Hvem andre har mit efternavn?
Fra : Lars

Dato : 21-01-09 20:44

En fra min familie er begyndt på slægtsforsking og spurgte hvor man kan
se dette (det er ikke et helt almindeligt navn i Danmark). Jeg har
kikket rundt på nettet uden at finde det ..

Er der nogen der har en ide om hvor man evt. kan finde en listing over
hvilke personer der hedder det samme til efternavn som min familie.

På forhånd tak
Lars

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 21-01-09 21:08

Lars skrev:

> [...]
>
> Er der nogen der har en ide om hvor man evt. kan finde en
> listing over hvilke personer der hedder det samme til

Danmarks statistik kan vise hvor mange, men ikke hvem:
http://www.dst.dk/Statistik/Navne/HvorMange.aspx

Der er en gruppe om slægtsforskning:

dk.videnskab.historie.genealogi

--
Herluf :·)

Fra : Lars

Dato : 21-01-09 21:22

Herluf Holdt, 3140 skrev:
> Danmarks statistik kan vise hvor mange, men ikke hvem:
> http://www.dst.dk/Statistik/Navne/HvorMange.aspx
>
> Der er en gruppe om slægtsforskning:
>
> dk.videnskab.historie.genealogi

Hej Herluf,
Tak for svar.. og for oplysning om gruppen (jeg kunne nemlig ikke finde
en passende gruppe - genealogi, så det det det hedder jeg lærer
noget nyt hele tiden

Lars

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 21-01-09 23:01

"Lars" <osborne2210FJERNDETTE@yahooFJERNDETTE.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Tak for svar.. og for oplysning om gruppen (jeg kunne nemlig ikke finde en
> passende gruppe - genealogi, så det det det hedder jeg lærer noget nyt

Hej Lars.
Hvis du nu havde dit efternavn med i din signatur ku' vi jo have startet
herinde med at se om andre deler efternavn med dig

Og lidt ved siden af: en af mine forældres venner dyrkede samme hobby i lang
tid - og fortalte meget om hvad hun fandt. Indtil hun sådan lidt brat holdt
op med at fortælle. Det varede et godt stykke tid før hun kom med
forklaringen - hun var stødt på en vaskeægte, blodtørstig pirat i sin slægt.
Og alle var enige om at hun regnede med at finde noget kongeligt i slægten

Så vær lidt varsom med hvilke sten, du vender

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : -=JF=-

Dato : 22-01-09 13:33

Jesper Hedegaard skrev:

> hun var stødt på en vaskeægte, blodtørstig pirat i sin slægt.
> Og alle var enige om at hun regnede med at finde noget kongeligt i slægten

Min morfars oldemor var køkkenpige ell.l. ved det svenske hof, og her
fik hun et barn med den svenske konge. Så jeg har efter sigende et par
dråber blåt blod i årerne - men jeg ville da hellere kunne fortælle at
min tip-tip-tip oldefar var den blodrøe pirat

Så'n er vi så forskellige

--
Mvh. John

Life is what happens while you are busy making other plans.
John Lennon

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 22-01-09 14:16

"-=JF=-" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Min morfars oldemor var køkkenpige ell.l. ved det svenske hof, og her fik
> hun et barn med den svenske konge. Så jeg har efter sigende et par dråber
> blåt blod i årerne -
He, i følge min farmor, så var det en tjenestepige på en kro i Nordjylland,
der fik et barn med en dansk konge, som var starten på "vores slægt" ;-D

>men jeg ville da hellere kunne fortælle at min tip-tip-tip oldefar var den
>blodrøde pirat
>
> Så'n er vi så forskellige

Jeg syntes oxo han ville være sjovere at prale med

VH Pernille (Født Petersen)

Fra : -=JF=-

Dato : 22-01-09 14:23

Pernille Højgaard skrev:

> He, i følge min farmor, så var det en tjenestepige på en kro i Nordjylland,
> der fik et barn med en dansk konge, som var starten på "vores slægt" ;-D
Og alligevel bliver vi ikke inviteret til middag hos Daisy!
Hun skulle tænke lidt på os fjerne slægtninge

> Jeg syntes oxo han ville være sjovere at prale med
Ja ikke! Det er der da ægte stil over, frem for de oftest hamrende
kedeligt kongelige!

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 22-01-09 14:49

> Og alligevel bliver vi ikke inviteret til middag hos Daisy!
> Hun skulle tænke lidt på os fjerne slægtninge

Ja - men da vi har haft "et par" konger, der meget gerne forlystede sig
hvor- og nårsomhelst blir problemet vist at finde plads til hele selskabet.
Selv hos de kokngelige

> Ja ikke! Det er der da ægte stil over, frem for de oftest hamrende
> kedeligt kongelige!

Jeg tænker straks på "Pirates of the Caribien" - ikke helt kedeligt

Fra : -=JF=-

Dato : 22-01-09 15:32

Jesper Hedegaard skrev:
> Ja - men da vi har haft "et par" konger, der meget gerne forlystede sig
> hvor- og nårsomhelst blir problemet vist at finde plads til hele selskabet.
> Selv hos de kokngelige
Vi må ha' fat i et forsamlingshus af en vis størrelse
Og så skal vi have en mindre hær af smælderfede storsvedende kogekoner
der står og laver suppe, steg og is
Ku' være at de kunne lære noget - de der andre kongelige

> Jeg tænker straks på "Pirates of the Caribien" - ikke helt kedeligt
Han er suveræn, specielt i 1'eren!

Fra : Mogens Reinert-Stenf~

Dato : 01-02-09 18:42

--
En i min pårørende fortalte mig, at hun har set i en eller anden bog i

biblioteket, at der findes kun en person af mit efternavn pga.
bindestregen. Det kan jeg prale med.
Selve efternavnene uden bindestregen er der et ha af i det danske
land,
der har.
Venlig hilsen Mogens.
E-mail: tv-manden@besked.com