Doom 2D
Fra : Kim2000

Dato : 18-01-09 01:08

Er der nogen, der har fået Doom 2D til at virke med lyd (på XP).

Det er dette spil:

http://www.mobygames.com/game/dos/doom-2d/screenshots/gameShotId,333632/

Mobygames er vist nogenlunde for spil, hvad imdb er for film.

mvh
Kim

Fra : Kim2000

Dato : 18-01-09 01:10

> [...]
>
> http://www.mobygames.com/game/dos/doom-2d/screenshots/gameShotId,333632/
>
> Mobygames er vist nogenlunde for spil, hvad imdb er for film.

Og da det er freeware, kan jeg jo godt linke til det:

http://www.fileradar.net/files/view/Doom-2D_Doom-2D---Full-Free-Game/1372

Fra : Laziter [9440]

Dato : 18-01-09 01:32

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> http://www.mobygames.com/game/dos/doom-2d/screenshots/gameShotId,333632/
>
> Mobygames er vist nogenlunde for spil, hvad imdb er for film.

DosBox kan sikkert klare det:
http://www.dosbox.com/index.html
Sitet er nede midlertidigt, men du kan downloade her:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=52551&package_id=46709

Når main sitet er oppe igen, kan du finde og downloade nogle grafiske
frontends der gør opsætningen en hel del lettere.

Hov fandt lige en frontend mens jeg skrev (ja jeg multitasker hehe):
http://spil.downloadcentral.dk/?DosBoxFrontendReloaded/TilbehoerTilSpil/Relateret/1033
Denne frontend bruger jeg selv og synes den er rigtig god og nem at arbejde
med.

Mvh
Benjamin

Fra : Kim2000

Dato : 18-01-09 11:12

"Laziter [9440]" <laziter@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Denne frontend bruger jeg selv og synes den er rigtig god og nem at

Det er muligt jeg spørger helt vildt dumt, men hvad skal jeg gøre med det?
Jeg kan hente pakken ned (v0,72), men der er hverken en readme eller en exe
fil.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 18-01-09 13:11

> [...]

> Jeg kan hente pakken ned (v0,72), men der er hverken en readme eller en

Du skal hente den fil der hedder DOSBox0.72-win32-installer.exe, den er lige
til at installere.

Mvh
Benjamin

Fra : Kim2000

Dato : 20-01-09 20:04

> Du skal hente den fil der hedder DOSBox0.72-win32-installer.exe, den er
> lige til at installere.

Så fik jeg den hentet, installeret og prøvet spillet, det var godt nok en
ringe oplevelse. Havde forventet noget mere af det, men sådan er der så
meget. Så fik jeg da prøvet det spil.

Fra : Kenneth

Dato : 21-01-09 13:18

Kim2000 wrote:
> Så fik jeg den hentet, installeret og prøvet spillet, det var
> godt nok en ringe oplevelse. Havde forventet noget mere af
> det, men sådan er der så meget. Så fik jeg da prøvet det spil.

Det er også 14-15 år siden det spil udkom

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 21-01-09 18:33

> [...]

> Så fik jeg den hentet, installeret og prøvet spillet, det var godt nok en
> ringe oplevelse. Havde forventet noget mere af det, men sådan er der så

Hehe ja noget godt spil kan man ikke kalde det.
Det er jo også en fan-made spil, og oftest er den type ikke helt på toppen.
Du må igang med noget Commander Keen, de er en del sjovere end Doom 2D.
Omend stadig simple sammenlignet med dagens spil, men stadig sjove at spille

Mvh
Benjamin

Fra : Kim2000

Dato : 21-01-09 19:34

> [...]
> Du må igang med noget Commander Keen, de er en del sjovere end Doom 2D.
> Omend stadig simple sammenlignet med dagens spil, men stadig sjove at

Jeg mener det bedste platformsspil kom til C64 (måske også Amstrad?), måske
fordi man var så tvunget til at høj spilbarhed da grafikken ikke rigtig var
noget værd. Skydespil i dag findes heller ikke rigtig i dag som det gjorde
en gang, men måske for det fordi der var så mange af dem til C64 at de blev
så gode til slut.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 21-01-09 21:25

> [...]

> det gjorde en gang, men måske for det fordi der var så mange af dem til

Jeg kan kun være enig.
Spil dengang havde langt mere indhold end mange moderne spil har idag.
Det er nok derfor jeg stadig har hang til at spille C64 spil, jeg kan ikke
få nok af The Great Giana Sisters, Kikstart II, The Last Ninja og alle de
andre sjove spil

Mvh
Benjamin

Fra : Rene Schnoor

Dato : 20-01-09 18:37

> Er der nogen, der har fået Doom 2D til at virke med lyd (på XP).

Jeg har prøvet denne "motor" der virker under WinXP med held:

http://www.vavoom-engine.com/

Ellers er der en del andre at vælge imellem her:

http://www.doomworld.com/classicdoom/ports/index.php?platform=2

MVH René

Fra : Rene Schnoor

Dato : 20-01-09 18:42

"Rene Schnoor" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://www.vavoom-engine.com/
>
> Ellers er der en del andre at vælge imellem her:

Hmm der var jeg for hurtig på aftrækkeren. Det duer kun til det oprindelige
Doom. DosBox er nok som nævnt det bedste bud.