Nye Hastigheder
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-01-09 10:07

Hejsa...

For lige at tilføje nye hastighed på resten af markedet udover TDC
webspeed...

Så har Comx også lige udvidet med hastigheder og lavere priser....

Dansk bredbånd har også udvidet med hastigheder og lavere priser til
deres kunder i København.. Tilsyneladende ikke for DONG, NVE og andre
fiber kunder....

Comx hastighed:

2/2 - 110,- (uændret)
6/6 - 169,-
10/10 - 189,-
25/25 - 299,-
40/40 - 349,-
60/60 -599.- (ny hastighed)

DBnet københavn:

10/10 - 199.-
25/25 - 299
50/50 - 349
100/100(delt) - 999.-

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-01-09 23:00

On Sun, 18 Jan 2009 09:07:17 -0800 (PST), Bjarke Hansen
<bjarke_h@hotmail.com> wrote:

> Dansk bredbånd har også udvidet med hastigheder og lavere priser til
> deres kunder i København.. Tilsyneladende ikke for DONG, NVE og andre
> fiber kunder....

DBnet opgraderede hastighederne i DONGs område (og vist nok hele deres
net), sådan at 2 eller mindre blev opgraderet til 10, 10 til 25, og 25
til 50, alle til den tidligere pris.

http://www.dongenergy.dk/privat/Fibernet/hvaderfibernet/serviceudbydere/danskbredbaand/Pages/internet.aspx

Priserne i DONGs område er godt nok højere end i DBnets eget net, jf
ovenstående URL, men stadig får man væsentligt mere for pengene.

> 100/100(delt) - 999.-

Det er delt med IPTV og VoIP, men ikke med andre brugere.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-01-09 16:09

On 18 Jan., 23:00, Asbjorn Hojmark <Asbj...@Hojmark.ORG> wrote:

> Det er delt med IPTV og VoIP, men ikke med andre brugere.

Så den jo også delt.... man kan vel godt bruge 25Mbit til tv.. og så
er der jo "kun" 75Mbit tilbage

ud over det, kan man egenligt ikke have flere internet udbydere på Dong
´s net samtidigt? Der er jo kun 100Mbit interfase der er i deres
bokse, eller er det gigabit der så bliver delt ud på de forskellige
porte så det ikke bliver begrænset?

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 19-01-09 02:39

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> ´s net samtidigt? Der er jo kun 100Mbit interfase der er i deres
> bokse, eller er det gigabit der så bliver delt ud på de forskellige

Jeg skal ik kunne sige om det praktisk og administrativt kan lade sig
gøre, men jeg ved at DONG bl.a. har spillet på at deres net er
operatørneutralt, lidt ligesom kobberkablerne kan bruges af mange
selskaber (så længe de betaler leje til TDC).

Pt. understøtter boksene du sætter på jo kun 100 mbps eller måske 1
Gbps, men teknisk set, har fiber så høj en båndbredde, at det ikke burde
være noget problem at koble flere forskellige 100 mbit bokse på samme
fysiske kabel og bruge dem samtidig (kræver selvfølgelig at de kan køre
på forskellige frekvenser)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-01-09 08:04

On Sun, 18 Jan 2009 15:08:54 -0800 (PST), Bjarke Hansen
<bjarke_h@hotmail.com> wrote:

>>> 100/100(delt)   - 999.-

> Så den jo også delt....

Når man taler om 'delt båndbredde', mener man normalt, at brugerne
deler den med hinanden, og det er altså ikke tilfældet her. Men du har
da ret i, at man ikke får 100 Mbps til Internet-forbindelsen, hvis man
samtidig ser IPTV og/eller taler i telefon.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Stig Johansen

Dato : 19-01-09 12:24

Asbjorn Hojmark wrote:

> Men du har
> da ret i, at man ikke får 100 Mbps til Internet-forbindelsen, hvis man
> samtidig ser IPTV og/eller taler i telefon.

P*s, hvorfor kommer det her op i mig?
RIGTIG QoS må være den løsning, der absolut prioriterer svigermor's (VOIP)
trafik lavere end alt andet.

Stig Johansen

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 19-01-09 15:28

Stig Johansen wrote:

> P*s, hvorfor kommer det her op i mig?
> RIGTIG QoS må være den løsning, der absolut prioriterer svigermor's (VOIP)
> trafik lavere end alt andet.

Hehe nu er det jo ik fordi voip bruger noget af betydning, sammenlignet
med HDTV og torrents osv...

Fra : Jens Fallesen

Dato : 20-01-09 19:44

Stig Johansen wrote:

> RIGTIG QoS må være den løsning, der absolut prioriterer svigermor's (VOIP)
> trafik lavere end alt andet.

Teknologien findes, hvis du vil betale for den.

--
Jens

Fra : N/A

Dato : 19-01-09 02:39

Fra : Svend

Dato : 19-01-09 07:17

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
>
> Dansk bredbånd har også udvidet med hastigheder og lavere priser til
> deres kunder i København.. Tilsyneladende ikke for DONG, NVE og andre

Tilgegæld er mit måneds abn. til dong faldet med 80 kr. fordi jeg har
"et eller flere produkter hos dansk bredbånd".

Mvh.
Svend

Fra : steintz@hotmail.com

Dato : 19-01-09 08:10

On 19 Jan., 07:17, Svend <2...@lazy.dk> wrote:

> Tilgegæld er mit måneds abn. til dong faldet med 80 kr. fordi jeg har
> "et eller flere produkter hos dansk bredbånd".
>
> Mvh.
> Svend

Jeg tror du trygt kan regne med, at se flere ændringer (inden for
overskuelig fremtid) i priser,hastigheder og produkter blandt de andre
udbydere i fibernettet (DONG, SEAS og Energi Fyn).
Det samme gælder prisfaldet på fiberleje.

Fra : steintz@hotmail.com

Dato : 19-01-09 08:15

On 19 Jan., 02:39, Esben von Buchwald <find....@paa.google> wrote:

> [...]
> være noget problem at koble flere forskellige 100 mbit bokse på samme
> fysiske kabel og bruge dem samtidig (kræver selvfølgelig at de kan køre

Der findes 6 forskellige udbydere hos DONG, 5 hos SEAS, 4 hos Energi
Fyn og 3 hos HEF.
Man kunne håbe på, at andre el-selskaber følger trenden og åbner deres
fibernet for alle operatører.

Hos DONG kan du sagtens have flere udbydere på samme boks - dog ikke
samme tjeneste. Dvs. du kan have en udbyder til internet og telefoni
og en helt anden til tv delen. Det gælder i øvrigt også de andre (SEAS
og Energi Fyn)