Andet multimedie
bentjuul 3670
God skole / instruktør til Photoshop?
Fra : Lars

Dato : 18-01-09 14:22

Jeg er udannet 3d animator fra KTS, men har så haft en helt anden
karriere inden for IT. Nu vil jeg gerne igang med grafikken igen og i
første omgang lære det ved siden af mit fuldtidsarbejde - dvs.
aftener/morgener, weekender osv. (hvad tiden nu tillader).

Jeg har en Wacom tablet og har besluttet mig for at Photoshop er den
applikation jeg vil starte med at blive rigtig god til. Jeg skal primært
bruge Photoshop som tegneværktøj/maleværktøj, matte painting men også
til manipulering af fotos, texturer osv.

Jeg vil gerne høre om der er nogen der kan anbefale en god skole, privat
instruktør eller andet som vil kunne lære mig Photoshop fra relativt
start til avanceret bruger - og et sted som vil være fleksibel mht.
tider osv.?

Lars

Fra : Morten Lind

Dato : 18-01-09 15:16

Lars <osborne2210FJERNDETTE@yahooFJERNDETTE.dk> wrote:

> [...]
> instruktør eller andet som vil kunne lære mig Photoshop fra relativt
> start til avanceret bruger - og et sted som vil være fleksibel mht.

En af de bedste(& mest pædagogiske) undervisere i Adobes suite er Thomas
Madsen, men jeg ved ikke, om han stadig underviser.

M.

Fra : Kurt Lund

Dato : 18-01-09 18:54

Morten Lind wrote:

> En af de bedste(& mest pædagogiske) undervisere i Adobes suite er
> Thomas Madsen, men jeg ved ikke, om han stadig underviser.

Hvis du tænker på Netskole.dk, hvor Thomas underviste i Photoshop og
InDesign, så er den nedlagt for et års tid siden.

--
Kurt Lund

Fra : Morten Lind

Dato : 18-01-09 19:02

Kurt Lund <lund@fabel.dk> wrote:

> Hvis du tænker på Netskole.dk, hvor Thomas underviste i Photoshop og
> InDesign, så er den nedlagt for et års tid siden.

Ja, dér "gik" jeg omkring årtusindeskiftet, men måske underviser han
stadig - bare ikke der?

M.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-01-09 12:57

Morten Lind skrev:

> Ja, dér "gik" jeg omkring årtusindeskiftet, men måske underviser
> han stadig - bare ikke der?

Nej ikke pt. desværre og mange tak for rosen, Morten :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Lind

Dato : 19-01-09 16:43

> Nej ikke pt. desværre og mange tak for rosen, Morten :)

Velbekomme - det er velfortjent

M.

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 19-01-09 00:00

Lars wrote:
> [...]
> privat instruktør eller andet som vil kunne lære mig Photoshop fra
> relativt start til avanceret bruger - og et sted som vil være

Softworld er gode og grundige, men heller ikke i den billige ende.

Fra : Poul Andersen

Dato : 12-02-09 20:31

Det, der før hed Den Grafiske Højskole, og nu Mediehøjskolen,
udbyder "Grafisk Åben Uddannelse" GAU fx i Adobes programmer -
de er rigtig gode og prof, men man kan sagtens være nybegynder.
Koster 4-5000 kr for et halvt år og eksamen.

http://www.mediehojskolen.dk/aaben_uddannelse/pdf/photoshop.pdf

VH BA

Fra : skeptikeren

Dato : 16-02-09 21:49

On Sun, 18 Jan 2009 14:21:53 +0100, Lars
> [...]

>instruktør eller andet som vil kunne lære mig Photoshop fra relativt
>start til avanceret bruger - og et sted som vil være fleksibel mht.

Du kan jo kigge ind her :
http://www2.hj.se/hlk/studera/visa.asp?pid=LDBA17

og her:

http://www.moderskeppet.se/

Distance kurserne på Högskolan i Jönköping er gratis, hvis du ellers
er kvalificeret til optagelse. Men se selv efter.

mvh

sk