brugbar ide til hvordan man kan gøre det ?
på forhånd tak
klaus

Fra : Knut

Dato : 22-01-09 06:17

Betal du bare din skat som alle andre!
Fiduser hører ikke hjemme her.Det er vist ret oplagt, at du godt kender
svaret på din problemstilling, men bare ikke vil følge det.

Knut

Fra : Optimus Prime

Dato : 22-01-09 10:00

Knut skrev:
> Betal du bare din skat som alle andre!
> Fiduser hører ikke hjemme her.Det er vist ret oplagt, at du godt kender
> svaret på din problemstilling, men bare ikke vil følge det.

Afhænger hans skatteforhold ikke af om han opholder sig i udlandet i en
bestemt periode om året?
Det er jo ikke sikkert OP er i ond tro, men blot har behov for at kende
reglerne omkring beskatning når man opholder sig og tjener en del af
indkomsten i udlandet.
Der er vel ingen her i gruppen som ønsker at skulle betale mere i skat
end påkrævet - men det er vel ikke det samme som at ville snyde?

---
OT til OP: Prøve at kigge ind på www.dansk-thai.dk's forum, der er mange
danskere som bor i Thailand og kender til livet dernede.
Du er langt fra den første dansker som drømmer om en bar dernede (jeg
har skam selv tænkt tanken); men det er vist lettere sagt end gjort hvis
man ikke skal ende med at sende penge derned jævnligt

Fra : Knut

Dato : 22-01-09 18:24

Denne sætning klippet fra indlægget:

""......har ikke vildt meget lyst til at blande skattefar ind i
det. .. og det er så der jeg tænkte på mit person fradrag...."""

tyder ikke just på lysten til at overholde nogen regler (uanset spørgeren
kender disse eller ej)

Knut

Fra : Elmand

Dato : 22-01-09 18:01

"klaus nielsen" <klausvfr@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Når du har fast ejendom og bopæl så mange måneder er du skattepligtig i
Danmark ( Og kan få fradrag for dine investeringer)

Med venlig hilsen
Kurt Espersen

Fra : Knut

Dato : 22-01-09 18:25

"Elmand" <elmand@fjernpc.dk> wrote in message

> [...]
>
> Når du har fast ejendom og bopæl så mange måneder er du skattepligtig i
> Danmark ( Og kan få fradrag for dine investeringer)

Man får ikke fradrag for investeringerne - men man får fradrag for et evt.
underskud og skal tage et evt. overskud til indtægt.

Knut

Fra : Elmand

Dato : 22-01-09 22:46

"Knut" <e-poost@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Man får ikke fradrag for investeringerne - men man får fradrag for et evt.
> underskud og skal tage et evt. overskud til indtægt.
>
> Knut
Nå.!!- Køber du bil - inventar - og lign til et firma kan du afskrive det med
s.v.h
25 % af saldoværdien.Indtil det er nedskrevet- Køb af mindre driftdele
som.f.eks køleskabe - diverse inventar hvor den samlede pris ikke overstiger
12000kr kan straksafskrives.

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : Knut

Dato : 23-01-09 06:17

> [...]
> 25 % af saldoværdien.Indtil det er nedskrevet- Køb af mindre driftdele
> som.f.eks køleskabe - diverse inventar hvor den samlede pris ikke

At afskrive er sågu ikke lig med at få fradrag for investeringer!

At afskrive kan være med til at generere et lavere afkast/overskud og dermed
give en reduktion i skatten.

Knut

Fra : klaus nielsen

Dato : 23-01-09 02:19

hei igen
det var ikke for at snyde skattefar.
ideen var måske lidt uklart formuleret.
jeg ønsker et liv i to (2) lande og naturligvis indordne sig under de
regler der er i det pågældene land jeg opholder mig i.
i den tid jeg er i thailand vil jeg betale min skat som en thailænder.
i den tid jeg er i danmark betaler jeg min skat som en dansker. men da
jeg ikke skylder ret meget i danmark, var min tanke at jeg i den tid
jeg er i dk ikke har brug for ret mange penge. derfor kunne jeg måske
være næsten skattefri i danmark. fordi jeg har mit person fradrag. og
der er ingen der siger at jeg ikke må tjene mine penge i danmark i en
periode på feks 6 mdr. mens jeg er i danmark. og hvis jeg ikke har
brug for mere end 100.000 kr i den periode. så er det vel begrænset
hvor meget jeg skal betale i skat i den periode..
og så er det måske bedre at låne pengene i thailand. og lade alle
pengene blive i thailand. lade pengene blive i et selvskab i
thailand..
det ser ud som om at man skal holde dansk bank adskildt fra mit
foretagende i thailand..
jeg betaler jo en hel del penge i danmark i forvejen. og har gjort det
i mange år. men ønsker ikke at betale mere end nødvendigt. det er der
vel ingen der gør.. jeg betaler også min ejendoms skat, forsikringer,
vægtafgifter osv for den periode jeg ikke er til stede i danmark..for
ting jeg ikke benytter mens jeg er væk...jeg håber ikke at nogen her
kan få ondt i numsen over det..
derfor har jeg brug for at kende reglerne. der er på ingen måde tale
om snyd eller sorte penge. det er ganske enkelt forretning.

og tak for svarene iøvrigt.. når jeg kommer hjem fra arbejde vil jeg
lige studere det thai-dansker link nærmere
med venlig hilsen klaus

Fra : Knut

Dato : 23-01-09 16:34

[...]

Din skattepligt afhænger ikke af hvad du har lyst til - derimod om hvor du
officielt bor. Er det fortsat i Danmark, hvilket din beskrivelse tyder på,
er du skattepligtig i Danmark af hele din indtægt. Har Danmark en aftale med
Thailand modregnes du for evt. skat betalt i Thailand.
Bor du officielt i Thailand er du nødt til at sælge eller minimum
langtidsudleje din ejendom her i Danmark.

Knut

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-01-09 22:54

Knut skrev den 23-01-2009 16:33:

> [...]
> er du skattepligtig i Danmark af hele din indtægt. Har Danmark en aftale med
> Thailand modregnes du for evt. skat betalt i Thailand.

Eller også har Danmark slet ikke beskatningsretten af den indkomst som
klaus nielsen har....og derfor bare skal informere SKAT om indtægten,
samt dokumentere at de thailandske myndigheder allerede har beskattet den.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-01-09 22:17

klaus nielsen skrev den 22-01-2009 00:02:
> [...]
> det. .. og det er så der jeg tænkte på mit person fradrag. er der et
> beløb hvert år jeg kan sende hjem hvert år før man skal betale skat af

Hvad med, at du kigger på Dobbelbeskatningsaftalen mellem Thailand og
Danmark og se om der ikke er en regel som du kan anvende der.

Til tider er det sådan, at man er skattepligtig i det land, hvor man har
indkomsten (kildelandet)....og ens bopælsland bare skal have information
om, at man er indkomsten bliver beskattet i det kildelandet

Måske kan du bede om dobbeltdomicil eller andre spændende ting som -
tror det eller ej - kan være en fordel for dig.

Derudover vil du få svært ved at kunne overbevise "skattefar" om, at du
har råd til bil, motorcykel mv. til 10.000 kroner pr. måned, når du ikke
angiver hvilke indkomster du har uanset hvor du har dem fra.

> de penge jeg tjener i thailand skal bruges til mine leve omkostninger
> og til at betale lånet med.
> men det er måske ikke noget problem at financere det fra danmark, en
> dansk bank ?

Ikke umiddelbart, da du med rådighed over boligen bevarer din fulde
skattepligt med alle de rettigheder som følger med der fx rentefradrag.

Jeg vil dog ikke sætte min store lid til rentefradrag i fremtiden. Jf.
Rygters Bureau, så sker der en yderligere udhulning af rentefradrag mv.
med den nye skattereform.

> kan jeg evt bare lave et forbrugs lån ?

Giver ingen skattemæssig forskel bortset fra, at det er dyrere for dig.

> er der nogen der har en smart
> og brugbar ide til hvordan man kan gøre det ?

Lave konstruktionen færdig....sende anmodning om bindende svar sammen
med 300 kroner til "skattefar". Stil de konkrete spørgsmål som nu skal
til......og få afklaring på situationen.

Derudover er det jo lidt morsom, at du gerne vil have glæde af de
faciliteter du har adgang til her i Danmark, men du kvier dig til at
betale til det.

Ovenstående er naturligvis min private holdning og har intet med min
arbejdsgiver at gøre!
Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-01-09 22:23

Carsten Riis skrev den 23-01-2009 22:17:

> [...]
> indkomsten (kildelandet)....og ens bopælsland bare skal have information
> om, at man er indkomsten bliver beskattet i det kildelandet.

En årsopgørelse eller attest fra kildelandet om at indkomsten er beskattet.
(naturligvis på et sprog som "skattefar" kan forstå. Se
Procesvejledningen E.3.1 om vejledning og dokumentationskrav - herunder
sprog.

> Måske kan du bede om dobbeltdomicil eller andre spændende ting som -
> tror det eller ej - kan være en fordel for dig.

Her er Ligningsvejledning i forbindelse med dobbelbeskatning

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?action=openall&oId=102225

Og aftalen med Thailand:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=102436&vId=202192&i=255#i102436
særlig artikel 14 kan have din interesse

Og igen: Ovenstående er min private holdning og har intet med min
arbejdsgiver at gøre.
Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : bosol

Dato : 24-01-09 02:53

On 23 Jan., 11:19, klaus nielsen <klaus...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> og tak for svarene iøvrigt.. når jeg kommer hjem fra arbejde vil jeg
> lige studere det thai-dansker link nærmere

Du skal ikke tro at du kan få dit danske personfradrag udbetalt af
SKAT