PCI Ekspress 2.0 ?
Fra : Lars & Jane

Dato : 20-01-09 15:36

Har et am2 bundkort, med et PCI ekspress *16 port...
Kan man så sætte et nyt graffikkort i med 2.0 ?
Hvad er forskellen på dem ?
Bør jeg vælge et nyt bundkort med 2.0`?
Mvh Lars..

Fra : Morten Stæhr

Dato : 20-01-09 16:09

"Lars & Jane" <ljgk@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> Har et am2 bundkort, med et PCI ekspress *16 port...
> Kan man så sætte et nyt graffikkort i med 2.0 ?
> Hvad er forskellen på dem ?
> Bør jeg vælge et nyt bundkort med 2.0`?
> Mvh Lars..

Uden at kunne svare specifikt, da du ikke oplyser hvilket bundkort du har,
mener jeg dog at vide at PCI-Express 2.0 er bagud kompatibel med 1.0/1.1.
PCI-Express 2.0 giver en højere båndbrede en 1.0/1.1, men det forudsætter at
dit grafik kort kan levere data nok, og det kan de færreste.
Hvis du ellers er tilfreds med dit bundkort, er der nok ingen grund til at
skifte ud pga.PCI-Express 2.0

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-01-09 17:14

Morten Stæhr wrote:

> mener jeg dog at vide at PCI-Express 2.0 er bagud kompatibel med 1.0/1.1.

Det afhænger af chipset.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-01-09 17:14

Lars & Jane wrote:
> Har et am2 bundkort, med et PCI ekspress *16 port...

Hvilket bundkort eller hvilket chipset?

Jesper Poulsen

Fra : Brian Olsen

Dato : 20-01-09 19:33

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse news:4975f863$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvilket bundkort eller hvilket chipset?

Jeg har faktisk helt samme spørgsmål - med følgende bundkort:
Asus P5LD2-VM SE med Intel 945G chipset:
<http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=194&model=1251&modelmenu=1>

Havde tænkt mig at smide et Radeon 4670 i det hvis det er muligt på dette MB ?

Mvh
Brian Olsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-01-09 18:11

Brian Olsen wrote:

> Jeg har faktisk helt samme spørgsmål - med følgende bundkort:
> Asus P5LD2-VM SE med Intel 945G chipset:

Der er PCI Express 1.0a.

> Havde tænkt mig at smide et Radeon 4670 i det hvis det er muligt på dette MB ?

Det skal du ikke regne med.

Jesper Poulsen

Fra : Brian Olsen

Dato : 22-01-09 12:19

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse news:4977573a$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Der er PCI Express 1.0a.

> Det skal du ikke regne med.

Til alm. information kan jeg så nævne at det kører perfekt og uden nogle problemer.
Havde allerede bestilt GFX - så tænkte det var værd at prøve og heldigvis.

Så til Lars og Jane - prøv - det virkede fint her

Mvh
Brian Olsen