Kattelem
Fra : Karsten Madsen

Dato : 20-01-09 21:31

Hej gruppe
jeg er på jagt efter en kattelem til montage i glas.
Har i dag købt en Staywell 400 med magnetlukning, men opdager en alt andet
end elegant udformning hvis den skal monteres i en tynd plade, f.eks glas.
Da vil den rage meget ud på ydersiden hvilket ikke ser godt ud. Er ellers
opgiver som velegnet til tynde materialer.

Har I forslag til alternativer, som min. med magnetlukning som er mere
velegnede ?
Er der nogen som har erfaringer med "PetPorte" som fungerer med chip,
www.petporte.com ?

På forhånd tak,
Karsten

Fra : Jan Nielsen

Dato : 21-01-09 14:21

Karsten Madsen skrev:
> [...]
> velegnede ?
> Er der nogen som har erfaringer med "PetPorte" som fungerer med chip,

Jeg tror alle de lemme med magnet er ret store i ydersden, da de skal
opdage magneten inden katten rammer lågen.

Vi bruger en fra cat mate, men det løser ikke just problemet da den også
har en ret stor udedel.

Petporte ser også ud til at være lidt bred i toppen, den skal nok bruge
endnu mere tid på at læse en chip inden den kan frigive porten, men det
er vel testet til at være hurtigt nok til en løbende kat :)

Fra : Karsten Madsen

Dato : 22-01-09 19:25

"Jan Nielsen" <nospam@mora.dk.byt.om.paa.mora.og.nospam> skrev i en
meddelelse news:49772155$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> endnu mere tid på at læse en chip inden den kan frigive porten, men det er
> vel testet til at være hurtigt nok til en løbende kat :)

Tak for svar. Er der nogen som ved hvad det koster at få en kat chippet ?
Jeg synes Petporte ser spændende ud, måske fordi den taler til ingeniøren i
mig

Mvh Karsten

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 23-01-09 17:24

"Karsten Madsen" <overskou34@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Hej gruppe
> jeg er på jagt efter en kattelem til montage i glas.

Det var som pokker, det er jeg s'gu også.

Denne tråd skal der følges med i.

HC

Fra : Karsten Madsen

Dato : 13-02-09 22:24

"Karsten Madsen" <overskou34@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> velegnede ?
> Er der nogen som har erfaringer med "PetPorte" som fungerer med chip,

Hej igen,
har nu købt en Cat Mate "Elite Super Selective" som fungerer med en lille
flad RFID chip monteret i halsbåndet. Må sige produktet virker bedre og mere
færdigt end den Staywell jeg tidligere returnerede. Kattelemmen har den
smarte feature at der er indbygget ur, så man f.eks kan undgå katten går ud
om natten.
http://www.pet-mate.com/ShopOnline.aspx?Department_ID=1&Action=Home&parent_category_id=1

Problemet er nu at vores kat er bange for at gå gennem kattelemmen. Vi har
prøvet at træne med forskellige former for lokkemiddel placeret på den anden
side af kattelemmen, men uden succes.
Kattelemmen er sat i "training mode" hvor den hele tiden er ulåst så det
hele er mest muligt simpelt.
Pga yderdørens konstruktion sidder kattelemmen lidt højt placeret i forhold
til anbefalet, bunden er vel 15-20 cm over gulvhøjde, men en dyrlæge jeg
talte med mente ikke det var et problem.

Er der andre der har erfaring med kattelemsskræk og tilvænning ?.

Mvh Karsten

Fra : Kate

Dato : 14-02-09 00:44

"Karsten Madsen" <overskou34@gmail.com> wrote in

> [...]
> returnerede. Kattelemmen har den smarte feature at der er
> indbygget ur, så man f.eks kan undgå katten går ud om natten.

Det lyder godt nok smart.

> [...]
> men en dyrlæge jeg talte med mente ikke det var et problem.
>
> Er der andre der har erfaring med kattelemsskræk og tilvænning ?.

Kan desværre ikke hjælpe på det punkt. Har kun haft kattelem siden
efteråret og dermed kun til de to katte jeg har nu og det tog hhv en og
halvanden dag at lære dem at benytte den. Min kattelem sidder i
havedøren , i glasset, og sidder ret højt. husker ikke helt hvor meget
jeg målte højden til, men mener at det var ca 35 cm, men et kan måles i
morgen når det er lyst, gider ikke lige nu. Men som sagt mine to drenge
var ikke længe om at fange idéen og de er virkeligt glade for den.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Karsten Madsen

Dato : 20-02-09 20:12

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Kate
>
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Nå, det ser ud til at katten endelig er ved at fatte fidusen. Nu kan den
finde ind når den er blevet hjulpet ud. Mon ikke den modsatte vej kommer i
løbet af et par dage ?
Men absolut en fint produkt fra CatMate, anbefales. Fås til en god pris hvis
man ser sig omkring.

Mvh Karsten

Fra : Allan G

Dato : 20-02-09 20:26

> [...]
> løbet af et par dage ?
> Men absolut en fint produkt fra CatMate, anbefales. Fås til en god pris

Det lyder supersmart, kan den også læse RFID chip i katten ?, For så er det
rigtigt smart.

Og det der med kattelem og at lære dem Det er kate leg med dig . Hehe

De er nu ikke dumme, såe det .
Jeg er også hoppet på den

Mvh Allan

Fra : Allan G

Dato : 20-02-09 20:35

"Allan G" <Allan_roskilde@hotmailfjern.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> det rigtigt smart.
>
> Og det der med kattelem og at lære dem Det er kate leg med dig . Hehe

Ja sådan en RFID kræver jo en vis størelse for at svarrer så derfor mit
spørgsmål,
Mvh Allan

Fra : Karsten Madsen

Dato : 20-02-09 21:37

"Allan G" <Allan_roskilde@hotmailfjern.com> skrev i en meddelelse

> "Allan G" <Allan_roskilde@hotmailfjern.com> skrev i meddelelsen

> Ja sådan en RFID kræver jo en vis størelse for at svarrer så derfor mit
> spørgsmål,
> Mvh Allan

Jeg har spurgt hos CatMate mht læsning af chip i katten, om det kan blive en
fremtidig mulighed. Svaret var nej, formentlig pga læseafstand og placering
af antenne. Jeg vil tro antennen ligger hele vejen rundt om åbningen i
kattelemmen og selve chippen minder om de som anvendes ved motionsløb (for
tobenede).
En ulempe ved CatMate er at den giver en lyd når døren "låses op". Jeg tror
katten var bange for denne lyd i begyndelsen.
Selve chippen er flad og vejer stort set intet, så den kan slet ikke
sammenlignes med de magneter som andres ystemer anvender.

PetPorte som anvender chip i katten har en slags "baldakin" over åbningen
som sikkert skjuler antennen. De gør alt for at skjule denne "baldakin" på
billederne for den er altså ikke særlig pæn IMHO. Til gengæld er det smart
at katten ikke behøver gå med halsbånd.

Mvh Karsten

Fra : Allan G

Dato : 20-02-09 22:09

> [...]
> billederne for den er altså ikke særlig pæn IMHO. Til gengæld er det smart

Tak for svar, jeg tænkte nemlig selv på RFID i katten før de blev
indhegnede.
Nu har de halsbånd på med TLF nr og er øremærkede. Øremærkne er nu ikke så
gode, Men det er nu sjældent de slipper ud af deres fængsel, der er
herhjemme.Hehe.
Men jeg hører gerne mere om hvad der sker med den teknologi, eller brug af
den

Ps
Jeg har stadigvæk en gammel littermaid i brug
Mvh Allan