Er de giftige for katte?
Fra : Ladyinred

Dato : 21-01-09 16:39

Et lille kort spørgsmål - er her nogen der ved om dadler er giftige for
katte?
--
Mange hilsner
Birgit

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-01-09 17:01

In news:497741a7$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Ladyinred <Ladyiinred@gmail.com> typed:
> Et lille kort spørgsmål - er her nogen der ved om dadler er giftige
> for katte?

Hej.

Jeg har hørt om katte der har spist både dadler og figner med stort
velbehag. Jeg tror ikke at de bliver syge af det. Det man skal passe på med,
er en del planter der er giftige, hvidløg og alm. løg er heller ikke godt
for en lille kattemave, og heller ikke chokolade. Menneskemedicin som
Panodil eller andet smertestillende kan slå din kat ihjel. Der er ret mange
links på nettet, hvor der står hvad man skal holde katte fra, bl.a. dette
link:

http://www.kattetrivsel.dk/giftigt.htm

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ladyinred

Dato : 21-01-09 17:16

> [...]
> Panodil eller andet smertestillende kan slå din kat ihjel. Der er ret
> mange links på nettet, hvor der står hvad man skal holde katte fra, bl.a.

Hej Tove

Tusind tak for svar og linket som er blevet føjet til mine 'foretrukne'
Ja der er masser af planter der er giftige for mivser så det eneste vi har
af grønt i huset er stuebambus Manden kommer ofte hjem med en stuebambus
til mor og misserne, den holder ik' så længe men den er god
--
Mange hilsner
Birgit